Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vajrapani

Marketing

Linija Učitelja Kargyutpe- Naropa i Marpa

Photobucket

Naropa (956.–1041.) - nasuprot Tilopi, slijeva Dorje Changa (dakle u srednjem redu figura na desnoj strani slike, a lijeva je Tilopa) , na sličnom lotosovu tronu prikazan je drugi u liniji ljudskih gurua- indijski sveti čovjek Naropa. On na slici trubi u trublju načinjenu od ovnova roga proglašavajući tako slavu svoga Reda i u čast svoga gurua Tilope.

Photobucket

U Indiji, odakle Naropa potječe, prilikom velikih epidemija bolesti stoke,
nije bilo neobično vidjeti seoske svećenike ili astrologe kako sa sličnom trubljom od ovnova roga trube i kruže oko stada stoke ne bi li odvratili ili egzorcirali epidemiju.
Slično tome židovski svećenici trubeći u ovnove rogove šest dana su obilazili zidove Jerihona, a slijedio ih je Kovčeg Zavjeta. Sedmog dana obišli su grad sedam puta također trubeći u rogove, nakon čega je sedmoro od njih zatrubilo jedan dugi neprekinuti ton, a narod je počeo glasnu viku, kako im je zapovjedio Gospodin (bog Izraelaca/Hebreja)- zidovi grada tada su se urušili i grad je bio osvojen (Jošua VI . 4-20)

Među drevnim Židovma kao i među modernim hindusima zvuk koji emitira ovnov rog smatra se magičnim, kao mantrički zvuk u Mantra Yogi (Tibetanska Knjiga Mrtvih, poglavlje- „Mantre ili Riječi Sile“ str. 220.). Međutim među iniciranima u Tantricizam postoji i ezoteričko značenje. Izgleda da je to značenje ono isto koje ima rog u rukama Narope- moć egzorcizma Svjetovnih Demona, Egoizma, Neznanja (skt. Avidya) kako bi Iluzija (skt. Maya) Samsaričkog Postojanja bila uništena,a Nirvanski Put prema Potpunom Oslobođenju koje se naziva Buddhinstvo bio otkriven.

Photobucket
Još jedan prikaz Narope za trubom od roga.

Naropa, kao i Tilopa nosi na glavi tijaru s ljudskim lubanjama, a tijelo mu je ukrašeno ornamentima od kosti koji indiciraju da je onaj koji ih nosi u stanju Herukpe (vidi prethodni članak), a ezoterično simboliziraju fundamentalni princip ili temelj Svemira- Dharmakaya (ili Tijelo Istine) koje je Pravilo Postojanja, Nestvorena Izvan Prirodna Nirvana tj. simboliziraju pobjedu nad Rođenjem i Smrću, pobjedu nad svakim Postajanjem i Promjenom. Yoginski ornamenti kakve nose Tilopa i Naropa obično se svrstavaju u 6 skupina:

1.)tijara od lubanja, 2.) ukrasi za ruke, 3.)zglobne narukvice, 4.) ukrasi oko gležnjeva nogu (koji se ovdje mogu vidjeti samo na figuri Narope), 5.) pregača od koštanih zrnaca kombinirana sa pojasom oko struka (na ovoj slici nije vidljivo), 6.) dvostruka linija koštanih zrnaca koja se preko ramena spušta na prsa gdje pridržava grudni ornament u obliku ploče- Karmičko Zrcalo na kojem se, kako je opisano u Tibetanskoj Knjizi Mrtvih (str.11,36,166) reflektiraju svi postupci dobri ili loši. Tih 6 ornamenata (obično načinjenih od ljudske kosti) obilježavaju Šest Paramita (Beskrajnih Vrlina) koje su: 1.) Dana Paramita (Beskrajno Milosrđe), 2.)Šila Paramita (Beskrajna Moralnost), 3.) Kšanti Paramita (Beskrajno Strpljenje), 4.) Virya Paramita (Beskrajna Marljivost), 5.) Dhyana Paramita (Beskrajna Meditacija), 6.) Prajna Paramita (Beskrajna Mudrost). Da bi se postiglo Budhhinstvo i da bi se kao Bodhisattva moglo doprinositi spasenju svih živih bića Šest Paramita potrebno je ustrajno prakticirati.
Naropa kao i prethodna dva gurua sjedi u jednoj od brojnih yoginskih poza (asana). Njegov tron je crveni lotos ali ne toliko crven kao onaj Tilopin, također simbolizira Sukhavati (vidjeti prethodni članak) i Naropino članstvo u Lotosovom redu Gurua (Učitelja).


Photobucket
Guru Marpa

Marpa (1012.–1097.) (na slici Šestorice Učitelja donji red u sredini), poznat kao Marpa Prevodilac- taj naziv zaslužio je zbog brojnih radova, poglavito na temu Tantričke Yoge koje je sakupio u obliku rukopisa u Indiji kamo je mnogo puta putovao s Tibeta, a čije prijevode na tibetanski jezik je on također učinio.

Photobucket

Photobucket
Na ovim dvjema slikama Marpa je prikazan sa ponešto drugačijom kosom, bolje reći frizurom, ali to ne treba zbunjivati- treba obratiti pozornost na njegovu košulju koja izgleda svjetovnjački.

Odjeven je u polu-svjetovnjačku tibetansku obiteljsku odjeću (halja napola lamska, napola svjetovnjačka). Razlog tome je taj što Marpa iako vrlo slavan Guru ove linije, za razliku od svih ostalih spomenutih gurua, nikada nije odbacio obiteljski život. I on također drži ljudsku lubanju napunjenu krvlju (u lamskim ritualima umjesto krvi služi posvećena voda obojana crvenom bojom) što kazuje da je on također postigao pravo da primjenjuje loki siddhi (okultne moći koje pripadaju ovome svijetu). Sjedi na bijelom lotosovom tronu što simbolizira pripadnost Vajra (tib. Dorje) Redu, poznatom i kao Red Istoka jer bijela je boja koja je pripisana istočnim predjelima nebesa.


Post je objavljen 09.09.2011. u 20:27 sati.