Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/denisavdagic

Marketing

"Mikrotekstom" do izborne pobjede

Mikrobloganje diljem svijeta privlači sve više i više ljudi, a Twitter kao glavni servis koji pruža uslugu mikrobloganja koriste desetci milijuna korisnika iz cijelog svijeta.
Ideja Twittera i mikrobloganja zapravo je čisto izmišljanje tople vode, jer odavno se zna kako ljude najviše zanima kratka i jasna informacija. Mobilna telefonija zarađuje puste novce na SMS-ovima, a kompanije diljem svijeta grade brandove na kratkim i jasnim porukama, sloganima (mikrotekst), po kojima se brandovi prepoznaju jednako kao i po zaštićenim znakovima. Primjera za to je jako puno, a moj favorit je "Just do it" od Nikea.

Prije nego su slogani ušli i u komercijalnu primjenu, služeći kompanijama za promociju proizvoda, kratke poruke su koristili uglavnom političari koji su sloganima reklamirali sami sebe ili svoje političke stranke.
Noviji primjer slogana koji je obilježio jednu kampanju je "Yes We Can" Baracka Obame.

U Hrvatskoj mnogi tvrde kako je HDZ zahvaljujući dobrim sloganima "Pokrenimo Hrvatsku" i "Idemo dalje" odnio pobjede na parlamentarnim izborima!? Naravno ne treba zaboraviti niti Mesićev legendarni "Predsjednik građanin" s kojim je kao autsajder u kampanji došao do pobjede.

U Americi su slogani naprosto obvezni dio političke kampanje, i bolji slogan od konkurenta vrlo često donosi prevagu na samim izborima. Davne 1852. malo poznati i mladi kandidat Demokrata Franklin Pierce je za svoj slogan izabrao "We Polked You in ’44, We Shall Pierce You in ’52" koristeći prezime i ugled slavnog predsjednika James K. Polka (Demokrata) u svom sloganu. Slogan je postao legendaran jer je slabije poznatog kandidata doveo na mjesto 12. predsjednika SAD-a. Naravno, nije bilo pitanje samo slogana, ali za razliku od svog protukandidata, on ga je imao…

Nama poznatiji, odnosno jedan od najpoznatijih američkih predsjednika, Abraham Lincoln, kao kandidat Republikanaca 1860. za predsjednika SAD-a je koristio slogan "Vote Yourself a Farm". Takvu primamljivu ponudu amerikanci su prihvatili.
Poštenje i pravedan pristup svima je nešto što ljudi često traže, a upravo je to obećao Theodore Roosevelt na izborima 1900. i postao 26. predsjednik SAD-a, sa sloganom: "A square deal for every man".

Htjeli mi to sebi priznati ili ne, većina birača nikada ne pročita niti jedan izborni program, pa su radi toga slogani iznimno važni. Za ovaj post me je inspirirala činjenica kako naši kandidati na izborima za Predsjednika Hrvatske za sada nemaju svoje slogane (ili kao da ih nemaju koliko su im loši/neraspoznatljivi), a upravo to rezultira i time što većina građana uopće niti ne zna što predstavljaju – planiraju. Žalosno je što stotine godina nakon ulaska slogana ili mikroteksta u političku utrku naši kandidati to ne raspoznaju, iako primjerice prepoznaju mikrobloging, koji većinom koriste. Naime, Nadan Vidošević, Vesna Pusić, Ivo Josipović, Vesna Škare Ožbolt (…) su aktivni (njihove kampanje) na Twitteru, ako to nekome nešto znači…

Post je objavljen 30.10.2009. u 17:22 sati.