Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/denisavdagic

Marketing

Političke poruke koje nitko ne testira

Kampanje za ove lokalne izbore kao da su spustile ljestvicu kvalitete prema dole. Generalno, sve je puno lošije naspram zadnjih parlamentarnih, a čini mi se čak i lokalnih izbora. Jedina ozbiljnija i pozitivnija promjena je što se stotinjak kandidata za gradonačelnika/župana/vijeća nalazi na Facebooku.

Najgore od svega je što se poruke s kojima se izlazi na izbore u najvećem dijelu ne testiraju. Drugim riječima, vrlo često kandidati i njihovi voditelji kampanje (ako ih uopće imaju) pucaju ideje kako im padne na pamet. Naravno, to može ispasti i dobro, ali puno je veća vjerojatnost da ispadne loše. Kandidat ili njegova stranka ulože par stotina tisuća kuna u promotivne materijale koje nitko ne primjećuje!

Lakše je velikim strankama, koje imaju stabilnije glasačko tijelo, ali manje ne-parlamentarne stranke kao i nezavisni kandidati ne bi se smjeli igrati nagađanja i morali bi svoje poruke testirati. A kako? Najbolje od svega je da se za to ne mora uzimati agencija pa čak niti angažirati profesionalce. Dovoljno je iskoristiti svoje volontere ili djelatnike na kampanji da u prethodnici početka izborne kampanje naprave anketu na ciljanim populacijama na manjem uzorku (da ustanove što ljude zanima ili da koriste velike ankete rađene po sličnoj temi), te da krenu u testiranje poruka uz fokus grupe (čini ju desetak ljudi). To u startu može napraviti nešto veće troškove kampanji, ali s druge strane omogućava puno bolji uspjeh kampanje i građanima ušteđuje živce kada gledaju sve te promašene plakate i poruke…

Udarne kampanje

I dok Zagreb izgleda prilično mirno, i ne primjećuje se toliko da dolaze izbori, prava bitka vodi se oko Zagreba. Samobor je primjerice toliko oblijepljen plakatima da mi se čini kako je svaki stanovnik dobio 10-tak. Ništa manje ozbiljnosti i papira po ulicama ne fali ni u Velikoj Gorici…

Post je objavljen 11.05.2009. u 14:48 sati.