Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/auti-za-sve

Marketing

Nissan R390 GT1


Željeli biste se natjecati u GT1 kategoriji na utrci 24 sata Le Mansa? Nema problema, treba samo izraditi barem jednu cestovnu verziju bolida. Upravo je tako nastao jedini cestovni Nissan R390 GT1 vrijedan 1 milijun dolara

Da bi uopće ušli u ovaj automobil potrebno se pokretima treniranog gimnastičara doslovno uvaliti u super usko sjedalo. Vrata se otvaraju tek oko 40 stupnjeva, a uz to automobil je više nego nizak. Prema tome, zakoračite jednom nogom, sagnite glavu i pomolite se Bogu da sretno sletite u ono što više liči na kalup od sjedala nego na samo sjedalo. Eto toliko o prvim impresijama. Odmah iza leđa vozača nalazi se motor, bolje reći monstrum. Brojke govore dovoljno same za sebe: 3.5 litarski V8 biturbo stroj s 550 KS. Nema zvučne izolacije, nema presvlaka interijera, nema ničeg što bi bespotrebno povećalo težinu. Kada ste u kabini zvuk motora najviše sliči grupi građevinskih radnika koji u trenutku inspiracije buše pneumatskim bušilicama asfalt tik pokraj vaše glave. Zaboravite ugodan zvuk Honde NSX ili Melodiju Ferrarija F355: ovo je glasna, nearitmična mehanička buka. Jaku i nesnosnu glavobolju dobivate besplatno sa svakom vožnjom u R390. Uz to dobivate instrumentnu ploču iz Primere, naravno uz još par trik-sitnica, a cijela unutrašnjost je nekako ljepljiva i vlažna. Klima uređaj nećete naći na listi opreme, bočni prozori ne da se ne otvaraju električno nego se uopće ne otvaraju, a kroz otvore ventilacije jedva pirka nekakav vjetrić. I to sve za milijun dolara. Naravno, R390 GT1 ipak je poseban automobil, jer svaki automobil koji ubrza do 100 km/h za 3.9 sekundi je poseban automobil. Pogotovo ako posao 0 km/h - 100 km/h - 0 km/h obavi za 6.8 sekundi. Ovaj monstrum u donjem je dijelu širok 2 metra (?!), a kabina je, s druge strane, iznimno uska i sićušna: glava kokoši na ramenima Schwarzeneggera. Zašto? Zato da bi se najveća količina zraka prenijela na stražnji spojler. To je ipak trkaći auto na cesti. Tu činjenicu potvrđuju i ovi detalji. Da bi došli do dva prtljažna prostora koji se nalaze iza stražnjih kotača morate doslovno odšarafiti (odvijačem!) njihove poklopce. U jedan možete staviti kofer, a u drugi, recimo, jumbo paket čipsa. Kada skinete oba poklopca prtljažnika možete pristupiti i motornom prostoru. Ali ne tako lako. Tri čovjeka su potrebna kako bi skinuli i odložili na stranu poklopac od karbonskih vlakana. Motor razvija 550 KS pri 6800 o/min, a što je još impresivnije, R390 bi trebao emitirati znatno manje štetnih plinova nego što to zahtjeva Europska norma. No konkretno ovaj automobil, iako ima po jedan lambda senzor u svakoj ispušnoj grani, nema ugrađen katalizator tako da čisto sumnjamo da zadovoljava i postojeće norme. Da bi se tolika snaga obuzdala potrebne su i moćne kočnice. Za zaustavljanje brinu se bušeni 14 colni čelični diskovi koje grizu šesteroklipna AP kliješta. BBS naplatci naprijed su veliki 18 i široki 8 cola, a straga su promjera 19 i širine 10.5 cola te na sebi nose 245/40 gume naprijed i 295/35 straga. Zato zaboravite sjajan lak, crnu tkaninu ili sličan luksuz. Ovo nije cestovni automobil. Ovo je trkaći automobil. Čak nije ni toliko Nissan, koliko bi trebao biti. U pogledu motora cijeli je britanski. Nissan je izmislio ovakav automobil, a dizajn i konstrukcija su prepušteni TWR-u. Najveća brzina automobila je ograničena na 270 km/h, a brzinomjer je graviran na 275 km/h. Postoji i ključ za paljenje, ali se njime auto ne pali. Pali se pritiskom na dugme za kontakt - u prijašnjem životu dugme za uključivanje grijača stražnjeg stakla ili tako nešto? S Almere možda? - i pritiskom na identično dugme elektropokretača. Nissan R390 je jezivo, nepraktično, vlažno kao znoj nezaboravno vozačko iskustvo od kojeg vam se tresu oči i ostatak tijela. Automobil na temu trke Le Mans koji je moguće voziti po cesti i pri tome doživljivati iskustvo slično onom kada ste prvi puta za pravo nagazili pedalu gasa. Nije ni elegantan, ni atraktivan, ali je zato superbrz s vrlo visokom granicom aktivne sigurnosti, zahvaljujući ABS-u i TCS-u, ako se slučajno preračunate u kakvom oštrom zavoju. Koliko je ustvari brz? Sprint od 0 do 100 km/h 1030 kg teškog automobila završi za 3.9 sekundi, od 0 do 130 km/h za 6 sekundi, a s mjesta do 400 metara dođe za 11.9 sekundi. Kočenje s brzine od 100 km/h do nule traje 2.9 sekundi, a sa 130 km/h samo 4.3 sekunde. Bez limitatora maksimalna brzina bila bi negdje oko 320 km/h. No može on biti i umiljat. Možete ga voziti i 32 km/h bez problema. Naposljetku, ovo je auto za vožnju. Prema tome treba ga voziti.

Post je objavljen 20.12.2008. u 12:03 sati.