Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/auti-za-sve

Marketing

Nissan Skylne GT-R


Nissan je predstavivši novi Skyline GT-R još dublje zagrizao u supersportske vode nego što je bio slučaj s prethodnikom. Da li je to dovoljno za primat na području sportskih automobila?

Sam dizajn govori već mnogo; sprijeda masivni odbojnik s velikim usisnicima ispod kojih se kriju intercooleri koji hlade zrak turbine i motoru daju živost, a straga veliki spojler od karbonskih vlakana i neizostavni difuzor lijepe stražnju osovinu na podlogu u cilju postizanja vrhunskih performansi. Točka na \"i\" vizualnog efekta 18 colni su naplaci i \"obuća\" širine 245 milimetara, a pri reflektiranju svjetla s boka zamjetna su i pozamašna proširenja karoserije, koja kao da jedva \"guta\" sofisticiranu cjelinu. Skyline GT-R oduvijek je bio jedan od visoko cijenjenih automobila u Japanu, što je rezultiralo širem prihvaćanju, pogotovo u Europi i SAD-u. Glavni razlog za to nije dizajn (koji, zapravo, spašavaju dodaci u obliku spojlera i usisnika), već sportska narav kojom bi Nissan mogao parirati mnogim europskim i Američkim razvikanim sportašima. Sam dizajn tipično je Japanski, ali izgled spašavaju veliki odbojnici, stražnji spojler i veliki kotači s gumama izrazito niskog profila. Pri prvom pogledu Skyline kao da grize cestu velikim usisnicima sprijeda, a prolaznicima ulijeva strahopoštovanje. Nakon prvog dojma slijedi drugi - onaj u unutrašnjosti. Korak preko pragova otkriva unutrašnjost koja je puno ljepša i bolje izrađena nego ona u prethodnika, djeluje kompaktno i čvrsto, ali i japanski precizno. Iza volana nalaze se očekivani instrumenti; brzinomjer, brojač okretaja te pokazivači pritiska ulja, temperature i količine goriva. Školjkasta sjedala s izraženim bočnim osloncima izgledaju kao u trkaćim automobilima ali su, na svu sreću, podesivih naslona te su presvučena posebnom tkaninom s gumenim kvržicama koje sprečavaju vozača u neobaveznoj šetnji kabinom. Na vrhu središnje konzole pažnju plijeni ekran u boji koji je kompatibilan i s navigacijskim uređajem no, ako znate kamo vozite, bolji je izbor jedan od modova koji će prikazati napon akumulatora, temperaturu ulja ili ono najbolje - tlak turbo punjača. Ipak, najbolji izbor je prikaz samo jednog parametra, ali na specifičan i originalan način. Ukoliko podesite prikaz npr. tlaka u turbo punjaču (koji je, vjerujemo, najzanimljiviji), uz \"analogni pokazivač\" pojavi se i grafički prikaz koji bilježi posljednjih 30 sekundi rada i izgleda kao, primjerice, ispis osciloskopa rada srca, samo što naglim padom mjerenja ne rezultira otkucaj, već \"šaltanje\" stupnjeva prijenosa. Usput, ima ih šest. Pod poklopcem Nissana Skyline GT-R kuca šesterocilindarsko redno srce, u kojem se za izmjenu radnog medija brine 24 ventila, kroz koje u cilindre ulazi smjesa stlačena turbo punjačem. Snaga mu je 280 konja pri 6800 o/min, a maksimalni okretni moment od 400 Nm postiže na 4400 o/min. Sasvim dovoljno za automobil koji teži nešto više od 1500 kg. S ovim motorom Skyline do 100 km/h ubrzava za oko 6 sekundi, dok mu se igla brzinomjera ne zaustavlja niti na oznaci 250 km/h. Za zaustavljanje moćnog automobila brinu se Brembo diskovi sprijeda i straga, dok je sofisticirani ovjes zadužen za kontrolu automobila u svim uvjetima. Stari je model naime, bio poznat po izrazito velikim mogućnostima i sigurnosti prolaska kroz zavoje i oduvijek je smatran jednim od primjerenijih toj namjeni. Novi je model pretrpio promjene na ovjesu, točnije, straga je multi-link osovina s anti-roll barom i zavojnim oprugama, dok su sprijeda oscilirajuće vilice (snižene), također anti-roll bar i zavojne opruge. Osim već navedenih sustava ovjesa, za držanje ceste brine se danas već uobičajeni paket elektroničkih pomagala, kao i lagano upravljiva stražnja osovina. Radi se o sustavu koji reagira preko elektronskih senzora, i posebnim polugama zakreće kotače ovisno o preupravljivosti (eng. oversteer) ili pak podupravljivosti.(eng. understeer) Kako sve ima svoju cijenu, tako i Skyline nudi mnogo za oko 50 000 funti, koliko košta na otoku.

Post je objavljen 20.12.2008. u 11:59 sati.