Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/auti-za-sve

Marketing

Mercedes SLR McLaren

Uz stilske elemente legendarnog trkača iz pedesetih godina novi SLR još više impresionira fascinantnim F1 stylingom. Suradnja Mercedesa i McLarena rezultirala je izuzetnim superautomobilom.

Srebrnim strijelama, misle u Stuttgartu, mjesto je na samom vrhu. Što se tiče komercijalnog programa oni tamo i jesu, no automobilski se Olimp dostiže s onim najbržim, najjačim, najljepšim, jednom riječju najboljim proizvodom. No, konkurencija je izuzetno jaka jer u novom tisućljeću svjedočimo ponovnom uskrsnuću najboljih superautomobila na svijetu poput Ferrarija Enzo, Porsche Carrere GT, Bugattija Veyron, Bentleya Continental GT i drugih.

Korijeni

Svaki ozbiljniji poznavatelj automobilizma zna kako se stuttgartski div nije slučajno našao u ovoj kategoriji. Nijemci su, naime, od samih početaka usko vezani uz automobilski sport i iz tog sportskog nadmetanja uvijek su se rađali vrhunski cestovni superautomobili. Jedan od njih je, naravno, i neizbježna legenda 300 SL Gullwing (vidi klasika), no SLR je ustvari reinkarnacija jedne druge srebrne strijele – modela istog naziva koji je svjetskom automobilističkom scenom u rukama asova poput J.M. Fangia, S.Mossa, K.Klinga i H.Herrmanna vladao sredinom pedesetih godina. SLR je tada oduzimao dah svojom pojavom, a zahvaljujući inovativnoj tehnologiji bio je superioran u odnosu na rivale. Postao je legenda, a to će bez sumnje postati i ovaj moderni model napravljen u suradnji s partnerom u Formuli 1 – glasovitim McLarenom.

F1 look

Dizajneri su se uvelike oslanjali na dobitnu kombinaciju SLR-a iz pedesetih – dugačak prednji poklopac motora, markantni bočni zračni otvori, ispusi na bokovima, kratka stražnjica i, jasno, vrata koji se otvaraju «prema gore». No, uz stilske elemente legendarnog trkača novi SLR još više impresionira fascinantnim F1 stylingom. Prednji kraj ovog superautomobila gotovo je u potpunosti precrtan s bolida Formule 1. Markantan nos s Mercedesovom zvijezdom i specijalni odbojnik s dvostrukim krilcem nisu samo estetske prirode već uspješno služe kao optimizator aerodinamike i hlađenja snažnog motora.

Ugljična vlakna

Karoserija SLR-a napravljena je, poput Mercedes-McLarenovog bolida, od ugljičnih vlakana. Taj lagan ali izuzetno čvrst i otporan materijal zaslužan je za malenu težinu ovog superautomobila te ujedno jamči visok stupanj dinamičke čvrstoće i sigurnosti. Nadalje, motor je smješten sprijeda ali je maksimalno pomaknut ka sredini automobila kako bi se postigla što bolja izbalansiranost vozila, odnosno izravan odaziv na vozačevu komandu. Pri velikim brzinama za učinkovit downforce brine se inteligentan aerodinamični sustav što je, naravno, još jedna od prednosti natjecanja u Formuli 1. Zrak se usisava ispod širokog prednjeg spojlera te prolazi kroz kanale ravne podnice prema stražnjem dijelu. Od tuda zrak struji kroz šest kanala podignutog difuzora.

AMG-ovih 626 KS i 780 Nm

Jedna od većih poslastica na ovome modelu definitivno je njegov motor. Mercedesovi fanovi sigurno drhte od uzbuđenja kad čitaju o snažnom 5.5 litrenom V8 motoru. Naime, u pravoj AMG-ovoj maniri korišten je kompresorski punjač te motor razvija najveću snagu od 626 KS pri 6500/min i ogromnih 780 Nm okretnog momenta dostupnih od 3250 do 5000/min. Jasno je kako s ovim brojkama SLR pripada ligi najbržih: za ubrzanje od 0-100 km/h potrebno je samo 3.8 sekundi, od 0-200 km/h stiže se za 10.6 sekundi, od 0-300 km/h za 28.8 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 334 km/h! Zaista respektabilno no moćnu strijelu valja učinkovito i zaustaviti. U tu svrhu ugrađeno je najbolje što moderna auto industrija može ponuditi – izuzetno otporni keramički diskovi s osmeroklipnim kočionim kliještima. Mjenjač je automatski s mogućnošću manualnog mijenjanja po principu Speedshift.

Za odabrane

Nije poznato koliko će ovakvih cestovnih bolida biti napravljeno, no jasno je kako prednost pri kupnji imaju posebni klijenti. Oni su definitivno posebni jer valja izdvojiti više od 400 000 Eura za jednu probuđenu state-of-the-art legendu.

Post je objavljen 19.12.2008. u 23:29 sati.