Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/denisavdagic

Marketing

Politički utjecaj blogera i blogova

Kako je izborna kampanja na velika vrata ušla i na Blog.hr ali i općenito na Hrvatske blogove odlučio sam se malo raspitati kod kolega sa zapada kako je to tamo izgledalo i od kad su blogovi u politici aktualni na zapadu. Manje-više svi su mi davali slične odgovore, odnosno da je i tamo ne tako davno počelo političko blogiranje. Najprije kao i u Hrvatskoj pojavili su se politički komentatori, uglavnom anonimni, ali jako dobro upućeni u politiku, čime se političare i političke stranke natjeralo da počnu takve blogere uzimati za ozbiljno. Inflacija političkih blogova ipak se dogodila onda kada su političari sami počeli otvarati svoje blogove, kao i njihove stranke, kampanje i slično. Naravno, surferi su u toj inflaciji blogova i dalje ostajali najvjerniji onima koji su sa svime počeli pa su brojni politički nezavisni blogovi u SAD-u danas vrlo popularni mediji koje prate tisuće posjetitelja dnevno u potrazi za nepristranim informacijama i komentarima. Blogove se posebno za ozbiljno uzima u SAD-u pa ne samo da kampanje kandidata za predsjednika obavezno vode i blogove, nego se organiziraju i susreti s političkim blogerima u nadi da će svojim postovima pružiti potporu njihovoj kampanji. Ni mainstream medije nije zaobišla politička blogomanija pa brojni ugledni svjetski mediji danas posjeduju svoje blog servise ili poput Nove TV u Hrvatskoj, rade akvizicije postojećih blog servisa. U takvoj sveopćoj inflaciji blogova surferi najviše nagrađuju one političare koji i nakon kampanje nastave sa svojim blogom, no to je jako rijedak primjer pa se rijetko nakon uspješne kampanje političari nastave baviti blogom. Neki poput premijera Australije Johna Howarda vode svoj blog i na premijerskoj poziciji ali postovi nisu učestali, a neredoviti blog vodi i kontroverzni predsjednik Irana Mahmud Ahmadinedžad.

Pojam uporabe interneta u političkoj kampanji bio je aktualni predsjednik Francuske Republike, Nicolas Sarkozy koji je osim sustava bloga uveo i svoju vlastitu televiziju u skopu bloga/stranice. Time je uspio kršiti izborna ograničenja na promociju u kampanji koja nisu obuhvaćala Internet. Također, inventivnim pristupom, dobrim dizajnom i bogatim sadržajem uspio je privući nevjerojatnu pozornost mainstream medija, a konačno upravo s takvom kampanjom na kraju je i pobijedio.

Povremeno korištenje blogova kod naših političara poznato je svima koji su pratili našu blogosferu, s druge strane nekolicina političara blogove vodi već duže vrijeme, a da li će sa njima nastaviti komunicirati nakon ovih izbora ovisit će najviše o rezultatima, jer kako se pokazalo u slučaju zapadnih zemalja takva komunikacija zanimljiva je samo pred izbore ili prije nego što se izbori dobiju. No usprkos tomu, otvorenim pristupom i zahvaljujući brojnim nezavisnim političkim blogerima, izborne kampanje više nikada neće biti iste. Zato se ne treba ustručavati, nego itekako koristiti prisutnost političara na blogu i komunicirati s njima, jer time se na njih može utjecati, a mainstream mediji će također pratiti njihove blogove i o tomu izvještavati javnost. Mali čovjek ili ne, svi blogeri i surferi koji se bave politikom sada više nego ikada imaju šansu za utjecanje na politiku.


Post je objavljen 26.10.2007. u 14:55 sati.