Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/fanshawe

Marketing

White Jazz, Fincher, Keanu i ostali dektektivz

Zadnjih par mjeseci uhodim nekoliko holivudskih njušaka, među njima i ovog tipa i, osim što se pitam postoji li kakav insajderski blog s novostima o recimo Fincherovoj adaptaciji Fitzgeralda ili Malickovom uspavanom Minotauru, sve mi se nešto čini da, ako se ikada uspijem odlijepiti od filmskih foruma, to neće biti u narednih par godina.

Ukratko, slijede adaptacija zadnjeg dijela Ellroyevog L.A. opusa, jedan film se upravo snima po njegovom originalnom scenariju, a nedavno je najavljeno i ovo:

Universal Pictures and Strike Entertainment have set Frank Miller to adapt the Raymond Chandler novella "Trouble Is My Business" as a star vehicle for Clive Owen.

Strike partners Marc Abraham and Eric Newman are producing; Owen and Phil Clymer exec produce.

"Sin City" was Miller's first collaboration with Owen. "Trouble Is My Business" was chosen partly because it provides the actor with a similar chance to frame the narrative with a compelling voiceover, using Chandler's hardboiled prose as hard-drinking private eye Philip Marlowe cracks cases, busts heads and romances femme fatales in 1940s Los Angeles.


Zvuči kao novi napadaj monomanije za svakog tko voli tradicionalne detektivske priče. I Franka Millera. I noir. I Clivea Owena.

Ali da se vratim na ovog zadnjeg Ellroya. White Jazz je četvrti dio njegovog losangeleskog kvarteta (The Black Dahlia, The Big Nowhere, L.A. Confidential). Najave su zasad obećavajuće. Režiser iza sebe ima barem jedan pristojan film (Narc), a George Clooney (glavna faca) već dugo nije demonstrirao filmski neukus, dapače. Film bi se trebao početi snimati u 12. mjesecu.

Uz to, prošle su godine neko vrijeme kolale glasine da bi se u filmu mogao pojaviti i Guy Pearce u istoj ulozi koju je odigrao u L.A. Confidential, ali ne samo da se to neće dogoditi, nego, kako je Carnahan nedavno obznanio, on i društvo ne smiju uopće koristiti taj lik. (Ako netko shvaća logiku po kojoj je normalno imati prava na knjigu, ali ne i na lik koji se u njoj pojavljuje, bajolminz... komentari.) Dakle, ništa od reprize tipa koji je izmislio valjda najboljeg nepostojećeg zlikovca u novijoj filmskoj povijesti.


Jack Vincennes: Why in the world do you wanna go digging any deeper into the Nite Owl killings, Lieutenant?
Ed Exley: Rollo Tomasi.
Jack Vincennes: Is there more to that, or am I supposed to guess?
Ed Exley: Rollo was a purse snatcher. My father ran into him off duty, and he shot my father six times and got away clean. No one even knew who he was. I just made the name up to give him some personality.
Jack Vincennes: What's your point?
Ed Exley: Rollo Tomasi is the reason I became a cop. I wanted to catch the guys who thought they could get away with it. It's supposed to be about justice. Then somewhere along the way, I lost sight of that.


Rollo Tomasi. Nije razvikan kao Keyser Soze, ali s obzirom da se u filmu pojavljuje u svega nekoliko rečenica, biva utjelovljen isključivo metaforički, a ima ključnu ulogu, tko će ga zaboraviti...

Enivej, drugi Ellroyev film, The Night Watch(man), zvuči još bolje. Snima se ovih dana, režira ga David Ayer (koji je napisao scenarij za Training Day i režirao Harsh Times s Christianom Baleom i Freddyjem Rodriguezom -- film koji nije baš najbolje plasiran na tržište zahvaljujući razmiricama između matičnih kompanija, MGM-a i producentske kuće Bauer Martinez, ali definitivno spada među bolje tzv. character studies u zadnjih nekoliko godina, iako nije El Maquinista), a ima i nekoliko opakih faca u glavnim ulogama.


^ fotke sa seta, Just Jared i ovaj sajt ih imaju još.

Osim Nea i Housea, pojavljuju se i Forest Whitaker, Jay Mohr, Chris Evans (Fantastic Four, Sunshine), Naomie Harris (Pirates of the Caribbean, Miami Vice) i (neizbježni rapper) Common.

Najbolji dio? Niti jedan od gore navedenih neće koristiti dokumentarnu strukturu. party

Nije da mi se Zodiac nije svidio, daleko od toga, ali nakon silnog iščekivanja bilo mi je u najmanju ruku čudno što je jednog Finchera, koji je dosad koristio mystery elemente u neke druge, daleko zanimljivije svrhe, privuklo jednoj takvoj nefilmičnoj priči. Film je fantastično napravljen, ima hrpetinu odličnih glumaca i općenito mu je teško naći ikakvih tehničkih zamjerki s obzirom na to da koristi tu dokumentarnu strukturu i drži se stvarnih činjenica, ali sama priča je nakrcana naznakama, likova je previše da bi bili dostojno razrađeni, bez obzira koliko ih glumci dobro nosili, a silni tragovi, smjerovi, mogućnosti, poigravanje aluzijama (Bullitt, Prljavi Harry) na prozaične forme i sadržaje, na Se7en i općenito kompulzivne postmodernističke detektive koji vise u knjižnicama nastojeći "pročitati" svoje kriminalce, na kraju se se svode ni na jednu zaokruženu, ispeglanu ideju koja bi dala filmu neki nezaboravan značaj.

Da imam tendenciju pridavati takvim stvarima preveliku važnost, scenarij koji bi mi nakon odgledanog filma proletio kroz glavu bio bi sličan onom traču vezanom za Nolana:

Nolan: Hoću snimiti ovaj slatki mali film o iluzionistima.
Studio: OK, može, scenarij je zakon i ti si nam super, ali daj pogledaj ovaj prvi draft novog Batmana.
Nolan: Batman? Pa ne znam sad baš...
Studio: Ako napraviš Batmana, dat ćemo ti da napraviš svoj slatki mali film o iluzionistima (s mrcinom od antiklimaksa koji, koliko god bio svrhovit i genijalan, %ebi9a ne prodaje se.) Naravno, ako nagovorimo dovoljno velikih imena da odglume te tvoje mađioničare.
Nolan: Aha, aj si. Da vidimo onda tog novog Batmana.

And so the story goes...

Post je objavljen 01.07.2007. u 21:56 sati.