Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/somi

Marketing

Svi - sa svima - o svemu

Ad publicandum - Puštanje u javnost (objavljivanje).


Novine, radio, televizija, internet... sve ono što kolokvijalno zovemo mediji čijii je jedini smisao „Ad publicandum“ - objavljivanje u javnosti. Ideja da ljudi slobodno komuniciraju, razmjenjuju informacije, informiraju i bivaju informirani, temeljni je uvjet demokracije, ali i suštinske slobode koja počiva na osviještenom pojedincu. Tako bitna, sudbinska uloga medija i ljudi koji rade u njima, nikad nije bila značajnija i s druge strane, mediji nikad nisu više „mijesili javnost“. Moć da se posreduju vijesti, prepričavaju i interpretiraju događaji, velika je moć. Prosječni čovjek previše je zauzet „rutinom preživljavanja“ koja mu odnosi veliki dio vremena, pa je nužda da se informira o „ostatku svijeta“ svedena na konzumerizam kao i rutina kupovine u trgovačkom centru. Slušajući radio u autu, gledajući televiziju uvečer nakon posla, sve nas bombardiraju tisuće vijesti a da nismo sigurni u njihovu istinitost, objektivnost i nepristranost. No ipak, mi nesvjesno upijamo svu silu tih posredovanih informacija i kako je njih više to smo mi sve manje sigurni u njihovu pouzdanost. Tako postajemo sve nepovjerljiviji i sumnjičaviji.

S druge strane, oni koji upravljaju medijima, kao i oni koji nam posreduju informacije svjesno ili ne, svejedno, čine stalne kompromise i štite „svoje svete krave“ a napadaju tuđe. Kako je politička moć ujedno i najveća moć kojom se legitimira državna sila, to je utjecaj na nas putem medija, presudan za svaku vlast. Oblikovanje javnosti i njena „preparacija“ manipulira se trajno pa je slobodnih medija sve manje i njihova pozicija sve je teža. Gotovo nemoguća.
Uostalom, u hrvatskom novogovoru mediji se nazivaju "sredstva priopćavanja", što samo po sebi govori kako vlast ne želi medije preko kojih komuniciraju svi, već želi alat kojim će nama, svojim podanicima, "priopćavati ono što je za nas!?? Od njih!??". Mediji nisu dakle srestva komuniciranja već informiranja putem priopćavanja. Anakron i nemoderan pristup kojim će stvarna pozicija takvih medija sve više slabiti a ljudi će tražiti druge, alternativne oblike komuniciranja.

Ideal: svi-sa svima-o svemu ostati će samo ideal. Još dugo.

-MD-MMVII- 15. travanj 2007


Post je objavljen 15.04.2007. u 07:00 sati.