Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/watergate

Marketing

Izdavači, učite od velikih...

Arthur Sulzberger, izdavač velikog New York Timesa, dao je ovih dana intervju iz kojeg je moguće iščitati budućnost novina. Čovjek jest referentan za temu, otprilike kao kad se Billa Gatesa pita za budućnost informatičke tehnologije. Hoće li se i ovdašnji izdavači povesti za njegovim naputcima vidjet ćemo, pod uvjetom da su toliko upućeni u vlastiti posao da znaju pročitati trendove. S obzirom na zanimljivost, evo intervjua prevedenog u cjelini.
Unatoč osobnom bogatstvu i impresivnoj biografiji, Arthur Sulzberger, vlasnik, predsjednik i izdavač najcjenjenije novine na svijetu živi pod stresom. Zašto bi čovjek koji stoji iza New York Timesa bio pod stresom? Pa, profit od lista već četiri godine opada, a i udio na tržištu mu se smanjuje. Vrijednost dionica opada, a prošlog tjedna Sulzbergerova grupacija priznala je minus od 570 milijuna dolara, najviše zbog gubitaka u Boston Globeu. Kao da to nije dosta, njegova banka Morgan Stanley nedavno je pokrenula kampanju koja bi ga mogla koštati nadzora nad listom. Sve to može objasniti zašto Sulzberger ne razgovara s novinarima. Možda je razrijeđeni alpski zrak na Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu opustio čelnike vodećih svjetskih kompanija, i ono što je počelo kao neobvezno ćaskanje preraslo je u fascinantni pogled u Sulzbergerov svijet i njegove poglede na budućnost izdavačkog posla.
- S obzirom na stalno opadanje posla tiskanja novina, mislite li da će se NYT još tiskati za pet godina?
- Doista ne znam, ali znate što? Nije me ni briga, kaže on. Sad mu je najvažnije kako najbolje napraviti tranziciju s tiska na Internet.
- Internet je predivno mjesto, na kojem smo lideri, dodaje. NYT je udvostručio svoje online čitateljstvo, sada imaju 1,1 milijun pretplatnika na tiskano izdanje i 1,5 milijuna čitatelja na Internetu dnevno.
- NYT se nalazi na putovanju, čiji će kraj biti kad kompanija odluči prestati tiskati novinu. To će biti kraj tranzicije. To je dugo putovanje, i bit će prepreka na tom putu, kaže čovjek za upravljačem, ali ne vidi mrak na kraju puta.
Upitan imaju li lokalni listovi budućnost, Sulzberger ističe da NYT nije lokalni list. To je nacionalni list smješten u New Yorku, koji ima više čitatelja izvan grada nego u njemu.
Oglasi su dugo glavni izvor prihoda za novine, ali taj posao se seli na Internet. Sulzberger se slaže s tom procjenom, ali tamo gdje novine gube, web siteovi dobivaju.
- Medijske grupe mogu razviti svoj online marketing, a s obzirom da im više ne treba papir, tiskarska boja i distribucija, mogu zaraditi isto čak i kad prodaju manje oglasa.
- Stvarno? A što je s troškovima razvoja i kompjuterizacije?
- Ti troškovi nisu ni približno toliki kao što su tiskarski. Posljednji put kad smo imali veće ulaganje u tiskanje, to nas nije koštalo manje od milijardu dolara. Troškovi razvoja Interneta ne rastu tom brzinom.
- NYT je nedavno spojio svoj novinski desk tiskanog i online izdanja. Je li to prošlo lako, ili je letjelo perje? Koji tim je preuzeo vodstvo?
- Znate na što liči desk vijesti u novini? On je nalik hitnoj pomoći u bolnicama ili vojnim sustavima, i jedni i drugi su jako orijentirani na ostvarenje ciljeva i teško ih je mijenjati. Ali kad promjene počnu, one se brzo događaju. Zato je to bilo teško, ali novinari su prihvatili koncept, promijenili su se i prigrlili ga, i podržali taj potez.
- Kako se pripremate za promjene u listu koje diktira Internet?
- Živimo u svijetu Interneta. Mi imamo, primjerice, pet ljudi u specijalnom razvojnom odjelu, čiji jedini posao je da pokreću i razvijaju stvari u elektroničkom svijetu - Internetu, mobilnoj telefoniji i svemu što slijedi. I znate li tko je naš najveći klijent? Google!
Prosječna starost čitatelja NYT-a je 42 godine, i to se nije promijenilo deset godina, kaže Sulzberger.
- Prosječna starost naših čitatelja na Internetu je 37 godina, što pokazuje da uspijevamo privući i mlađu publiku, i za tiskano i za online izdanje.
Times je ušao u deal s Microsoftom za distribuciju lista uz pomoć softwarea Times Reader, koji omogućava korisnicima ugodno čitanje novine na ekranu, posebno na laptopima.
- Istinski vjerujem da uživanje u čitanju novina može biti preneseno i na ove nove naprave.
- Hoće li biti besplatno?
- Neče - ako želite čitati New York Times online, morat ćete platiti.
- U vrijeme bloggera, kakva je budućnost online novina, ali i profesije u cjelini?
- Postoje milijuni bloggera, i ako Times zaboravi tko je i što je, izgubit će rat. Mi smo čuvari vijesti. Ljudi ne klikaju na NYT da bi čitali blogove, žele pouzdane vijesti kojima mogu vjerovati. Mi ne ignoriramo što se događa, i razumijemo da list više nije središnja točka njujorškog života kao što je bio prije deset godina. Nekad ste morali čitati novine da otkrijete što igra u kazalištu. Danas postoji stotine foruma i siteova s tim informacijama. Ali list može integrirati materijal od blogera i vanjskih autora. Moramo biti dio te zajednice, voditi dijalog s online svijetom.
Kad smo već kod zajednice, skandal s Jaysonom Blairom, novinarom uhvaćenim u plagiranju i izmišljanju, narušio je brand, ali ne i posao. Blair je bio prisiljen na otkaz u svibnju 2003.
- Vi ste među rijetkim novinama koja je zadržala veliki format koji ljudi smatraju prevelikim i nezgrapnim. Do kad?
- NYT nema namjere to mijenjati. U krajnjoj liniji, prijelaz na tabloidni format bio bi preskup. Uostalom, International Herald Tribune imao je sjajnu godinu 2006., koju bi mogao i ponoviti.
- Osjećate li da svijet novina slabi? Pritiskaju li vas oglašivači sve jače?
- Oglašivači uvijek jako pritiskaju za nadzor nad sadržajem. Ali NYT se nema za što ispričavati i nema razloga za ustupke, sve dok sam siguran da je ono što pišemo i što ćemo pisati istina.

Post je objavljen 09.02.2007. u 10:47 sati.