Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bouncedj

Marketing

... Plug & Play ...

Vi koji imate računala, listen up ! Svo ovo vrijeme, radeći na njima ( za njima, točnije), vjerojatno ste već upoznali aktivne (učenje i slične poučne stvari) te interaktivne mogućnosti računala. (svakojake igre kojima je tržište svakodnevno do grla zatrpano, filmovi, pornjava (ovo niste tu pročitali.. da ne bi bilo poslije, ono..)). Usporedno s razvijanjem grafičke mogućnosti samih igara, razvijaja se i sound tržište, čija je glavna namjena produbiti što kvalitetnije atmosferu same igrice, koliko je to god bolje moguće. Ukoliko ste dosad bili jedan od onih čudaka koji misle da je sam zvuk u igrama sporedna stvar, igre sve bliže i dalje budućnosti natjerat će Vas da promjenite taj stav. Ljudi, probudite se iz dugogodišnjeg sna, prošlo je vrijeme atari-a i pištanja s ekrana, danas se dešava nešto novo ( da ). Pošto samveć dugo gamer, a gamer ko svaki drugi gamer ZNA cijeniti kvalitetu zvuka u igri, mogu Vam potvrditi da sam u pravu (a tko će me razuvjeriti). Pravu malu revoluciju glazbe u igrama definitivno je započela Fifa i njihov ''Ministry of the Sound'', ekipa zadužena da glazbena podloga bude savršenstvo. Ukomponirana sa novijom 3d zvučnom karticom i direkt x podrškom, slušali smo pravo savršenstvo.. Kasniji pomak u game glazbi napravio je GTA 3 (Grand Theft Auto), koji su krenuli korak dalje, pa u igru ukomponirali desetak radio stanica za slušanje, svaka sa svojim odabirom glazbe, personalitijem, unikatnim reklamama i svačime. Prava poslastica za uši i pokazatelj kolika se pažnja posvećuje baš tome. Kako je vrijeme prolazilo, dešavalo se da se više pažnje uloži u prepoznatljive glazbene indentifikacije igre nego li u sami ''in game'' design. Najpoznatiji hrvatski team, autori igre ''Serious Sam'', među prvima su u igre ugradili tehnologiju 0gg vorbis, format koji je manjeg kapaciteta od mp3-a (po megabajtima), ali je zvuk, sam intenzitet basseva, mnogo bolji (bar meni), te time pomaknuo nove granice. Javlja se DVD audio format, ulaže se u invent, te sada konačno možete u igri doslovno osjetiti veličinu prostorije u kojoj se nalazite, i je li metalna ili drvena i to samo na osnovi zvuka pištolja.. Nije da zagovaram nasilje u igrama (to je neka druga tema), al kao što sam već rekao, svaki pravi gamer to cijeni i poštuje. Još više zato jer danas, kad više brzina procesora nije nekakvo ograničenje, nema nikakvih razloga da se i taj segment igranja ne izbrusi do savršenstva, pošto se pokazalo kako može pojačati čitavo iskustvo do besvjesti. Zamislite da možete i zatvorenih očiju prepoznati odakle stižu hici ili pak jeste li u nečijem hangaru ili wc-u. Simultano s brzom internetvezom te nabrijanom grafuljom, zabava i izolacija od okoline na par godina - zajamčena. ;-) Na samom kraju, govoreći o glazbi u igrama, nemogu da ne spomenem igru (koja nije igra nego iskustvo), MAFIA : The City Of Lost Heaven.. Njezina glazbena tematika, perfektno približavanje atmosfere tridesetih američkog podzemlja, stavili su je u poziciju sa koje je nemože skinuti ni jedna igra, a dal će tako ostati, pokazat će vrijeme (još nema naznaka o Mafiji 2, hehe.. Ima tu sitnih špekulacija da je rade al ništa službeno potvrđeno.. ). Zamislimo li da glazbe nije bilo, možda nitko ni nebi više danas ni ni spominjao. Sve u svemu, dnevno se postavljaju novi standardi, nove tehnologije su u test chamberima, al kako bilo da bilo, jedno je sigurno : budućnost će izgledati i zvučati bolje nego današnjica. ;-)

Post je objavljen 10.12.2005. u 06:34 sati.