Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/int505

Marketing

Interview: Dario Kliba


Copyright © Virag Janko

Dario Kliba, poznat hrvatskoj jedriličarskoj javnosti po sjajnim rezultatima u Match Race-u (npr. pobjeda nad Peterom Gilmourom u Splitu), jedri već dugo u 505 klasi. Kako je sve počelo, kako je jedriti u 505-ici, odgovorio nam je Dario putem e-mail interviewa:

Ne bih htio da me jedriličari koji jedre u 470 klasi krivo shvate, ali baš iskustvo od dvije godine jedrenja u toj klasi daje mi za pravo reći da mi je puno ugodnije i jednostavnije bilo jedriti u 505-ici. Iako po mnogočemu slične mnogo se razlikuju posebice u uvjetima jakog vjetra kada je 505-icu puno lakše upravljati. Naime 505-ica ima puno veći spinaker od 470 pa joj to omogućuje da po jakom vjetru stalno glisira niz vjetar pa i sami manevri i upravljanje postaju puno lakši.
Ukoliko imate i dobrog flokistu kao sto sam i ja imao sreće onda stvarno nemate o čemu brinuti. S vama može slobodno jedriti čovjek od 100 kg. Nije to kao u 470 da se morate dobro paziti sto ste pojeli prije regate ako ne za vas taj dan nema glisiranja!

Ja sam zapravo počeo jedriti u 505 na Europskom prvenstvu u Puli krajem prošle godine. Moja sestra je zaslužna za to. Jedan danski jedriličar je tražio kormilara i sestra nas je spojila, ostalo je funkcioniralo besprijekorno. Trebalo je to biti iskustvo za samo jednu regatu međutim oduševljeni rezultatom i slaganjem u brodu odlučili smo jedriti i dalje skupa dok god to bude moguće.


Kad si počeo jedriti?
Počeo sam jedriti sa 8 godina. Bilo je to davno, jao koliko puta sam htio odustati!!!

Od kud ideja za Match Race tim?
Prijatelj Nikola Prlenda, zaljubljenik u more i jedra dao je ideju i ona mi se svidjela skoro pa odmah! On je već imao iskustva u dvoboj jedrenju i uvijek je govorio kako je to nešto posebno, adrenalin, adrenalin...

S kim jedriš u 505-ici? Na kakvom brodu?
S dancem Christianom Stormarkom, brod je marke Rondar nadam se da sam ispravno napisao (jesi), jako dobar brod kao nov, brz, još se može njime postići vrhunski rezultat!

Kako je prebacivati se iz krstaša i match racea u 505 klasu i obratno?
Jedini problem koji se meni javlja je ponekad pobrkanost oko regatnog polja. U puli na Europskom sam stalno ponavljao Christianu da me na svakoj plutači podsjeti na koju idemo sljedeću da se ja ne zamislim i odem kao u Match Race. Ni to nije bilo dovoljno, desilo se da sam pogriješio, umjesto na plutaču od mezanave otišao sam na plutaču od krme i tad smo izgubili prvo mjesto ali nakraju smo uspjeli pobijediti tu regatu, taj dan smo bili jako brzi.

Gdje najčešće jedriš, treniraš?
Posvuda, kao tim smo raštrkani po cijeloj hrvatskoj pa di se nađemo ali najčešće u Puli. A za 505 dan do dva prije natjecanja kad probamo da li na brodu sve drži. Nažalost u Italiji na 35 čvorova nam nije sve izdržalo, imali smo dosta slabu opremu za tako jaki vjetar!

3. mjesto na 505 Europskom prvenstvu 2004-te? Da li ste mogli pobijediti? Kakva je bila konkurencija?
Lako je sada reći da smo mogli kad je gotovo, ali mislim da smo imali dobro natriman brod da bi im pomrsili račune jer kako je prvenstvo išlo dalje imali smo sve veću brzinu što se vidi i po rezultatima.

Ideš na 505 Svjetsko prvenstvo u kolovozu?
Nažalost ne, zauzet sam, žao mi je već sada, bilo bi to još jedno veliko iskustvo i lijepo druženje, oduševljen sam populacijom jedriličara klase 505. Pravi sportaši!

Dario, hvala na odgovorima, vidimo se skoro negdje na Jadranu!


Copyright © Virag Janko


Post je objavljen 08.07.2005. u 14:58 sati.