links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 10.01.2009., subota

jutro!

danas sam dio dana iskoristila za čitanje jedne jako stare knjige. Naravno o zrakoplovstvu, čem drugom ;) . To je Godišnjak Jugoslavenskog Vazduhoplovstva 1938. godine. Kako je većina godišnjaka pisana ćirilicom, prije nekoliko mjeseci kad sam dobila knjigu počela sam učiti ćirilicu. Sada je već dosta dobro čitam, iako nakon nekog vremena postane iscrpljujuće.

Godišnjak je iz vremena Kralja Petra II. koji je tada bio na prijestolju Kraljevine Jugoslavije. U godišnjaku imaju čak 2 njegove slike gdje se spominje kao navodim "visoki Pokrovitelj Kraljevskog Jugoslavenskog Aero-kluba". Pošto je bio klinac od jedva 13, 14 godina (prema slikama), zemljom je vladao knez Pavle.

Pri početku knjige predstavljeni su neki velikani zrakoplovstva tog doba na području Kraljevine, a uz svaku sliku bio je priložen tekst svakog pojedinog koji je govorio o pilotima,zrakoplovima, zrakoplovnoj industriji i zrakoplovstvu općenito. Ono što sam tu pročitala mogla sam iskoristiti kako bih napisala kvalitetan post o "svojim" teorijama i mišljenjima o zrakoplovstvu i na taj način se praviti pametna. Mnogi bi to vjerojatno i učinili, ali ja ipak imam poštovanja prema tim velikanima pa ću citirati rečenice nekih od njih koje su, po mom mišljenju, najljepše i najvrjednije.

Vojni general g. Ljubomir Marić, Ministar vojske i mornarice:

I kod vazduhoplovstva glavni element jeste čovek. On daje dušu i srce i pravu vrednost materijalu - aparatima.

Aparati mogu biti i najsavršeniji pa ipak beskorisni, ako oni, koji njima rukuju po svojim karakternim osobinama, spremi i sposobnosti nisu dorasli da iz njih izvuku maksimum koristi.

Samo po svojim visokim moralnim osobinama, spremi i sposobnosti prvoklasni ljudski materijal, savremeno opremljen tehničkim sredstvima i savršeno usposobljen za rukovanje istima, može odgovoriti zahtevima koje mu sutrašnjica može postaviti.


Divizijski general, g. Milojko Janković, Pomoćnik Komandanta zrakoplovstva vojske

U današnjem ratovanju tehnika se duboko utkala u sve peripetije rata, zauzimjući u njemu vrlo vidno mesto, s ciljem da što više pomogne čoveku, "tom glavnom oruđu rata", pa i da ga zameni.

Među novim tehničkim sredstvima avijacija je njen naizrazitiji pretstavnik. Vrednost avijacije i njen uspeh prvenstveno zavisi, pored čoveka, od kvaliteta materijala - aeroplana. Kvalitet u avijaciji ima znatno veći značaj u odnosu na kvalitet nego li kod drugih sredstava, pa čak i poznata narodna "Boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce junaka" teško bi došla do izražaja, ako ne bi bio odgovarajući kvalitet.

Čovek i mašina danas su glavna oruđa rata, koji se tako reći takmiče među sobom o prioritet i zato savremeni vođi moraju biti ne samo dobri stratezi no i svestrani poznavaoci tehnike.


Vazduhoplovni inženjer - pukovnik, g. Srbobran Stanojević, Načelnik Tehničkog odjeljenja Štaba zrakoplovstva vojske

Najbrži napredak zabeležen do danas u istoriji čovečanstva, u oblasti materijalne kulture i tehnike, ostvaren je na polju vazduhoplovstva i vazduhoplovne tehnike. Za tri decenije od prvog uspelog mehaničkog leta, čovek je postao gospodar atmosfere.

Da li će čovečanstvo koristiti te mogućnosti za svoj napredak, ili pak za svoje uništenje, zavisiće od njegove mudrosti.


Čitajući te tekstove saznala sam puno o zrakoplovstvu tog vremena. Kako i g. S. Stanojević kaže, zrakoplovstvo je zabilježilo zaista velik napredak i već nakon 3 desetljeća od prvog leta, ljudi su shvatili i spoznali moć i potencijal zrakoplova, te im je njihov daljnji razvoj bio izuzetno važan.

to je bilo samo godinu dana prije nego je započeo WW2 i pitam se da li bi svi ti generali i ostali govorili jednako da su znali što ih očekuje...jedan od njih rekao je kako žive u dobu velikih iznenađenja, bogme im se i Veliko Iznenađenje i spremalo.


Varijante

Prototipovi:

Ye-2: strelasto krilo
Ye-4: delta krila
Ye-5: ispitivanje delta krila
Ye-50: ispitivanje strelastih krila
Ye-6T: MiG-21F
Ye-150: presretač, prva osnova MiG-21
Ye-7: MiG-21PF

Tipovi za rušenje rekorda:

Ye-66: za rušenje svjetskog rekorda u brzini
Ye-66A: za rušenje svjetskog rekorda u visini
Ye-76: za postavljanje rekorda ženskog vremena u visini
Ye-152: avion visokog stupnja, dostigao najmanje 3 svjetska rekorda.

Ostale varijante:

Ye-6, MiG-21, MiG-21F, MiG-21F-13, MiG-21F-13, MiG-21FL, MiG-21I, MiG-21SPS, MiG-21P, MiG-21, MiG-21PF (SPS), MiG-21PFM, MiG-21PFS, MiG-21R, MiG-21RF, MiG-21S, MiG-21SM, MiG-21PFV, MiG-21M, MiG-21MF, MiG-21MF-R, MiG-21SMT, MiG-21bis, MiG-21U, MiG-21US, MiG-21UT, MiG-21UM, JJ-7, FT-7, MiG-21-21-93 Bison, MiG-21-97, MiG-21 LancerR, MiG-21MFN, MiG-21bisD/UMD, MiG-21-2000

Image and video hosting by TinyPic
MiG-21 bis Hrvatskog ratnog zrakoplovstva

eto, referat je gotov, sljedeći put predstavljam novi zrakoplov ;)

nakon svega mogu još reći da sam uživala čitajući godišnjak i jedva čekam da opet uhvatim malo vremena za čitanje istog :)

pozdrav!

- 20:41 - Say somethin' (10) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 09.01.2009., petak

4. MiG-21 u HRZ-u i PZO-i

bok! eo današnja tema je dosta zanimljiva pa neću pisati ništa drugo osim toga. mislim da je ovo dovoljno:

4. MiG-21 u HRZ-u i PZO-i

MiG-21 u HRZ i PZO dolazi tijekom Domovinskog rata i otada pa sve do danas ih koristimo. HRZ čini 8 MiGova-21bis i 4 MiGa-21UM. Baziraju se u dvije baze: 21. ELZ na Plesu u Zagrebu i 22. ELZ u Puli.

5. svibnja 2003. dio Hrvatske lovačke eskadrile MiG-21 bis vratio se s generalnog remonta u Rumunjskoj. Karakteristike aviona znatno su poboljšane, a pilotima je to jako važno jer ciljeve u zraku mogu otkriti na puno većim daljinama i djelovati na protivničke avione iz svih smjerova, a poboljšana je i bliska borba u zraku. Također je omogućeno i precizno djelovanje po ciljevima na zemlji. Uza sve to, rad je pilotima olakšan i suvremeno opremljenim kokpitom.

Nakon preobuke za let nadzvučnim avionima, bojnim gađanjem raketama zrak-zrak, vojni piloti ulaze u sastav borbenih pilota HRZa. MiG-21 je avion koji ne trpi pogreške i jedan je od najtežih za letenje. MiG-21 zahtjeva vrlo dobru pripremu i obuku te stručnost i koncentraciju da bi se njime upravljalo. Potom mladim pilotima ostaje još i borbena obuka za ciljeve na zemlji.

Ipak, MiG-21 je danas zastarjeli borbeni avion koji zaostaje za zapadnim lovcima jer se manevarske sposobnosti ne mijenjaju (motori se ne pojačavaju ili mijenjaju, a troše puno goriva). Upravo zbog toga je u planu bio otpis ovih aviona i nabava 12 novih, ali zbog novonastale državne krize HRZ ipak neće kupovati nove avione. Umjesto toga do 2012. će poslati 6 starih MiGova-21 na moderinizaciju u Rumunjsku.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

LP,

caspix

- 18:08 - Say somethin' (6) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 07.01.2009., srijeda

3. Korisnici i borbeno djelovanje

pozdrav!

jučer sam sasvim slučajno upoznala jednog zaljubljenika u zrakoplovstvo. kroz razgovor smo shvatili da smo si dosta slični (čak nam je ista i najdraža boja). stvarno je lijepo i ugodno razgovarati s nekim o zrakoplovstvu za promjenu. dogovorili smo se i da ćemo se upoznati i uživo jednog dana. mislim da bi mogli postati dobri prijatelji.

opet ona ukrajina sere s plinom! umišljaju si da su jedini na ovom svijetu...glavno da oni imaju, a ostatak svijeta ko jebe... šta ne naprave cjevovode preko nekih drugih država. znam da je to skupo, ali očito da drugog rješenja nema kad ukrajina skoro svake godine sere neš. kako je ovaj svijet grozno mjesto...pun mržnje, laži, prijevara, mafije, egocentrika. pa tko želi živjeti u tome? al očito da to svima paše kad nitko ne želi to promijeniti nego baš to čini. kako su ljudi pokvareni!!!

naišla sam na jedan forum na kojem ima topic o ateizmu (neću navodit koji forum). prvi post je jasno rekao da je to topic za ateiste, da oni sami razmjenjuju svoja stajališta i sl., a došli su "pamteni" katolici i napravili cijelu zbrku da ima toliko off topica da se neke postove jednostavno ne treba ni čitati...od rasprave o ateizmu došlo se na off topic o PISMENOSTI!!! za nepovjerovati... sve nakon prvog posta je off topic jer nema dodira s temom. došla sam do 30. strane od ukupno 140 i nigdje se ne nazire neka kvalitetna rasprava tako da mislim da neću ni čitati dalje jer nema smisla... stalno se vrte oko jednih te istih gluposti s tim da katolici cijelo vrijeme seru neke gluposti... ma...

daj ljudi otvorite svi skupa oči i pogledajte malo u kakvom se svijetu nalazimo! mislim da to nije ništa što bilo tko od nas želi! zašto se onda nitko ne odvaži promijeniti nešto??? no nema smisla ni dalje pisati ovo jer svi odrasli misle da mi adolescenti ništa ne znamo i da nas ništa ozbiljno ne zanima...


Korisnici i borbeno djelovanje

Kuba: Na Kubu je, iz SSSR-a, 1961. stiglo 40 aviona, točnije MiGova-21F13. U razdoblju Kubanske krize 2 MiGa-21 presrela su američki F-104 Starfighter, ali Američki pilot se povukao. Tadašnji radari SAD-a nisu mogli otkriti nisko letenje migova, pa je razvijen posebni sustav praćenja zrakoplova. Nakon krize, SSSR je svu opremu i zrakoplove preabcio na Kubu, te počeo s obukom pilota i tehničara. Kuba time postaje jedan od prvih korisnika MiGa-21.
Jugoslavija: MiG-21 bio je glavni borac Jugoslavenskog ratnog zrakoplovstva sve do pojave MiGa-29 1986. godine. JRV je imao 125 MiGova-21, s tim da je inačice PFM dobivao ranije 70-ih, a BIS u 80-im. Korišteni su i u Domovinskom ratu od strane JRZa obavljajući većinom jurišne zadatke, jer im na početku rata nije bilo konkurenata. Bez obzira na potpunu zračnu prevlast JRZa, hrvatska PZO je uspješno obarala ove avione.
Sjeverni Vijetnam: Sjeverni Vijetnam je koristio MiGove-21 za napdanje američkih bombardera i u drugom planu obaranje istih. Svoje presretačke snage tretirali su kao dio sofisticiranog sustava presretača i protuzračne obrane, koja je ujedno imala i prednost u tome. MiGovi su letjeli samo po naređenjima zemaljske kontrole kako ne bi uletjeli u raketni prostor vlastite PZO. Kasnije tokom rata Vijetnamci su svoje lovce premjestili kako bi ih spasili od uništenja.
Irak: Irački MiGovi-21 korišteni su tijekom Iransko-Iračkog rata u 80-im, sukobljavajući se s Iranskim Phantomima i Nothropin F-5E Tigerima koji su bili i jedini dostojni protivnici. Irački migoovi u Zaljevskom ratu 1991. bili su meta Koalicijskih snaga. Iračka zračna moć bila je potpuno uništena.
Ostali korisnici: Od ostalih korisnika tu su Albanija, Bugarska, Čehoslovačka, Istočna Njemačka, Mađarska, Poljska, Rumunjska, Finska, Alžir, Egipat, Iran, Libija, Sirija, Jemen, Afganistan, Etiopija, Mozambik, Nigerija, Sudan, Tanzanija, Zambija i Zimbabve.

Image and video hosting by TinyPic
MiG-21PFM Poljskog zrakoplovstva

see ya!

- 16:29 - Say somethin' (5) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 05.01.2009., ponedjeljak

2.2 trup, krila, rep, poklopac, stajni trap

hey!

počela sam polako raditi one zadatke iz elektrotehnike danas uz zoranovu pomoć, puno mi je pomogo, moć ću sad bar neke riješit kad mi već postavljanja jednadžbi ne idu, al i do tog smo skoro došli...al trebam se još pozabavit s time, a mislim da ću sutra provest dosta vremena uz strujne krugove (bilo je lakše kad su bili idealni)...

već nedavno sam shvatila da više ne znam pisati kvalitetne tekstove (postove) i to me pomalo ubija jer stvarno ne znam što se dogodilo u tom zagrebu da sam izgubila pola sebe...gdje je sve to nestalo, nemam pojma...jedino što znam je da više uopće nemam inspiracije za ništa. napisala sam tamo par pjesama pa da vidim jel koja dovoljno dobra da je objavim...

ok našla sam jednu...mislim da mi je to najbolja ljubavna pjesma koju sam ikad napisala...hope u'll like it

Plašt sjećanja

Dragi,
dođi mi u snove,
pokucaj na vrata -
odaje moje.

Ja ću te čekati,
zagrljena plaštom -
sjećanja i ljubavi.

Pokloni mi osmjeh,
zagrljaj,
i poljubac srcu drag.

Odagni -
taj plašt sjećanja.
Nek zaboravim ja.

Nek gledam gore,
i u budućnost,
jer prošlost samo ubija.

Daj mi snage da nastavim,
daj mi nade u sjećanja nova.
Daj mi zagrljaj,
i toplinu srca svoga .

Jer te volim,
jer mi trebaš,
ljubavi moja!



sad dio mog referata:

2.2 trup, krila, rep, poklopac, stajni trap

Trup: MiG-21 ima izduženi okrugli trup koji započinje kružnim usisnikom zraka, u kojem je smješten stožasti nosni konus koji se može automatski namještati te na taj način ograničavati količinu zraka koji ulazi u usisnik.
Krila: Delta s "podrezanim" vrhovima.
Rep: Repne površine imaju horizontalni stabilizator koji se može pomicati cijelom svojom površinom i jedan vertikalni stabilizator. Neke inačice imaju i padobran za usporavanje prilikom slijetanja, montiran u repnom dijelu.
Poklopac: Kod prvih modela se otvarao prema naprijed, a kasnije je zamijenjen poklopcem koji se otvara sa strane.
Stajni trap: Stajni trap je tipa "tricikl", a svaki dio trapa ima jedan kotač. Prednji se uvlači prema naprijed, a glavni dio u trup aviona. Svaki kotač ima disk i kočnice.


još samo mala napomena za one koji su zaostali u srednjem vijeku: molim vas nemojte se sramotit na mom blogu

toliko od mene.

pozdrav!

- 23:25 - Say somethin' (4) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 03.01.2009., subota

2.1 Nastank, motor i naoružanje

večer!

jučer nisam puno pisala, neću ni večeras... pozvali su me na par foruma danas pa sam se regala..neki imaju stvarno smješna pravila da je to za nepovjerovat XD bar sam se dobro nasmijala ak ništa drugo. hehe.

saznala sam da za moju grafičku nema 3d driver...prokleti SIS!!! kak mogu to radit idioti??? imaju drivere a ne daju ih....da bog da se nikad ne digli iz groba!!!

sutra moram počet rješavat one zadatke iz elektrotehnike što smo dobili za zadaću...ajme 25 zadataka...tko će to sve riješiti...i još svi oni najteži :( . aj bar će mi zoran mal pomoć ak niš drugo.

eo počinjem s drugim djelom referata. predstavljanje MiGa-21BIS, a uz njega je bilo nužno početi s verzijom SMT.


2.1 Nastanak, motor i naoružanje

Nakon "druge generacije" MiG-a 21, Mikojanovi inženjeri započeli su razvoj nove inačice bazirane na R verziji, koja je trebala imati još veći unutarnji kapacitet goriva. MiG-21 SMT je bio opremljen najnovijom elektronikom i Tumansky R-13-300 motorom, ali zbog velike nadodane težine u pogledu potiska nije zadovoljio, te je proizvedeno samo nekoliko tih aviona.
Za novu inačicu bio je potreban novi i jači motor, pa je Tumansky OKB predstavio R-25-300 motor. R-25-300 pri normalnom radu stvara 40,2 kN, s afterburnom 69,6 kN, a imao je i mogućnost jačeg afterburna koji može stvoriti 95 kN, ali samo na 3 minute. Također, R-25-300 je bio optimiziran za nisko-leteće misije. Mikojanovi inženjeri napravili su potpuno novu verziju s ovim motorom, oznake BIS. MiG-21 BIS bio je potpuno redizajniran i napredniji od MiGa-21 SMT iako mu je nastavio nalikovati izgledom. Trup je imao nove legure koje su avion činile snažnijim i lakšim. Ugrađen je i radar RP-22 koji je otkrivao ciljeve koji lete nisko uz tlo, RSBN-6S navigacijski sustav i sustav za slijetanje i djelovanje pri uvjetima loše vidljivosti. Naoružanje mu je činio GSh-23L top i mogućnost nošenja po 2 toplinski navođene rakete K-60 u jednoj spojnoj točki, što znači da je mogao imati ukupno 4 takve rakete.
Neki MiGovi-21 BIS su modificirani da nose nuklearno oružje i oznaka im je MiG-21bisN.

Image and video hosting by TinyPic

motor MiGa-21

pozdrav!

- 21:33 - Say somethin' (2) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 02.01.2009., petak

MiG-2: 1.2 Mane i problemi, 1.3 Proizvodnja

1.2 Mane i problemi

Prvi problem bio je u naoružanju jer su rakete Vympel K-13 bile neuspješne u borbama. Ciljanik u kokpitu radio je na principu žiroskopa i često se poremetio prilikom manevara na velikim brzinama. To je za rezultat imalo brojne izmjene, pa je MiG-21 bio vrlo uspješan u Vijetnamskom ratu.
Drugi problem bio je brza potrošnja goriva zato što se s potrošene dvije trećine goriva centar težišta pomicao ka stražnjem dijelu aviona. To je stalno "dizalo" nos i činilo avion teško upravljivim, što je rezultiralo izdržljivošću od samo 45 minuta u čistim uvjetima.
Delta krila, koja su odlična za brze napade presretača, imaju manu kod naglih zaokretanja jer zbog svoje velike površine usporavaju avion.


1.3 Proizvodnja

Svi MiGovi-21 izrađeni su u SSSR-u u tri tvornice: GAZ 30 u Moskvi (3203 zrakoplova), GAZ 21 u Gorkyu (5278 (ili po nekim izvorima 5765) zrakoplova) i GAZ 31 u Tbilisi (1677 zrakoplova). Gorky je pravio jednosjede za Sovjetske snage, Moskva za izvoz, a Tbilisi je proizvodio dvosjede i za izvoz i za SSSR. No, svejedno je bilo iznimaka: MiG-21R i MiG-21bis za izvoz i SSSR bili su izrađeni u Gorkyu; 17 jednosjeda bilo je izrađeno u Tbilisiju (MiG-21F); MiG-21MF je prvi puta izrađen u Moskvi, a MiG-21U je proizvođen u Moskvi kao i u Tbilisiju.


nisam raspoložena za pisanje pa zato dva dijela mog referata o migu.

Pozdrav!

- 21:36 - Say somethin' (0) - Print - ovaj post-

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg