links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 29.04.2008., utorak

Ljudska prava

bok!

sad stvarno nemam inspiracije za pisanje posta, al evo pišem pošto dugo nisam, a da se zna da ovaj blog još uvijek postoji...

nedavno sam se posvađala s jednim prijateljem. nije mi baš drago zbog toga, ali ja prijatelje kakav je on stvarno ne trebam. također, nedavno sam se i pomirila s jednim starim prijateljem i zbog toga mi je stvarno drago.

u školi nema ništa novo osim što sam saznala da na nacionalnim pišem kemiju, fiziku i biologiju (i ta mi skupina odgovara), ali pišem i hrvatski što mi baš i nije najdraže jer sam do ovog polugodišta imala nastavnika koji nije ništa poučavao nego je govorio o glupostima na satu. stvarno ne razumijem onu "dječicu" u školi kada govore da mrze školu i da im je to najgora stvar koja im se u životu mogla dogoditi. kad tako razmišljaju zapravo i jesu dječica! uistinu ne znaju ni malo cijeniti ono što imaju, a imaju mnogo! više nego si netko može i zamisliti...i stvarno ne razmišljaju kada tako govore. idu u školu zbog sebe i zbog svoje budućnosti, kako mogu reći da im je to najgora stvar u životu??? pa škola je nešto najbolje što se čovjeku zapravo može dogoditi - pod zaštitom si roditelja i nastavnika, imaš kako provoditi dane, svaki dan naučiš nešto novo, družiš s prijateljima...i da ne nabrajam dalje. kada obrazovanje završi zaposliš se i dalje si sam. nemaš više zaštitu roditelja, sve si sam moraš zarađivati i skrbiti se za sebe. zato, svi koji čitaju moj blog a idu u školu i nisu shvatili njenu vrijednost neka dobro razmisle o svemu i o budućnosti i o školovanju i o onome što imaju!

pošto je škola nisam stigla čitati knjige, ali nedavno sam pročitala pravi horor. puno je strašnije od ikojeg drugog horora za koji znam i krv vam se ledi u žilama dok to čitate. a slike koje su vidno opisane ostaju vam urezane u pamćenje kao da ste i sami to doživjeli. napisao ga je Ivan Goran Kovačić a naziv mu je "Jama". tko hoće, i ima snage za to pročitati, može pronaći na internetu, nije dugačko. ali pazite da ne požalite, jer sam ja požalila, što sam to počela čitati, par puta.

što se tiče mog kompa, smislila sam si još jedan pokušaj rješavanja mog pitanja s virusima i sl. vjerovatno ću u svibnju dizati wins xp black edition i onda ubuntu hardy, a ak to ne uspije onda ću samo hardy dići na cijeli HDD, a ako ni to ne uspije e onda ću pasti na jadni wins...no bar ću si nabaviti antivirus #1 - Kaspersky Anti-Virus. što se tiče tog antivirusa, stvarno je najbolji. istina, nije riješio moje probleme, ali našao mi je jedan prilično opasan virus i adware kojeg mi ni avast, ni AVG ni onaj "predivni" Nod32 nisu našli ni nakon nekoliko skeniranja.

sad mi se stvarno više ne da pisati....

Opća deklaracija o ljudskim pravima

evo ovaj put neće biti predstavljanja zrakoplova. danas smo svjedoci svakodnevnog kršenja ljudskih prava, pa za one koji ne znaju koja to prava ima svaki čovjek:

Nijedna osoba ili država ne može koristiti niti jedan članak Opće deklaracije o ljudskim pravima kako bi opravdali kršenja tih prava, na koja svi mi imamo pravo.

Članak 1
‘Sva su ljudska bića rođena slobodna i jednaka u dostojanstvu i pravima’

Članak 2
‘Svakome su dostupna sva prava i slobode navedene u ovoj Deklaraciji, bez diskriminacije bilo koje vrste’

Članak 3
‘Svatko ima pravo na život, slobodu i osobnu sigurnost’

Članak 4
‘Nitko ne smije biti držan u ropstvu ili ropskom odnosu’

Članak 5
‘Nitko ne smije biti podvrgnut mučenju ili okrutnom, nečovječnom ili ponižavajućem postupku ili kažnjavanju’

Članak 6
‘Svatko ima pravo da ga se svagdje pred zakonom priznaje kao osobu’

Članak 7
‘Svi su pred zakonom jednaki i imaju pravo, bez ikakve diskriminacije, na jednaku zaštitu zakona’

Članak 8
‘Svatko ima pravo na djelotvorna pravna sredstva putem nadležnih nacionalnih sudova, zbog djela kojima se krše osnovna prava koja su njemu/njoj zajamčena u ustavu ili zakonu’

Članak 9
‘Nitko ne smije biti podvrgnut samovoljnom uhićenju, zatočenju ili izgonu’

Članak 10
‘Svatko ima pravo da ga u punoj jednakosti pošteno i javno sasluša nezavisan i nepristran sud’

Članak 11
‘Svatko tko je optužen za kažnjivo djelo ima pravo biti smatran nevinim/nevinom sve dok se ne dokaže njegova/njezina krivica’

Članak 12
‘Nitko ne smije biti izvrgnut samovoljnom miješanju u njegov/njezin privatni život, obitelj, dom ili prepisku, niti napadima na njegovu/njezinu čast i ugled’

Članak 13
‘Svatko ima pravo na slobodu kretanja’

Članak 14
‘Svatko ima pravo tražiti azil od drugih zemalja zbog progona’

Članak 15
‘Svatko ima pravo na državljanstvo’

Članak 16
‘Muškarci i žene imaju pravo sklopiti brak i osnovati obitelj’

Članak 17
‘Svatko ima pravo na vlasništvo’

Članak 18
‘Svatko ima pravo na slobodu misli, savjesti i vjere’

Članak 19
‘Svatko ima pravo na slobodu mišljenja i izražavanja’

Članak 20
‘Svatko ima pravo na slobodu mirnog zborovanja i udruživanja’

Članak 21
‘Svatko ima pravo sudjelovati u upravi svoje zemlje’

Članak 22
‘Svatko, kao član/ica društva, ima pravo na socijalno osiguranje i ostvarenje ekonomskih, socijalnih i kulturnih prava’

Članak 23
‘Svatko ima pravo na rad’

Članak 24
‘Svako ima pravo na slobodno vrijeme’

Članak 25
‘Svatko ima pravo na životni standard primjeren zdravlju i dobrobiti’

Članak 26
‘Svatko ima pravo na obrazovanje’

Članak 27
‘Svatko ima pravo slobodno sudjelovati u kulturnom životu zajednice’

Članak 28
‘Svatko ima pravo na društveni i međunarodni poredak u kojem su prava i slobode iznesene u ovoj Deklaraciji, potpuno ostvarene’

Članak 29
‘Svatko ima dužnosti u zajednici’

Članak 30
‘Ništa se u ovoj Deklaraciji ne može tumačiti kao sudjelovanje u bilo kojoj djelatnosti ili obavljanje bilo kakve djelatnost usmjerene na uništenje bilo kojih ovdje izloženih prava i sloboda’

preuzeto sa: http://www.amnesty.hr/stranica.php?sifra_str=opca_deklaracija
(kliknite ako želite pročitati i nešto više o temi)

toliko za danas, sljedeći put se vjerovatno vraćam zrakoplovima ;)

pozdrav!

- 20:48 - Say somethin' (9) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 22.04.2008., utorak

Sputnjik 1

bok!

evo ljudi, danas je dan planeta Zemlje pa sam odlučila da pogledamo Zemlju zajedno - iz svemira, tj. da odletimo malo u svemir hrvatska . no to nešto kasnije...idem malo o nedavnim događajima

došlo nam evo toplo vrijeme - konačno! tako da sam vam ja skoro cijelo vrijeme vani...ne da mi se biti u kući pa i simse manje igram. ugl. neš radim il se igram malo s Pukijem il sl.. u svakom slučaju nije mi dosadno.

Image and video hosting by TinyPic
evo ovo vam je moj Puki

e danas sam se malo ošišala i ispeglala kosu :) treba se sredit za svatove hehe. ugl. imala sam i probu zurke kakvu ću imati taj dan i super je! ipak, nije biti djeveruša tako mala stvar, al meni je totalno bezvezna...samo te navlače obuci ovo obuci ono, kupi ove cipele kupi one...poludit! al poslije večere ja ću se 100% obući u normalnu odjeću. nažalost nećete vidjeti fotke jer ovo je ipak INTERNET

u školi smo dobili danas vodič za učenike za ona nacionalna vrednovanja...baš kad sam ja sinoć pročitala sve to online. dop. mi čitat to. previše tog ima a u biti niš ne kažu. ugl. vrednovanja su 6. i 8. svibnja...jadni mi, al eto, moraju nekog mučit a mi smo im laka meta

što se tiče sims 2 free time super je! ima hrpa novih funkcija u vezi hobija i sl. i hrpa novih elemenata. jako je dobar, al eto, ne igram baš jer ne mogu sjedit u kući dok je vani tako lijepo...a i nešto mi se ne da igrat kad ću uskoro rušit sve pa opet ništa od te moje dinastije...

a što da vam još kažem...3 2 1 lansiranje!

al najprije da pojasnimo nešto:

Sputnjik

Program Sputnjik je naziv za niz sovjetskih svemirskih letjelica bez ljudske posade, lansiran 1957. godine.

Cilj lansiranja serije letjelica u orbitu je bio ispitivanje mogućnosti istraživanja gornje atmosfere uz pomoć umjetnih satelita, u sklopu međunarodne geofizičke godine.

Svakako najpoznatiji je Sputnjik 1, prvi zemljin umjetni satelit, kojim je SSSR napravio veliki korak naprijed u svemirskoj utrci sa hladnoratovskim rivalom SAD-om.

Riječ sputnjik na ruskom doslovno znači "suputnik" ili "satelit".


a sad na ono pravo...

Sputnjik 1

Sputnjik 1 (ruski: Sputnik - "saputnik") je bio prvi umjetni satelit izbačen u orbitu 4. listopada 1957. godine. On je lansiran iz kozmodroma koji je pripadao SSSR-u, Bajkonur. U svemir ga je odnijela raketa R-7 koju je projektirao Sergej Koroljev za prenošenje atomskih bombi. Masa Sputnjika 1 je 83 kg. U njega su ubačena i 2 radio odašiljača. Kretao se po orbiti udaljenoj 250 kilometara od Zemlje. Njegovo lansiranje započelo je svemirsku utrku između SSSR-a i SAD, koji su napravili Apollo 11 i poslali prvog čovjeka na Mjesec 1969. godine.

Poslije Sputnjika 1 lansirana je serija satelita pod tim nazivom.

Image and video hosting by TinyPic

nadam se da vam se post svidio, ovaj je bio sav na hr pa ste ga mogli cijelog pročitati.

pozdrav!

- 21:40 - Say somethin' (11) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 20.04.2008., nedjelja

Sukhoi Su-34

bok!

evo rekla sam da ću danas pisat novi post, al ne znam o čemu da pišem u prvom dijelu posta tako da...ako imate neke prijedloge recite, a sad prelazim na zrakoplov!

Sukhoi Su-34

The Sukhoi Su-34 (export designation Su-32, NATO reporting name Fullback) is an advanced Russian 2-seat fighter-bomber and strike aircraft. It is intended to eventually replace the Sukhoi Su-24.

General characteristics
Crew: Two
Length: 23.34 m (72 ft 2 in)
Wingspan: 14.7 m (48 ft 3 in)
Height: 6.09 m (19 ft 5 in)
Loaded weight: 39,000 kg (85,980 lb)
Useful load: 8,000 kg (17,600 lb)
Max takeoff weight: 45,100 kg (99,425 lb)
Powerplant: 2× Lyulka AL-35F turbofans, 137.2 kN (30,845 lbf) with afterburner each

Performance
Maximum speed:
High altitude: Mach 1.8 (1,900 km/h, 1,180 mph)
Low altitude: Mach 1.2 (1,400 km/h, 870 mph) at sea level
Combat radius: 1,100 km (680 mi)
Ferry range: 4,000 km (2,490 mi)
Service ceiling 15,000 m (49,200 ft)
Wing loading: 629 kg/m˛ (129 lb/ft˛)
Thrust/weight: 0.68

Armament
1× 30 mm GSh-30-1 (9A-4071K) cannon, 150 rounds
2× wingtip rails for R-73 (AA-11 'Archer') air-to-air missiles
10× wing and fuselage stations for up to 8,000 kg (17,630 lb) of ordnance, including Kh-29L/T, Kh-25MT/ML, Kh-25MP, Kh-36, Kh-38, Kh-41, Kh-59M, Kh-58, Kh-31P, Kh-35 Ural, Kh-41, Kh-65S, Kh-SD, 2 Moskit, 3 Jachont air-to-ground missiles, KAB-500L/KR or KAB-1500L guided bombs, unguided bombs, B-8 rocket pods with 20 80 mm S-8 rockets, B-13 rocket pods with 5 122 mm S-13 rockets, O-25 rocket pords with 1 340 mm S-25 rocket, fuel tanks, EW- and reconnaissance pods.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

koga zanima više o ovom ljepotanu može pročitati na sljedećem linku na srpskom jeziku: NVO - sukhoi su-34

pozdrav!

(idući put letim u svemir!)

- 22:11 - Say somethin' (11) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 19.04.2008., subota

Sukhoi Su-24

bok!

evo mene da napišem neki post, iako nemam blage o čemu bih pisala. evo upravo uživam u slušanju svojih starih pjesama koje playam s cd-a jer ih ne mogu prenijeti na komp (virusi). inače, sad su mi najdraže pjesme The River (Good Charlotte ft. M.Shadows and Synyster Gates from band Avenged Sevenfold), a druga naj pjesma mi je Afterlife (Avenged Sevenfold). AS je inače heavy metal band (čudno da ja slušam metal hehe), al meni nisu nešto previše metalci. tko zna, možda i ja počnem slušati i metal.

Image and video hosting by TinyPic
evo ovo na fotki je prezgodni m.shadows

evo nedavno sam upoznala jednog dečka iz BiH koji se bavi modelarstvom pa da malo reklamiram njegov blog: aeromodelarstvo

što još spomenuti...ma ne znam...ugl. sutra će vjerovatno novi post pa možda bude malo kvalitetniji i duži od ovog.


Sukhoi Su-24

The Sukhoi Su-24 (NATO reporting name Fencer) was the Soviet Union's most advanced all-weather interdiction and attack aircraft in the 1970s and 1980s. The two-seat, twin-engined aircraft carried the USSR's first integrated digital nav/attack system. In many aspects, the Su-24's configurations is similar to F-111. It remains in service with the Russian Air Force and various export nations

General characteristics
Crew: Two (pilot and weapons system operator)
Length: 22.53 m (73 ft 11 in)
Wingspan: 17.64 m extended, 10.37 m maximum sweep (57 ft 10 in / 34 ft 0 in)
Height: 6.19 m (20 ft 4 in)
Wing area: 55.2 m˛ (594 ft˛)
Empty weight: 22300 kg (49,165 lb)
Loaded weight: 38040 kg (83,865 lb)
Max takeoff weight: 43755 kg (96,505 lb)
Powerplant: 2× Saturn/Lyulka AL-21F-3A turbojets
Dry thrust: 75 kN (16,860 lbf) each
Thrust with afterburner: 109.8 kN (24,675 lbf) each
Fuel capacity: 11100 kg (24,470 lb)

Performance
Maximum speed: 1,315 km/h (710 knots, 815 mph, Mach 1.07) at sea level; Mach 1.35 at high altitude
Range: 615 km in a lo-lo-lo attack mission with 3000 kg (6,615 lb) ordnance and external tanks (330 nm, 380 mi)
Ferry range: 2775 km (1,500 nm, 1,725 mi)
Service ceiling 11000 m (36,090 ft)
Rate of climb: 150 m/s (29,530 ft/min)
Wing loading: 651 kg/m˛ (133 lb/ft˛)
Thrust/weight: 0.60
G-force limit: 6
Takeoff roll: 1550 m (5,085 ft)
Landing roll: 1100 m (3,610 ft)

Armament
1x GSh-6-23 cannon, 500 rounds of ammunition
Up to 8,000 kg (17,640 lb) ordnance on 8 hardpoints, including up to four Kh-23 (AS-7 'Kerry') radio-command missiles; up to four Kh-25ML (AS-10 'Karen') laser-guided missiles; up to two Kh-28 (AS-9 'Kyle'), Kh-58 (AS-11 'Kilter'), or Kh-31P (AS-17 'Krypton') anti-radiation missiles; up to three Kh-29L/T (AS-14 'Kedge') laser/TV-guided missiles; up to two Kh-59 'Ovod' (AS-13 'Kingbolt') TV-command guided missiles, or KAB-500KR TV-guided and KAB-500L laser-guided bombs.
Unguided rocket launchers with 55 mm S-5 rockets, 80 mm S-8 rockets, or 120 mm S-13 rockets
Other weapon options include general-purpose bombs, external gun pods, and tactical nuclear bombs.
Two R-60 (AA-8 'Aphid') air-to-air missiles are normally carried for self-defense; upgrade aircraft can carry R-73 (AA-11 'Archer') as well.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

pozdrav!

- 21:47 - Say somethin' (1) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 14.04.2008., ponedjeljak

B-2 Condor

bok svim'!

najprije ću se zahvaliti za svu podršku koju ste mi ostavili u komentarima u prošlom postu. što se tiče tog posta, ta najbolja prijateljica ga je pročitala. rekacija joj je bila ta da se rasplakala nakon što ga je pročitala hehe

uspjela sam instalirati sims 2!!!! jeee! i university sam također instalirala...hvala Bogu na daemon toolsu! prevario je sve moje viruse i dovršio instalaciju simsa! inače, ne mogu niti jednu igru instalirati jer mi resetira komp dok se instalira. tako da mogu imati samo tu jednu ekspenziju za simse, al nema veze. bolje išta nego ništa ;)

moj simljan: Dominic Linus. rak je u horoskopu. ima posao. živi u jako maloj kućici jer sam odlučila ovaj put igrati bez ijedne šifre. imam sve moguće, al ovako je stvarno zanimljivije. čak ne koristim ni šifru za novac. puno mi je zabavnije ovako. pokušat ću napravit da ga otmu vanzemaljci pa da zatrudni, al ako to ne uspije onda ću ga oženit za neku žensku pa da ima dijete kako bi se dinastija Linus mogla nastaviti. evo vam fotka mog Dominica:
Image and video hosting by TinyPic
e da, aspiracija mu je ona fortune. to do sada nikad nisam birala pa reko da pokušam. želi se oženiti za neku bogatu žensku, sram ga bilo, sponzoruša hehe. jednog dana kad netko iz te moje obitelji Linus bude imao puno novca napravit ću si novu kuću po uzoru na moj crtež koji sam napravila danas u školi...jedina rupa na crtežu mi je što sam stavila i dizalo kojeg ovdje nemam, al dobro, ispunit ću ja taj prostor i bez njega ;)

kad budem igrala napravim vam još par screenshota da vidite kak izgleda ostalo.

ove simse igrati ću do ljeta, a onda ću ići kod moje najbolje prijateljcie koja će imati gotovo sve ekspenzije i dodatke. imat će bome odličan komp na kojem neće nimalo štekat i jedva čekam da igram tamo!!!

evo ne znam o čemu još da vam pričam...knjige ne čitam dok je "sezona" škole jer jednostavno ne stignem. ma ne znam o čemu više... idem još malo o ovom zrakoplovu i ode čitat jedan tekst..raspitujem se za jedan net posao pa se malo raspitujem, al o tom više ako/kad uspijem to napravit.


B-2 Condor

The Curtiss B-2 Condor was a 1920s United States bomber aircraft. It was a descendant of the Martin NBS-1, which was built by the Curtiss Aeroplane and Motor Company for the Glenn L. Martin Company. There were a few differences, such as stronger materials and different engines, but they were relatively minor.

General characteristics
Crew: 5
Length: 47 ft 6 in (14.5 m)
Wingspan: 90 ft 0 in (27.4 m)
Height: 16 ft 3 in (4.9 m)
Wing area: 1,500 ft˛ (140 m˛)
Empty weight: 9,000 lb (4,100 kg)
Loaded weight: 16,500 lb (7,480 kg)
Powerplant: 2× Curtiss V-1570-7 "Conqueror" liquid-cooled V12 engine, 600 hp (450 kW) each

Performance
Maximum speed: 132 mph (115 knots, 212 km/h)
Cruise speed: 114 mph (99 knots, 183 km/h)
Range: 780 mi (680 nm, 1,300 km)
Service ceiling 16,500 ft (4,030 m)
Rate of climb: 740 ft/min (3.7 m/s)
Wing loading: 11 lb/ft˛ (53 kg/m˛)
Power/mass: 0.072 hp/lb (120 W/kg)

Armament
Guns: 6× .30-calibre (7.62 mm) Lewis machine guns
Bombs: 2,500 lb (1,100 kg); 4,000 lb (1,800 kg) on short flights

Image and video hosting by TinyPic

hehe otišla ja malo u WW2...al ne brinite, u sljedećem postu se vraćam u sadašnjost ;)

pozdrav!

- 21:49 - Say somethin' (7) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 07.04.2008., ponedjeljak

General Dynamics F-111

bok! evo, pošto sam već pisala o najboljem prijatelju, vrijeme je da napišem nešto i o najboljoj prijateljici. danas je njen dan, a uskoro ćemo se rastaviti i svaka će započeti sasvim novi život...

znam za nju otkad znam za sebe. ona zna gotovo sve o meni, i iako možda neće pročitati ovaj post, ja ću ga napisati. dijelile smo sve trenutke u životu, ali baš sve! od djetinjstva do sada, kada se ona udaje, a ja idem uskoro u srednju. ima 20 godina. da, danas je njen dan! danas je napunila tu brojku dvadeset. dijelile smo tugu, radost, igrale se zajedno, kako u djetinjstvu tako i sada na kompu, glazbu, odjeću... to je jedna od najvažnijih osoba u mom životu. bila mi je roditelj, sestra i prijateljica istovremeno. dala mi je toliko dobrih savjeta, toliko puta me ohrabrila, toliko puta me nasmijala dok sam plakala, toliko puta smo se svađale. neću je nikada moći zaboraviti. često bi me vraćala na pravi put kada bih skrenula. dijelile smo tajne, kako mračnije tako i svjetlije. danas, kada nas dijeli manje od mjesec dana od rastavljanja, teško mi je. i teško mi je pisati ovaj post. osjećam kao da bih mogla zaplakati. znam da sam možda i sebična i egoistična, ali, nije li prerano? osjećam da trebam još takvog vodiča u životu kakav je ona. u kome ću ga naći kad se radvojimo? hoću li naći dovoljno dobroga? što ako me odvede na krivi put? neću sad o tome razmišljati uopće, ovo je post o mojoj najboljoj prijateljici i toga ću se držati! uskoro, vrlo uskoro, već bih trebala početi, morat ću svoje niti vratiti iz njenog srca i pustiti njene da idu dalje, da se njeni korijeni zakopaju negdje drugdje. nije kraj našeg poznanstva i dobrog odnosa, znam, ali neće više biti isto. nikada više. ona započinje novi život u kojem će biti jako malo mjesta za mene. vrijeme je da osnuje svoju obitelj, i ja tu nemam što raditi. uz to, i ja uskoro odlazim. i ja ću započeti novi život, kakav će biti, to ne mogu znati, ali znam da će mi ova osoba jako puno značiti u cijelom životu i nikada neću zaboraviti što je sve činila za mene. ponekad sam bila i ljuta na nju jer nije stala baš uvijek na moju stranu, ali danas shvaćam i zašto. ja sam bila glupa i nezrela, ona je bila zrelija i znala je što je ispravno. i u meni je uvijek poticala ono dobro. mnogo puta smo se posvađale, rekle si teške riječi, i suze su padale...ali mi smo se uvijek vraćale na isto. ova osoba zna svu moju prošlost, sve tajne moje prošlosti, a sadašnjost vrlo dobro poznaje, iako ne zna baš sve. teško mi je pustiti tu osobu. vezala sam se za nju više nego ikoga drugoga. biti će teško vratiti sve moje niti iz njenog srca, jer znam da su se duboko zavukle. a još će teže biti pustiti njene, koje dodiruju svaki kutak mog duha. svi naši trenutci ostaju u meni. nikada ih neću izbrisati. to bi bilo nemoguće i krajnje nedopustivo. gdje god bila ja ću je se sjećati, pa makar otišla i na kraj svijeta njen lik će mi ostati zauvijek u sjećanju. teško je, i boli, ali moram ju pustiti. ja nemam nikakvog prava zadržati ju i zato ću je podržati u svakoj odluci. uvijek ću stati na njenu stranu i neću dopustiti nikome da je povrijedi. uvijek ću biti njen čuvar, i tko god joj se zamjeri imati će posla samnom, a vjerujem da to nitko ne želi. za kraj, prijateljice, volim te, drži se i znaj da sam uvijek tu uz tebe, ma kako god daleko ja bila!!!



General Dynamics F-111

The General Dynamics F-111 is an American medium-range strategic bomber, reconnaissance, and tactical strike aircraft designed in the 1960s. The United States Air Force (USAF) variants were officially retired by 1998. The only remaining operator of the F-111 is the Royal Australian Air Force (RAAF).

The F-111 pioneered several technologies for production military aircraft, including variable geometry wings, afterburning turbofan engines, and terrain following radar for low-level, high-speed flight. Its design was highly influential, particularly for Soviet engineers, and some of its advanced features have since become commonplace. In its inception, however, the F-111 suffered a variety of development problems, and several of its intended roles, such as naval interception, failed to materialize.

General characteristics
Crew: 2 (pilot and weapons system operator)
Length: 73.5 ft (22.4 m)
Wingspan:
Spread: 63 ft 0 in (19.2 m)
Swept: 32 ft 0 in (9.8 m) (9.75 m)
Height: 17.13 ft (5.22 m)
Wing area:
Spread: 657.4 ft˛ (61.07 m˛)
Swept: 525 ft˛ (48.77 m˛)
Airfoil: NACA 64-210.68 root, NACA 64-209.80 tip
Empty weight: 47,481 lb (21,537 kg)
Loaded weight: 82,843 lb (37,577 kg)
Max takeoff weight: 98,979 lb (44,896 kg)
Powerplant: 2× Pratt & Whitney TF30-P-100 turbofans
Dry thrust: 17,900 lbf (79.6 kN) each
Thrust with afterburner: 25,100 lbf (112 kN) each
Zero-lift drag coefficient: 0.0186
Drag area: 9.36 ft˛ (0.87 m˛)
Aspect ratio:
Spread: 7.56
Swept: 1.95

Performance
Maximum speed: Mach 2.5 (1,650 mph, 2,655 km/h)
Combat radius: 1,330 mi (1,160 NM, 2,140 km)
Ferry range: 3,220 mi (2,800 NM, 5,190 km)
Service ceiling 56,650 ft (17,270 m)
Rate of climb: 25,890 ft/min (131.5 m/s)
Wing loading:
Spread: 126.0 lb/ft˛ (615.2 kg/m˛)
Swept: 158 lb/ft˛ (771 kg/m˛)
Thrust/weight: 0.61
Lift-to-drag ratio: 15.8

Armament
Guns: 1× M61 Vulcan 20 mm (0.787 in) gatling cannon (seldom fitted)
Bombs: 31,500 lb (14,300 kg)

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

see ya!

- 22:09 - Say somethin' (21) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 02.04.2008., srijeda

Podjela vojnih zrakoplova

bok! evo ja se odlučila nakon vrlo kratkog vremena opet napisati post (koje čudo). no nema veze, ne da mi se okolišati pa prelazim na stvar.

Planine su padovi i usponi života. one to tako lijepo prikazuju, a to što sežu u daljinu govori o tome koliko još puno ima uspona i padova do kraja, također time lijepo pokazuju i na to da još puno moram proživjeti.

Izlazak slikovito pokazuje početak života. Tek sam mali dio prešla, a još toliko je ispred mene. Još mnoge odluke će me mučiti, a u veoma bliskoj budućnosti biti će jedna uistinu sudbonosna.

Nebesko prostranstvo prikazuje moj san. Moju prilično daleku, ali ne i nemoguću životnu želju. Pokazuje i veličinu tog sna, a čak dijelom i je moj san.

Ovo možda niste razumjeli, ali kada pročitate moju najnoviju pjesmu imena "need" sve će te razumjeti, a uz nju sam priložila i vrlo simboličnu sliku, čija simbolika je opisana malo gore.

Image and video hosting by TinyPic


Podjela vojnih zrakoplova

Lovački zrakoplovi namijenjeni su i opremljeni za presretanje i uništavanje protivničkih zrakoplova. Upotrebljavaju se i kao pratnja i zaštita vlastitih zrakoplova. Zahtjevi koje moraju zadovoljiti su: što veća brzina kao i što veći raspon između minimalne i maksimalne brzine, što viša maksimalna visina leta, izvrsne karakteristike leta i velike manevarske sposobnosti. Na sebi nose snažno streljačko i raketno naoružanje.
primjer: F-16 >>>
Image and video hosting by TinyPic

Lovci-bombarderi su zrakoplovi nešto većeg doleta namijenjeni za dublji ulazak u neprijateljski teritorij radi odbacivanja tereta. U povratku moraju biti sposobni sami se obraniti od napada neprijateljskih zrakoplova. Od naoružanja mogu nositi klasične bombe, nenavođene i navođene bombe kao i rakete većeg dometa. U opremi obavezno imaju protu-elektronska sredstva.
primjer: F-111 >>>
Image and video hosting by TinyPic

Bombarderi su svoju glavnu ulogu odigrali krajem Drugog svjetskog rata. Jedan od najpoznatijih bombardera bio je B-29 koji je s dvije atomske bombe brzinom od 641 km/h na visini od 7,5 km preletio 8.549 km. Uvođenjem raketa velikog dometa bombarderi su izgubili na važnosti. Današnji bombarderi su manji i brži a radi upotrebe kompozitnih materijala teško su uočljivi. Najsofisticiraniji bombarder je ujedno i najskuplji zrakoplov ikada B-2 Spirit, sa $2.2 milijarde po primjerku je za radare potpuno nevidljiv.
primjer: B-52 >>>
Image and video hosting by TinyPic

Izviđački zrakoplovi služe za promatranje zračnog prostora. Opremljeni su najmodernijom elektronskom opremom. Za izviđanje može se koristiti bilo koji zrakoplov ugradnjom dodatne elektronske opreme.
primjer: Boeing E-3 Sentry >>>
Image and video hosting by TinyPic

nadam se da vam se post svidio hrvatska , također i pjesma

see ya!

- 23:40 - Say somethin' (6) - Print - ovaj post-

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg