Pillory d.o.o.
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr

Trenutno je blog u izradi... pa nije nekakavog dizajna. Svrsihodno je bio osmišljen kao nekakva vrsta zezancije, bez ikakvog sadržaja i okosnice. A najednom mi doletjelo u glavu da bi za nekakav posječeni blog trebalo pisati o oku privlačnim temama. Jest da ne možemo pokazivati se i vidjeti, ali bar možemo razmjenjivati iskustva i-li davati nekakve savjete,rasplakati se, nasmijati se, a možda i nešto više;)
Ljudi smo, i sve što nas čini ljudima dio je nas, kojeg se ne smijemo i ne možemo odreći, pa niti da hoćemo. S time jedino možemo nastavit živjeti.
Kao osnivač takvog bloga, očekujem istomišljenike da se priključe civilizacija-bloga d.o.o. i pomognu mi pri pojašnjavanju i samim time ostvarivanju slike muško-ženski odnosi, skrivene tajne i pomoći, pikanterije, pa i teške trenutke...
Svi koji se odazivaju na takav poziv, da mozda žele voditi svoju kolumnu... nek mi se obrate pa da osmislimo dalje:)
Zasad sam sama, uz jednog potencijalnog suvlasnika;), koji se još odaziva na Anonymus;)) ili Noone:)

No, šalu u stranu...
Pustite komentar, pa se kontatisajemo;)
O blogerici pillory-a
ili O meni:
Ime: služim se ID noella
a ljudi s kojima sam prešla na TI zovu me: Tina
Starost: 19, 20 uskoro
Adresa: hm... ako čitate ovo onda ste trnutno u mom malom virtualnom svijetu
Inače,trenutno studiram marketing pri FETu "dr. Mijo Mirković"
a inače se nadam, ako budem dovoljno hrabra pa pristupim prijemnom ispitu- arhitekture, politologije ili logopedije
U tome jest problem- neodlučnost, pa dok ne dodje prosvjetljenje se drzim opcije vegetiranja;)
Kakva sam kao osoba?
Glupo pitanje! I svatko će si sam dati odgovor na to -glupo pitanje-
A sad... upoznavanje;)

pillory

05.01.2006., četvrtak

Buba

Buba je najprodavaniji automobil svih vremena.

Proizvedeno je 22 milijuna primjeraka toga vozila, no niti to nije bilo dovoljno da ga konačno i nepovratno pregazi vrijeme. Pretposljednjeg dana mjeseca srpnja 2003. godine Volkswagen je zatvorio i posljednju tvornicu za prizvodnju tog automobila, u meksičkom gradu Pueblu.

Zamisao o njemačkom narodnom automobilu koji će kasnije, zbog svog prepoznatljivog oblika, postati poznat kao buba potekla je od Adolfa Hitlera. Dok je boravio u zatvoru, nakon propalog münchenskog puča 1924. godine, došao jena ideju da bi se problem nezaposlenosti u Njemačkoj mogao riješiti velikim projektima. Po njegovoj zamisli, njemačka država trebala je financirati i izgraditi prometnice koje bi spajale sve njemačke gradove. Te bi prometnice bile namijenjene isključivo prometu automobila, koje bi pak trebalo masovno proizvoditi da budu dovoljno jeftii i dustupni svakome. U skladu s tim, budući će automobil doviti ime volkswagen, što prevedeno znači narodni automobil.
Hitlerova je stranka došla na vlast 1933. godine. U ljeto te iste godine Ferdinand Porsche pozvan je u berlinski hotel Kaiserhof na sastanak s hitlerom. Porsche je bio proslavljeni konstruktor automobila, bivši konstruktor u Daimler-Benzu i Auto-Unionu,a u to je vrijeme vodio vlastitu inženjersko-konzultantsku tvtrku. Hitler mu je izložio svoje planove za novi automobil. Trebao bi biti malen, izdržljivog motora, s potrošnjomdo 7 litara benzina na 100km, te je trebao postizati maksimalnu brzinu od 100km/h. Zamišljeno je da motor ima zračno hlađenje jer većina Nijemaca nije imala garaže, pa bi im hlađenje vodom zimi stvaralo probleme. Atribut obiteljski trebao je opravdati time što će u njemu biti mjesta za dvoje odraslih ljudi i troje djece.
Potom je Porsche upitao za cijenu. Hitler je kroz smijeh odgovorio: «Bilo koja cijena gospodine Porsche, bilo koja cijena ispod 1000 maraka!» porsche je problijedio. Čak i u šali, to je zvučalo kao naređenje, a on je znao da je nemoguće izgraditi automobil po toj cijeni. Tisuću je njemačkih maraka 1933. godine bilo oko 250 američkih dolara. Čak ni američki automobilski gigant Ford nije mogao proizvoditi po tako niskoj cijeni. Nakon sastanka, Porsche je Hitlerov prijedlog smatrao tek diktatorskim hirom, ali nije znao da je Hitler želio Volkswagen koristiti kao političko sredstvo kojim će Nijemce pridobiti na stranu svog režima.

Konstruiranje počinje
Manje od godine kasnije, na otvorenju Međunarodnog berlinskog sajma automobila, Hitler je u strastvenom govoru njemačkoj jasnosti obećao mali i jeftini automobil.
Upravo je Hitler ustvrdio da bi automobil trebao nalikovati bubi, jer je priroda već odavno ponudila rješenje za poboljšanje aerodinamičnosti. Tako je osobno kumovao obliku karoserije koji mnogi smatraju najšarmantnijim u povijesti automobilske industrije. Naredio je cijeloj njemačkoj industriji uključivanje u proizvodnju njegova automobila.
Porsche je znao da automobil najvećeg masovnog proizvođača automobila tog vremena, američkog Forda(koji je dotad prodao skoro milijun vozila), koštaju oko 2600 maraka. Međutim, nitko se nije usudio proturječiiti opasnom diktatoru, i rad je započeo.
Hitler nije znao da je Porsche već 1932. konstruirao tri vozila nalik volkswagenu. Motor je bio male zapremnine, hlađen zrakom i smješten straga- točno ono što je Hitler želio. Porsce je, naime, na tu istu ideju došao godinama ranije, te je čak smislio i slično ime- volksauto.
Konačno, u bubu je ugrađen četverocilindrični motor koji je u zadnji čas, 1935., u samo 2 dana, konstruirao austrijanac Reisoiess, jedan od mladih Porscheovih inženjera.
Taj je motor bio jednostavan i jeftin, a o njegovoj kvaliteti govori činjenica da je sve do nedavnog prestanka proizvodnje bube bio jedini pogon koji je taj model automobila ikad koristio.

Prototipovi su spremni
Konačno su 1936. godine tri prototipa bila spremna. Porsche je bio zadovoljan rezultatima oštrih testova, i Hitler je sljedeće godine na Sajmu automobila najavio da će proizvodnja uskoro početi.
Automobil je službeno nazvan KDF-Wagen. Tri slova iz njegova imena bila su kratica za Snaga kroz zabavu- Kraft durch Freude. U okolici tvornice niknuo je i novi grad također KDF. Grad je poslije rata umjesto kratice dobio pravo ime, pa ga se otada na kartama može naći pod imenom Wolfsburg. Nekako će u isto vrijeme i automobil iszgubiti parolu iz imena i u svijetu postati poznat kao buba(Kafer, Bug, Beetle), mada se službeno nikada tako nije zvao.
Porsche se ime KDF nikako niej svidjelo, ali pošto ga je smislio osobno Hitler, o tome nije moglo biti rasprave. Godine 1939. u Berlinu KDF-Wagen je i službeno predstavljen. Bio je toliko moderan i revolucionaran da je potpuno zasjenio suparnike. Tadašnji Volkswagenov program predviđao je proizvodnju 450 000 automila u 1945. Drugi svijetski rat je buknuo upravo kad je sve bilo spremno za početak serijske proizvodnje. Ratna industrija imala je prednost, pa ej do 1945. proizvedeno tek 630 bube. Civilna proizvodnja je promijenjan u vojnu. Bit će to od velike važnosti za budućnost bube jer su Volkswagenoiv automobili u ratu prošli testove kakave niti jedan drugi automobil nikad nije prošao. Vozila su se pokazala izvrsnim, od pjeskovite Afrike do zaleđene Rusije. U to je vrijeme nastao Kübelwagen (ratno vozilo utemeljeno na modelu bube) i Schwimmwagen(auto koji je mogao plivati brzinom od 10km/h)...
Proizvodnja je nastavljena i nakon rata, ado 1970. godine proizvedeno je preko 15 milijuna ovih automobila.
Godine 1974. je, po prvi put, tvrtka Volkswagen poslovala s gubitkom. Vremena i prometne potrebe su se promijenili. Te je godine predstavljen golf, koji će bubu polako potisnuti u drugi plan. Godine 1978., nakon više od 16 milijuna proizvedenih primjeraka, s proizvedenih traka njemačkih tvornica sišla je zadnja buba. Proizvodnja je nastavljena samo u Meksiku. Tu je proizvedeno još 1,7 milijuna komada, ali ni šarm ni simpatičan izgled ovog automobila nisu mogli konkurirati sve modernijim vozilima, koja su bila brža, imala više prtljažnog prostora i udobniju unutrašnjost. Ipak 1993. godine buba je proglašen automobilom 20. stoljeća.


U povijesti bube velikim će slovima ostati upisana 1949. godina, kada su se dogodile 3 važne stvari: automobil je prvi put izvezen u SAD, gdje će steći kultni status i postati službenim automobilom hipi-generacije. Te je godine proizvedeno 50 000 buba, a predsatvljen je i model kabriolet. Godine 1968. s trake je sišla 15 000 034. buba, koja je po nečemu bila vrlo važna. Tom je bubom, naime, srušen rekord slavnog maeričkog automobila forda T, te ej ona zasjela na mjesto najprodavanijeg automobila svih vremena. Tu se i danas nalazi.

14:54

komentari

(1)

<< Arhiva >>

  siječanj, 2006  
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Neki prijedlozi za ime bloga
abbrasive_words
angling_tought
angular_world
annex
another_answer
tought-shop
appoint_yourself
nacked_behind_apron
arched_banquet
arrange_the_aromas
artificial_artist
my_auditorium
attache-case
awkward
axis_of_life
barbaric_shell
beinge_bench
bet_my_vision
my_blackboard


i nastavak slijedi, a samo sam na prvom slovu abecede iliti slovarice:)