< prosinac, 2011 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (4)
Studeni 2011 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off ----------------------------------------

BLOGROLL & OPIS BLOGA

Nikola Baras
Dejan Jelić
Nikolina Kišiček
Domagoj Knežević
Petra Kolić
Petra Kovačević
Marina Kuleš
Nataša Marić
Marija Marušić
Miriam Matković
Ivana Novosel
Ivana Perić
Lucija Pezo
Tina Pranjić

Praćenje kulturnih i ostalih događanja u gradu nikad mi nije bila jača strana. Ono što me zanimalo, lako se saznalo, a ono što se nije saznalo - nije bilo zanimljivo. Krenuvši sa pisanjem bloga, krenula sam u potragu za društvenim životom Zagreba. Na kraju je potraga ispala gušt, a jubilarni 10. post prekinut će jednu lijepu tjednu tradiciju pisanja.
Nika M

----------------------------------------

PORTALI

Jutarnji list
Net.hr
Index
Zagrebancija
Advance
T-portal
Večernji list
24 sata
Dnevno.hr

FPZG
Facebook





----------------------------------------


Website counter





----------------------------------------


---------------------------------------- design: balloondesign.
kostur. ballondesign.
picture. |♥|
brushes. |♥|

utorak, 27.12.2011.

Zagrebačka uspinjača


(slika 1: Tomićeva, slika 2: ulaz sa Gornjeg grada)

Smještena u Tomićevoj ulici, Zagrebačka uspinjača predstavlja najstariji oblik javnog prometa u Zagrebu. U pogonu je od 8. listopada 1890. godine, a 1934. prestaje raditi na parni pogon, te postaje električna. Zbog čestih nezgoda sa zapinjanjem usred vožnje dobila je nadimak zapinjača. Puštanjem uspinjače u promet omogućena je brža veza između Donjeg grada i gornjeg dijela Zagreba. Stare kabine bile su podijeljenje na odijeljke prvog i drugog razreda.

Povijest uspinjače
Prvu uspinjaču izgradio je poduzetnik iz Osijeka, Klein. Potpisujući ugovor sa gradskim ocima, Klein se obvezao da će nakon uporabe od četrdeset godina prepustiti uspinjaču sa cijelim inventarom gradskoj općini. No, nisu prošle ni dvije godine, kada je Klein zbog neprestanih kvarova odustao od uspinjače. 1929. godine ZET preuzima na sebe sve tehničke, prometne i financijske poslove. Ubrzo su zamijenili stare tračnice novima, obnovili su kabine, te su uklonili unutarnje pregrade koje su dijelile kabine na odijeljke prvog i drugog razreda.


(slika 3: pogled)

Četverogodišnja stanka
Najdulja stanka u povijesti uspinjače trajala je od prosinca 1969. godine. Stanka se odužila iz financijskih razloga, a odlučeno je i da se sagradi u potpunosti nova uspinjača. Stare stanične zgrade ponovno su izgrađene, ali su oblikom i izgledom jednake kao stare. Nakon izgradnje, uslijedili su strojarski i elektrotehnički radovi u koje je bila uključena tvrtka Siemens. Nakon probne vožnje, uspinjača je svečano puštena u promet 26. srpnja, 1974. Vožnja je bila ugodnija, izuzeta vibracija i naglih promjena brzina.

Danas
S prugom od 66 metara, zagrebačka uspinjača poznata je i kao najkraća žičana željeznica na svijetu namijenjena javnom prometu. Vožnja traje 64 sekunde, a kabine primaju 28 putnika. Ove godine uspinjača je proslavila 121. obljetnicu, a povodom 125. obljetnice djelovanja Siemensa u Hrvatskoj, do kraja prosinca moguća je besplatna vožnja uspinjačom.


(video 1: vožnja uspinjačom)

slike i video: Nika Mohor

- 22:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>