< prosinac, 2011 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (4)
Studeni 2011 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off ----------------------------------------

BLOGROLL & OPIS BLOGA

Nikola Baras
Dejan Jelić
Nikolina Kišiček
Domagoj Knežević
Petra Kolić
Petra Kovačević
Marina Kuleš
Nataša Marić
Marija Marušić
Miriam Matković
Ivana Novosel
Ivana Perić
Lucija Pezo
Tina Pranjić

Praćenje kulturnih i ostalih događanja u gradu nikad mi nije bila jača strana. Ono što me zanimalo, lako se saznalo, a ono što se nije saznalo - nije bilo zanimljivo. Krenuvši sa pisanjem bloga, krenula sam u potragu za društvenim životom Zagreba. Na kraju je potraga ispala gušt, a jubilarni 10. post prekinut će jednu lijepu tjednu tradiciju pisanja.
Nika M

----------------------------------------

PORTALI

Jutarnji list
Net.hr
Index
Zagrebancija
Advance
T-portal
Večernji list
24 sata
Dnevno.hr

FPZG
Facebook





----------------------------------------


Website counter





----------------------------------------


---------------------------------------- design: balloondesign.
kostur. ballondesign.
picture. |♥|
brushes. |♥|

petak, 09.12.2011.

Umjetnost je lijepa

10. studenog, 2011. u Umjetničkom paviljonu na zagrebačkom Tomislavcu otvoren je izložbeni projekt ambijentalnog karaktera pod nazivom "Umjetnost je lijepa". Autor izložbe istaknuti je hrvatski kipar i umjetnik Ante Rašić. Zbog velikog interesa javnosti izložba je produžena do 31. prosinca, 2011.


(slika 1: blagajna)

Ante Rašić
Rođen 1953.godine, Rašić je jedan od najznačajnijih umjetnika svoga naraštaja. Dobitnik je mnogih nagrada, a aktualni projekt ujedno je najveći i najkompleksniji site-specific koncept ambijentalnog karaktera. Pojam site-specific označava umjetnost ilustracije kreirane da postoji u određenom prostoru. O njegovoj veličini kao umjetnika govori i ravnatelj Umjetničkog paviljona u Zagrebu, Radovan Vuković:
"Rašić mijenja uobičajeno shvaćanje dizajna i briše granice između “čiste” likovne i primijenjene umjetnosti, “niske” i “visoke” umjetnosti."


(slika 2: slikarska performativno-ambijentalna intervencija)


(slika 3: Ovalna skulptura)

Od ukupno 5 instalacija, u prostorijama Umjetničkog paviljona izložene su četiri. One su originalno smišljene za prostor u kojem se nalaze, a prilikom kreiranja Rašić se vodio namjerom da nakon izložbe mogu biti i samostalno instalirane. Peta instalacija izložena je na zgradi u Ilici 85, kod Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Za izradu instalacija utrošena je velika količina materijala. Na službenoj stranici izložbe navedeni su konkretni podatci: više od 1000 litara boje, 1700 kg metalne konstrukcije, 500 kvadrata drvnog materijala, 196 kvadrata grafike, 60 kubnih metara stiropora, više od 300 ogledala i 37 000 plastičnih jaja.

Instalacije
1. Historicistički kabinet čuda – Hrvatski Apoksiomen (antički kip)
Ova devet i pol metara visoka skulptura zauzima središnji dio Umjetničkog paviljona. Na kip je pričvršćeno 300 zrcala koja svojim odbljescima stvaraju privid pokretne slike. Zrcala se rotiraju u svim smjerovima, te time obogaćuju i umnožavaju ambijent stvarajući pritom zapanjujuće efekte.

2. Ovalna skulptura – kiparska instalacija
Što biste pomislili da se nađete u prostoriji u kojoj iz zidova vire velike i teške metalne cijevi? Naime, jedna od instalacija krije se upravo iza ovog opisa. Koristeći 50 cijevi, Rašić je htio stvoriti sliku nepravilne mreže ritmova i kontraritmova koji oblikuju prostor koji prolazi mimo i unutar njih. Svake četiri minute jedna od cijevi padne na pod i pritom stvara akustični efekt koji označava svakodnevna neugodna iznenađenja s kojima se susrećemo.

3. Umjetnost je lijepa – slikarska performativno-ambijentalna intervencija
Ova jednostavna, a ujedno efektna instalacija nastala je razlijevanjem boja iz bačvi. Ovime Rašić nudi svoju interpretaciju promišljene slučajnosti koja otkriva umjetnikov svjetonazor. "Samo slobodan čovjek može se igrati, uživati i zrcaliti kreativan proces stvaranja koji je utkan u temelje umjetnosti. Sloboda, lakoća, igra, ljepota..." - citat iz kataloga izložbe

4. Ja-ja – instalacija s audio-elektroničkim mobilnim i svjetlosnim efektom
Na površini od 70m2 postavljeno je 37 000 plastičnih jaja. Njihova lomljivost sinonim je krhkosti ljudskog ega. "Umnožavanjem elemenata i dovođenjem promatrača u aktivnu fuknciju doslovnog hodanja po jajima - vlastitome egu, proizvode se mnoge reakcije. Multipliciranje jedinski svjedoči da je svačiji ego samo jedan od sedam milijardi na planetu. Iz kozmičke perspektive krhak je, sitan, ujedno važan i nevažan." - citat iz kataloga izložbe


(slika 1: Apoksiomen, slika 2: Ja-ja, slika 3: Na rubu - dislocirana instalacija)

Nit koja povezuje cijelu izložbu izvedena je korištenjem bijele boje, odnosno ne-boje. Bijela povezuje ambijent s prethodnim autorovim radovima postajući njegovom osobinom i zaštitnim znakom.


(video 1: instalacija Ja-ja, zahvale Petri Kolić)

slike i video: Nika Mohor

- 21:52 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>