< | prosinac, 2011 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Nikola Baras
Dejan Jelić
Nikolina Kišiček
Domagoj Knežević
Petra Kolić
Petra Kovačević
Marina Kuleš
Nataša Marić
Marija Marušić
Miriam Matković
Ivana Novosel
Ivana Perić
Lucija Pezo
Tina Pranjić
Praćenje kulturnih i ostalih događanja u gradu nikad mi nije bila jača strana. Ono što me zanimalo, lako se saznalo, a ono što se nije saznalo - nije bilo zanimljivo. Krenuvši sa pisanjem bloga, krenula sam u potragu za društvenim životom Zagreba. Na kraju je potraga ispala gušt, a jubilarni 10. post prekinut će jednu lijepu tjednu tradiciju pisanja.
Nika M
Jutarnji list
Net.hr
Index
Zagrebancija
Advance
T-portal
Večernji list
24 sata
Dnevno.hr
FPZG
Facebook
10. studenog, 2011. u Umjetničkom paviljonu na zagrebačkom Tomislavcu otvoren je izložbeni projekt ambijentalnog karaktera pod nazivom "Umjetnost je lijepa". Autor izložbe istaknuti je hrvatski kipar i umjetnik Ante Rašić. Zbog velikog interesa javnosti izložba je produžena do 31. prosinca, 2011.
(slika 1: blagajna)
Ante Rašić
Rođen 1953.godine, Rašić je jedan od najznačajnijih umjetnika svoga naraštaja. Dobitnik je mnogih nagrada, a aktualni projekt ujedno je najveći i najkompleksniji site-specific koncept ambijentalnog karaktera. Pojam site-specific označava umjetnost ilustracije kreirane da postoji u određenom prostoru. O njegovoj veličini kao umjetnika govori i ravnatelj Umjetničkog paviljona u Zagrebu, Radovan Vuković:
"Rašić mijenja uobičajeno shvaćanje dizajna i briše granice između “čiste” likovne i primijenjene umjetnosti, “niske” i “visoke” umjetnosti."
(slika 2: slikarska performativno-ambijentalna intervencija)
(slika 3: Ovalna skulptura)
Od ukupno 5 instalacija, u prostorijama Umjetničkog paviljona izložene su četiri. One su originalno smišljene za prostor u kojem se nalaze, a prilikom kreiranja Rašić se vodio namjerom da nakon izložbe mogu biti i samostalno instalirane. Peta instalacija izložena je na zgradi u Ilici 85, kod Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Za izradu instalacija utrošena je velika količina materijala. Na službenoj stranici izložbe navedeni su konkretni podatci: više od 1000 litara boje, 1700 kg metalne konstrukcije, 500 kvadrata drvnog materijala, 196 kvadrata grafike, 60 kubnih metara stiropora, više od 300 ogledala i 37 000 plastičnih jaja.
Instalacije
1. Historicistički kabinet čuda – Hrvatski Apoksiomen (antički kip)
Ova devet i pol metara visoka skulptura zauzima središnji dio Umjetničkog paviljona. Na kip je pričvršćeno 300 zrcala koja svojim odbljescima stvaraju privid pokretne slike. Zrcala se rotiraju u svim smjerovima, te time obogaćuju i umnožavaju ambijent stvarajući pritom zapanjujuće efekte.
2. Ovalna skulptura – kiparska instalacija
Što biste pomislili da se nađete u prostoriji u kojoj iz zidova vire velike i teške metalne cijevi? Naime, jedna od instalacija krije se upravo iza ovog opisa. Koristeći 50 cijevi, Rašić je htio stvoriti sliku nepravilne mreže ritmova i kontraritmova koji oblikuju prostor koji prolazi mimo i unutar njih. Svake četiri minute jedna od cijevi padne na pod i pritom stvara akustični efekt koji označava svakodnevna neugodna iznenađenja s kojima se susrećemo.
3. Umjetnost je lijepa – slikarska performativno-ambijentalna intervencija
Ova jednostavna, a ujedno efektna instalacija nastala je razlijevanjem boja iz bačvi. Ovime Rašić nudi svoju interpretaciju promišljene slučajnosti koja otkriva umjetnikov svjetonazor. "Samo slobodan čovjek može se igrati, uživati i zrcaliti kreativan proces stvaranja koji je utkan u temelje umjetnosti. Sloboda, lakoća, igra, ljepota..." - citat iz kataloga izložbe
4. Ja-ja – instalacija s audio-elektroničkim mobilnim i svjetlosnim efektom
Na površini od 70m2 postavljeno je 37 000 plastičnih jaja. Njihova lomljivost sinonim je krhkosti ljudskog ega. "Umnožavanjem elemenata i dovođenjem promatrača u aktivnu fuknciju doslovnog hodanja po jajima - vlastitome egu, proizvode se mnoge reakcije. Multipliciranje jedinski svjedoči da je svačiji ego samo jedan od sedam milijardi na planetu. Iz kozmičke perspektive krhak je, sitan, ujedno važan i nevažan." - citat iz kataloga izložbe
(slika 1: Apoksiomen, slika 2: Ja-ja, slika 3: Na rubu - dislocirana instalacija)
Nit koja povezuje cijelu izložbu izvedena je korištenjem bijele boje, odnosno ne-boje. Bijela povezuje ambijent s prethodnim autorovim radovima postajući njegovom osobinom i zaštitnim znakom.
(video 1: instalacija Ja-ja, zahvale Petri Kolić)
slike i video: Nika Mohor