Nevera s Kvarnera

četvrtak, 13.01.2005.

Država ili pojedinac?

Sinoćnje Jacino papagajsko biflanje napamet naučenih fraza o slobodnojsamostalnojsuverenojneovisnojitakodalje podsjetilo me na jedan zanimljiv TV prilog koji sam gledao ovih dana, a koji me potakao na razmišljanje kako se treba bojati ljudi poput nje kojima je fetiš - država. Naime, početkom su nas 90-ih novoosviješteni nacionalni prosvjetitelji učili da uzrok našeg lošeg života leži isključivo u bivšoj omraženoj tamnici naroda, te da ćemo u svakom pogledu takoreći prekonoćno propupati čim iz nje izađemo i uspostavimo svoju državu u kojoj nas drugi neće pljačkati i tlačiti. Za te iste, ja ih zovem deklarativnim domoljubima, država je svrha i smisao, država je bit svega, država je iznad pojedinca, a nacionalni interesi iznad pojedinačnih. Ja sam, pak, mišljenja da država nije cilj, nego sredstvo za ostvarenje cilja, a cilj je kvalitetan život svakog njenog građana. Smisao je države, po meni, u tome da novce koje joj svakomjesečno s raznih osnova uplaćuju porezni obveznici čim efikasnije upotrijebi kako bi tim istim poreznim obveznicima osigurala čim kvalitetniju uslugu u zdravstvu, školstvu, upravi, socijali i inim državnim funkcijama. Dakle, po meni, država je samo servis pojedinca, ona je tu da njemu služi i da njega štiti. Spomenuti TV prilog bavio se problematikom plaćanja mostarine na Krčkom mostu. Naime, Sabor je bivše SRH kao pravni prednik RH donio odluku o gradnji i financiranju tog mosta, te je istom propisano da će se mostarina plaćati samo dok ne bude otplaćena zadnja rata kredita uzetog za njegovu gradnju. S obzirom da svi znate da se mostarina na njemu plaća i dan danas, logički zaključujete da je razlog tome taj što kredit još nije otplaćen, zar ne? E, pa u krivu ste. Mi smo, naime, kao porezni obveznici, zadnju ratu kredita platili još 90-te godine. Ako je vjerovati autoru priloga, godišnji je prihod od mostarine 30 milijuna kuna. Kada tu sumu pomnožimo s brojem od 15 godina u kojem nas intervalu hrvatska država, suprotno odluci koju je sama donijela, bahato pljačka naplaćujući nam mostarinu na davno otplaćenom mostu, dobijemo impozantnu sumicu od cca pola milijarde kuna koje je naša, hrvatska, država opljačkala od pojedinaca - onih kojima bi trebala služiti. To je naličje one slobodnesamostalnesuvereneneovisneitakodalje s početka ovog posta, a ima ona takvih naličja još mnogo. Stoga, kako bi rekao pokojni Gotovac, Hrvatska da, ali ne bilo kakva Hrvatska. Država radi pojedinca, a ne pojedinac radi države. Država koja ne pljačka svoje građane, nego im je servis i sluga.

- 08:27 - Tvoja riječ-dvije (7) - Upapiri - #