,blog,hrvatska,film,fotografija,gastronomija,ljubav,glazba,humor,internet,karijera,književnost,novac,obitelj,obrazovanje,osobno,poezija,politika,priče,putopisi,računala,religija,seks,sex,sport,televizija,umjetnost,zdravlje,znanost,rasprave,diskusije,korisnik,politika,www" /> ,blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb" />

Nepoznati Zagreb

04.07.2011., ponedjeljak

Čupanje željezničkih "korijena" iz gradskog tla - Heinzelova



Radnici u akciji na raskršću Heinzelove i Vukovarske ulice. Snimio: Vanja


"Opljevljene" tračnice. Snimio: Vanja


Prije desetak dana sam u postu o poštanskim uložnicama spominjao kako nam u Hrvatskoj i gradu Zagrebu željeznica polako, ali neumitno "ide vrit" odnosno nestaje iz svakodnevnog života - više se ni poštanske pošiljke ne prevoze vlakom.

A temu polaganog izumiranja željeznice ću i danas malko gricnuti i to jednim aktualnim povodom. Naime, možda ste primjetili kako već dva tjedna traje akcija vađenja željezničkih tračnica na Heinzelovoj ulici, tamo gdje ju je sijekao industrijski kolosijek koji je nekad vodio uz Radničku cestu do Gradske plinare i okolnih firmi. Naravno, taj kolosijek nije služio ničemu već ohoho godina (uzduž Radničke ceste je ostao tek tu i tamo koji komadić tračnica, sve ostalo je već ili povađeno ili zaliveno asfaltom ili betonom) i ovi komadi željeza u kolniku Heinzelove ulice su bili tek mrtvi "korijenčići" nekadašnjeg živog kolosijeka i trebalo ih je kad-tad "oplijeviti", izvaditi ih asfalta.



Prikaz industrijskih željezničkih kolosijeka u istočnom dijelu grada (vezanih na Zagreb - istočni ranžirni kolodvor koji je sve manje u funkciji). Označio i snimio: Vanja


No, žao mi je što tu ne samo da nestaju fizički opipljivi dijelovi kolosijeka već i same njihove trase. Uz Radničku su se ti dijelovi uglavnom pretvorili u ad hoc parkirališta ili dijelove gradilišta, a tako će vjerojatno biti i sa preostalim kolosijecima tog tipa koji će isto uskoro nestati: onaj koji preko Vukovarske i Slavonske avenije vodi za Žitnjak ili pak onaj iz Črnomerca za bivšu kasarnu Prečko o kojem sam već pisao OVDJE.

A te trase su dušu dale za izgradnju novih pješačkih ili biciklističkih staza - nije nužno da svaki metar kolosijeka postane baš to, ali siguran sam da bi se mnogi njihovi dijelovi mogli tako iskoristiti.

Ostavit ću sad na stranu ovo pitanje i pokazat vam nekoliko fotki sa "terena", svjedočenje nestajanja industrijskog kolosijeka iz Heinzelove ulice.



Pogled prema istoku (stanje radova otprije cca 2 tjedna). Snimio: Vanja


Pogled prema zapadu (stanje radova otprije cca 2 tjedna), tamo gdje su nekad bile tračnice je sada prekrasan zeleni "tunel" od drveća! Snimio: Vanja


"Zeleni tunel" izbliza - ovo me mjesto oduševljava svojim zelenilom! Snimio: Vanja


Zeleni koridor bivšeg kolosijeka ispred trgovačkog centra "Mercator" pored Vukovarske ulice (jedan kolosijek je vodio točno ispod sadašnjeg centra!). Snimio: Vanja


- 14:03 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< srpanj, 2011 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Veljača 2020 (1)
Siječanj 2020 (9)
Prosinac 2019 (4)
Studeni 2019 (1)
Listopad 2019 (2)
Rujan 2019 (6)
Kolovoz 2019 (13)
Srpanj 2019 (2)
Lipanj 2019 (7)
Svibanj 2019 (3)
Travanj 2019 (9)
Ožujak 2019 (8)
Veljača 2019 (3)
Siječanj 2019 (9)
Prosinac 2018 (14)
Studeni 2018 (7)
Listopad 2018 (7)
Rujan 2018 (4)
Kolovoz 2018 (7)
Srpanj 2018 (14)
Lipanj 2018 (11)
Svibanj 2018 (5)
Travanj 2018 (5)
Ožujak 2018 (9)
Veljača 2018 (13)
Siječanj 2018 (15)
Prosinac 2017 (14)
Studeni 2017 (5)
Listopad 2017 (11)
Rujan 2017 (7)
Kolovoz 2017 (6)
Srpanj 2017 (3)
Lipanj 2017 (12)
Svibanj 2017 (16)
Travanj 2017 (15)
Ožujak 2017 (13)
Veljača 2017 (13)
Siječanj 2017 (21)
Prosinac 2016 (14)
Studeni 2016 (19)
Listopad 2016 (14)
Rujan 2016 (10)
Kolovoz 2016 (9)
Srpanj 2016 (12)
Lipanj 2016 (14)
Svibanj 2016 (20)
Travanj 2016 (13)
Ožujak 2016 (11)

Tema bloga:

Linkovi