Prije svega želim se zahvaliti svima onima koju su glasali za mene u prvom krugu! Svaki Vaš glas daje mi dodatni motiv da idem dalje, ali me ujedno i obvezuje da pokušam sprovesti u djelo sve ono za što se zalažem. Ušao sam u ovu kampanju čista srca, hladne glave i bez ičije pomoći. Isto tako hvala svima onima koji su se javili, dali potporu, pa i lobirali za mene. Osobno nikoga, ali baš nikoga, nisam nazvao niti upitao možeš li glasati za mene, jer to bi bilo protivno svim mojim principima i načelima.
Što se tiče bloga, odmah da naglasim kako se u slučaju moga ulaska u Nadzorni odbor isti odmah gasi te mi ne pada napamet da se ni na koji način samostalno oglašavam prema javnosti. Rad u Nadzornom odboru je timski rad i svako oglašavanje treba biti isključivo u dogovoru s ostalim članovima.
Idemo sad na rad Nadzornog odbora i sve ono za što se planiram zalagati kao potencijalni član istog. U prethodnom tekstu sam naveo plan i program za koji se zalažem. Sve te točke kao član Nadzornog odbora neću točno tako moći sprovesti u djelo, ali taj plan jasno daje smjernice kojima ću se navoditi prilikom donošenja odluka za sve one stvari koje kao član NO-a budem imao odgovornost.
Osnovna zadaća Nadzornog odbora bi trebala biti kontrola rada Uprave i predsjednika temeljem njihovog programa i postavljenih ciljeva uz kontrolu financija, a sve jasno, u svrhu zaštite interesa društva.
Sva ostala prava i odgovornosti značajnih članova Društva jasno su propisani u javno dostupnom statutu kluba:
https://hajduk.hr/klub/statut
Kako ja to vidim ono na što posebno treba obratiti pozornost jesu četiri stupa kao temelj razvoja jakog i stabilnog kluba:
1. JASNO USTROJSTVO KLUBA
U sportskom segmentu ključno je tražiti od predsjednika uprave i sportskog direktora da odrede jasne ciljeve za svaku sezonu. Ciljevi moraju biti određeni na nivou prve momčadi, druge momčadi i omladinske škole. Godišnji budžeti moraju biti jasno određeni kao i željeni sportski rezultati. Sportski ciljevi trebaju biti javno dostupni i mogu se po potrebi revidirati. Za povećanu transparentnost rada sportskog dijela nužna je promjena politike kod objave iznosa transfera pojedinog igrača. Iznos transfera treba javno objaviti da se izbjegnu špekulacije o istom. Hajduk je š.d.d. i nema zapreke da se tako nešto objavi.
Predsjednik uprave treba napraviti sistematizaciju radnih mjesta koja mora biti javno objavljena na službenoj stranici kluba te definirati strategiju da svaki član ima jasno postavljene osobne ciljeve. Ti ciljevi se moraju pratiti od strane nadređenih, te sukladno kvaliteti ispunjavanja vlastitih ciljeva zaposlenik može biti promoviran.
Kod marketinga je ključno tražiti od predsjednika uprave da s voditeljem marketinga odredi jasne godišnje ciljeve. Isti trebaju sadržavati predviđene iznose zarade po svakom od proizvoda koji Hajduku donosi prihode i jasnu strategiju po kojoj bi se proizvodi počeli reklamirati na tržištu. Marketinški potencijal kluba nije ni izbliza iskorišten. Voditelj marketinga treba iznijeti jasnu viziju kako vidi daljnji razvoj marketinga, te na koje projekte planira staviti naglasak u budućnosti, kao i izvješća o financijskoj isplativosti svakog pojedinog fan shopa. Odjel marketinga treba ostvariti jasnu komunikaciju prema navijačima raznim akcijama, te ispitati zadovoljstvo navijača marketinškim proizvodima.
2. FINANCIJSKA SAMOODRŽIVOST
Kod financija je ključno tražiti od predsjednika uprave i financijskog direktora da naprave jasan godišnji financijski plan za normalno funkcioniranje rada kluba. To podrazumijeva: pojašnjavanje svih parametara rashoda, i dovođenje istih na racionalnu razinu te jasno definiranje očekivanog prihoda od transfera kako bi se održala normalna razina funkcioniranja kluba. Navedeni trebaju prezentirati očekivani koeficijent tekuće likvidnosti na mjesečnoj razini kako bi se osigurala nesmetana isplata plaća. Financijski plan za narednu godinu treba biti javno dostupan.
Kod odobravanja ugovora igračima treba voditi jasnu politiku kod odlučivanja, te propisati interni dokument po kojem se donose odluke. Ne smije se događati da milijuni kuna zarađenih od transfera završavaju u privatnim rukama osim ako za to zaista nema nekog opravdanog pokrića. Sve rubne priče koje se pravdaju tržišnim okolnostima, NO treba dobro protresti prije nego donese odluku o istima. Povijest nam pokazuje da dolaskom nove Uprave i novog Nadzornog odbora imamo konstantne promjene u određivanju budžeta kluba u smislu profesionalnog kadra prve momčadi. Imamo stalne cikluse kada se kreće u agresivna napuhivanja rashoda, pa nakon toga dolaze godine štednje. Treba težiti konstanti, te ciljano povećavati budžet ako se ostvare značajniji poslovni prihodi.
Prema sadašnjim dostupnim podacima rupa između sigurnih prihoda i sigurnih rashoda se kreće u razmjerima od oko 30 milijuna kuna. Znači trebamo godišnje zaraditi 30-ak milijuna kuna da bismo zatvorili financijsku konstrukciju. Ako uzmemo u obzir da je ova informacija dostupna svima, to jasno pogoršava pregovaračku poziciju kluba kod ostvarivanja transfera. Dijelom se ova rupa može pokriti povećanom aktivnosti marketinške službe, ali je činjenica da nam je poslovanje i dalje jako ovisno o visini ostvarenih transfera.
U ovom trenutku ono za što ću se zalagati kao potencijalni član NO-a jest da se aktivnije krene u traženje strateškog partnera koji bi svoj brand vezao uz klub. Ovdje iznosim ideju da se u nekoj doglednoj budućnosti pokuša pronaći partner koji bi na godišnjoj razini u klub unosio značajniji novčani iznos, a zauzvrat bi dobio mjesto u upravi kluba. Cilj je da s ovakvim načinom svedemo gore navedenu financijsku rupu blizu nule. Dolazak strateškog partnera ne bi značio promjenu vlasničke strukture niti bi ni na koji način mijenjao trenutni model rada kluba. Kapital donosi kontinuitet na svim razinama. Ključ je da konačno dobijemo ljude na istim mjestima na duže razdoblje. Konstantne promjene članova NO-a, Uprave, trenera, direktora jednostavno nas vode u začarani krug nezadovoljstva na svim razinama. Da li se do sada ovakvo nešto pokušalo na razini kluba ne znam, ali ja ovu temu planiram staviti pred sve ostale članove NO-a da se krene u raspravu koliko je ovakvo nešto realno za ostvariti i koliko bi to bilo u skladu s interesima društva.
3. REZULTAT
Ako dobro izgradimo dva gore navedena stupa onda rezultat dolazi kao posljedica. Nažalost, gore navedena dva stupa mi nikako da stabilno sagradimo, tako da se eventualni rezultat ovakvim načinom vođenja kluba može samo slučajno dogoditi, odnosno može se dogoditi ako se poklope određene okolnosti na terenu. Dakle, moje mišljenje je, da rezultat dolazi kao posljedica dobro posloženih gore navedenih stupova. Hajduk je nogometni klub bogate tradicije i osvajanje trofeja mora biti jedan od glavnih ciljeva.
4. RAZVOJ INFRASTRUKTURE
Razvoj infrastrukture dolazi kao nadogradnja svega gore navedenog. Kad ostvarimo gornja tri stupa onda ćemo biti u stanju generirati unosne transfera koji će nam dati financijsku moć da ulažemo u ozbiljniji razvoj infrastrukture.
Sa štovanjem,
Ante Armanda
mail: ante.armanda1@gmail.com
Budući da iz Udruge Naš Hajduk ne žele javno objaviti razloge mog odbijanja dodatnog intervjua, mail poslan udruzi prenosim u cijelosti.
Poštovani,
Ukoliko nije obavezno dati intervju u svrhu dodatnog predstavljanja biračima, rado bi se za prvi krug zadržao na dokumentu „Rekonstrukcija narodnog kluba – analiza, plan i program rada“ kojeg sam naveo u motivacijskom pismu. Razlog tome je vrlo jasan. Odgovaranjem na skup definiranih pitanja ni na koji način neću moći istaći one točke koje osobno smatram iznimno bitnima da bi naš klub konačno ozdravio, a koje sam detaljno obradio u gore spomenutom dokumentu.
Isto tako, smatram kako je puno bitnije dati navijačima svoju viziju razvoja kluba, te jasan plan kako tu istu viziju i ostvariti. Odgovaranjem na pitanja tipa „Treba li mijenjati statut kluba“ ili „Gdje vidite Hajduk za 5 godina“ ne mogu Vam ponuditi ništa drugo osim uopćenih odgovora, koji će malo toga reći o meni i mojim planovima. Isto tako na temelju tih istih intervjua sam zadnji put procjenjivano današnje članove NO-a, pa mogu iz osobnog iskustva reći da mi nisu ni u čemu pomogli.
Više bih volio vidjeti plan i program svakog od kandidata kao referencu za dodatno predstavljanje, nego ovako da ponavljamo isti pristup pri odabiru koji smo koristili i prije tri i pol godine. Isto tako ako uđem u drugi krug spreman sam još detaljnije razraditi točke svoga plana, sa naglaskom na stvari koje kao potencijalni član NO-a mogu napraviti za poboljšanje stanja u našem klubu. U tom novom planu jasno želim podvući crtu između upravljačkog i nadzornog dijela, objašnjavajući ulogu Uprave i NO-a na živim primjerima, a uzimajući u obzir Hajduk kao specifično dioničko društvo pri čemu bi se u potpunosti poštovao zakon o trgovačkim društvima.
U prilogu još jednom dostavljam dokument „Rekonstrukcija narodnog kluba – analiza, plan i program rada“ kojeg ako želite možete staviti uz moj CV i motivacijsko pismo.
Slobodno možete koristiti ovaj moj mail kao obrazloženje zašto ne želim davati dodatni intervju.
Hvala na razumijevanju!
KONTRA MRAKU,
KONTRA SILI,
SAMO HRABRO,
NAPRID BILI!!!
Oluja sa sjevera
Hajdučka
S istoka, zapada i sjevera
Kada umren umotan u bilo
Dalmacijo
Dalmatinac sam
Volin te, Hajduče
Dišpet
Bili su bili vrhovi planina
Bila boja
Ako te ko pita
Bili, bili
11 morskih lavova
Torcida
Majstori sa mora
Naprid bili
Jedna duša, jedno tilo
Nosi mi se bijela boja
Sveti Duje moj
Bandira od svile
Volin sve bilo
Volin sve bilo (Hajduk)