miris duše ...

30.11.2010., utorak








GOLUBICE







Image and video hosting by TinyPic









Vi ste prve jele iz Svevišnjeg dlana
I njegova daha kušale toplinu,
A kad ste do prvih poletjele grana,
Osmijeha vam svojeg darova bjelinu.

I jednu je od vas spustio nad Sinom
Kad je Ljubav htio da otkrije svijetu.
Duh je njegov oganj što plamti bjelinom
U vatrenu oku i u divljem cvijetu.

Otkrivate vječne zaljubljenih sfere
Što ne znaju časa ni prostora vlasti
Zar ne, da je sreća ljubiti bez mjere
I klonuća strasti?




Rajmund Kupareo








Image and video hosting by TinyPic















- 22:03 - Komentari (3) - Isprintaj - #

29.11.2010., ponedjeljak







SUTRA






Image and video hosting by TinyPic

Bethoven - Moonlight Sonata






Skriva se u sjemenju, pupoljku, noći.
Kotače pomiče neznanog svemira.
Izvor je zanosa, zdvajanja, nemira.
Sve bi tu zastalo bez njegove moći.

Upitnik što želje i nacrte prati,
uzrokom je naših ushita i pada,
časovnik zvijezda bez kazaljka i sati,
polubrat vječnosti, neshvatljiva nada.





Rajmund Kupareo





Image and video hosting by TinyPic













- 21:48 - Komentari (4) - Isprintaj - #








UTJEHA SRCA







Image and video hosting by TinyPic

Innocence - Kenny G







Ne tuži, dušo, što se nisi skrila
U dubini nečijeg oka,
Što mladost tvoju nije zahvatila
Čežnja preduboka.

Zamahni rukom pticama kad odu
Na pozdrav njihov slatki;
Ne prati ribe kad siđu u vodu
Uz rub ljepote glatki!

Zamoli dijete što bez brige spava
Za ruku da te vodi!
Zar ne znaš, dušo, da vedrina plava
U mrkloj noći se rodi?




Rajmund Kupareo (1914 - 1996)







Image and video hosting by TinyPic












- 15:48 - Komentari (1) - Isprintaj - #

27.11.2010., subota








PUNINA LJUBAVI






Image and video hosting by TinyPic
In His Constant Care - Greg Olsen








učiš me
kako da podijelim kruh
s vjetrom i kamenom
učiš me
da tvoju ljubav ne dijelim
na život i smrt
na tijelo i dušu
na radost i bol
na dobre i zle
na sunce i kišu
na svjetiljku i njezinu sjenu
učiš me kako da nikoga ne odijelim
od tvoje ljubavi



Stjepan Lice












- 11:51 - Komentari (4) - Isprintaj - #

23.11.2010., utorak








IGRAČKA VJETROVA







Image and video hosting by TinyPic









Pati bez suze, živi bez psovke,
i budi mirno nesretan.
Tašte su suze, a jadikovke
ublazit neće gorki san.

Podaj se pjanom vjetru života,
pa nek te vije bilo kud;
pusti ko listak nek te mota
u ludi polet vihor lud.

Leti ko lišće što vir ga vije
za let si, dušo stvorena.
Za zemlju nije, za pokoj nije
cvijet što nema korijena.





Tin Ujević (1891 - 1955)





Image and video hosting by TinyPic















- 23:03 - Komentari (3) - Isprintaj - #

21.11.2010., nedjelja








Moj Bog



Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic








Našao sam ga i on je našao mene
moj Bog koji me voli

Našli smo se tražeći jedan drugog
i našao sam ga u sebi
jer živi u meni i za me
i ja se njemu radujem

Od iskona bili smo skupa
i do konca bit će mi pratilac

moj Bog.





Josip Pupačić (1928 - 1971)




Image and video hosting by TinyPic












- 11:05 - Komentari (2) - Isprintaj - #

20.11.2010., subota






SIJEDA DJECA





Image and video hosting by TinyPic






Image and video hosting by TinyPic







Sve to što čovjek stvori
to još se sagraditi može,
ali oni ruše i ono
što Ti si stvorio, Bože.

Podijelili su i Tebe
da lakše vladaju s nama.
O, kad bi mogli i zrak bi
sapeli s granicama.

Kako je čovjek mali,
kako zarasto u mržnji,
a grana ruža miriši
i ruci koja je skrši

Kako plakao ne bih,
ta puklo bi srce i svecu
kad vidim da Majke na svijet
rađaju sijedu djecu.

Za kakav mir mi je ginut
kad mir oduvijek postoji
On bi se i sada čuo
da ne zveckate oružjem svojim.

Za koju mi zemlju je pasti
kad ja sav pripadam zemlji
I sve nedužne žrtve
sahranjene su u meni.



Enes Kišević











- 14:28 - Komentari (2) - Isprintaj - #

18.11.2010., četvrtak






PRIČA O GRADU








Image and video hosting by TinyPic







Odustajem od svih traženja pravde, istine, odustajem od pokušaja da ideale podredim vlastitom životu, odustajem od svega što sam još jučer smatrao nužnim za nekakav dobar početak, ili dobar kraj. Vjerojatno bih odustao i od sebe sama, ali ne mogu. Jer, tko će ostati ako se svi odreknemo sebe i pobjegnemo u svoj strah? Kome ostaviti grad?

Tko će mi ga čuvati dok mene ne bude, dok se budem tražio po smetlištima ljudskih duša, dok budem onako sam bez sebe glavinjao, ranjav i umoran, u vrućici, dok moje oči budu rasle pred osobnim
porazom? Tko će čuvati moj grad, moje prijatelje, tko će Vukovar iznijeti iz mraka?

Nema leđa jačih od mojih i vaših, i zato, ako vam nije teško, ako je u vama ostalo još mladenačkog šaputanja, pridružite se. Netko je dirao moje parkove, klupe na kojima su još urezana vaša imena, sjenu u kojoj ste istodobno i dali, i primili prvi poljubac - netko je jednostavno sve ukrao jer, kako objasniti da ni Sjene nema?

Nema izloga u kojem ste se divili vlastitim radostima, nema kina u kojem ste gledali najtužniji film, vaša je prošlost jednostavno razorena i sada nemate ništa. Morate iznova graditi. Prvo svoju prošlost, tražiti svoje korijenje, zatim svoju sadašnjost, a onda, ako vam ostane snage, uložite je u budućnost. I nemojte biti sami u budućnosti.

A grad, za nj ne brinite, on je sve vrijeme bio u vama. Samo skriven. Da ga krvnik ne nađe. Grad - to ste vi.






PRIČE IZ VUKOVARA

Siniša Glavašević (1960 - 1991)





Image and video hosting by TinyPic













- 22:16 - Komentari (2) - Isprintaj - #





TUŽALJKA






Image and video hosting by TinyPic







Iz moga svijeta, gdje si bila čudo,
ti zauvijek odlaziš. O što će
od moga čuda ostati u svijetu drugih ljudi?

O zašto, moje čudo, rastat ćeš se sa mnom
i biti nekom samo žena?

Što možeš biti ti na zemlji, zvijezdo moga neba?




Antun Branko Šimić




Image and video hosting by TinyPic










- 16:48 - Komentari (0) - Isprintaj - #






MOJA PREOBRAŽENJA





Image and video hosting by TinyPic







Ja pjevam sebe kad iz crne bezdane i mučne noći
iznesem blijedo meko lice u kristalno jutro
i pogledima plivam preko polja livada i voda

Ja pjevam sebe koji umrem na dan bezbroj puta
i bezbroj puta uskrsnem

O Bože daj me umorna od mijena
preobrazi u Tvoju svijetlu nepromjenjivu i vječnu zvijezdu
što s dalekog će neba noću sjati
u crne muke noćnih očajnika




Antun Branko Šimić






Image and video hosting by TinyPic












- 12:05 - Komentari (3) - Isprintaj - #

17.11.2010., srijeda






U SUTON





Image and video hosting by TinyPic







U suton, kada prve zvijezde
I prve gradske lampe sinu,
Kad ljubavnik o dragoj sanja,
A pijanica o svom vinu -

Ja tiho hodam pored kuća
U kojima se svjetla pale;
Sva zla, i nevolje, i sumnje
Najednom budu posve male.

I smiješim se u meki suton,
Od zapaljenih zvijezda svečan,
I osjetim dubinu svega,
I da je život vječan - vječan.




Dobriša Cesarić





Image and video hosting by TinyPic








- 12:32 - Komentari (2) - Isprintaj - #

15.11.2010., ponedjeljak







RUČAK SIROMAHA






Image and video hosting by TinyPic








Jedno pred drugim stide se da sjednu
za takav ručak
i dokle jedu boje se
da ne bi jedno drugom život pojeli.
Kad ustanu od stola,
tišina i težina
Gađenje pred samim sobom
unakazi obadvoma lica
i svaki misli da je drugom ubica
i da je krv što teče kroz njegovo tijelo
krv drugog
(kao da je jedno drugo jelo).




Antun Branko Šimić (1893-1925)






Image and video hosting by TinyPic







OPROSTI NAM BOŽE


okrećemo glavu
od bijede i tuge
tražimo krivca
prozivajuć'
druge
pa
tama
u nama
ubrza korak
što brže može
ni zastat' ne želi
pred Tobom Bože



Image and video hosting by TinyPic





- 16:01 - Komentari (3) - Isprintaj - #

13.11.2010., subota







O JEDNOJ MLADOSTI










Image and video hosting by TinyPic





Image and video hosting by TinyPic




Jedna mladost, jedan svijet nade,
Raste tiho u srcu tvom.
Drugi za te ovaj svijet grade,
S malo prave istine u tom.

Pričaju ti priče te
I svaka ima svoj sretan kraj.
Al' prešućuju da taj svijet krade
Baš tvog sunca sjaj.

Jedna mladost, jedan san sreće,
Al' do nje još dalek, dug put.
I dok srce na svoj put kreće
U taj svijet ocvao i žut.

Odjednom ćeš shvatit sve,
Kako nigdje nema plamena tvog,
Poput mrtve rijeke svijet teče
Bez cilja svog.

Tko zna, možda na me čeka neki drugi svijet ...
Tko zna, i u mraku katkad nikne divan cvijet ...
Možda, tko zna, jedna od sretnih,
Jedna od tisuću bit ću baš ja ...

Tko da zna ...








uglazbili i napisali:



Karlo Metikoš (1940 - 1991)
i
Ivica Krajač













- 14:56 - Komentari (2) - Isprintaj - #

12.11.2010., petak









BUDI SUNCE POEZIJE





Image and video hosting by TinyPic






Image and video hosting by TinyPic








Budi vječni valcer vir
Vtrlog vjetra nek te vije
Budi glazbe dubok mir
Budi sunce poezije

Budi sve što ja ne mogu
Što mi drugi zgazi, uze
Vrati u ljubav vjeru Bogu
Vrati vatri iskru suze

Budi takva kakva jesi
Ne mijenjaj se za sva blaga
Uvijek nek te miso resi
Ona tiha patnja draga

Ma koliko bila žena
Uvijek više tajna budi
Budi šutnja, al' iskrena
Nek te vječno slute ljudi

I daj duši svojoj strepnju
Neka čezne, ljubi, pati
Daj ljepoti smrti zebnju
I u ljubav vjeru vrati

Budi suza na dnu mora
Što je osmijeh oka krije
Budi žubor sa izvora
Budi sunce poezije




Enes Kišević

















- 21:32 - Komentari (2) - Isprintaj - #

11.11.2010., četvrtak









SUTRA JE NOVI DAN





Image and video hosting by TinyPic







Smiri se, dušo moja,
padne li suza na dlan
nije ni drugima lako
sutra je novi dan.

Smiri se, dušo moja,
ako i ostaneš sam,
možda je najbolje tako,
sutra je novi dan.

Sutra je novi dan i život teče,
ne postoji bol ni jad što proći neće.
Sve će ostati iza nas
dok vrijeme leti.
Zastani barem malo,
svega se, svega sjeti.
Sutra je novi dan i život teče,
ne postoji bol ni jad što proći neće.
Oblaci bijeli što plove
susrete donose nove.
Nek' ti oči sklopi san,
sutra već je novi dan.
Oblaci bijeli što plove
susrete donose nove
nek ti oči sklopi san
i ljubav.

Smiri se, dušo moja,
htjela sam sve da ti dam.
Ništa mi imali nismo,
sutra je novi dan.
Smiri se, dušo moja,
o nama sve ja znam:
lađe u oluji mi smo,
sutra je novi dan.

Sutra je novi dan i život teče...



Željko Sabol (1941 - 1991)





Image and video hosting by TinyPic















- 21:11 - Komentari (3) - Isprintaj - #

10.11.2010., srijeda









DUGO U NOĆ, U ZIMSKU BIJELU NOĆ








Image and video hosting by TinyPic









Dugo u noć, u zimsku gluhu noć
Moja mati bijelo platno tka.

Njen pognut lik i prosjede njene kose
Odavna je već zališe suzama.

Trak lampe s prozora pružen je čitavim dvorištem
Po snijegu što vani pada
U tišini bez kraja, u tišini bez kraja:
Anđeli s neba, nježnim rukama,
Spuštaju smrzle zvjezdice na zemlju
Pazeć da ne bi zlato moje probudili.

Dugo u noć, u zimsku pustu noć
Moja mati bijelo platno tka.

O, majko žalosna! kaži, što to sja
U tvojim očima

Dugo u noć, u zimsku bijelu noć?





Dragutin Tadijanović (1905 - 2007)






Image and video hosting by TinyPic











- 16:47 - Komentari (5) - Isprintaj - #







PJESMA MARIJI





Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic






u satima očaja
kad nam se učini
kako su nas svi napustili

zaboravili

a breme postane teško
i život neizdrživo boli

jedna je Majka uvijek budna
zbog nas budna i

Moli





Antun Matošević















- 13:15 - Komentari (1) - Isprintaj - #

08.11.2010., ponedjeljak













SPOZNANJE









Image and video hosting by TinyPic











Prigno sam pred životom čelo
Upoznavši mu mudru dvojnost:
Što najjače u srcu peče,
Postat će najviša opojnost.

Jer život - alkemista stari -
Umijeće znade nepoznato.
Od muke, bolova i sumnja
U mome srcu stvara zlato.

Što dublji mi je bio bol,
U većem sjaju je umino.
I tako vršim poziv svoj:
Od suza praveći vam vino.






Dobriša Cesarić






Image and video hosting by TinyPic














- 22:39 - Komentari (3) - Isprintaj - #










O TI DUŠO MOJE DUŠE









Image and video hosting by TinyPic









O ti dušo moje duše!
O ti srce srca mog!
Kuda prošla, kamo došla,
Pratio te dobri Bog!

Tvrda zemlja putem bila
Tvojoj nogi mekan mah,
Skrotila se ljuta bura
Pred tobom na blagi dah!

Stvrdnulo pod tobom more,
Snizila se strma hrid,
Ljuta zima cvijećem cvala,
Moja dušo, na tvoj vid!

Sav ti život bio Božić,
Anđeli te sreli svud;
Nikad s oka suza pala,
Prostrla ti sreća put!

Samo katkad u toj sreći
Imena se sjećaj mog:
O, ti dušo moje duše,
Pratio te dobri Bog!





August Šenoa (1838 - 1881)





Image and video hosting by TinyPic










- 13:12 - Komentari (2) - Isprintaj - #

07.11.2010., nedjelja









PRIČA O PJESNICIMA












Image and video hosting by TinyPic










Ima nekih kretanja atoma u ljudskom biću koja se redaju neobjašnjivim redom i stvaraju viziju koju je teško izgovoriti. Ti atomi kucaju u krvnim žilama, nose ih u svom tkivu pa negdje iza ljudskog oka nastaje duga koju jednostavno ne možete definirati.

Čovječanstvo se od svog nastanka nadalo da će naći odgovor i riječi sa značenjem tog osjećaja. Kad taj nemir osjetite, imate osjećaj da idete na sastanak s voljenom osobom, radujete se i strahujete, sve u isti tren; a kako i ne bi.

To blaženstvo koje želite reći, a ne možete, ta radost traženja zapravo je čista poezija. Isto ono što vam preostaje nakon provjere svega što ste ikada nosili u njedrima i ne nađete riječ, nego sjednete za stol ili zastanete na ulici i prošapćete tu bit svijeta, taj svemir misli satkan u samo jednom dahu vlastitog duha. I eto poezije rođene nakon silnih godina što ste ih proveli u neznanju.

Kad spoznate poeziju vi, oni od jučer, od maloprije, više nikada nećete biti isti. Ima među ljudima i mnogo onih koji nemaju snage za šapat pjesme, ali sigurno znaju da je ona tu u njima. I sretni su jer se poput djece raduju običnim malim stvarima koje ih okružuju; njihovo oko uočava najčudnije detalje. I nebo, i zemlja, i more, i svaki grm, sve ih to nosi do blaženstva koje ne mogu izreći, a tu je, u njima.

Riječ u svom kretanju, glas koji oblikuje, misao što joj daje punoću i nedodirljivost, riječ je ljudska sveukupnost, ona je zapravo osnova čovječanstva. Riječ, čista i jasna, to je poezija.
A pjesnici njeni čuvari i branitelji. Ima li čovjeka dostojnijeg i svetijeg poziva?!






Siniša Glavašević (1960 - 1991)




Image and video hosting by TinyPic











- 13:16 - Komentari (7) - Isprintaj - #

06.11.2010., subota









LEUTE MOJ





Image and video hosting by TinyPic






Dogodilo se to jednoga dana u misecu,
tamo neke teške godine,
osta si sam,
napušten brod,
leute moj.

Rastočija si se
ka barilo,
leute moj.
I mriža je sagnjila,
leute moj,
osta si sam,
napušten brod.

Suze su nestale
iz tila tvog,
leute moj.
A sićanja naviru,
leute moj,
osta si sam,
tužan i tih.

Brodovi su isti ka i ljudi
zlu moru daju život svoj.
(Za tobom umiru.)
Brodovi su isti ka i ljudi
za suzu daju suze dvi.
(Za tobom umiru.)

Dogodilo se to jednoga dana u misecu,
tamo neke teške godine.





Toma Bebić (1935 - 1990)






Image and video hosting by TinyPic







- 21:23 - Komentari (4) - Isprintaj - #








............. UHAPŠEN U SVOJOJ MAGLI






......................... Image and video hosting by TinyPic
.........................






......................... Uhapšen u svojoj magli,
......................... zakopčan u svojem mraku,
......................... svako svojoj zvijezdi nagli,
......................... svojoj ruži, svojem maku.


......................... I svak žudi svetkovine
......................... djetinjastih blagostanja,
......................... sretne mrene i dubine
......................... nevinosti i neznanja.

......................... I na oblak koji tišti,
......................... i na munju koja prijeti,
......................... naša blaga Nada vrišti:
......................... biti čisti. Biti sveti.


......................... I kad nema Našeg duha
......................... među nama jednog sveca,
......................... treba i bez bijela ruha
......................... biti djeca, biti djeca.





......................... Tin Ujević (1891 - 1955 )




.........................Image and video hosting by TinyPic









- 11:39 - Komentari (1) - Isprintaj - #

05.11.2010., petak









LIŠĆE OLUJI






Image and video hosting by TinyPic





Teško je dijelit pjesmu i pjevače:
suza pripada oku koje plače,

bol pripada usni, rijeka moru nekom,
i lišće oluji. Ona je daleko.

Sanjam da me sanja. Noć je. Izgubljena
i prazna je ruka, ako nije njena.

Nož pripada rani, uze svome vratu,
raširene ruke - kazaljke na satu.

Izgubljena ptica,
pripada li jatu?






Zvonimir Golob (1927 - 1997)





Image and video hosting by TinyPic





















- 20:44 - Komentari (3) - Isprintaj - #







MJESEČINA






Image and video hosting by TinyPic






Sad ne miče se nigdje niti list.

Dubokih tajna puno sve se čini
Na ovoj tako bijeloj mjesečini.

U viši sve je podignuto svijet.
Grm nije više grm, ni kamen kamen.
Dogodila se tajna preobrazba:
Iz svake stvari sad izbija glazba.

Nju čuje samo srce. Njime bdij,
Prepusti joj se sav, i pij je, pij !





Dobriša Cesarić (1902 - 1980)






Image and video hosting by TinyPic






















- 16:17 - Komentari (1) - Isprintaj - #

04.11.2010., četvrtak








SVAKIDAŠNJA JADIKOVKA








Image and video hosting by TinyPic








Kako je teško biti slab,
kako je teško biti sam,
i biti star, a biti mlad !

I biti slab, i nemoćan,
i sam bez igdje ikoga,
i nemiran, i očajan.

I gaziti po cestama,
i biti gažen u blatu,
bez sjaja zvijezde na nebu.

Bez sjaja zvijezde udesa
sto sijaše nad kolijevkom
sa dugama i varkama.

O Bože, Bože, sjeti se
svih obećanja blistavih
što si ih meni zadao.

O Bože, Bože, sjeti se
i ljubavi, i pobjede
i lovora i darova.

I znaj da Sin tvoj putuje
dolinom svijeta turobnom
po trnju i po kamenju,

Od nemila do nedraga,
i noge su mu krvave,
i srce mu je ranjeno.

I kosti su mu umorne,
i duša mu je žalosna,
i on je sam i zapušten.

I nema sestre ni brata,
i nema oca ni majke,
i nema drage ni druga.

I nema nigdje nikoga
do igle drača u srcu
i plamena na rukama.

I sam i samcat putuje
pod zatvorenom plaveti,
pred zamračenom pučinom,

I komu da se potuži?
Ta njega nitko ne sluša,
ni braća koja lutaju.

O Bože, žeže tvoja riječ
i tijesno joj je u grlu,
i željna je da zavapi.

Ta besjeda je lomača
i dužan sam je viknuti,
ili ću glavnjom planuti.

Pa nek sam krijes na brdima,
pa nek sam dah u plamenu,
kad nisam krik sa krovova !

O Bože, tek da dovrši
pečalno ovo lutanje
pod svodom koji ne čuje.

Jer meni treba moćna riječ,
jer meni treba odgovor,
i ljubav, ili sveta smrt.

Gorak je vijenac pelina,
mračan je kalež otrova,
ja vapim žarki ilinštak.

Jer mi je mučno biti slab,
jer mi je mučno biti sam
(kada bih mogao biti jak,

Kada bih mogao biti drag),
no mučno je, najmučnije
biti već star, a tako mlad!





Tin Ujević (1891 - 1955 )





Image and video hosting by TinyPic





















- 20:17 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

09/15 (1)
01/15 (1)
11/14 (1)
09/14 (2)
06/14 (1)
04/14 (4)
03/14 (3)
02/14 (2)
09/13 (1)
04/13 (1)
02/13 (1)
12/12 (1)
11/12 (1)
09/12 (1)
05/12 (1)
04/12 (2)
03/12 (1)
02/12 (1)
12/11 (3)
11/11 (1)
10/11 (4)
09/11 (3)
08/11 (1)
05/11 (1)
03/11 (1)
01/11 (6)
12/10 (14)
11/10 (25)
10/10 (1)



putsrca@net.hr





Image and video hosting by TinyPic




Image and video hosting by TinyPic



DUŠO MOJA

kad zvijezde ti sakrije
život vječitih mijena
bez milosti i mjere,
u srcu ih potraži;
zauvijek tu su,
s tobom žive,
dišu i trepere ...



Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic





Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic