utorak, 19.11.2019.

Rijeka Europska Prijestolnica Kulture 2020.



Drago mi je da mi se javila kolegica koja poznaje Kostrenu. Ne znam kako se zove, a možda je bolje.
Šetat ćemo Kostrenom, dok nam Džimi Stanić pjeva ( link):

„Jedna noć u Kostreni
Kad se leluja val
Kad se more zapjeni
I zapljuskuje val.“

I ja sam se tu kupao.
Iako sam stanovao u zoni željezničkog kolodvora u Rijeci, išao sam pješke s prijateljem do Kostrene na kupanje, jer smo bili mršavi i u pubertetu i bilo nam je sram se pokazati.(Lijepa vremena!). Kupali smo se točno gdje je sada Rafinerija, u Urinju. Pet metara od mora je bila napuštena dvokatnica! Iza nje je bio bunar s hladnom vodom gdje su ljudi puštali lubenicu koju su poslije jeli, a mi gledali.
Iz Rijeke smo išli pješke do Žurkova, pa se spuštali nekim stepeništem do mora. Tu su stanovali moji prijatelji Krtica i Škrobonja. U moje doba su se u Žurkovu još popravljali drveni manji brodovi. Tu je radio tata od mog prijatelja Sintić.
Dalje se išlo po stazi koju su sagradili Nijemci za ulaz u bunkere gdje su bili topovi usmjereni prema moru. (Na kraju su im partizani došli s kopna !)
Tu se desila neobična nesreća:
Veliki brod Jugolinije ,koji se vraćao u Rijeku nakon puno mjeseci plovidbe, nasukao se! Kad se to pročulo u Rijeci, masa ljudi je krenula prema Kostreni. Prekooceanski brod je ogromna konstrukcija! Malo tko misli na to, da je brod ispod mora isto toliko dubok , koliko je visok na površini. Ukratko, kad sam došao tamo vidio sam neboder koji je pokušavao izaći na kopno!
Radilo se o tome: Kapetan broda je bio iz Kostrene i dao je nalog da se brod približi kopnu kako bi vidio familiju koja se nalazila na balkonu i mahali su mu, sretni što će ga konačno vidjeti, nakon toliko vremena. Nije na vrijeme dao nalog da se kurs ispravi i…. to je to!

A onda je počela industrijalizacija obale. Gradili su Rafineriju i Termoelektranu i ostale su samo uspomene.






- 18:25 - Komentari (1) - Isprintaj - #

subota, 16.11.2019.

Rijeka Europska Prijestolnica Kulture 2020.


Moj Blog je počeo sa srećom:
U zadnjem broju Glasila Sveučilišta za Treću Životno Doba, od listopada 1919., nalazi se članak povezan s mojom temom " Rijeka Europska Prijestolnica Kulture" o Gustavu Klimtu, najvažnijem slikaru austrijske secesije.
Naime, dok je bio mlad i nepoznat, naslikao je na stropu Riječkog kazališta tri slike, koje će biti skinute sa stropa kazališta, restaurirane i izložene u Muzeju grada Rijeke i potom vraćene na svoje mjesto. ( Ubaciti jednu sliku ).
- 20:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 15.11.2019.

klimt

slika Klimta na plafonu kazališta u Rijeci.

- 11:59 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Gustav Klimt i bečka secesija

Na plafonu riječkog kazališta je freska od Gustava Klimta.
- 11:22 - Komentari (0) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 11.11.2019.

Rijeka Europska Prijestolnica Kulture 2020.

Noseća slika Bloga bit će Riječki Toranj, simbol grada.

Izabrao sam tu temu za moj Blog, jer Rijeka je moj rodni grad i ponosan sam što će iduće godine biti Europska Prijestolnica Kulture.

Ove godine tu počasnu titulu nose talijanski grad Matera i bugarski grad Plovdiv. Do sada je bilo nominirano 60 Europskih Prijestolnica Kulture: Dublin, Liverpool, Atena, Rotterdam, Genova i druge.

Rijeka je prva EPK u Hrvatskoj.

Sve to možete naći na Internetu (ubacit ću link), ali što nema nigdje i što ću ja pisati bit će sjećanja o mom djetinjstvu, o mojoj porodici, o događajima u Rijeci u moje vrijeme. To je ono što mladi ljudi ne znaju ali znaju ljudi mojih godina.

Očekujem relativni interes za moj Blog, jer će puno Riječana mojih godina, koji žive posvuda u svijetu, pratiti događaje u Rijeci u idućoj godini, baš zbog toga što će njihova Rijeka biti Europska Prijestolnica Kulture.


Moja rodbina, prijatelji, Riječani žive u Australiji, u Kanadi, u Francuskoj, u Italiji, pa će se neki, valjda i javiti na moj blog.
- 13:14 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.