DRUŽE VALENTINE MI TI SE KUNEMO




Current mood: Ljubavna

Kako uopce obraditi ovu temu a da se u isto vrijeme ne dotaknem svih mogucih klišeja? U povijesti svijeta nije bilo teme koja je obradena toliko puta kao što je to slucaj s ljubavlju. I znam da je totalno lejm da na Valentinovo pišem o ljubavi, ali ko ga jebe... I Valentinovo je lejm!

No, usprkos svim tim cokoladnim srcima, zaljubljenim plišanim životinjama, skupim vecerama, intimnim izlascima, epizodama "Vjeruj u Ljubav", kvazi-simpaticnm cestitkama i iznenadenjima, mene Valentinovo zabavlja.



Cim sam jutros ustala, znala sam da je ovo dan baš kao i svaki drugi. Jedina razlika leži u gotovo komunistickoj propagandi koju na Valentinovo naglašavaju svi trgovacki lanci. Iako je Valentinovo kapitalisticka umotvorina, propaganda im je tako komunisticka. Komunizam i kapitalizam nikada u povijesti nisu tako skladno koegzistirali.

Konzum vas voli, voli vas Metro, Getro, pa cak i Mercator iako njegovi vlasnici nikada ne bi ljetovali u Hrvatskoj. Cak prevladava i crvena boja. Ocekivala sam sliku Staljina kako u ruci drži veliko srce, a ispod slike piše : "Drug Staljin cestita vam Valentinovo i podsjeca vas da oni koji ne kupuju darove ne moraju ni da jedu"!


Kad sam krenula van, sve je bilo toliko crveno da sam pomislila da su Rusi napokon odlucili vratiti se istinskim korijenima i tekovinama te prekinuti svu tu fejk demokratsku zajebanciju. Neki desnicar mogao bi se zeznuti i pomisliti da cekamo povorku partizanskih veterana koji ce prodefilirati trgom dok u pozadini zbor osnovnoškolaca pjeva "Druže Tito, mi ti se kunemo", "Po šumama i gorama" i "Mlada partizanka". Umjesto toga na stejdž je izašao muško-ženski dvojac koji je lajv zvucao kao covjek kojem je trenutak prije "Promovka" odnijela obje noge...

Crvena srca kao crvene zvijezde. Dokle god pogled seže. Marksisticka retorika o svjetskoj revoluciji goli je kurac za komercijalnu retoriku o svjetskoj ljubavnoj revoluciji ostvarenoj kroz shopping. Propaganda je agresivna i svake vas sekunde podsjeca na to da onaj koji ne kupuje nije dobar covjek i mrzi svog partnera kao što vanjski neprijatelj mrzi red, rad, disciplinu, generalnog sekretara i svih šest strofa Internacionale.


Mnogo je teorija o životu i djelu druga Valentina iako niti jedna ne daje dovoljno objašnjenja koja bi razjasnila zašto bi za ime Lenjinovo itko na taj dan bezumno glavinjao po ducanima i kupovao keramicke statue zaljubljenih veprova koji se kaližaju u blatnoj bari u obliku srca ili cokoladne anatomski nekorektne replike srdaca. U isto vrijeme crkva se tako zdušno bori protiv toga da se maloljetnici "ovih dana" u drugom mjesecu prepuštaju razvratu i popuštaju pod pritiskom koji na njih vrši Valentinova partija kapitalistickih megalomana.

Ovaj kršcanski otpor takoder ide u prilog teoriji da Valentinovska propaganda svoje korijene vuce iz gruzijskih kaldrma.



"All, I want for christmas is... Love Revolution"

Neki dan sam gledala Love Actually i zbilja sam uživala. To možda nije u skladu s mojim sarkasticnim diskursom, ali zbilja simpatiziram taj film. U svojoj sam srži mala slinavica.

No...

Možda je to zbog toga jer sam okružena cinicima koji ljepotu ne bi prihvatili ni kada bi došla umotana u fino plasiranoj ironicnoj upadici ili možda zbog toga jer se cinici ne okružuju ljudima sklonim "emocionalnim epizodama", nemam cesto priliku cuti da netko afirmativno prica o ljubavi.

Najcešce slušam negacijsku ekipu koja na ljubav gleda na jedan tako posprdan nacin, a na one sklone izljevima ljubavi gledaju kao na povampirene aveti prošlosti koje bauljaju zemljom u potrazi za žrtvama kojima ce u proljevastim naletima na nos nabijati cinjenicu da su za razliku od njih emocionalno prazni, ako ne i mrtvi.

Ja sam se pronašla negdje izmedu...

Ni ja ne mogu smisliti samodopadne parove (posebice novopecene bracne) koji svima u radijusu od 100 metara pokušavaju na sve moguce nacine pokazati koliko se i kako vole. Možda sam konzervativna, ali zadržite taj inzulin unutar cetiri zida i upražnjavajte ga kada god osjetite nalet romanticnog dijabetesa.

No, s druge strane ne mogu organski podnijeti ni cinike koji su toliko ogrezli u svojoj boleštini da svima na nos pokušavaju nabiti besmisao emocija. Takvi se stavovi cesto mogu naci kod povrijedenih monstruma koji su ostavljeni pa svoj bijes pokušavaju nametnuti svakome još sposobnom da voli i egzistira unutar veze.
Necu otici na Gibonijev koncert i ali isto tako necu Valentinovo provesti sa satarom u ruci kasapeci bombonijere i jastuk u obliku srca.

Taj cu dan provesti kao i svaki drugi, radeci upravo ono što svaki medijski eksponirani katolicki capo definira kao vjerski neprihvatljivo ponašanje!

Na kraju krajeva, tretirat cu Valentinovo kao i dan antifašisticke borbe. Necu ga obilježavati oblaceci se u djedovu partizansku uniformu ljubeci sliku Edvarda Kardelja, ali dan necu provesti tražeci "žrtve" kojima cu na nos nabijati kako ne smiju zaboraviti Bleiburg!



14.02.2007., 10:22 || Komentari (6) || Isprintaj || ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.