Mate Šimundić

04.01.2009., nedjelja

Ponedjeljak, 8. prosinca 2008.

ČITANJA:

Post 3,9-15.20
Ps 98
Ef 1,3-6.11-12
Lk 1,26-38

Crkva danas slavi Boga jer je svojoj poniznoj službenici, Mariji iz Nazareta, udijelio silnu milost – da od svoga začeća bude bezgrešna, bez grijeha. Stoga danas na misi slušamo ulomak iz evanđelja po Luki u kojem anđeo Gabrijel pozdravlja Mariju na sljedeći način: 'Zdravo, milosti puna! Gospodin s tobom!' Marija je milosti puna, to znači da je bila i ostaje ispunjena Božjom naklonošću. Pozdrav 'Zdravo!' možemo prevesti i s 'Raduj se!'.

Neka nas obasja svjetlo te Riječi: Zdravo! Raduj se! I ja, slab i grešan od svoga začeća naovamo, pozvan sam na radost. I ti, koji ovo slušaš, pozvan si na radost! Radujmo se poput Marije!

Koji je razlog Marijine radosti? 'Kliči i raduj se, kćeri sionska, jer evo, dolazim usred tebe prebivati' - riječ je Jahvina. (Zah 2, 14) Zbog čega još se Marija raduje? 'Klikći od radosti, Kćeri sionska, viči od veselja, Izraele! Veseli se i raduj se iz sveg srca, Kćeri jeruzalemska! Jahve te riješio tvoje osude, neprijatelje tvoje uklonio! Jahve, kralj Izraelov, u sredini je tvojoj! Ne boj se više zla!' (Sef 3, 14-15)

Razlozi Marijine radosti trebaju biti i razlozi moje radosti. Vidim da se i ja, premda nisam od začeća bezgrešan kao Marija, trebam radovati jer mi Gospodin oprašta sve moje grijehe. Jer je Gospodin došao k meni, naklonio se prema meni i podigao me k sebi. Svaki je čovjek, i svako živo biće, i čitava priroda – cijelo stvorenje – svi smo pozvani na radost.

'O zemljo, ne boj se! Budi sretna, raduj se, jer Jahve učini djela velika. Zvijeri poljske, ne bojte se; pašnjaci u pustinji opet se zelene, voćke daju rod, smokva i loza nose izobila. Sinovi sionski, radujte se, u Jahvi se veselite, svojem Bogu; jer vam daje kišu jesensku u pravoj mjeri, izli na vas kišu, jesensku i proljetnu kišu kao nekoć. Gumna će biti puna žita, kace će se prelijevati od vina i ulja. Nadoknadit ću vam godine koje izjedoše skakavac, gusjenica, ljupilac i šaška, silna vojska moja što je poslah na vas. Jest ćete izobila, jest ćete do sita, slavit ćete ime Jahve, svojeg Boga, koji je s vama čudesno postupao. Moj se narod neće postidjeti nikad više. Znat ćete da sam posred Izraela, da sam ja Jahve, vaš Bog, i nitko više. Moj se narod neće postidjeti nikad više.' (Jl 2, 21-27)

- 00:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2009 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Ožujak 2009 (7)
Siječanj 2009 (7)
Rujan 2008 (7)
Srpanj 2008 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv