petak, 23.07.2021.

Čuvajte svoje palme

Imala sam prelijepu palmu...



Ove godine dogodila se jedna posebno jaka bura koju sam krivila za umiranje palme . Onda se pojavio prekrasni veliki leptir



Lucija je tražila o kojem se leptiru radi. Sa jednog češkog foruma dobili smo informaciju da je to palmin drvotoč ( Paysandisia archon ). On je krivac da vrh palm danas izgleda ovako..



I ja naravno koja nisam posumnjala da je nešto drugo, a ne bura, razaralo moju palmu. Jučer sam na vrhu palme uz jedan preostali list pronašla tri kukuljice leptira....



Taj jedan list daje mi nadu da će se palma ipak oporaviti. Lucija je vrh te i druge palme poprskala insekticidima. Bilo je to prvi put da je kod mene korišten...

Stoga pomozite svojim palmama...

- 06:53 -

Komentari (17) - Isprintaj - #

nedjelja, 18.07.2021.

Ništa novo

Jučer su i biljčice u plasteniku dobile nešto vode. Za danas su ostala dva reda za zaliti. Kad dođem do vrha, obično malo sjednem vani. Bacim pogled desno na gotovo 400 metara zasađenih kvadrata...





i lijevo na napokon zasađenu njivu pokrivenu mrežom..



Pa ponekad pomislim da je to baš previše posla za jednu osobu. Samo ponekad.

Tek sam jučer zalijevajući primijetila koliko je malenih pomidora počelo dozrijevati. Ima tu žutih raznih vrsta, crvenih, šarenih, smeđih....

















Nove sorte Blue beauty i Crni Krim djeluju obećavajuće .





Vani u bačvi raste bonsai rajčica...



Kod marival sve uspijeva;) Ma posaditi ću i onaj kineski kupus i poslati ga @draženu iako on voli @NF, a ja volim @Freša;)

Eto...









- 02:29 -

Komentari (22) - Isprintaj - #

srijeda, 14.07.2021.

I biljke trebaju hlad

Već 20 godina bavim se poljoprivredom. Prvih nekoliko godina , tuča mi je znala ušparati branje plodova. I tako sam odlučila dati si malo truda kako bi zaštitila svoje biljčice na otvorenom. Kupila sam mrežu, suprug napravio zakačke, kupila kolce od bambusa i to je bilo to. Jučer sam počela sa postavljanjem mreže .





Rubne kolce nategnem poput šatora i ulovim za zakačke konopcem. Kod zabijanja zakački obavezno dobijem po prstima...



Kako su svake godine uvjeti sve teži, primijetila sam da biljkama ta mreža pruža i hlad pa lakše podnose visoke temperature. Najbolje to vidim na paprikama i tikvicama kojima listovi preko dana ne klonu od kada stavljam mrežu.

Prije dva dana društvo mi je radio i prelijepi leptir. Zatvorenih krila je sivo-smeđi.





A ovako izgledaju sadnice kad ih obradi moja tomato lasica...



Na isti mi način " obradi ' i posađene rajčice. Možda ipak nije ona kriva, jer djeluje mi tako umiljata. I za kraj jedan prkos ...



@jelen bi to sigurno bolje i ljepše napravio, ali meni je važno da bude učinkovito. Pomozite svojim biljkama. Noćas kod nas pada kiša:)))

Eto....



- 02:50 -

Komentari (22) - Isprintaj - #

nedjelja, 11.07.2021.

Kuna ???

Kako vani postavim mrežu kako bi biljke imale malo hlada i da ih zaštitim od tuče, uz te kolce od bambusa sadim rajčice. Već dva dana nešto mi grize te sadnice. Ne grize ni paprike, ni batat - samo rajčice. Jučer uvečer dok sam spremala sjeme svoje salate, otkrila sam mogućeg krivca...





Pentra se po stalaži ( ne baš spretno ), izviruje, pozira, stvara buku...i očito me ne šljivu pet posto..jer me mirno , umiljati gleda na svega metar udaljenosti. Pomislila sam da se radi o kuni, ali me zbunjuje rep koji nije ni malo kitnjast.

Kad sam već spomenula sjeme salate



možda niste znali da je sjeme dobro staviti u vodu. Ja obično stavim u staklenku, dobro sjeme padne na dno i lako je ukloniti sve ostalo što uz sjeme ostane kad ga izmrvite...



Sjeme osušim i spremim.,..



Eto.,.

- 01:21 -

Komentari (18) - Isprintaj - #

petak, 09.07.2021.

Ide mi...

I tako je 4.srpnja napokon pala kiša. Inače lijepa količina od 35 litara na metar kvadratni. Nedovoljna da natopi žednu zemlju...



ali ipak dovoljno da moj najbolji prijatelj , uz mnogo znoja, uspije frezati ..





I tako je napokon mogla početi sadnja marival od motike na otvorenom...



Zaliti rupu, obraditi malo hladnim oružjem, dodati humus i posaditi....



Još. 3,4 dana i onda ću se moći posvetiti i rajčicama koje su u plasteniku počele dozrijevati. I ostalim biljčicama...



Ispred plastenika uvijek živo. Vrapci, kos. Prvi sam put vidjela i pticu pupavca....









Eto....

- 03:21 -

Komentari (16) - Isprintaj - #

petak, 02.07.2021.

Jadna ja:)

U jednom trenutku sve je izgledalo obećavajuće....Kiša nije pala....



Sva sreća pa cvjeta i cvijeće ....







I duhan. Nekad su naši stari u vrtovima sadili duhan da štite druge biljke...



Primijetila sam dvije bolesne rajčice. Najbolje ih je ukloniti kako se bolest ne bi širila. Kad primijetite da vam listovi trule prema vrhu stabljike, uklonite bolesnu stabljiku, dezinficirajte alat koji ste koristili i bacite i rukavice. Važno je da ne dirate zdrave rajčice, jer većinu bolesti najčešće sami prenesemo. Napominjem da nisam agronom i da o biljkama mnogo znam iz iskustva.



Eto....

- 08:57 -

Komentari (18) - Isprintaj - #

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Opis bloga

Instagram