koraci s osmijehom

nedjelja, 12.07.2020.

ZAŠTO ODGAĐAMO



Svaka tema o kojoj sam do sada pisala na svom blogu bila je povezana s onim što sam trenutno proživljavala. Pandemija corona virusa, potres, neizvjesnost i nesigurnost, neminovno su me ispunjavali tjeskobom i izazivali stres. Intenzivno sam istraživala i promišljala kako eliminirati stres. Uz to se nekako sama nametnula i tema meditacije. Nakon toga mi je zanimljivo bilo promatrati na primjeru Viktora Frankla i Alice Sommer kako je snagom duha moguće proći i kroz najteže životne izazove i nakon toga proživjeti osmišljen i bogat život. I posljednja tema: na koji način uopće živjeti kako na kraju svog životnog puta ne bismo imali potrebu žaliti za propuštenim...

Iako sam odlučila objavljivati postove svaka dva tjedna , od posljednjeg objavljenog do danas prošlo je više od šest tjedana. Započinjala sam pisanje teksta, odustajala nezadovoljna temom, odgađala za sutra kad ću imati bolju inspiraciju ili biti bolje raspoložena... Ali sutra sam to bila ista ja... Odlučila bih započeti u devet sati, ali tada sam se sjetila da trebam uključiti perilicu rublja, a bilo bi dobro i doručkovati... Prolazili su sati, dani, tjedni, a ja sam se osjećala sve lošije... I tada mi je sinulo: To će biti slijedeća tema: ZAŠTO ODGAĐAMO?

Možda se sjećate kako je to Drago Mlinarec opjevao u svojoj „Cesti“?
„Pomišljam, pođem li nekud, naći ću što mi nedostaje.
Ne odlazim. Ptica bez krila u mom životu gnijezdo je svila...
I sva moja putovanja otpočinju sutra.
Uvijek govorim sutra, sutra, sutra.
I sve što bih htio ostavljam za sutra.
Uvijek govorim: sutra!
Kad se probudim – sutra odlazim!“

Odgađanje samo po sebi ne mora biti loše. Ponekad nam daje mogućnost odmaka, da stvari sagledamo iz drugog kuta i bolje se prilagodimo novonastalim okolnostima.

Međutim, ako često odgađamo, radi se o PROKRASTINACIJI. Latinski: pro (za) – crastinus (sutra). To ne treba miješati s lijenošću. Osoba koja pati od sindroma prokrastinacije svjesna je svog problema, ali često ne nalazi rješenje kako da si pomogne. Muči je osjećaj krivnje, sumnja u svoje sposobnosti i time gubi samopouzdanje. Ovo joj otežava odnose s okolinom i postizanje željenih ciljeva u životu
.
Većina nas nalazi se negdje između te dvije krajnosti. Koji su razlozi za odgađanje?

1. Rok do kojega trebamo nešto odraditi čini nam se daleko i izgleda da imamo još puno vremena. To nam se događalo dok smo spremali ispite kad ne bismo počeli učiti na vrijeme. Na kraju smo bili pod stresom, u panici, neispavani zbog probdjevenih noći uz knjigu, odlučni da ćemo slijedeći ispit početi spremati na vrijeme.

2. Nema određenog roka: Na primjer želimo smršaviti, zdravo se hraniti, prijeći na vegetarijansku ishranu, baviti se nekom sportskom aktivnošću, više čitati, više boraviti u prirodi....Koliko dobrih odluka nikada nismo proveli u djelo jer smo čekali neki „ponedjeljak“ da započnemo.

3. Perfekcionizam također može biti kočnica. Zato bismo se trebali odreći potrebe da to što radimo mora biti savršeno. Savršenstvo i tako ne postoji, a važno je da se potrudimo i sve što radimo napravimo najbolje što možemo.

4. Bojimo se da je zadatak koji smo si postavili pretežak za nas, pa radimo ono što nam je lakše. Ne može nam se prigovoriti da nismo aktivni, ali da li smo i produktivni? Obično odgađamo ono što nam se čini najteže, a to je često najbitnije. Važno je zato postaviti prioritete.

5. Sutra ću to odraditi bolje nego danas! To najčešće nije istina. Sutra ću to biti ista ja, ali će me dodatno opterećivati zašto nisam barem započela jučer. Preostalo mi je manje vremena ako posao ima neki rok do kojega ga trebam obaviti.

Kako si pomoći?

Odgađanje je možda obrazac ponašanja koji smo više puta ponovili, tako da je postao naša navika. Sada naprosto trebamo istrenirati mozak da prestane odgađati.

• Važna je motivacija, fokusiranost na cilj i uvjerenje da dostići taj cilj ima smisla. Pri tome trebamo vjerovati u svoje sposobnosti, imati samopouzdanje. Dobro je potražiti osobu koja će nam pomoći, motivirati nas i potaknuti na akciju.

• Ako se poduhvat čini prevelik ili pretežak, razlomite ga na manje dijelove. Napravite plan s jasnim vremenskim odrednicama. Već prvi korak dat će vam osjećaj napretka.

• Maknite sve što vam odvlači pažnju. Budite odlučni, fokusirani i savjesni.

• Kad izvršite to što ste odgađali, nagradite se!

Ali već i sam rezultat i odrađen posao bit će vam nagrada.
Osjetit ćete radost jer ste pobijedili onog starog sebe. Dobit ćete poticaj da krenete u nove izazove.

Oznake: Promatram - razmišljam

12.07.2020. u 17:39 • 1 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2020  
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Srpanj 2020 (1)
Svibanj 2020 (2)
Travanj 2020 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi