Manchi19

ponedjeljak, 06.05.2013.

Carpe diem

Carpe diem - iskoristi dan, latinski je izraz koji me prati od moje dvanaeste godine kada sam prvi puta pogledala film ''Društvo mrtvih pjesnika''. Ne znam koliko sam ga puta do sada pogledala, ali nijedan film nije uspio zauzeti njegov broj 1 na mojoj listi omiljenih filmova. Američku dramu iz 1989. godine režirao je Peter Weir, a u glavnoj ulozi je Robin Williams, koji glumi profesora engleskog jezika. Profesor John Keating provodi liberalne metode u podučavanju što izaziva negativan odjek u konzervativnoj akademiji za mladiće Welton, naravno od strane profesora. Većina učenika obožava svog karizmatičnog profesora, dok su neki rezervirani i ne žele odstupati od konzervativnih stavova.
Nakon samoubojstva jednog učenika, profesora indirektno okrivljuju da je svojim liberalnim svjetonazorima u mladiće usadio neke neprimjerene ideje, a zapravo ih je poticao da misle svojom glavom i da se zauzmu za sebe. Zadnja scena filma... suza poteče svaki puta... jednostavno neopisivo dirljivo.
Dakle, carpe diem... da li se stvarno toga držimo ? Ponekad znam reći ''ovaj dan sam stvarno dobro iskoristila'' i naravno sjetim se filma i meni omiljene latinske izreke. Nažalost, u ovo ubrzano vrijeme nemamo baš prilike iskoristiti dan onako kako želimo ili je to samo izlika ? Dobro iskorišteno radno vrijeme je isto iskorišten dan, zar ne ? Bitno je živjeti po principu ''ono što možeš danas, ne ostavljaj za sutra'', jer u biti ne znamo što nas sutra čeka. Naravno, ne mislim u negativnom kontekstu, već aludiram na eventualne obveze koje se ''odjednom'' pojave upravo sutra. Trebamo voljeti život i uživati u njemu, a ne opterećivati moždane vijuge sa nepotrebnim glupostima. Stres je sastavni dio života i moramo se nositi sa njime. Nekome to predstavlja problem, dok netko uspješno manevrira 24/7 sa mnoštvom obveza i na kraju dana sretan i ispunjen odlazi u svijet snova.
Iskoristimo svoj dan i učinimo život izvanrednim, a to to ćemo nabolje postići ako se nabacimo osmijeh i mislimo pozitivno.

- 20:43 - Komentari (5) - Isprintaj - #