O maketi:
U prvim danima zime 1941, njemačko zapovjedništvo Wehrmachta je uvidjelo nužnost dostave potrebnih količina materijala ( municije, hrane, opreme ) jedinicama na frontovima. Ju 52 koji se je koristio do tada je bio pouzdan, ali bio je premalen i nije imao potrebnu nosivost. Bio je potreban više-motorni transporter sa velikom nosivočću i velikim brzinama. Jedino rješenje problema je bila prerada postoječeg Junkers Ju 90 - originalno razvijenog za potrebe Lufthanse - u veći i moderniji vojni transporter. Novi avion će dobiti oznaku Ju 290A. Prototip napravlčjen siječnja 1942 je bio napravljen po trupu Ju 90 koji je bio prepravljen radi postavljenih zahtjeva. To je uštedilo dosta vremena, te je prvi operativni prototip poletio već 16. 06. 1942. Rješavajući probleme u hodu, tvrtka je odmah počela proizvoditi novi avion koji je poletio već 7. 12. 1942. Posebnost novog aviona je bila transportna rampa ( tzv. Trappo-Klappe )
koja je spuštena omogućavala da čak i tenkovi mogu ući u trup. Također, rampa je mogla poslužiti i izbacivanju padobranaca . Osim problema oko transporta, Luftwaffe je trebala i izviđački avion sa velikim dometom koji bi motrio savezničke konvoje koji su se kretali preko Atlantika. Naime, njemačke podmornice su sve teže pronalazile ciljeve. Rješenje se ponovni pojavilo u obliku Ju 290. Avion je ponovo malo prerađen i time je nastala A-3 serija koja je imala domet od 3 000 km i mogla je ostati u zraku 20 sati. Jer je bila izviđačka verzija, A-3 nije imala transportnu rampu. Serija A-4 je također donjela nekoliko poboljšanja, u obliku prednje topničke kupole, ali bila su napravljena samo 4 primjerka. Uzrok je bila serija A-5 sa 11 primjeraka. Najviše ih je bilo stacioniranih u Mont de Marsanu ( Francuska ) u Fernaufklarungs-Gruppe 5 ( Daleko-dometna izviđačka grupa 5 ) koja je pokrivala Atlantski ocean. Ti avioni su zbog svog velikog dometa bili korišteni i za izbacivanje špijuna iznad neprijateljskog teritorija. Verzije aviona bez topova su poslane Lufthansi za nadomještanje civilnih verzija aviona. Seeadler je bio opremljen i posebnim sustavom antena na nosu: specijalnim morskim radarom za otkrivanje brodova.
Zrakoplov je trebala zamijeniti njegova veća verzija, Ju 390, sa istim oblikom, samo dosta većim i sa 6 motora. U zadnjim tjednima drugog sjetskog rata, zadnji primjerci aviona su bili određeni za preradu u dalekometne bombardere koji bi trebali napasti ciljeve u Rusiji. Ali do operacija " Eisenhammer " i " Gertraud " nikad nije došlo zbog kraja rata, a Ju 290 je zapeo u tvornicama.
Proizvođač: Revell
Mjerilo: 1/72
Težina: 5 nivo Revell-ove ljestvice
Kako je napravljena na največem stupnju Revell-ove težine, sa ovom maketom če svatko imati dosta posla. Sve počinje kao i obično " punjenjem " trupa " sa prozorima i podom, te umetanjem kokpita i stražnje sobe za radar i operatera u prednji dio. Izgradnja će biti pravi test za svačije živce, jer se samo kokpit sastoji od cca 30-ak dijelova.
Avion ima 7 strojnica ( jedna repna, dvije u kupolama na vrhu trupa, po jedna sa svake strane, te dvije, jedna okrenuta prema naprijed i jedna prema nazad, u " gondoli " ispod trupa ), te treba biti jako oprezan u daljnoj izgradnji kako ih se nebi polomilo.
Motori su rotirajući, a prilikom njihove izrade treba detaljno i pažljivo proučiti slike u nacrtu da se poklopci ne bi krivo zalijepili, kao što je kod mene bio slučaj.
U nacrtu se nalaze sheme za više verzija, od zimske, verzije iz operacije Eisenhammer, te 2 verzije patrolnih jedinica iznad Atlantika, sve sa pripadajučim oznakama i naljepnicama.
< | travanj, 2007 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Strastveni sam sakupljač i graditelj maketa i na ovom blogu ću pisati o njihovoj izradi, te o onima koje sam već napravio. Najviše tražim vojne zrakoplove iz drugog svjetskog rata, no u mojoj zbirci se može naći svašta.
Javite mi se na mail
dorian1906@yahoo.com
ili na MSN
berkut_SDD01@hotmail.com
Junkers Ju 290 A-5 " Seeadler "
U Boot Type XXI - U 2540
A 10A " Warthog "
Yamato
SSBN " Typhoon "
V 22 " Osprey "
Nova nabava
I'm back
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
YouTube - sigurno već znate što je
Kobajagrande - vjerojatno ne znate, nešto poput balkanskog YouTube-a, odlični filmovi za download
Revell.de - mjesto gdje dobivam ideje i provjeravam nove makete
Italeri.com - talijanski konkurent njemačkom Revell-u, također izvrsne makete
TAMIYA - japanski geniji za izradu maketa brodova u velikom mjerilu - Njihov katalog ( na japanskom je, pa se ne mučite previše sa razumijevanjem )
Borbeni zrakoplovi - site sa mnogo fotografija i opisa borbenih i transportnih zrakoplova
RockstarGames - site jednog od meni najbolja 3 programerska studija uopće
Blogovi:
Cliff Burton
Thunder
Grga
Der Titan
SDD - moj stari blog koji sam prestao pisati i otvorio ovaj
Kako se rade makete? Ako nikad niste gledali nekog maketara pri radu, evo kratkog prohoda:
Dijelovi dođu u lijepoj kutiji u plastici, i zaštićeni " okvirima " u koje su smješteni,
te sa uputama i naljepnicama. Onda se dijelovi polako slažu i lijepe na svoja mjesta specijalnim maketarskim ljepilom. Ljepilo je
" pomalo " jako, te ga ne treba stavljati previše da bi maketar mogao normalno funkcionirati sljedeći dan.
Kako se približava kraj uputama za sastavljanje, tako i maketa počinje ličiti na nešto. Kada je faza izgradnje gotova, onda se ostavlja da se suši nekih 6 sati, a kasnije nastupa faza bojanja. Za tu svrhu postoje i posebne maketarske boje Kada se i boje osuše nakon nekih 6 sati onda se stavljaju i naljepnice, te oznake na maketu, i to je to.
Najveći problem maketarima je nabaviti onaj model koji traže, jer je većina orijentirana barem približno na neko područje, te su nam rijetke scene poput ovakvih skoro poput raja. Većina stvari se tako naručuje preko interneta.
Firmi koje rade makete i opremu ima gomila, a ja svu opremu kupujem od Revell-a, stare i kvalitetne njemačke firme, a makete od svih pomalo. Sada sam se poprilično opskrbio materijalima
Evo log-ova nekolicine firmi:
Dosad sastavljeno
1/32
1. Me 163B - Komet
2. He 162 - Salamander
3. Fw 190 D9 - Dora neun
1/48
4. F 117 - Nighthawk
5. F 22 – Raptor
6. AH 64A - Apache
7. Spitfire Mk. XVI
8. V 22 - Osprey
9. Ju 87 - Stuka
1/72
10. He 177 - Greif
11. He 111z – Zwilling
12. Ju 290 A5 - Seeadler
13. MiG 21 – Fishbed
14. Me 262 - Schwalbe
15. Ka 52 – Alligator
16. B 17 - Flying Fortress
17. B 26 - Marauder
18. B 29 - Superfortress
19. B 36 - Peacemaker
20. B 52 - Stratofortress
21. F/A 18E - Super Hornet
22. Me Bf 109 F2/4
23. Hawker Hurricane
24. Spitfire Mk. V
25. Fairey Swordfish
26. F 104 – Starfighter
27. Mistel 1
28. Su 47 - Berkut
29. P 51 - Mustang
30. Mc 202 - Folgore
31. He 70 - Blitz
32. Me Bf 109 G/4
33. MiG 1.44
34. A 10A – Warthog
35. MiG 3
36. C 130 - Hercules
37. F 4F - Phantom II
38. Mir2000 - Mirage
39. Fw 190 A8
40. F 16 - Fighting Falcon
41. MiG 29 - Fulcrum
1/144
42. F 14A - Tomcat
43. F 14A - Tomcat
44. F 14A - Tomcat
45. F 14A - Tomcat
46. F 14A – Black Tomcat
47. A 321
48. A 380 - Superjumbo
49. Cocorde
50. U-Boot type XXI
51. B 2 – Spirit
52. Harrier II +
53. AH 64D – Apache
54. PzKpfW - Tiger I ( Ausf. E )
55. F 19 - Stealth Fighter
1/108
56. C 141 – Starlifter
57. Harbour Tug
1/230
58. USS Skipjack class
1/350
59. Bismarck
60. Yamato
61. K 141 - Kursk
1/400
62. SSBN Typhoon Class
1/570
63. Prince of Wales
64. Prince of Wales
1/720
65. Graf Zepelin
66. USS Massachussets
67. Admiral Kuznetsov
1/1200
68. USS Enterprise
69. Bismarck
70. Gneisenau
71. B 47 – Stratojet