< lipanj, 2021 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Litterula

lat. litterula, ae, f. 1) slovce.
2) (plur.) listić, neznatni književni rad.

srdačno pozdravljam sve blogerice i blogere kao i sve ostale posjetitelje koji gledaju moje fotografije te čitaju moje stihove, crtice, kratke priče i osvrte što ih ispisujem na ovim digitalnim listićima


Objavljeni listići

Ožujak 2024 (2)
Veljača 2024 (4)
Rujan 2022 (3)
Kolovoz 2022 (8)
Srpanj 2022 (1)
Siječanj 2022 (5)
Prosinac 2021 (18)
Studeni 2021 (26)
Listopad 2021 (17)
Kolovoz 2021 (1)
Srpanj 2021 (6)
Lipanj 2021 (16)
Svibanj 2021 (24)
Travanj 2021 (22)
Ožujak 2021 (18)
Veljača 2021 (13)
Siječanj 2021 (8)
Prosinac 2020 (13)
Studeni 2020 (3)


Ako vas zanima vrtlarstvo i fotografija posjetite blogove:

Stara vrtlarica
Moje fotografije







Copyright © Litterula.

Litterula
08.06.2021., utorak
Jankić
foto:internet

Godinama nisam uopće gledala televiziju; ono malo slobodnog vremena što sam imala, ako nisam išla u šetnju ili radit na vrtu i fotografirat, koristila sam najčešće za šivanje. Kad se nisam mogla usredotočiti na krojenje i šivanje, sjedila sam na svojoj velikoj fotelji, slušala radio i štrikala, krpala ili nešto tome slično prtljala rukama; kaj možeš kad ne mogu sjedit skrštenih ruku. Onda sam se prije nekoliko godina predomislila pa sam si ipak na ormarić ispred kreveta postavila mali televizor pa sam svaki dan, dok sam štrikala ili krpala, usput malo gledala i televiziju. Pa sam se navikla u 19 h na javnoj televiziji pogledati dnevnik da vidim kaj ima novoga i kaj se događa okolo po svijetu. A jedne večeri slučajno sam oko 19 h prebacila program na neki drugi kanal i primjetila da se u to vrijeme na tom kanalu prikazuje Janko Strižić. Svidio mi se taj zgodan, zabavan i jako simpatičan Jankić, pa otada radije gledam njega, njegovo društvo i njihove brojne dogodovštine nego dosadan dnevnik u kojem slušamo i gledamo stalno jedno te isto. A budući da je taj serijal animiranih filmova malo drugačiji od svih ostalih "crtića" koji se prikazuju na našim televizijama morala sam doznati tko je to smislio i tko to snima. Pročeprkala sam malo po internetu i saznala da se Janko Strižić ili Ovan Shaun, izvorno Shaun the Sheep, prvi put pojavio 1995. godine kao sporedni lik u Oscarom nagrađenom kratkom filmu studija Aardman A Close Shave. Vlastiti TV serijal na BBC-ju Shaun je dobio 2007. godine, snimljeno je 170 epizoda koje su prikazane u 180 zemalja svijeta, a početkom 2020. seriju je kupio i div Netflix. O ogromnoj popularnosti ovog simpatičnog i domišljatog Jankića svjedoče i dva dugometražna filma prikazana i u hrvatskim kinima, Janko Strižić Film 2015. godine te Janko Strižić Film: Farmagedon 2019. te nova animirana serija Timmy Time koja prati avanture Jankovog malenog rođaka Timmyja, kao i kazališna predstava Shaun's Big Show. Simpatični Jankić junak je i nekoliko videoigara, a u švedskom zoološkom vrtu Skĺnes Djurpark ima vlastiti tematski park.
A u seriji animiranih filmića Shaun the Sheep Jankić sa stadom ovaca živi na maloj engleskoj farmi Mossy Bottom. U svakoj epizodi pesek čuvar Bitzer i Jankić rješavaju neku nezgodnu situaciju ili neki problem na dvorištu ili u kući, ali uvijek tako da ih ne bi vidio gazda farme. U radnji sudjeluju i pajceki, mačak, jarac, bik i drugi likovi, no oni u seriji ne razgovaraju, nego komuniciraju gestama, meketanjem, lajanjem, gunđanjem i sličnim zvukovima, a Jankić stadu objašnjava što im je činiti crtajući upute na ploči. I baš to je u seriji najsmješnije i najzabavnije, to Jankićevo domišljato rješavanje problema, savladavanje fizičkih zapreka i raznovrsnih tehničkih zadataka. A ta inovativnost i humor koji ne proizlazi iz dijaloga nego iz gesti i glasova kao i sličnost sa ljudskim ponašanjem osigurale su seriji Shaun the Sheep obožavatelje u svim generacijama te joj donijele brojne prestižne nominacije i nagrade, među kojima se ističu dvije nagrade BAFTA i Emmy.
A tko je osmislio taj lik, tog simpatičnog malog domišljatog Jankića i njegove pajdaše i koji je to način animacije? Bio je to britanski animator, pisac, producent i redatelj Nick Park koji je karijeru započeo 1985. god. u studiju Aardman te dosad radio na pedesetak kratkih filmova, serija, dugometražnih filmova i glazbenih videa, od kojih su najpoznatiji Wallace and Gromit te Chicken Run. Kao animator Nick Park i sad u digitalno doba naviše voli starinsku animaciju glinom – tako je rađena i serija Shaun the Sheep - jedan od načina stop motion animacije. “Ja sam u srcu glineni čovjek, volim raditi rukama. Time održavam autentičnost i to mi pomaže da što bolje izrazim čovječnost svojih likova”, kaže Nick Park.
I danas smo mogli vidjeti kratke animirane filmiće iz serije Shaun the Sheep u kojima je Jankić popravio krov staje koji je prokišnjavao, a Timmy i Jankić su mašinom za iscrtavanje linija na cesti crtali po dvorištu pa je došlo do pomutnje u prometu. Prošli tjedan su pesek Blitzer i Jankić na svoj specifiičan način rješavali i probleme šišanja ovaca, štucanja i mnoge druge, a mene su svaki dan razvedrili, razdragali i nasmijali.

- 20:04 - Komentari (21) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>