Njujorški duet Iconoclast osnovan je još 1987. a ovo rusko izdanje predstavlja presjek suradnje s američku izdavačku kuću Fang Records od 1995. Saksofonistica Julie Joslyn i bubnjar Leo Ciesa u osnovi sviraju nekakav folk-rock čija se izvedba i osobnost može usporediti sa slikarstvom Salvadora Dalija. Prva je oznaka te sličnosti sterilnost, s obzirom na vrlo rezervirana postignuća ovog sastava koji se iz albuma u album vrti u krug ; druga je nabacanost stilskih oblika, jer Joslyn pretendira na nekakav patetično-lirični free iz koga nikako da prokuljaju glissanda i arpeggia, a Ciesa je pak masivan rock-bubnjar, koji se također ne može pohvaliti vještinom improvizacije, te iz takve sinteze neminovno slijedi i pretencioznost [a poznato je kakva se noćna mora 'muzikologa u rukavicama' može izvući iz dueta puhača i udaraljkaša]; te naposljetku izostanak svakog minucioznog razrađivanja detalja, jer im sve kompozicije počivaju na ponavljanju i naglašavanju jednog dijela, bez ikakve razrade. Bizarnost njihovoj pojavi pridodaju crne sunčane naočale kojima se članovi grupe ikonografski nadovezuju na noćne ptice koje se kreću kružocima dekadentne i nekrofilične subkulture, prvo noira a onda i pop-arta. Osobno mi je vrlo drago da na njujorškoj downtown sceni postoje ovakvi osobenjaci, koji su očito puno poznatiji u Italiji, Poljskoj i na Balkanu, nego li u svojoj sredini, i koji usprkos svemu navedenom ostaju dosljedni svojoj umjetničkoj viziji. I što je najvažnije - ne predaju se! |
Benat Achiary na ovom disku pjeva, recitira i svira, i sve to kombinira. Što nije ni čudo, jer ta legenda francuskog free-vokala se time bavi još od osamdesetih. Živi u Pirinejima, rodom je Bask, priča francuski, portugalski i španjolski. Krene kao operni pjevač, pređe u scat-improvizaciju, pa ruži poput šamana iz istočnoazijskih stepa. Uzmimo i svakako u obzir da su Francuzi od vremena povijesne avangarde do danas razvijali semantički konkretizam, onomatopeju i druge stilove neverbalnog izražavanja na raskršću poezije i performansa, što nije otegotna okolnost. Točno mogu zamisliti Benata kako s kamenčićima u ustima grglja ispod grmljavine slapa planinske rijeke, komunicira s medvjedima i vucima, zuji s pčelama i muhama, ili oponaša urlike domaćih životinja. [Ne mogu odoliti da pomislim kako je takvo što svakako zabavnije od vježbanja ljestvice.] Kao i susjede kojima tu više ništa nije čudno… Svatko tko uz Benatov, poznaje i rad vokalista Phila Mintona, mogao bi posumnjati da jedan možda malčice nalikuje na drugoga. Ajmo za usporedbu reći da je Minton, uz neupitni umjetničko-afirmativni 'pristup' stvorio gotovo barokni stil, dok je Achiary uvjereni eklektik. |
ožujak, 2007 | > | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv