web statistics Obavezni intro za neobaveznu publiku... - Kult(ura) Akcije : Od Peckinpaha do Wooa...i nazad - Blog.hr

Kult(ura) Akcije : Od Peckinpaha do Wooa...i nazad

petak, 21.04.2006.

Obavezni intro za neobaveznu publiku...

Steve McQueen kao lt. Bullitt
"I don't believe in that phony hero stuff." -- Steve McQueen

Već neko vreme, da ne kažem dugi niz meseci, pratim određene blogove hrvatske blogosfere. Da budem brutalno precizan, reč je o horror filmomaniji, koji nekako ima talenta da ubode sve filmove koje ili volim, ili sam gledao u SFRJ eri kada su klubovi piratske kasete držali slobodno na policama, i FearDotu, za koji sam čak i u naletu inspiracije napisao jedan gostujući post (bacite pogled na onaj esej o Fulciju, to je moje delo). Kako sam se vremenom sprijateljio sa drugom Horrorom, nekako smo zajedno došli na ideju da se i ja pridružim inspirativnim hrvatskim bloggerima i dodatno zatrujem ovaj mali ćošak sajberspejsa.

Kako već neko vreme amaterski pišem o filmu i bavim se kolekcionarstvom istoga, bilo je logično da uletim sa nečime čime sam najstručniji, a to je akcioni podžanr. Otkako znam za sebe, gledam isključivo prvo akcione filmove - počeo sam naravno na 80s trashu, ali se vremenom horizont proširio, pa se sada držim striktno stilizovanih stvari iz 70tih i 80tih, a i malo šire ako treba. Ukratko rečeno, ono što vam Horror radi na horror planu, ja ću raditi na akcionom planu.

Šta dakle možete očekivati na ovom blogu ? Neka moja razmišljanja o akcionom filmu, eseje o majstorima akcionog žanra - Sam Peckinpah, John Woo, James Cameron, John McTiernan npr. - pa sve do recenzija akcionih klasika, a i onih koje bi ste realno mogli zaobići. U principu, mislim da ću raditi po sistemu da ću profilirati jednog režisera, i onda se osvrnuti na njegove filmove, ali povremeno možda i malo promešam karte.

Za sada je to - to od mene, a ubrzo ćete na ovoj stranici moći pročitati nešto više o čoveku koji je modernizovao akcioni podžanr krajem 60tih, i koji se i danas sa pravom smatra za oca moderne akcije - reč je naravno o Sam "the Man" Peckinpahu.

I da ne zaboravim, hvala Paranoidu sa feardota za jebozovni header.
- 01:40 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>