Europska komisija je prije više od godinu dana vodila raspravu o opasnosti koju za djecu predstavljaju iznimno jeftini jednokratni upaljači kao i upaljači u obliku igračke, sa animiranim likovima i sličnim djeci primamljivim ilustracijama i oblicima.
U ožujku 2007. godine donesena je odluka da se takvi upaljači, opasni po djecu moraju ukloniti sa tržišta te je trgovcima dan rok od godinu dana da prodaju postojeće zalihe. Rok je istekao u ožujku ove godine te se u Europskoj uniji više ne mogu prodavati jednokratni upaljači kao i upaljači koji su kreirani kao igračke te stoga primamljivi djeci. Iz te odluke izuzeti su upaljači koje djeca ne mogu koristiti radi kompliciranosti ili potrebne sile kao i upaljači koji se mogu puniti. Od sada se na tržištu EU mogu naći samo upaljači koji udovoljavaju normi: EN 13869:2002.
Ovakva odluka u Uniji je donesena nakon više događaja u kojima su se djeca ozljeđivala koristeći upaljače.
Odluka je donesena prvenstveno radi jako jeftinih jednokratnih upaljača do kojih su djeca lako dolazila jer su se često ostavljali dostupni djeci jer konzumenti nisu davali posebnu pozornost lako dostupnim i jeftinim upaljačima. Međutim, proizvođači jeftinih upaljača lako će se prilagoditi novoj normi te i dalje nuditi vrlo povoljne upaljače u skladu s normom koji će i dalje prvenstveno zbog cijene biti dostupni djeci. Radi toga odrasli moraju pridavati pažnju upaljačima kao opasnim proizvodima ukoliko djeca dolaze u dodir s njima.
Društvo Konzument upozorava građane da uklone upaljače od blizine djece kao i druge materijale s kojima se djeca mogu ozlijediti.
Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.
U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…
Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…
Neka se glas potrošača čuje!
Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!
- Državni inspektorat
- Consumers International
- EU DG Consumer Affairs
- European Consumers Org.
- DZPP "Konzument"
- Konzument na facebooku
- Reklamacije.net
- NATO - OPSA
- Denis blog
- EVO etika
Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"
Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb
e-pošta: Konzument
www.konzument.hr
matični broj: 2175223
žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)
Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.
Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.
Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.
Pridružite nam se i Vi…
Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"
Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.