Komentari

vajrapani.blog.hr

Dodaj komentar (34)

Marketing


  • Sukiyaki

    Dakle, prema svemu sudeći, obećanje je ispunjeno. Naravno, ako se zaista i dogodila reinkarnacija. Meni je ovaj dio, ovaj post, do sada najzanimljiviji.
    Baš me zanima prava istina o smrti Šestog. LP

    avatar

    11.09.2017. (21:09)    -   -   -   -  

  • Lastavica

    Kontroverzni životi i njihovi krajevi...

    avatar

    12.09.2017. (06:50)    -   -   -   -  

  • easy

    čini mi se jako zanimljivo, jedan neobičan doživljaj ovog ljeta naveo me
    da drugačije gledam na stvari, svakim doživljajem rastemo, to je neupitno.
    :)

    avatar

    12.09.2017. (12:15)    -   -   -   -  

  • jelen

    @Sukiyaki: možda je verzija njegove smrti ovdje iznesena prava istina, možda je pretjerana "romantiziranost" priče koja se nama (ili barem nekima od nas) pričinja samo posljedica naših zapadnjačkih dioptrijskih naočala koje nosimo dok to čitamo, no kako bilo u sljedećem nastavku će biti riječi i o drugačinim verzijama njegove sudbine. Bio je enigma za života i niti u smrti nije moglo biti drugačije.

    @Lastavica: to je u neku ruku klasična rock'n'roll priča onog doba- it's better to burn out than to fade away, kako je rekao N. Young.

    @easy: tako je, rastemo kao jesenski vrganji poslje kiše!

    avatar

    12.09.2017. (15:54)    -   -   -   -  

  • Lilianke

    Fakat impresivno, voljela bih tako nešto doživjeti, vidjeti užvo!

    Svoga tela gospodar :)))

    avatar

    12.09.2017. (16:57)    -   -   -   -  

  • Sukiyaki

    Sve je moguće i na to sam mislila. Često mi zapadnjaci nekako dobro ne vidimo ili gledamo u križ.
    Uglavnom, veselim se nastavku. Nemaš pojma koliko sam puno naučila s t vojih postova. Hvala ti na tome.

    avatar

    12.09.2017. (17:02)    -   -   -   -  

  • Aneta

    Preminuo je kako se čini namjernom projekcijom svijesti iz tijela metodom tantričke meditacije.

    Vjerujem da je moguće postići ovakvu smrt, ali to je manje važno. Više me intetesuje njegov moralni lik?
    Nešto u toj priči o njemu ne štima (mada mi malo o njemu znamo iz ugla njegovog razmišljanja). Naime prvo se odlučio za svjetovni život, a onda najednom postaje besprijekorni duhovni čistunac spreman na žrtvu u zavjetu obećanja ...
    Jednom riječu, predočena verzija smrti, po mom mišljenju, ne odgovara njegovom karakteru. :-)
    Idemo dalje, jedva čekam ostale verzije. ;)

    avatar

    12.09.2017. (18:22)    -   -   -   -  

  • jelen

    @Copernica: uživo je najbolje, a? A ono "blago onome tko ne vidje ali povjerova" to se ne računa? :-PP ha ha :-D

    @Sukiyaki: lijepo je što ti se sviđaju ovakve teme vezane uz Tibet i budizam. A voliš naravno i Japan stoga me ne bi iznenadilo da si u prošlom životu bila Ekai Kawaguchi ;-))

    @Aneta: interesanto, a meni se čini da mu ovakva smrt odgovara ko da je custom made za njega, zato sam i stavio naslov "Sebi dosljedan". Ne zaboravi da niti u jednom trenutku on nije rekao da nije Kundun, samo je izabrao da neće biti redovnik. Njegova kvaliteta tantričkoga majstora nije nikad bila sporna niti je on svjetovnim životnim stilom na bilo koji način "bježao" od svoje uloge Kunduna, naravno imao je viziju koje se nije poklapala s mainstreamom toga trenutka. S time na pameti nije li on možda zaista jedan "besprijekorni duhovni čistunac" kojem licemjeri rade o glavi?
    U posljednjem nastavku potruditi ću se uključiti i komentar na temu Šestog koji je dao Četrnaesti.

    avatar

    12.09.2017. (19:14)    -   -   -   -  

  • Aneta

    Nisam zaboravila. Zato ti to i govorim.
    On je mogao živjeti život za koji se odlučio i da nije Kundun, samo što tada ne bi "bojio kuće u žuto". :-)
    No međutim, on je dobro razumio kakve privilegije nosi njegov "kraljevski" poližaj i koristio ih je čim je više mogao.
    Ali ipak to su bile nespojive stvari, jer život koji je izabrao značio je upravo odstupanje od pozicije dalaj lame. Nije se moglo sjditi na dvije stolice, i biti i ne biti (sjeti se pravila koja si na početku izložio) razvoj događaja je to jasno pokazao, jer upravo je taj njegov "način" i prouzrokovao sve komplikacije (to ne bi trebalo ti da zaboravljaš :-) ).
    To da oni mogu izabrati i frugačiji život je tek mogućnost radi psihološkog olakšanja ukoliko neki od njih ne bude dorastap tom visokom cilju i zahtjevnom zadatku, ali tradicija je nalagala da se izdrži... zato oni i nisu imali jasno rješenje za ovakav slučaj.
    Teško je suditi o njemu iz teksta koji si dao jer se njegov glas ni misao ne čuju ... mi sve znamo "od drugih", ali da budem iskrena (pozivajući se na drugi nastavak) mislim da je on u najmanju ruku bio neogovoran, pa bi se i ovakav završni čin u tom smislu i mogao sagledati kao " dosljedan sebi".

    avatar

    12.09.2017. (19:45)    -   -   -   -  

  • Aneta

    Ne da mi doradu komentara, pa nastavljam ovako.

    Ne slažem se sa tvojom tvrdnjom da on svjetovnim životnim stilom na bilo koji način nije "bježao" od svoje uloge Kunduna. Pa to je nespojivo bilo sa tom ulogom. Upravo je svjetovni život sam po sebi to značio.
    Osim toga sjeti se koliko ga uopšte nije bilo briga što ostale lame, redovnici, " lome mozak" kako da nađu izlaz iz te situacije. On je i dalje bojadisao kuće u stanju vesele razdraganosti, sebi dosljedan. :-)
    PS
    I nisam ja ni pomislila da je njegova kvaliteta tantričkoga majstora sporna, uvjerena sam da je dobio dobro obrazovanje i da je u tom smislu bio spreman za namijenjenu mu ulogu. :-)

    avatar

    12.09.2017. (20:00)    -   -   -   -  

  • jelen

    Da, kraljevski položaj nosi privilegije, ali nema ništa sporno u tome da ih čovjek koristi, ako već jest legitimni kralj, ne? :-)
    Nažalost nemamo na raspolaganju njegovih autobiografskih zapisa nego razne izvore od njegovih suvremenika. Ali jedan kontekst se može složiti jer poznata nam je jedna geopolitčka mapa tog vremena i prostora. A čak niti obične narodne predaje ne nastaju bez nekog zrna istine.

    Pa znaš, ako idem biti potpuno iskren, nakon što sam s velikim zanimanjem tijekom mnogo godina proučavao povijest tibetanskih Kunduna usudio bih se reći da u čisto svjetovnom političkom smislu (koji nažalost jest taj koji drma ovim planetom koliko god se to nama ne sviđalo) čitava loza nakon Velikog Petog nije se proslavila. Napominjem nije se proslavila u političkom smislu. Tibet je postupno gubio utrku sa ostatkom svijeta i to je na kraju završilo tako kako je. Ono što je Šesti htio utemeljiti i osobito mistično proročanstvo koje je trebao realizirati da su se stvari poklopile moglo je usmjeriti kotač ne samo Centralne Azije nego možda i čitave Euroazije u jednom drugačijem smjeru. Ali ljudi nisu bili spremni za to tj. običan narod je možda i bio spreman za novo doba, ali uskogrudnost je carevala tamo gdje je nije smjelo biti- u samostanima.
    Šesti se odlučio skloniti s pozornice kao svojevrsnu damage control mjeru tj. vratio se brzo kao Sedmi- A Sedmi je bio sve ono što i očekuješ od Dalaj lame, strogi učenjak, duhovnjak, lama i državnik. No... ne smijemo sad sve otkriti unaprijed :-P

    P.S. ne mogu se sjetiti na koja pravila se referiraš u ovoj rečenici:
    Nije se moglo sjditi na dvije stolice, i biti i ne biti (sjeti se pravila koja si na početku izložio)
    -o kojem nastavku je riječ?

    avatar

    12.09.2017. (20:29)    -   -   -   -  

  • jelen

    Eh, pa nije on farbao fasade, nego dame iz kvarta Shol njemu u čast, kad je stigla u Lhasu vijest da je umro :-)

    Ne slažem se sa tvojom tvrdnjom da on svjetovnim životnim stilom na bilo koji način nije "bježao" od svoje uloge Kunduna. Pa to je nespojivo bilo sa tom ulogom. Upravo je svjetovni život sam po sebi to značio.
    -ali zašto je nespojiv svjetovni život s tom ulogom?

    avatar

    12.09.2017. (20:38)    -   -   -   -  

  • Aneta

    Hvala ti za ovaj strpljiv i iscrpan odgovor.
    Prije nego te zamolim za jedno malo (dodatno) pojašnjenje moram reći da me odavno jedna tema nije ovoliko zainteresovala, kao i to da si veoma vješto uspjeo iznijeti ovu priču.

    To što me pitaš možda i nije baš drugi nastavak, radi se o tvom pojašnjenju da su oni mogli prestati biti redovnici, pa ako se predomisle vratiti se ...pa opet ... ali si rekao (prokomentarisao) da onaj koji napusti redovnički život obično se ne vraća tome ...
    Mislila sam, shodno tome, da kada se odluči za svjetovni život, odustao je od onog drugog života ... Dobro ne gubi titulu, ali po prirodi stvari to dvoje je nespojivo ... da si malo više ušao u taj službeni dio obaveza lame, vjerovatno bi se samo pokazalo ... on je svojim svjetovnim životom zanemario obaveze, a zadržao "krunu". To znači, ako sam dobro shvatila, da je "stolica" bila zauzeta, a dužnost se nije obavljala. To je po mom mišljenju suština problema. Vjerovatno su zato redovnici reagovali tako kako su reagovali, sami djelujući konzervativno .... oni uistinu nisu imali rješenje za tu situaciju ... niti su ga mogli natjerati niti "razriješiti" dužnosti.

    Biće intetesantne i druge "verzije" njegove smrti, sigurno ćemo moći bolje sagledati sa jasnijim mogućnostima za pretpostavku o tome šta se "zaista" i dogodilo. Nestrpljivo čekam. :-)

    avatar

    12.09.2017. (22:09)    -   -   -   -  

  • Aneta

    Šesti se odlučio skloniti s pozornice kao svojevrsnu damage control mjeru tj. vratio se brzo kao Sedmi- A Sedmi je bio sve ono što i očekuješ od Dalaj lame, strogi učenjak, duhovnjak, lama i državnik. No... ne smijemo sad sve otkriti unaprijed :-P

    Ono što mi je ostalo nedorečeno, a intrigantno si provukao i u postu a i ovom komentaru, je da se On, pretpostavljam, "vratio" kao inkarnacija u Sedmom?
    Volim da mi se "nacrta". :-))

    Čestitam za blog dana, da su mene pitali trebao je biti blog tjedna. ;)

    avatar

    12.09.2017. (22:12)    -   -   -   -  

  • Sukiyaki

    Ohoooooo, pa lijepo. Vidjela sam ali samo da znaš ja ipak imam više kose. Čak i moje pravo ime počinje isto s E, baš zanimljivo, pa čak moje prezime počinje s K.
    Ček, ali to ujedno znači da sam bila muško!!! Ajme meni!

    avatar

    12.09.2017. (22:48)    -   -   -   -  

  • Lilianke

    Joj, pa nema uopće nevjerice u mene, niti najmanje, dapače. Ali voljela bih jednom, može i skoro, biti očevicem (koja riječ ccccccc) takve moći duha koju rijeđe vidimo.........kao mali podsticaj, tako nešto.
    Recimo, da padne zvijezda, pa se istim putem po nebu vrati natrag. :))) ne znam zakaj mi je baš to palo na pamet...... :))

    avatar

    13.09.2017. (00:09)    -   -   -   -  

  • jelen

    @Aneta: dobro, ti se držiš premise da svjetovni život = zanemarivanje lamskih obaveza, ali sigurno znaš i da "lama" nije sinonim za "redovnik". Lama je čovjek koji ima religijsko obrazovanje, koji je "svećenik" kompetentan obavljati obrede i podučavati dharmu. Naravno da može uz biti i redovnik, ali nema razloga zašto bi to baš morao biti da bi bio dobar lama. To su stvari koje zavise od pojedinca i njegovog specifičnog puta kroz duhovnu praksu. Recimo u pravoslavnom kršćanstvu postoji dobra paralela- postoji monaštvo, ali postoji i svećenstvo koje ne mora živjeti u celibatu. Stare "nereformirane" škole tibetanskiog budizma Nyingma, Sakya i Karma Kagyu su uvijek imale jaku tradiciju laičkih lama, a tek je škola Gelug koju je utemeljio Tsongkhapa stavila naglasak na monaštvo kao svojevrsnu normu za kler. Budući da je pozicija Kunduna bila "svojina" Gelugpa škole, možemo razumjeti da se neki od njih nisu nipošto mogli pomiriti sa laikom na mjestu njihove najviše utjelovljene svetosti. Ali na kraju krajeva radilo se ipak o jednom trendu monasticizma kojeg su se oni držali, a nije se radilo o nekakvoj objektivnoj manjkavosti koju bi lama svjetovnjak predstavljao na poziciji Kunduna. Naprotiv budući da je ta pozicija bila spojena s ulogom svjetovnog vladara i logičnije je da to bude svjetovnjak. A tako je na kraju i vrijeme pokazalo.
    Naravno mi nećemo nikad ući u um Šestog i razumjeti njegove motivacije, možemo samo vjerovati ovome ili onom tumačenju njegovog lika. Ali konkretne povijesne događaje koji su uslijedili kao posljedica svrgavanja Šestog ne možemo zanemariti. Nitko ne može reći da je njegovo svrgavanje donijelo Tibetnu išta dobro, naprotiv donijelo je najkrvaviju epizodu u povijesti kad su se umiješali Džungar Mongoli i svrgnuli Lhazang-kana, nastavili harati Tibetom, nakon čega je uslijedila mandžurska intervencija itd ali to je već jedna posebna priča u koju nećemo ulaziti. Ono što treba primjetiti je da su svi koji su sudjelovali u zavjeri protiv Šestog gorko požalili tu igru kako Lhazang-kan, tako i njegovi saveznici među klerom, svi su na kraju postali manji od makovog zrna kad su vidjeli što su učinili. Npr. Lhazang-kan se povjerio svojem bliskom prijatelju i učitelju Lelung Rinpocheu da je znao što će se dogoditi nikad ne bi tako postupio. To je autentično povijesno svjedočanstvo loze Lelung Rinpochea, čija inkarnacija postoji i danas. Čak bi rekao da se nameće jedna biblijska paralela, ono s Judom i Isusom :-)

    Odgovor na tvoje pitanje o Sedmom- da Sedmi Kundun- Kelsang Gyatso, bio je reinkarnacija Šestog- Tsangyang Gyatsa, a koji je pak bio reinkarnacija Velikog Petog-Lobsanga Gyatsa... itd. To je službena linija koja vrijedi i danas i koju poštuju svi koji poštuju i vjeruju u današnjeg Četrnaestog- Tenzinga Gyatsa.

    @Sukiyaki: eto vidiš, sad u ovom životu nisi niti redovnik, niti Japanac, pa niti uopće muškarac, ali inicijali su ti ostali isti :-))

    @Copernica: je lijepo je tako nešto vidjeti, pa valjda i hoćeš uskoro, samo pazi kome pričaš, ljudi su ograničeni pa osuđuju. Recimo i ja sam čuo od nekih ljudi, vjerodostojnih na svaki način, fascinantne izvještaje iz prve ruke o viđenju neobjašnjivih fenomena, ali u sebi sam sumnjao. Zašto je to tako, ne znam, lakše nam je ponekad povjetovati nešto što je zapisano u knjigama nego povjerovati čovjeku koji priča o svojem iskustvu. Vjerojatno zato jer svak prema sebi sudi i ne može zamisliti druge parametre osim vlastite skučene persone i njenog životnog iskustvenca, to je velik probem ovoga svijeta :-P

    avatar

    13.09.2017. (22:13)    -   -   -   -  

  • Sukiyaki

    Da, točno i jako zanimljivo. Možda je u tome ima nešto istine.

    avatar

    14.09.2017. (23:17)    -   -   -   -  

  • airsoft pokret Plaćenici

    Davno prije toga Ukrajina je imala funkcionalnu anarhiju kroz neki period od 150 godina. Bio je to period kad su Rusko, Poljsko i Tursko carstvo posezali za tim prostorom na kojem su obitavali Ukrajinci koji nisu imali cara ili kralja nego su njegovali nešto što se zove neposredna demokracija ili anarhija. Jedini slučaj kad im je trebala "glava" bio bi slučaj napada neke od ranije spomenutih sila na njih. Tada se birao vojni vođa ili ataman, čiji mandat je bio ograničen na dvije godine. Nakon toga ulazio je u "mudro vijeće bivših atamana" koji su kao kontrolni mehanizam mogli opozvati ili bolje rečeno spriječiti neku lošu odluku trenutnog atamana. Zanimljiv je i način na koji je biran. Svako selo je biralo najboljeg među njima, ali pravo glasa su imali samo oni koji imaju grunt, ženu, djecu. Jer onaj koji ne skrbi za druge ne može ni odlučivati za druge. Zatim se birao najbolji na razini sreza, kotara i na kraju cijele Ukrajine.
    Zanimljiva poveznica s nama je da su se i naši prvi knezovi i kraljevi sve do Petra Snačića birali na sličnom principu. Kod nas nije bilo nasilnih smjena kraljevskih loza jer su se naši kraljevi birali na istom principu najboljeg među nama.
    Povijest pamti još dva slična načina upravljanja. Prvi je onaj antičke neposredne demokracije kad su gradovi-države u kojima je svatko znao svatkoga na sličan način birao svoga kralja. Spartanci su recimo birali dva kralja, da se jedan ne bi osilio. Kontrolni mehanizam je bio Senat sastavljen od bivših kraljeva.
    Do sličnog modela su došli i sjeverno-američki indijanci koji su u plemenu birali svoga ratnog vođu - poglavicu i duhovnog vođu - vrača. Oni su birani na plemenskim vijećima i također je postojalo mudro vijeće staraca kao kontrolni mehanizam.
    Sve to su bili modeli anarhije koji su funkcionirali, dok je ovo što nam danas prodaju pod demokraciju jedan devijantni oblik neposredne demokracije, anarhije ili bezvlašća pošto tu vlast počiva izravno na narodu. Za razliku od toga, "moderna" ili posredna demokracija nije glasanje za čovjeka kojeg osobno poznamo nego za neku imaginarnu organizaciju aka stranku s kojom upravlja tko zna tko putem sponzoriranja i donacija. Dualizam vlasti je parodiran sa institucijom premijera i predsjednika, dok je kontrolni mehanizam još najsmješniji. Ustavni sud koji se bira na temelju međustranačke trgovine, trebao bi biti mudro vijeće staraca. Sad ti je jasno zašto svijetom vladaju tajna društva, korporacije, duboka država, a ne narod. Ajd uživaj... ;)
    P.S: Sad idem pročitati tvoj post.

    avatar

    15.09.2017. (13:31)    -   -   -   -  

  • Aneta

    Moguće je (a i sasvim vjerovatno) da sam i posmatrala i prosuđivala kroz prizmu naše kulture i da zbog toga i nisam mogla imati objektivno gledišta, tim prije što mi je sve to strano isto toliko koliko je daleko od nas ....
    Ja sam se, u nedostatku drugih podataka i ranijih saznanja, rukovodila tvojim dodacima i pojašnjenjima, ..., na jednom mjestu si veoma lijepo objasnio sistem njihovih moralnih vrijednosti.
    Stekla sam utisak da je tvoje stanovište prilično liberalno ... istina je da su sva pravila podložna promjeni, ali akteri tadašnjih događanja, ako sam dobro razumjela, nisu to tako mislili ...
    Sačekaću i taj posljednji nastavak, vjerujem da će tada priča biti zaokružena, a slika cjelovita i jasna.
    Možda će tada sve drugačije izgledati, a možda si nam i nešto pešutio da držiš našu pažnju, kao što jesi. :-)

    PS
    Ako se ima u vidu to da je i naša kultura u svom istorijskim hodu mijenjala moralne norme, onda je i razumljivo što nam nije lako shvatiti jednu drugu kulturu u vremenu bitno različitom od našeg.

    avatar

    15.09.2017. (20:35)    -   -   -   -  

  • jelen

    @Sukiyaki: i nešto istine je puno :-)

    @Manga: Hvala na ovom opširnom komentaru. I meni je jako zanimljiva povijest kozaštva, otkako sam pročitao roman Tihi Don. Imali su jaku slobodarsku tradiciju i načelo meritokracije, to svakako.
    Meritokraciju su njegovali i Mongoli i Vikinzi iako oni naravno bez primjesa demokracije nego isključivo po ratničkim zaslugama.
    Ali kao ni Spartanci ni Indijanci nisu oni mogli ni sanjati slavni amerikenj konstitušn koji predstavlja konačni etalon svih demokratskih stremljenja ;-))

    @Aneta: moje stanovište je jednostavno na liniji koju poznaje tibetanska kronologija, a ona veli da bez obzira na neobičnost njegove pojave autentični Šesti Kundun bio je jedino Tsangyang Gyatso i nitko drugi. Lhazang-kan je doduše postavio jednog redovnika na tu poziciju kad je uklonio Tsangyanga, kao svoju marionetu, naravno sva vlast je bila u rukama Lhazanga. Ali taj redovnik je nakon pada Lhazanga jednostavno vraćen u svoj samostan, a na tron je došao Sedmi- Kelsang Gyatso. Sami Tibetanci nikad nisu ozbiljno shvaćali Lhazangovog kandidata. Onaj dio visokih lama koji se možda na početku radovao svrgavanju Tsangyanga brzo je "oprao ruke" (kao Pilat ;-)) kad su pošla kola nizbrdo.
    A sad da li će posljednji nastavak zaista zaokružiti priču ili možda baš suprotno, sve do krajnosti zakomplicirati?
    Pa to ćemo vidjeti... u sljedećem nastavku :-)

    avatar

    15.09.2017. (22:22)    -   -   -   -  

  • Sukiyaki

    Tako nekako. Isto bi bilo kako se kaže, gdje ima dima ima i vatre ili ide obrnuto, hehehe...nemam pojma ali znaš na što mislim.

    avatar

    18.09.2017. (16:18)    -   -   -   -  

  • Mariano Aureliano

    Sve je moguće, lako mogu povjerovati u najrazličitija ezoterna objašnjenja njegove "svjetovne" inkarnacije završene na tako znamenoliki način. :)

    avatar

    18.09.2017. (17:03)    -   -   -   -  

  • jelen

    @Sukiyaki: tako je. Ili kako bi rekao @Mariano Aureliano- "u svakom crvu ima neka jabuka" ;-))

    @Mariano Aureliano: zaista je sve moguće... (osim svinjca od bundeva). No što imamo konkretno u ponudi od egzoternih, a što pak od ezoternih pojašnjenja zagonetnog života Šestog Kunduna, vidjet ćemo gdje?- U sljedećem nastavku :-O

    avatar

    18.09.2017. (21:24)    -   -   -   -  

  • VladKrvoglad

    morao sam pomisliti na onaj film - "Sedam godina na Tibetu'.

    avatar

    22.09.2017. (13:00)    -   -   -   -  

učitavam...