Komentari

iznjeneperspektive.blog.hr

Dodaj komentar (30)

Marketing


  • Iz njene perspektive

    "Anyone who stops learning is old, whether at twenty or eighty. Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." Henry Ford

    avatar

    19.06.2014. (13:56)    -   -   -   -  

  • cyrano

    Eto ja bi se složio s tobom u potpunosti, i meni je reklama čisto ok, naime dotični uradak treba prodati proizvod namjenjen mladima i trebao bi to i uspjeti, za razliku od recimo one debilane s babama i kolačima osim ako i ono nije uradak koji treba prodati proizvod idiotima onda je i to ok

    avatar

    19.06.2014. (15:00)    -   -   -   -  

  • Sfera

    Odlična post. Sve s tom reklamom je marketinški trik. VIP-ov marketinški tim je odradio odličan posao, o reklami sada svi pričaju a to je i bio cilj VIP-a.

    avatar

    19.06.2014. (16:45)    -   -   -   -  

  • Zena gaza

    slažem se s tvojim komentarom, mala provokacija sa starošću kao bolešću, nadajmo se, namjerna je, spin, da se priča o reklami.
    mala gerilska taktika u klasičnim marketinškim alatima........jer, ako bi ozbiljno o starosti, u konzumerističkom društvu ona je nepoželjna, stigmatizirana, u drugim kulturama poštovana, cijenjena......a zapravo prirodan proces, većina starih ljudi ne plače da je stara, sve godine imaju ljepotu, što god reklame kazale......

    avatar

    20.06.2014. (16:15)    -   -   -   -  

  • golden H

    reklamu sam vidio, niš' posebno, no promakla mi je ta neka (de)generacijska debata o istoj,
    inače moja "generacija iz kamenog doba" pamti niz provokacija u PR odnosno u reklamama, i to u svakoj dekadi prošlog i ovog stoljeća (i bumerang efekta s bojkotom benettona nakon krvave odore ubijenog vojnika HVO na plakatima i sl...).
    Provokacija u reklami je s vremenom, postala modom, jer njeni autori žele polarizirati javnost kroz ironiju, erotiku, ili bilo koje vruće teme pa sve do ponižavajućih uvreda. Jer samo neobično i iritirajuće prodire u (pod)svijest ciljanih skupina. Zanimljivo je kako je manjina, kao čest objekt, i koja se najviše osjeća poniženom, je zapravo -
    većina (žene), ...barem tako kažu istraživanja...
    prelaženje granice ukusa je postalo često ali ne i signifikantno, ali i poimanje morala se rasteglo, kao i granice onoga što ljudi doživljavaju provokantnim (btw kreativnost HR reklama je uvreda za prosječnu inteligenciju konzumenata, ali srećom ima kabelske i satelita)))

    avatar

    20.06.2014. (16:36)    -   -   -   -  

  • samohranamajka

    Simpatičan osvrt s kontra strane, kad bi ga upravo ti mladi kojima je reklama posvećena, i pročitali. Ne jednom su kroz povijest nezapaženo prolazile 'mladenačke' buntovne manifestacije usmjerene protiv establishmenta starije generacije, koje su se ipak pretočile u - ratove, na žalost. Reklama je uspjela ako uspije povisiti prodaju proizvoda koji reklamira. Ovako ona ostaje na razini one dobre stare, pa sigurno od babilonskih dana: divide et impera. U svakom slučaju, operater, koji će od ovog mjeseca zaračunavati dodatnih 8 kuna zbog uspješno provođene politike divide et impera po mnogim drugim osnovama, doista je pokazao nemalo agresivan pristup, samo ovaj puta vidno transparentniji. Uostalom, zna se da su djeca i mlade generacije najveći potrošači, među ostalim i zato što, u pravilu, nemaju svoj izvor prihoda i uvijek je lakše žicati nego si sam uštedjeti za nešto, ovo posljednje osobito u današnje vrijeme. Ovaj pokušaj prikrivanja tog zlatnog pravila vladanja ovakvim pristupom je meni potpuno (ne)dvojben, osim što mi je reklama bezveze (bilo je i takvih u kojima su također buntovnički crtali grafite i slikali po olinjalim zidovima, e to te ja pitam!). Mladi da se odupiru ideologiji? Ma nikako, to se može samo tako doživjeti; njih je zapravo najlakše navući na ideologije bilo koje vrste, samo nek' je kontra. I to je ono što je inače opasno i o čemu ruski klasici itekako lijepo pišu (davno sam čitala). I doista, baš je simpa što je pozvano na bojkotiranje operatera. Tko kaže da su starci stari?! Odmah su opalili kontru! Vidiš da u njima još tinja duh hrvatskog proljeća!

    avatar

    20.06.2014. (18:10)    -   -   -   -  

  • odmak

    Ništa protiv!

    avatar

    20.06.2014. (18:50)    -   -   -   -  

  • Ama Gi

    Čestitke na temi posta, i potrebi/želji da reklamu tako detaljno analiziraš, pokušavajući doprijeti do suštine problema! Sama se, međutim, u suštini ne slažem s tobom (ako sam dobro shvatila tvoj stav), a kako sam upravo o tome pisala na jednom drugom mjestu, samo ću ulijepiti isto:

    "Reklama potiče antagonizam na razini koja niti je ljudski, niti civilizacijski dopustiva. Generalizira (jer cijele dobne skupine svrstava u isti koš), banalizira i pojednostavljuje stvari do nakaradnosti (jer, primjerice, zašto bi ruski klasici bili nešto što je a priori dosadno, nezanimljivo, nekorisno... nespojivo s mladošću i suvremenim dobom, zašto bi a priori i bezrezervno bilo loše raditi u istoj firmi cijeli život itd.) U vremenu u kojem se više nego ikada ranije u povijesti pridaje pažnja mladosti, fizičkoj ljepoti, zabavi (uzdižući ih gotovo na razinu kulta - medijskog, ali i općedruštvenog, svjetonazorskog), pa i djetinjstvu samom, u najmanju je ruku deplasirano, ali i uvredljivo, čitave generacije trpati u isti, sasvim uzak koš, a pogotovo činiti to na takav bahat i naduven način, bez argumenata (o uvjetima u kojima žive generacije i generacije današnjih umirovljenika, upravo onih koji su prozvani 'cijeli životni vijek' radili nešto svrhovito nije potrebno ni govoriti - jer zapravo, i nije direktno vezano sa suštinom promašaja ove reklame). Naravno da generacijske razlike postoje, one su uvijek postojale, i o njima je potrebno/moguće govoriti, ali na drugačiji, inteligentniji način. Još je Držić, primjerice, opisivao šalu trojice fakina sa starim, primitivnim Stancom - ali ne na način običnog pljuvanja, već na način humora, ironije, farse i sl. Za to je, međutim, potrebno imati širine, znanja i duha, a bojim se da onima koji reklame stvaraju, to počesto nedostaje. Srećom, ne nedostaje uvijek tim istim mladima kojima bi reklama trebala biti upućena, pa prikazujući mlade na ovakav način kako ih prikazuje, reklama zapravo čini autogol tim istim mladima kao ciljanoj publici (s kojima se i sama još uvijek često poistovjećujem), a pogotovo sama sebi, tj. subjektu promidžbe (Vip-u)."

    avatar

    20.06.2014. (19:39)    -   -   -   -  

  • double-trouble

    jako dobro si ti to raščlanila, i objektivno...
    žalosno je što reklama odražava ono što se stvarno događa u našem okruženju - društvo bez perspktive...
    samo su iskoristili ionako uobičajen bunt mladih u fazi puberteta da nas "okrenu jedne protiv drugih"...liči mi na onu poznatu "zavadi, pa vladaj".
    ima li nešto što će nas okrenuti zajedničkom cilju i napretku, jer, ako ovako nastavimo stvarno neće ostati nitko tko će moći platiti sve te impulse i magabajte

    avatar

    20.06.2014. (19:46)    -   -   -   -  

  • Ama Gi

    I još mi nešto palo na pamet - da ja radim reklamu o mladima, reklamu o nekome ili nečemu s tako fenomenalnom krilaticom Zagrizi život , napravila bih reklamu u kojoj bi sve frcalo upravo od - života! Reklamu o onome za što vrijedi živjeti, reklamu o dobroj volji, pameti, kreaciji, strasti.. o kvalitetnoj komunikaciji, o otvorenosti i razbijanju predrasuda.. o novim izazovima, putovanjima, o primamljivosti nepoznatog, o potrebi za boljim... Ne znači li to zagrisiti život, a ne ovo, sasvim neinteligentno podrugivanje? Reklama o mladima i potrebi da se zagrize život trebala bi biti takva da oni koji to nisu, istog časa požele biti mladi i živi! A na ovakva, jer u ovoj reklami nema baš ničega s čim bi se (bio mlad ili star) poželio sroditi... Barem ja ne, iako bih se možda čak i utrpala u neko rubno područje mladosti ;) No to je od svega najmanje bitno - dob je ona mentalna, individualna, nikako kolektivna i (isključivo) kronološka.

    avatar

    20.06.2014. (20:03)    -   -   -   -  

  • cinkcrveno

    ja i dalje mislim da je reklama napravljena da bi impresionirala hrpu razmažene deriščadi koja ne vidi dalje od svog kompjutera, skejtborda (o za ime božje, ako imaš skejt u reklami, to automatski znači da si kul) i izraza "lejm" i "zguglajte neš". hvala, radije bih čitala ruske klasike (ispočetka) nego se svrstavala u tu skupinu bahate i nedorasle gamadi. reklama nema apsolutno nikakvu poantu osim "mi smo super vi niste jebite se ha ha". još jednom vip dokazuje kako su jedna patetična mreža željna pozornosti jer su izgubili klijentelu varajući i kradući gdje god su mogli. hejthejthejt

    avatar

    20.06.2014. (23:24)    -   -   -   -  

  • Lea

    ... kad se mladi bune protiv staraca nije problem - svi smo prošli tu fazu. No sad istovremeno rade za veliku korporaciju.
    Inače su mladi ljudi uvijek po svojoj prirodi buntovni, ali uvijek protiv društvenih struktura, sustava i korporacija.
    Ova korporacija je samo preusmjerila mržnju i bunt na jednu drugu stranu. Manipulativno i užasno - iskreno se nadam da će u nekom trenutku mladi ljudi vidjeti što im rade.
    Kao što i mediji promoviraju ljepotu i mladost - radi profita: iskoristiti, zgaziti i pljunuti.

    avatar

    21.06.2014. (00:24)    -   -   -   -  

  • Iz njene perspektive

    Hvala svima koji ste komentirali i koji smatrate da sam obavila solidan posao. Vjerujem da ću s vremenom (i većom količinom znanja) moći biti još objektivnija :)
    @cyrano Vidjet ćemo hoće li uspjeti i što će se na kraju dogoditi. Moram priznati da nisam vidjela reklamu s babama, ali sam ju sad našla na youtubeu i nije mi sasvim jasno koja je njena poanta i tko se toga sjetio.
    @Sfera Naravno da je marketinški trik, ali bih voljela razgovarati s osobom koja je cijelu reklamu smislila.
    @Zena gaza Ne bih išla toliko daleko da kažem da su poistovjetili starost s bolešću, ali ipak firme imaju najviše koristi od mladih, em što brzo prihvaćaju trendove, em će jednog dana biti radna snaga. Pametniji potez.
    @golden age Ne iznenađuje me što reklame koriste provokaciju kao sredstvo kojim privlače pozornost jer ljudi ne obraćaju pozornost na nešto na što su navikli, a i poznato je: There is no such thing as bad publicity!
    @samohranamajka Apsolutno se slažem s "divide et impera", ma da je jedino što ja vidim iz svega ovoga činjenica da se ni mladi ni stari ne razlikuju. Očigledno je oboje lako i privući i isprovocirati. Burna emocionalna reakcija koja se lako mogla izbjeći, međutim i jedna i druga strana se vodi amigdalom.
    @odmak To je rijetkost za čuti :)
    @Ama Gi Razumijem što želiš reći (ili se barem nadam). Do generalizacije dolazi, to je sasvim jasno, i to naravno nikada nije pohvalno, ma da se nekada ne može izbjeći. Međutim ono što ja vidim (i koliko sam shvatila po njihovim objašnjenjima, od čega je vip krenuo), je generalizacija koja je prvotno bila usmjerena od strane starijih prema mladima (razvojna psihologija bi to potvrdila, no sad je predugo da o tome pišem). Vip sam kaže da je slušao mjesecima što se govori o mladima te je razgovarao s njima smeta li im to i što ih najviše pogađa (nisu mladi bezosjećajni) te su sastavili listu najčešćih komentara.
    Što je najbolje od svega, ja ovo nisam shvatila kao napad na starije (kad sam prvi put čula), više kao "dosta mi je više što nas vrijeđate, nismo svi takvi". No ljudi kao ljudi, uvijek traže izliku da se posvađaju.
    Isto tako, moram prokomentirati ovo s ruskim klasicima i radom u jednoj firmi. Ruski klasici se smatraju inteligentnima (ne dosadnima, iako i to znaju biti), a zabava podrazumijeva ples i smijeh i glazbu. Kada kažu - kao da ste vi samo čitali ruske klasike - ne misle "vi ste se bavili dosadnim stvarima" već "znamo da ste i vi nekad plesali i ludovali".
    Što se tiče rada. Danas je svijet toliko povezan da većina mladih (koje ja znam) želi putovati i vidjeti što više ljepota svijeta, upoznati što više ljudi...a to je teže izvedivo sa stalnim poslom (mladenački idealizam).
    Što se tiče reklame "zagrizi život", mislim da su takve reklame preuzela neka energetska pića ili tako nešto :D
    @double-trouble Po meni, jedino što nas sve može okrenuti zajedničkom cilju je prestanak vođenja emocijama i traženje prijetnje u svemu što čujemo samo zato što na taj način prikrivamo vlastitu ranjivost.
    @Vermilion Čitajući tvoj komentar sam osjetila isto onoliko neprijateljstva i prezira koje je očito i u reklami koju toliko hejtaš.
    @Lea Kao što sam već napisala, nisu samo mladi ljudi ovdje izmanipulirani. There is no such thing as bad publicity!

    avatar

    21.06.2014. (02:56)    -   -   -   -  

  • ŠTIT

    10.06.2014., utorak
    Hrvatska je kolonija, a mi smo robovi

    Nezaposlenost raste i siromaštvo a Vlada: Napravila je kroz medije mehanizam lažnog prikazivanja bogatstva - manje razvijenih zemalja, vlada ubijeđuje narod kako je bogat, a narodu je sve teže.

    Statistika kaže da Hrvatska ima određeni ekonomski rast, da se oporavlja, a iz iskustvo znamo da je sve teže i sve gore: zašto se statistika i iskustvo razilaze?

    Da li je onda slična stvar i sa valutom, kurs je fiksan, ali jasno je da ne vrijedi koliko piše da vrijedi? Mi smo u nepodnošljivoj krizi. Evo, da uzmemo za primjer dug prema inostranstvu. Oni će za svega nekoliko godina da za svoje unuke i praunuke osiguraju sebi robove koji će za njih raditi.

    U vrijeme globalizacije, provaljenih granica, dotoka ovog bezvrijednog novca, koji je za njih bezvrijedan, a mi ćemo ga morati vratiti u robi i on za nas ima strašnu vrijednost, izvlačenje će biti vrlo teško. Povijest govori da je to završavalo u potpunom kolonijalnom ropstvu ili velikim prevratima. To je naša sudbina.

    Hrvatska je nakon ulaska u EU, svi su parametri ekonomije se pogoršali, to znači da je neoliberalna dogma naturena kroz globalizaciju jedna od najpogubnijih dogmi i najgori način zarobljavanja.

    N a p o m e n a : NA OVAJ TEMI I BLOGU DOZVOLJENI SU KOMENTARI.

    --------------------------------------
    HRVATSKI POKRET “ŠTIT”
    BRANKO STOJKOVIĆ
    http://crostojkovic1958.blog.hr
    ————————————–
    Adresa: Đurđevačka cesta 159
    Bjelovar / 09.06.2014. (ponedjeljak)
    HRVATSKA / CROATIA
    Kućni telefon: 00 385 433 520
    Mobitel: 00 385 (0)95 814 82 90,
    Žiro-račun: 2340009-1100203086
    Privredna banka Zagreb
    ——————————————–
    http://crostojkovic.blog.rs
    ——————————————–
    brankostojk ovic152@yahoo.com
    http://istinazanarod.blog.hr
    ———————————————-
    http://stojkovic1958.wordpress.com
    http://stitonosa1958.blo gger.ba
    http://crostojkovic1958.blogspot.com
    http://obiteljstojkovic.bloger.h r
    http://dijabolik58.blog.com
    ———————————————
    URED: Masarykova 8
    Uredništvo: ŠTIT BJELOVAR
    Članaka; 2123.

    avatar

    21.06.2014. (09:22)    -   -   -   -  

  • Joanna has left Stepford

    svaka reklama je dobra reklama, makar bila i loša :D slično bilo prije koju godinu s bit će super dođi i ti. nekako ipak mislim da bi curi na skejtu netko morao reći da joj dupe viri iz hlača i da smo to svi vidjeli.a ona nije.

    avatar

    21.06.2014. (09:51)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    Znam ja zaš’ vam mi idemo na živce. Zato što smo mi mladi, a vi niste.

    Na ovo imam samo jedan komentar: ni za suho zlato ne bih više htio biti mlad.

    Moj komentar na temu može se pročitati ovdje:

    http://blog.vecernji.hr/darko-milosic/2014/06/20/jesmo-li-citali-rus ke-klasike-2/

    avatar

    21.06.2014. (10:07)    -   -   -   -  

  • Na_Kauču

    Da nema "starih" ko bi im platio te vip račune?

    Uostalom da su nepismeni jesu. I ne samo oni.

    avatar

    21.06.2014. (11:14)    -   -   -   -  

  • Neverin

    kao netko tko živi od povijesti ne mogu se ne načuditi kako se ta priča uvijek ponavlja. Stari zaboravljaju da su bili ludi i bezobrazni kad su bili mladi (moš misliti kako se prije nije bančilo i kako se išlo spavati u rane sate) dok mladi ne mogu zamisliti probleme starijih već su uglavnom usredotočeni na neke osobne "tragedije" koje se s godinama iskristaliziraju kao budalaštine. Nebi nam svima škodilo imati empatije prema drugima. Za sebe osobno zaista ne želim se pretvoriti u staro gunđalo kakve viđam oko sebe.

    Jedno od najboljih pouka je onaj sa stečaka koji kaže Ti si ono što sam ja bio. Bit će ćeš ono što sam sada ja.

    avatar

    21.06.2014. (11:39)    -   -   -   -  

  • Psiho Blab

    Pokušavam shvatiti izreku "nema loše reklame" ili "there is no such thing as bad publicity", ali mi nekako ne ide. Naravno da ima loših reklama koje su totalno promašile, i naravno da postoji "bad publicity. Mnoge su se firme u to uvjerile, uključujući McDonalds, Benetton. Naivno je vjerovati da Vipovci sjede u uredu i, nemajući pametnijeg posla, uživaju odgovarati na hrpetinu žalbi koje su dobili, uključujući onu od HSU. I pri tome se zadovoljno smješkaju. Svaka ozbiljna firma poput Vipa želi se prikazati u najboljem svjetlu i ne želi raditi greške koje bi mogle utjecati na profit. Za takve firme bad publicity je upravo to - bad publicity.
    VIP nije starleta koja bi rado bila model, pa da im treba svaka pa i loša reklama, samo da se pojave u novinama. Vipu ta loša reklama treba kao i vama poskupljenje tarife. Treba im lova, koja većim dijelom dolazi od onih malo starijih od djece glumaca. Ako ih je VIP svojom kratkovidnošću, nedostatkom takta, nerazumijevanjem i šlampavom retorikom uspio uvrijediti do te mjere da im prijete da s njima ne žele poslovati, VIP ima problem. I lošu reklamu.

    avatar

    21.06.2014. (16:31)    -   -   -   -  

  • seoska idila

    no da. vidjeli i gore i provokativnije reklame. no, svjedno. ne mogu reći da mi se sviđa kao takva.

    avatar

    21.06.2014. (17:00)    -   -   -   -  

  • Aštajaznam

    Mojim tinejdžerima bila smiješna reklama, citat: "uuuu, kako smo nabrijani, moja zurka, moja furka, nauči me kako biti cool pliiiz [isprd] i šta ako nisi iz ZG, ovi ko da su iz reklame :) baš je ok reklama, a daj ne se*, bar ovo 2 naših vise na kompu, da ali baka ne, baka je baka i ima pravo ne znati, ne znaš ni ti šivati pa šta??"

    Sviđa mi se tvoje razlaganje teme te reklame.

    I da, agresivna je. I da, odlično targetirana. Ciljna skupina = budući nesretni robovi kompanija.

    Poanta je da se radi na tome da se u razvoju ostane na amigdali..

    Ugoda....Mmmmm.... Ako je napoj jedina hrana za koju znaš... Super, super,napoj postaje ugoda, preostaje samo briga da ga ne ponestane....

    avatar

    21.06.2014. (21:21)    -   -   -   -  

  • Vilko

    Napisala si dobar i zaista objektivan tekst, iako se na osnovnoj "liniji obrane" možda pozicionira na stranu suprotnu mojoj (post 201, Fašizam mladosti u Vipme reklamnoj kampanji). Naročito bih iz tvog posta izdvojio ovu rečenicu: "A ako ugasite zvuk i pogledate reklamu na taj način, iz njihovog govora tijela i izraza lica bit će vam jasno da isijava neprijateljstvo." Mislim da je ta činjenica ključna, zbog nje sam o toj temi i išao pisati post. I zbog plakata na tramvajskim stanicama, s kojih se ceri ružan tekst: "Znam ja zaš vam mi idemo na živce. Zato što smo mi mladi, a vi niste! Sorry, al neko vam je to trebao reći!" U cijeloj ovoj priči zapravo uopće nije važan stvarni međugeneracijski odnos, niti to što mladi misle o odraslima i starima i obratno. Važno je po meni ukazati na groznu, usudio bih se reći upravo fašistoidnu manipulativnost kompanija tržišnoga kapitalizma koje manipuliraju interesnim grupacijama građana; kad su kao jedna od tih interesnih grupa mladi, onda je to naročito ružna i bezobrazna i drska podvala i manipulacija. Podvala koja zaslužuje da se o njoj očituju Pravobraniteljica za djecu i mlade i ministar obrazovanja. Pozdrav!

    avatar

    22.06.2014. (01:29)    -   -   -   -  

  • sdsd

    Svatko koga uvrijedi reklamna poruka je glup.

    avatar

    22.06.2014. (09:29)    -   -   -   -  

  • windfuckersister

    Možda je ideja reklame zgodna, ali je razrađena katastrofalno. Ovo s neverbalnom komunikacijom ti je pun pogodak u sridu. Baš smo komentirali u kući ( dakle, tri generacije su u pitanju) kako bi stvar bila sasvim drugačija da su izabrali glumce onako mangupsko-obješenjačkog izgleda. Ovako, osjećamo se pogođenim čak i mi srednje generacije koji usto smatramo da imamo i smisla za humor.

    Jesu li mladi bahati? Jesu. Ali jesmo li i mi bili bahati kad smo bili u tim godinama? Ruku na srce - jesmo.

    avatar

    22.06.2014. (12:17)    -   -   -   -  

  • Psiho Blab

    @mariano aureliano, ne znam da li da se sramim u vaše ime ili zahvalim zvijezdama što se nikada neću zateći s vama sama u liftu. Jer, mene je vas strah, a ne djece s reklame. Sorry, al' netko vam je to trebao reći.

    avatar

    22.06.2014. (12:34)    -   -   -   -  

učitavam...