Nigdje Posebno, Zemlja

< prosinac, 2010  
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Nigdje Posebno...
Zagreb at Night
A World Of...
Indie, nego što.
Kava, trava i novine
Dubia ne spava sama
Buđenje

Zbogom i dva zdravo
Zbogom i dva zdravo
Sudionica
Nula

Ostale priče i stilske
Zvijezde i prijatelji
Dokolico, tvoje kraljevstvo mora pasti
Fragmentarno
(battery low)
Ta mačka je nešto što ne mogu objasniti
Kriva boja

Ostatak je tinejždersko pizdakanje po raznim temama.
Tko voli, nek izvoli.

... and then some.
last.fm
Lična knjiga
twitter

Also, other people.
Atlas Sliježe Ramenima

The Truth Is Often Hidden In Plain Sight







23.12.2010., četvrtak

Nula

***

Zoran razmota svoju narukvicu i odnekud iskopa stilus.

"Stilska vježba broj 137."

Postajao je prilično dobar u crtanju i pisanju. Kako je uspješno spržio svoj jedini pristup Uzorku, spalio sve mostove i slično, a njegov pristup Mreži je bio i ostao ograničen na jedno jedino računalo u njegovoj ćeliji, više nije imao luksuz neograničene zabave u bilo kojem trenutku, gdjegod se nalazio. Filmovi, serije, AR igre, virtualne igre, knjige, glazba. Sve je to iščezlo preko noći za njega. Dobro, ne toliko iščezlo koliko postalo mnogo nedostupnije.

Uslijedio je zanimljiv paradoks. Stvari koje su dugo bile bezvrijedne jer ih je posjedovao u neograničenim količinama, a koje su znale inficirati i preuzeti toliko velike dijelove njegovog slobodnog vremena, sada su postale gotovo beskonačno vrijednije, a ipak, većinom je izgubio interes za njih. Istina, prvih nekoliko mjeseci je bio toliko zauzet terapijom da mu nije ni na kraj pameti padalo da radi išta osim vježba čitati, hodati, usklađivati svoje polovice i da se, uostalom, zbunjeno pokušava snaći u svijetu koji je najednom bio lišen svih znakova po kojima se dosada orijentirao.

Nije mogao točno odrediti kada je počeo crtati. Vjerojatno je to imalo neke veze s stripovima koje je čitao. Slova su bila malobrojna, istaknuta, rečenice isprekidane slikama. U tim prvim mjesecima rehabilitacije halapljivo je gutao stripove kao vodu u pustinji. U jednom trenutku, posebno frustriran nakon jako umarajuće i neuspješne vježbe pisanja (nikako nije uspjevao nacrtati ampersand), nešto se u njemu prelilo i umjesto ampersanda, nacrtao je kratak, simpatičan, ciničan strip s običnim štapičastim figurama. Po završetku te četiri kućice s nešto teksta, osjetio je zadivljujuć flow stvaranja.

Nemojmo se zavaravati, Zoran je stvarao i prije, ali uglavnom u virtualnim prostorima, potpomognut programirajućim krticama, predlošcima ili alatima neopisivo sofisticirane jednostavnosti. S iznimnim nedostatkom truda, pisao je poosobljene programe za upravljanje svojim malim carstvom na Mreži. Dakako, Zoran se smatrao jako sposobnim. Uostalom, većina plebsa nije znala ni koristiti ove alate. No, većina onih koji su znali, nisu razumjeli kako točno rade, a kamoli da bi ih bili u stanju sami napraviti.

Kada je crtao, Zoran je stvarao, svojom vještinom, svojim idejama. To ga je hranilo konkretnim zalogajima samodostatnosti, za razliku od onih prividnih mrvica programski potpomognutog stvaranja.

Trenutno, dovršavao je još jednu epizodu Posmrćeta. Posmrće je bio strip o jednom freerunneru kojemu je otac umro u Konačnom ratu dok je on još bio u majčinoj utrobi. Tako je samo Posmrće bio savršen dokaz evolucije, sebično nastavljanje gena da sudjeluju dalje u beskonačnoj bitci, iako njihovo glavno tijelo-transporter trune negdje na bojištima. Genima nije stalo, niti su bili sposobni razumjeti. Njihova misija je bila ispunjena, a najveći egzistencijalni šamar bio je da su bili slijepi i na svoju pobjedu.

Posmrće je donekle bio zasnovan na samom Zoranu. Ni Zoran nije imao oca, već genetskog prethodnika kojeg je majka odabrala iz baze po iznimno povoljnim karakteristikama. Znao je već od ranih dana da je jednoroditeljski produkt, no nije mu to nikada smetalo. Često je u djetinjstvu volio zamišljati da je njegov prethodnik bio tajni agent, haker, AI kultist, agitator, netko nepoželjan. Prije desetak godina, znatiželja je prevladala i u svojim prvim naletima na Mrežu uspio je saznati ne samo da mu je prethodnik živ, već da ima sretan život s ženom i nešto polubraće i sestara i uzgajalištem somova. Poigravao se s idejom da stupi u kontakt s njim, no zašto?

Taj čovjek mu nije bio otac, već mu je samo poklonio gene. I to ih čak nije poklonio njemu, nego ih je besramno bacio prema masi, tko voli nek izvoli. A buket je ulovila njegova majka. Dio frustracija i promišljanja o samome sebi koje su ga morila prije tih davnih desetak godina vratio se i sada i pronašlo mjesto u stripu. Veoma marginal-art. Posmrće, poput Zorana, nije bio superheroj, niti se borio za pravdu ili protiv zlikovaca. Posmrće je živio svoj život u ovom prokletom svijetu, sa svim njegovim manama i nedostacima, skakao sa zgrade na zgradu i trčao gradom baveći se normalnim svakodnevnim problemima: što ću kuhati danas za ručak, što ću s onom curom koja mi se sviđa, kako da sakrijem svoju prisutnost na Mreži od paternista?

No, dobro, ne možda posve normalnih. Zoranu normalnih. Obični ljudi bježali su od Mreže kao da su magneti suprotnog pola. Zoran ju je prihvaćao kao jedino mjesto u kojemu je mogao prestati biti Zoran. Uzorak je pružao skrivene identitete, nadimke i slično, no samo do trenutka dok policiju ili paterniste nije počela moriti neka konkretna sumnja da možda kršiš neki od propisa. U tom trenu, jednim setom misli nekog od Administratora, tArQuuS bi postao Vjeko Isevčić iz Zagreba, a Harlekin Julija Tambor s Hvara. Mreža nije imala centralni sustav registracije. Većina podmreža nije zahtjevala nikakvu identifikaciju, već bi svi imali iste anonimne oznake, nerazlučivi jedni od drugih. Amorfna masa, sigurna u anonimnosti, opasna zbog prisilne ujedinjenosti.

Ipak, čak i uz Mrežu, Posmrće nije bio antiheroj. Nije rušio Uzorak, nije radio na oslobađanju singularnosti. Jednostavno ju je koristio, smucao se kroz taj digitalni polusvijet. Poput Zorana.

Čak i nacrtan, ličio je na svog stvaratelja.

____________

Zbogom i dva zdravo 3. Malo razvoja likova. Uglavnom stillska vježba. Ozbiljno, prestajem lektorirati ove stvari i samo ih po završetku postam. Pretjerano dotjeravanje nas čini kukavicama.

Glazba: Cowboy Bebop Soundtrack 1 - Digging My Potato

Kierlan,
Jokata

- 11:57 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Sudionica

***

Ivana se bojala.

Stajala je u potpunosti naga usred male, kružne komore, bijelina čijih slitinastih zidova nije nimalo pomagala osjećaju stješnjenosti.

Kao lubenica u staklenci. Zadrhtala je.

Drhtanje je djelomično bilo uzrokovano nedostatkom odjeće, hladnom i klaustrofobičnom atmosferom medicinskog pregleda. No, još više, drhtala je u veoma poznatom nervoznom iščekivanju - onom kojem se javlja prije dobivanja rezultata ispita za kojeg je vjerojatan pad, no postoji onaj trun nade u uspjeh unatoč svim indikacijama propasti, ili koji se javlja tijekom najavljenog ozbiljnog razgovora s partnerom, kada se može nadati da je razlog razgovora želja za produbljivanjem veze, iako svaki mali neuron vrišti da je riječ o dugoočekivanom prekidu.

Mediteh [V.O.] : Spremni?

Njen glas zaječi komorom.

"Otkud vam ta ideja?"

Mediteh: Uzet ću to kao da. Ili, trebate još vremena?

Ivana odmahne glavom.

Sjetila se testova, razgovora i procjena koje su prethodile ovom očitavanju, malih nakupina nula, jedinica i kvanata koje su povučeni iz svih mogućih baza podataka, od školskih uspjeha do kompletnog popisa svih robnih razmjena nje i njene obitelji, kapi krvi koju je darovala na genetsku analizu, svih tih točaka svjetlosti u stroju kojemu je nedostajao još sken mozga i anatomije.

Još malo pa gotovo. Još malo pa će mi proreći sudbinu.

Mediteh: Zadržite dah.

Ivana duboko udahne.

Očekivala je nekakvo zujanje, bilo kakav znak siline zračenja, stroboskopsko treperenje svjetala, trnce u tijelu, propitkivajuću dekonstrukciju i ponovnu konstrukciju. Nešto, bilo što u komori što bi ukazivalo na to da je stroj pogledao u njenu dušu i negdje u vlastitim električnim dubinama dovršio svoj doživljaj nje kao živog bića. Umjesto toga, ništa se u komori nije promijenilo.

Mediteh: Sudionice, ovdje smo gotovi. Možete izaći i obući se.

Bijeli zidovi su se spustili i prepustili je iz neposrednog zarobljeništva komore u nešto manje metalnu i opresivnu sobu. Njena odjeća još je visjela na istom mjestu, tenisice još uvijek na podu ispod klupe, sidra normalnosti u inače sterilnom bolničkom okruženju. Željela se što prije obući, završiti s ovime, dobiti svoje rezultate, dobiti svoj radni zadatak, odlužiti obavezu Državi i...

Poruka je zatitrala kroz njeno perceptivno polje.

Mediteh: Možete rezultate pričekati vani. Kad ih dobijete, javite se doktorici Rimevs. Niz hodnik. Dobit ćete obavijest kad možete ući.

Bezvoljno je navukla odjeću i napustila sobu.

Ako ništa drugo, bili su učinkoviti.

***

Učinkoviti, moj klitić.

Dva sata kasnije, još uvijek je čekala rezultate. Ali, u posve drugom svijetu.

Unutrašnjost rovera zaudarala je na feromone i strast.

Aidan: Tako mi svega, Flora, zaboravi Illyanu. Ti znaš da te ona nikada neće voljeti poput mene! Zaboga, pa osvojio sam Olympus Mons za tebe!
Flora: Ali Aidane, ti dobro znaš, da mi nikad nećemo biti ništa osim fuck buddies! Zašto stvari ne mogu biti kao prije?
Aidan: Ali Flora... Kad te vidim, ja si ne mogu pomoći... :((
Flora: Oh, Aidane! <3
Aidan[dubok, prodoran pogled]: :*?
Flora [popuštajući]: Ali... ne smijemo...

Par se izgubi u moru dezinhibiranosti, poljubaca i topline.

Scenarij je uistinu otišao k vragu. Jebala ih peta sezona.

Ivana prekine doživljaj.

Crvene marsovske dine i pješčanu oluju koja je obuhvaćala zarobljeni rover u kojem su Aidan i Flora upražnjavali svoje osjećaje, te zrak pun feromona zamijenila je ponovo neukaljana sterilnost bolnice i blagi miris bora.

Već joj je dojadilo lutati Uzorkom u potrazi za ičim zanimljivim. 'Olimp', jedina stvar koja ju je koliko toliko zabavljala, pretvorila se iz kolonističkog SF-a u sapunicu. Svi ti ljubavni zapleti i raspleti previše su ju podsjećali na nedostatak istih u njenom životu. Pokušala je pronaći nešto novo za gledati, ali uzalud.

Ionako ju ništa više nije zabavljalo. Serije, igre, turistički i dokumentaristički doživljaji, sve joj je pomalo počelo biti isprazno. Znala je da bi mogla pola svog života proživjeti u tim replikama stvarnosti, i njen se um možda ni ne bi bunio. Ali, čak i u doživljajima u kojima ona odlučuje, u kojima ona ima glavnu ulogu, bila bi i dalje samo jedan truli konzument, netko tko prima lažne nagrade za lažan rad, netko tko se ne može se maknuti iz jednako lažne sigurnosti VL-a, bez obzira na to koliko je sam bijeg postao neugodan u lucidnim trenutcima.

Jedan od tih lucidnih trenutaka doveo ju je do prijave za dobrovoljno/obavezni komunalni rad, nakon svih tih godina odgađanja i izbjegavanja.

Činovnici u Selekciji bili su iznenađeni: "22 godine i još niste služili?"

Rekla im je da joj daju posao ili nek začepe. Oni su začepili i poslali ju na procjenu.

Nije joj uistinu bilo potrebno služiti. Sve svoje male potrebe mogla je zadovoljiti putem roditeljskih sredstava. Hranu i rekuperaciju imala je u ćeliji svojih roditelja. Obrazovanje i zabavu imala je na Uzorku, a kako je Administracija osiguravala pristup istom svima, bez obzira na društvenu i ekonomsku korisnost, osiguravala je i Ivani. Na Uzorku je i stekla većinu svog obimnog, ali difuznog i nespecifičnog znanja. U školi se nikad nije previše dobro slagala s drugom djecom, ni tutorima, na više studije ili radno terapijske tečajeve nikad nije otišla. Nije se na ništa mogla usmjeriti. Niti jedna stvar u stvarnosti ju nije pretjerano privlačila.

Sve je to zahtjevalo trud, a zašto da se trudi u stvarnosti, kad je sve mogla dobiti na tanjuru u Uzorku, za mnogo manje muke? Također, tu je bilo pitanje odabira. Što ako odabere krivo? Kako će u stvarnosti napraviti novog lika? You fail at life... please reset. Insert coin(s).

Stoga nije radila ništa. A od užasa beskorisnosti i ne rađenja ničeg, sakrivala se u tuđim radovima, zaboravljala, bar privremeno. No, uvijek bi morala izroniti nazad u stvarnost i suočiti se s tek prividno beskonačnom budućnosti ispred sebe.

Možda bih korisnija bila mrtva, barem bi me razgradili na iskoristive dijelove. Možda bih mogla početi ponovo.

Kroz nju prostruji bljesak panike pred zamišljenim istjecanjem života. Odmahnula je rukom nekoliko puta, zgrčenog lica, tjerajući te trojance, braneći se od te misli, ne, ne, nije još vrijeme, ne, želim živjeti!

: Loš trip? :)

Redak je potekao od muškarca, mladolikog, nešto starijeg od nje. Na prvi pogled, bilo ga je teško opisati, jer nije imao nikakvih pokazatelja, nikakvih svojstava, na prvi pogled posve prazan, lišen svega osim svog tijela. Tamna kosa, siva jakna s kapuljačom, široke karirane hlače, slična njezinim, utilitarističke, prepune džepova, ili adaptivne ili posebno krojene za... nulu, sinulo joj je konačno, nije mogao biti ništa drugo.
Usta su bila brža od socijalne inhibiranosti.

even-nah: :O
even-nah: 0 (nula)!
: Više volim kad me zovu Zoran.
even-nah: Joj, sorry, sorry, nisam to htjela reć, sorry, nisam mislila... Ovaj...
Zoran [prekine, neuvrijeđen]: Ma, sve u OK. Naslušao sam se već svega. Uostalom, barem si me primjetila. Većina ljudi me samo ignorira. Možda misle da sam NPC ili reklama. :D
even-nah [posramljena]: ...
Zoran: No, da. Kao što sam rekao, zovem se Zoran. Ti si?
Sinulo joj je da on ne vidi njeno ime. On ne vidi ništa na njoj, osim nje. Kao da je i sama nula. Prikladno.
even-nah: I... Astra.
Zoran: Jastra?
even-nah: Samo Astra.

Nije znala zašto se lažno predstavila. Prilika za stvaranje novog lika? Za bijeg? Nije li već dosada trebala zaključiti da bijeg nije dobra stvar? Ionako je bila posve prazna, posve slobodna započeti živjeti.

Zoran: Retro ime.

Kaj bi to trebalo značiti?

AstrA: :) Starci me nisu voljeli previše.
Zoran: A, da? Zvučalo mi je kao nick. Izgledaš kao... Ana, Marija ili nešto takvo.

Ivana se lecne, ali uspije izvući poluosmijeh.

Trepne. Nova poruka proleti kroz njen poboljšanu stvarnost. Rezultati su tu. Pokušava ih otvoriti, ali na njima je doktoričin pečat. Letimičan pogled prema vratima doktorice Rimevs otkrio je da su se osvijetlila odobravajućom nijansom plave boje.
AstrA: Ah.
AstrA: Moram ići, na redu sam. :(
Zoran: brb, ili?
AstrA: Osv, misliš? :) Vjerojatno. Možda.
Zoran: Bit ću ovdje, crtat ću. Nula mora nekako ubijati svoje vrijeme dok čeka. :)
Astra: *mahmah* :)

Ustala se, neočekivano oraspoložena, i nestala iza vratiju.

_____________

Nastavlja se Zbogom i dva zdravo. U nešto manje zaokruženim pričama.

Glazba: The Seatbelts - Cat Blues (remix)

Kierlan,
Ajde Vidite Da Pišem Dajte Mi Malo Mira
- 11:40 - Komentari (0) - Isprintaj - #

15.12.2010., srijeda

Dokolico, tvoje kraljevstvo mora pasti

Ljudskom mozgu je potrebno oko dva sata nakon buđenja da u potpunosti profunkcionira. Zapravo, buđenje kao da počinje evolucijski, od najstarijih, zapravo nikad ni ne usnulih dijelova kralježničke moždine koji se brinu za neprestano funkcioniranje svega, pa do frontalnog korteksa, našeg krunskog postignuća u utrci gena, dijela odgovornog za većinu našeg odlučivanja. Možda je bolje da ovo pišem još ne potpuno budan.

Tako barem mogu okriviti neispavanost.

Tuga je studentova pregolema. Glupost, reći će netko, studenti su najbeskorisniji trutovi ove zemlje, primaju, a ne daju. Škrta zemlja koja nekako nikako da propupa u nešto plodno, već samo guta trud, vrijeme, novac. Istoznačnice. Taj netko... ne vidi obje strane jednadžbe. U svijetu tog nekog, student je dehumanizirani prototip razmaženog derišta koje ne zna što bi sa sobom u životu, pa trati gorenavedene istoznačnice svojih roditelja, države, poreznih obveznika na proučavanje indijskih kultura, sociologije kiberprostora, medijske utjecaje i propagandu u dvadesetom stoljeću i u konačnici, kad napusti školovanje je zapravo i dalje trut s malo više opće kulture nego što je imao kad je ušao u tu prokletu košnicu zvanu Sveučilište.

Ma, taj netko je kreten.

Taj netko pretpostavlja da se studentu sviđa biti na grbači svijeta, da nije i sam zgrožen svojim postojanjem između nečega i ničega, gledajući kako se ono nešto oko njega raspada u bujici ekonomske i duhovne recesije. Hladno je tamo vani, prokleto neudobno. Ali, studentu je još gora stagnacija. "Napred, napred! Kak buš napred kad nazad nemreš?" i slični citati. A što se tiče beskorisnosti, ne studiraju svi društvene znanosti.

Ima ih i korisnih.

Prijeđimo sad malo iz metaprostora u stvarnost.

Ja, evo recimo, sjedim sad za jednim kuhinjskim stolom, pred otvorenim laptopom i kuckam priče za dobro jutro. Je li to ponašanje beskorisnog studenta? Barem nešto radim. Hej, mogao bih spavati, ili još gore - buljiti u beskonačnost Interneta i čekati onaj odvratan trenutak kad Internet počne uzvraćati pogled. Ali ne, ja sam kon-struk-ti-van. Stvaralaštvo mi buja venama. Nos mi je začepljen sluzi i čekam jutarnje iskašljavanje. Čekam da se taj moj prokleti prefrontalni korteks odluči probuditi, pa da mogu dalje raditi svoje zadaće.

Hej, pa ja sam hiperkoristan! Za jednog društvenjaka, to jest.

Premotajmo film malo unatrag. Prije možda pola sata stigao sam u svoj stan u Dugavama. Iznajmljeni, dakako. Roditelji plaćaju. Nekada sam davno primao stipendiju. Nekada sam nešto manje davno živio u domu. Uspješnim pucanjem samom sebi u stopala (jednom da pokažem da mogu, drugi puta da dokažem da prvi puta nisam varao), uspio sam si oduzeti prvo stipendiju, a potom i dom, te povećati svoj teret na grbači društva. Ali hej, barem se moj stanodavac ne buni.

Majka me ostavila malo prije sedam na autobusnoj stranici na Črnomercu, preko puta Getroa, snenog i neprilagođenih kognitivnih funkcija. Zapravo u savršeno vrijeme. Mozak nije mogao konstruirati nikakve svoje sadržaje, pa je samo okretao svoju ljušturu od tijela unaokolo i upijao pogled. Dječica i tinejžderi idu u školu. Svi ozbiljni stariji radišni ljudi već su odavno trebali stići na svoj radna mjesta. Svi prisutni na stanici isparavaju značajno u ovom ledenom jutru. Automobili jure kraj, ostavljajući za sobom oblačne repove vrućine naglo donesene u hladan i neopraštajuć svijet. Polusvjesno, trpam slušalice u uši i palim glazbu, ponašanje koje je toliko prenaučeno da je postalo refleks. Da završim u komi nekim nesretnim slučajem i da mi sve više funkcije odu na produljeni godišnji, svejedno bih, kad bi mi tutnuli slušalice u ruku, bezgriješno ponovio isti trik.

Robert Plant je izdao novi album. Penzić stari. Još uvijek zna raditi glazbu. Želio bih da mi glas ostane jednako vibrantan kad ću i ja biti njegovih godina.

Evo, misli jednog truta studenta, prozirni, dimoviti snovi o glazbi i pisanju, kad ionako za ništa drugo nisam osposobljen. Što nije točno. Izučio sam temelje znanstvene metodologije. Znanstvenik, a ne pjesnik! Psiholog, a meteorolog. Slobodni agent iz kadrovske, zakovan u korporativne lance omekšane navodno dobrim financijskim mogućnostima. Osoba koja neumorno radi na promicanju meritokracije i zaslužna je (barem u okvirima svog radnog mjesta) da posao dobivaju ljudi koji će ga uistinu i raditi. Barem u idealima. U svijetu ideja. Ne u ovoj nesavršenoj kopiji.

Ne, svugdje će postojati specijalci. Ljudi s vezama, ljudi s preporukama. Previše za mene jednog. Jedan čovjek ne može spasiti svijet. Jedva jedan svijet može spasiti jednog čovjeka. Pa što? Znači li to da treba odustati, prepustiti se? A opet, tko ima strpljenja i mudrosti da prevlada svoj genetski programming i otkrije da je jedini način na koji se svijet može spasiti - žličicu po žličicu? Retorička pitanja su kuja.

Bus stiže, prljavštine razotkrivene prvim jutarnjim zracima sunca.

Slijedi tridesetak minuta nekoherencije praćene rockom, padanja iz sna u javu u hipnagogna stanja u teturanje u zavojima u snena hvatanja mjesta i premještanja u zaštitničko držanje svoje prtljage u lupkanje glavom o staklo kako bus poskakuje kraj Avenue Malla u žustro iskrcavanje na Kauzlarićevom prilazu.

Svitanje je u punom sjaju, ljudi roje kraj mene kao mravi, u daljini se dime tvornice ocrtane uz ljubičasto žutu pozadinu izlaska sunca. Robert Plant poručuje: "Satan, your kingdom must come down." Mislim da je u pravu.

Mislim da će dan će biti dobar. Koristan.

Opa. Mislim.

Ako sam konačno počeo misliti, moje razbuđivanje je prošlo. Valja se baciti na posao.

____________________

Samoispovjedne stilske vježbe a la moji srednjoškolski dan? Uistinu regresiram. Usput, nisam editirao ništa, osim jednog tipfelera. Relativno sam zadovoljan raw outputom. Još da se natjeram Murakamijevski pisati stilske za doručak... Ili početi polako, jedna na tjedan pa doći na jednu na dan polako?

Dokolico, tvoje kraljevstvo mora pasti.

Glazba: Robert Plant - Satan, Your Kingdom Must Come Down

Kierlan
- 15:25 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>