Hippo Buck - Kenya in my heart - Blog.hr

Kenya in my heart

< travanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Lipanj 2008 (3)
Svibanj 2008 (4)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (5)
Prosinac 2007 (4)
Studeni 2007 (4)
Listopad 2007 (4)
Rujan 2007 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
Putopis i fotografije iz Kenije

Za lakše snalaženje:



ili

Karta Kenije

Linkovi
Blog.hr

Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Kog to još zanima Kenija
Statistika :


Click Here

Postovi
ZIMOVANJE U KENIJI
  • Zašto Kenija

  • Prvo buđenje

  • Ali vani je opasno

  • Bamburi park

  • Afrički ručak

  • Shanzu Tour

  • Pripreme za prvi pravi SAFARI

  • Kimana-Zebra safari

    Maasai selo

    Savana

    Kilimanjaro

    Ngulia Lodge

  • South Coast

  • Diani Beach

  • Tsavo East - safari

  • Red Elephant

  • Kwa heri Kenya


  • FROM KENYA WITH LOVE
  • Konačno "On the road again"

  • Malindi

  • Vasco Da Gama

  • Star Dust

  • Silversand

  • Green green grass of home

  • Lake Victoria

  • Hippo Buck

  • Homa Bay

  • Luo ručak

  • Bye Luo Land

  • Africasong

  • Jedrenje

  • Pustinjske lađe

  • Oriti

  • Dholuo


  • Hippo Buck

    Budimo se negdje iza 16 sati. Lilly veli da će u posjet svojima i vraća se za sat vremena.
    "Čekaj pa kaj su tvoji tu u blizini?"
    "Nekih 15-tak minuta hoda odavdje."
    "I ti onda trebaš pitati taksista da nam preporuči hotel!?"
    "Pa da. Zato jer kad dođem uglavnom budem kod kuće i skoro i ne izlazim"
    "OK. Vidimo se onda kasnije. Ja ću malo prošetati okolo."

    Već si zamišljam kako je taj posjed sigurno poprilično velik i zanimljiv kad ti se uopće ne izlazi u grad. Prvi krug okolo hotela slušam ptice, meni poprilično novih i zanimljivih glasova i nekakvu dernjavu ili kuknjavu nedaleko odavdje. Zvuči kao ženski glas.

    "Jambo, sir"
    Sa obližnje ljuljačke će neki crnac. Odvratih i pogledom prošaram okolicom u potrazi za zanimljivim detljima koje bih još mogao izbliza pogledati. Možda ono drvo sa zelenim,kvrgavim i bubuljičavim nečim ?
    Ipak draže mi je popričati i sjesti negdje. Po košulji koju ima na sebi zaključujem da je vjerojatno jedan od konobara u hotelu.
    Nakon par kurtoaznih pitanja i odgovora na moj spomen da dolazim iz Hrvatske počinjemo ragovor o nogometu.
    Govori mi o našoj repki iz '98 sa takvom dozom divljenja i gleda u mene kao da sam i sam dio te ekipe.
    Nadam se da me neće ponijeti ego pa počnem davati autograme
    Veli da se u Keniji ne igra prvenstvo poput onih koje gleda na televiziji iz Engleske. Više kao nekakav kup u kojem se dogovore dvije momčadi i odigraju utakmicu bez unaprijed poznatog rasporeda. Zvuči malo zbrkano no afrikanci vole u sve što preuzmu od drugih naroda ugraditi nešto osebujno svoje.
    Pohvalio mi se još i kako je na proteklom kupu nacija kenijska reprezentacija uspjela uči među 16 najboljih što je veliki uspjeh, veli on.

    Sad je došao red i na mene da mu pohvalim kenijske atletičare i pokažem svoje divljenje prema njima. Otkriva mi drugu stranu medalje o kenijskoj atletici i njenim odabranicima.
    Svi ti trkači koje mu nabrajam su iz šire obitelji, plemena i vrlo su bliski vladajućim strukturama. Ostali stanovnici Kenije mogu trčati do besvijesti i nikad ih nitko neće primjetiti niti poslati na nekakvo službeno natjecanje.
    Vraćamo se ipak onda nogometu. Pričam mu o tome kako je ona generacija sada u mirovini i da sada imamo nove uzdanice za predstojeće prvenstvo i da očekujemo na Europskom prvenstvu da dokažu da su dostojna zamjena za Šukera, Bobana....

    * * *


    Počinje kiša. Kako to u Africi obično biva. Dva puta zagrmi i odjednom više ne znaš di ti je glava, a di noge. Dok smo utrčali u prostoriju koja nije više od 50 metara udaljena od mjesta razgovora bili smo mokri ko da smo se kupali.
    Ispostavilo se da su onaj stol za biljar i TV u funkciji, istina prije toga treba uključiti generator. Nakon par partija u kojima se baš i nisam proslavio sjedam i gledam TV. Ustvari gledam prema van i mislim si kako će Lilly natrag po ovakvom pljusku.

    Iza 20 sati kiša staje i stiže cijela mala ekspedicija predvođena suhom Lilly. Dva brata i dvije sestre (odnosno jedna kćer po sestri). Odlazimo do sobe i starija sestra ih zadirkuje da im je bolje ne izuvati se jer im smrde noge.
    Očito imaju respekt prema njoj jer pognute glave ulaze u sobu. Vadimo sve one stvari kupljene u Nakumattu i raspodijelimo ih ravnomjerno na njihova nejaka pleća.
    "Evo to sve sam ja sam teglio" - ne izdržah, a da se ne pohvalim.
    "Hoćemo negdje sjesti i popiti sok!?"
    "Sawa"

    Cure me sa neskrivenim zanimanjem promatraju i nešto komentiraju. Dečki su suzdržaniji i šutljiviji. Saznajem da cure komentiraju mizungua za drugim stolom i govore međusobno kako nije par njihovom. Ne izgleda tako dobro i nekako je star.
    Joj dajte stanite, ne pumpajte moj ego ionako mi samo probleme stvara
    Nakon što isprazniše svoje flašice Fante crni ribiz i Kresta pozivaju me na ručak kod njih prekosutra. Pitam ih hoće li biti omene i ugalija. Prvo me pogledaju ne vjerujući a onda prasnuše u smijeh.
    "Dolazim.Obećavam"
    Za večeru u obližnjem šatoru naručili smo tilapiju (ribu sličnu šaranu ili grgeču), sukumu (mislim da ja mladi kelj kuhani) i ugali.
    Večer protiće u zafrkantskom tonu. Pilsner Ice paše ko nikad prije. Zaboravljam na bolno dupe i neprospavanu noć. Sutra ćemo do jezera.

    * * *


    Doručak u 8 sati. Španjolska jaja belj , kobasice, kaša (porridge ju zovu mada je ustvari pšenično krupno mljeveno brašno ukuhano sa šećerom i limunom) te hrpa ananasa i banana.
    Dobro natrpani pozovemo taksi i prije jezera zaustavljamo se kod Barclaysa da uzmem nešto gotovine.
    Dovezavši nas do jezera dogovorismo se da dođe po nas najkasnije u 13 sati. Obećanje ludom radovanje.

    Homa Bay luka


    Na sve strane štandovi sa friškom omenom i ostalom ribom te voće i povrće. Omena ta malena ribica je valjda najvažnija namirnica ljudi koji žive uz jezero Viktorija. Puna je važnih minerala i proteina, a jeftina je. Lilly mi veli da je vrlo čest doručak ili večera.
    Gledamo kamo sada i odlučujemo se za prodor po desnom krilu. Preskačemo preko prepreka u vidu raznih kutija ili hrpica drva i pazimo da ne zagazimo u dublje blato. Tržnica je ustvari na samoj jezerskoj obali tako da je tlo dosta mekano i vlažno.
    Nakon 10 minuta nalazimo lijepo mjesto za sjesti i odmoriti.
    "Lilly! Smješak molim. I vi ptice ptičice"

    Baš je ugrijalo. No nije to ona sparina na koju sam naviknuo u Mombasi. Ovdje je zrak toliko vruć da pali kroz odjeću. Nije ni čudo da su ovdašnji crnci najcrnji od svih u Keniji. Sve mi je manje do šetnje i samo gledam gdje bismo mogli uhvatiti kakvog hlada.
    Vraćamo se uz tvornicu za preradu ribe u kojoj se suše tilapie i mbute. Sve mi nekako izgleda kao da je vrijeme stalo negdje prije 50 godina u ovom kraju.

    Sušenje ribe


    A tko zna kako je bilo prije. Ma i nije mo do razmišljnja o teškim temama. Hlada mi treba i možda koja vrećica kikirikija i flašica vode. Odlazimo na lučki gat sretan i za dobre fotografije kao ni za grickalice ne treba dugo čekati. Sve ti stiže samo. Paketići kikirikija prženog 10 KSH, mango 15 KSH no nešto drugačiji nego onaj obalni. Manji je i ima puno žilaviju i deblju kožu.
    Kad već možemo odlučismo preseliti na dugu stranu mola da nam sunce ne tuče u oči.

    Lake Victoria bus


    Iz jezera izlazi mala zmijica. Mala crna no dovoljna da mi ubije volju za kupanjem. Lilly mi još govori kako najviše tih stvorenja ima u okolici onog rastlinja koje vidim kako pluta na vodi. Ponekad cijelo klupko. Ako se nekad dogodi da netko završi u vodi, a to raslinje je u blizini, malo je vjerojatno da će netko staviti ruku u vodu a kamoli skočiti za njim. Navodno još postoje dvije boje tih malih reptila. Crvena i žuta.
    Mislim da će one kupaće ostati suhe za mog boravka ovdje

    Stvarno je vruće kao u paklu, a do taksija i povratka je još sat vremena. Odlučim se spustiti do jezera i otvoriti oči. Ne želim bliski susret ni sa čime što gmiže ili puže.

    Raslinje uz jezero


    Ugledah jato ptica i pomalo zaboravih, obrisah iz sjećanja, slike gmazova. Pronađem nekakav puteljak između žbunja i polako se približim. U isto vrijeme jedno oko mi je uvijek težilo pogledati u smjeru gdje sam ostavio Lilly. Opet sam sebi moram objasniti da je ovo Afrika, a ne nekva livada ili šumarak u Europi gdje je najgore što ti se može dogoditi da pobereš klopa (krpelja) ili naletiš na gnijezdo osa ili stršljenova.
    Dobro. Neću daleko

    Rode na zimovanju


    Trenuci koje sam proživio u narednim minutama su me ostavili bez daha i dali mi misliti.
    Ne nisam se susreo sa monitorom(ogromnim gušterom) ili udavom, mada niti to nije bilo nemoguće.
    Iznad glave proletjele su mi male crno bijele ptičice i kao da su me prepoznale spustile se na koji metar kad bi me nadletjele i onda opet vinule se visoko prema gore.
    Prepoznao sam ih. I moram priznati za trenutak, no samo za trenutak bio sam uvjeren da su to baš one iste lastavice koje imaju gnijezda na gradskom trgu. Dakako da sam o tome učio u školi i da znam da svake godine "laste sele na jug" no nikada se nisam zapitao kuda točno. Evo sada znam. I da niste tako brze možda bih vas na slikama mogao ponijeti doma.
    Ma ionako se vidimo tamo za koji mjesec.

    Uz jezero


    Izlazim van iz grmlja i ugledam monitora koji je brz poput munje izletio iz jezera i uletio u neku rupu ispod doka. Dosta nam je svega. Odlučismo pronaći osvježenje. Nakon par minuta sjedamo na klupicu pored nekog nazovi bara. Kabinicu sklepanu od dasaka i naručimo - bilo što samo da je hladnije od zraka i tekuće.
    Dvije sparene fante stižu.
    Lilly je čak u tom predahu kupila nešto robe i natikače za svoje. Nek se nađe jer nikada ne znaš koliko njih ćeš zateći na imanju.

    * * *


    Vratili smo se u hotel, vjerojatno ni sami ne sluteći da će tako završiti, pješke. Obilazili smo dućane i razgledavali Homa Bay i odjednom ispred nas Hippo Buck.
    "Ups. Pa sad nam ne treba taksi"
    Uletjeli smo u hladovinu hotela i nakon tuširanja legli pokušavajući se rashladiti i doći k sebi.
    Ono zavijanje od jučer je ponovo tu i pitam Lilly jel' zna o čemu se radi.
    Zna da je u ovom slučaju umro otac ove narikače. A ona mora obilaziti selo i tuliti ovako te time odati počast ocu i pokazati tugu.
    "Dobro ali to je bilo i jučer. Kaj se ne bi malo mogla odmoriti!?"
    "To su ti naši običaji oplakivanja. To ponekad traje i 10 dana i žene u obitelji se izmjenjuju."
    "Ajoj i baš nam bude sad cijelo vrijeme ovak' urlala"
    "Da.Sorry"

    Ma dobro.
    Kaj je tu je.
    Odosmo na večericu.
    Ako me ona ne oraspoloži Pilsner Ice sigurno hoće.

    - 20:12 - Komentari (1) - Isprintaj - #

    << Arhiva >>

    Creative Commons License
    Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.


    View My Stats