po putu i azimutu

21.06.2022., utorak

Šetnja po otoku

Kratak posjet otoku Rabu zbog kupanja a i zbog šetnje po stazama koje sam obišao pred dosta godina na utrci Rab Trekking od skoro 40 km i tri uspona preko grebena Kamenjak kao i na najviši vrh. Na ovoj zanimljivoj stranici dobre informacije za turistički a i avanturistički boravak na ovom otoku. Start i cilj bio nam je tada na velikoj pješčanoj Rajskoj plaži (bio je zadnji dan mjeseca studeni, mi goluždravi a gledatelji u bundama).
Bio sam na Rabu automobilom, motorinom i biciklom a sad sam se odlučio za katamaran, ustvari najbrži i najjeftiniji prijevoz do otoka ali poslije je sve pješke (uz autobus do San Marina) ako se hoće više toga obići.

I ovaj put sam krenuo sa te plaže koja je sada bila puna kupača a ja sam bio najviše obučen.

Evo karta sa jedne Trail utrke (trekking je sa kompasom i kartom a trail sa označenom rutom), nešto je kraća ali slična onome što sam prošao na onom trekingu. Ovaj put sam samo obišao poluotok Lopar, otprilike kao ovdje označeno crveno žuto.
Valjda vam se sviđa jedna od ponuđenih kategorija, npr. 'Challenger'.

Mislio sam proći i onaj teži dio po Premužićevoj stazi (tko nije za Premužićku na Velebitu mogao bi barem dio ove proći) ali hodajući bos preko uvala i okolo malo sam natukao tabane i na jednom mjestu sam zaradio i porezotinu. Ovaj pijesak u uvalama, pogotovo ujutro kad je oseka, baš zove na izuvanje tenisica ali na nekim mjestima bude i tvrd a nađe se i sitnih kamenčića.

Odmor i kupanje na ovakvim mjestima.

Iznad mene su proletjeli neki bučni padobranci.

Na suprotnoj strani uvale primjećujem biciklista. Za spustiti se nije neki problem ali za vratiti se morat će dobro gurati i nositi bicikl jer je prilaz dosta strm i za pješake.

Nisam napravio puno km jer su neki dijelovi bili dosta strmi. Vozila se tada i brdska biciklistička utrka po označenim stazama a po nekima se ja ne bih usudio voziti bicikl, radije bih gurao.
Vidi se Velebit u daljini.

Prepoznatljiv loparski krajolik.

Dvije fotke za povećati. Za vidjeti sva poznata rapska četiri zvonika morao sam baciti pješaka do dijela na poluotoku Frkanj a na drugoj fotki tzv. Rajska plaža sa Kamenjakom koji sam prešao par puta na trekingu a i slijedeći put ću kad dođem.

Kad sam već u centru Raba uzeo za marendu 'cut pizza margherita' evo slična koju sam napravio doma uz dodatak narezane paprike i tikvica.

Za enigmate ovaj put malo teže 'srdašce' u koje treba uvrstiti slova FELIX ARBA (Sretan Rab) ali za pomoć ću napomenuti kako su zajedno sa slovima sa strane neki od pojmova: -Novinar, pisac i prevoditelj, poznat po prijevodu tal. stripa 'Alan Ford', Nenad. -Engleski naziv za strmac, strme stijene nad morem kakvih ima i na Rabu. - Stariji arhitekt Drago (Drveni neboder u ZG).

A ovo bi moglo biti za sve 'mačji kašalj' ili kako to google translate prevodi na engleski 'piece of cake'.
U svakoj riječi je učahuren jedan jadranski otok a kad se sve riješi i pomaknu riječi lijevo-desno u okomitom stupcu bi se trebao dobiti još jedan naš otok koji sam prikazao u više postova kroz uspon na njegovu planinu.
LIHVAR
KOLIBA
ŠPAGETI
SVIRALA
SKRIVANJE

Za ljubitelje premetaljki nekoliko naših otoka.
DAM PURE

NAMA KARTA
čekaju nas
ANKA, MARTA.

Uz drugo bilje mirisao je i cvat mirte.