DOP_grupa_Izzy https://blog.dnevnik.hr/izzy-dop

četvrtak, 07.01.2021.

Leaderi

U današnje vrijeme pred modernog čovjeka postavljaju se mnogobrojni novi izazovni trenutci koji se javljaju u obliku Corona virusa, a tu možemo za naše područje pridodati i učestale potrese.
Upravo takvi nepredvidljivi slučajevi testiraju organizaciju i njihovu pripremljenost na situaciju. Takve situacije zahtijevaju pravovremenu i brzu reakciju ni manje ni više nego stručnih osoba koji se predstavljaju kao vođe raznoraznih organizacija. Naravno u takvim situacijama vođe moraju prilikom odluka odlučivati najbolje za širi spektar ljudi, odnosno čitavu naciju što dodatno predstavlja pritisak. Govorimo li o stožeru kao skupu vođa u kriznim situacijama ili o samom pojedincu moramo imati na umu kako na takvim pozicijama djeluju osobe koje posjeduju određene osobine. On mora imati viziju i znati kako je ostvariti. Budući da svoju viziju mora znati prikazati na uvjerljiv način, kvalitetne komunikacijske vještine su neophodne. Svoju inspiraciju vođe crpe kroz planiranje i postavljanje ciljeva. Budući da ljudi vjeruju u one koji mogu tako nešto predstaviti te za njih možemo sa sigurnošću reći da su uspješni vođe.

Sposobnost vođenja se itekako može savladati, učenjem određenih novih vještina, ali mnogi od nas često te opcije ne doživljavaju te umijeće vođenja baziraju na svom egu, misleći kako su upravo oni rođeni sa sposobnostima vođenja. Za uspješno vođenje potrebne su upravo karakterne osobine, o kojima ćemo više proći u tekstu.

Odlika kvalitetnog vođe je u tome da soba koja osim što određuje prioritete i pritom razvija planove kojima ih namjerava ostvariti on nadalje u svakom trenutku mora imati ideju kojom planira ostvariti zadani cilj.
Samopouzdanje, dosljednost, preuzimanje rizika, odlučnost te prilagodljivost samo su neke od vrlina koje bi svaki vođa trebao posjedovati.

Osim što trebaju imati samopouzdanja oni moraju unijeti povjerenje u ljude kojima to prenose. Upravo ova vrlina gradi se dugogodišnjim radom te stečenim znanjem pomoću kojeg se s lakoćom prolaze kroz sve prepreke. Nadalje u svom razmišljanju mora čvrsto držati svoje stavove te ne smije dopustiti da mu ih itko imalo poljulja te prilikom donošenja značajnih odluka mora samostalno razmotriti najbolje solucije. Prilikom donošenja bilo koje odluke mora imati na umu kako upravo tom odlukom preuzima određeni rizik koji mora samostalno snositi. Upravo preuzimanje rizika tjera mnoge ljude na bijeg od odgovornosti budući da takve odluke nisu nimalo lagane i prouzrokuju nelagodu. Dok na kraju kvalitetnog i uspješnog vođu krasi prilagodljivost s kojom mora pravovremeno reagirati na novonastale probleme, prilagođavati se novim trendovima, raznim promjenama kako u društvu tako i u poslovanju, u suprotnom zastarjelim metodama može prouzročiti da njegov tim zaostaje za ostalima.


07.01.2021. u 21:44 • 6 KomentaraPrint#^

ponedjeljak, 21.12.2020.

SHARING IS CARING

Baš kao što i priliči prosincu, mi smo se osvrnuli na temu dijeljenja. Ekonomija dijeljenja ( Sharing economy) je ekonomski model koji se definira kao peer-to-peer (P2P) aktivnost stjecanja, pružanja ili dijeljenja pristupa robi i uslugama, što se često olakšava raznim mrežnim platformama, a temelji se na dijeljenju resursa. Najčešće su to proizvodi ili usluge sa malom stopom vlasništva i/ili korištenja, a ovim modelom omogućuje se povećanje uporabe, vrijednosti, stvaranje novih odnosa i poslovnih prilika. Vjerujemo da za puno njih već znate, no evo nekih koji postigli zavidan uspjeh.

AIRBNB- osnovan 2008. u SAD preko web stranice i aplikacije nude usluge najma prenoćišta. Njihov cilj je povezati one kojima je potreban smještaj sa onima koji imaju slobodan prostor.

WeWork- američko poduzeće osnovano 2010. za komercijalne nekretnine koje pruža fleksibilne zajedničke radne prostore za tehnološka pokretanja i usluge za druga poduzeća.

Uber- američko poduzeće koja putem aplikacije nudi vozila za iznajmljivanje, dostavu hrane, dostavu paketa, kurire, prijevoz tereta i, kroz partnerstvo s Limeom, iznajmljivanje električnih bicikala i motoriziranih skutera.

Lyft- vrlo je sličan Uberu. Razvija, prodaje i upravlja mobilnom aplikacijom, nudeći vozila za iznajmljivanje, motorizirane skutere, sustav dijeljenja bicikala i dostavu hrane. Za razliku od Ubera koji je svoje poslovanje proširio cijelim svijetom, Lyft je koncentriran na područje Sjeverne amerike.

Wingz- vozila za iznajmljivanje koje putem mobilne aplikacije pruža privatne, zakazane i fiksne vožnje u 30 glavnih gradova širom Sjedinjenih Država. Slično poput Uber-a i Lyft-a. Usluga pruža vožnje bilo gdje u gradovima u kojima se služi, s naglaskom na zračne luke.

JustPark- Preko online stranice i aplikacije ovo JustPark povezuje one kojima je potreban parking s onima koji imaju slobodan prostor u Sad-u i Europi.Osim odlične ideje za dijeljenje parkinga, JustPark vrlo je jednostavan za korištenje i nema puno dodatne administracije.

BlaBla Car- osnovan je u Francuskoj i njegova web stranica i mobilna aplikacija povezuju vozače i putnike koji su voljni zajedno putovati između gradova i dijele troškove putovanja.

TaskRabbit- Putem online stranice i aplikacije povezuju one koji trebaju pomoć u kućanstvu i onih koji su im spremi tu pomoć pružiti. Pa se tu često nalaze usluge čišćenja, kućanskih popravaka, sastavljanje ili nošenje namještaja itd.

Freelancer- Poput taska nudi usluge obavljanja posla no nije ograničen na kućanstva, već se odnosi na bilokoji posao. Ovdje također često znaju biti nezaposleni korisnici koji na ovaj način uspiju zaraditi ili čak dobiti neke nove poslovne prilike.

Mechanical Turk (Amazon)- Amazon Mechanical Turk (MTurk) je crowdsourcing tržište koje pojedincima i tvrtkama olakšava prenošenje svojih procesa i poslova na distribuiranu radnu snagu koja te zadatke može obavljati virtualno. To može uključivati bilo što, od provođenja jednostavne provjere valjanosti podataka i istraživanja do subjektivnijih zadataka poput sudjelovanja u anketi, moderiranja sadržaja i još mnogo toga.

Craigslist- osnovana 1995. jedna je od starijih s ovog popisa. Američka web stranica koja nudi oglase posvećene poslovima, stanovanju, prodaji, traženim predmetima, uslugama, društveno korisnim radom, svirkama, rezimeima i forumima za raspravu.

eBay- također od 1995. pruža online uslugu aukcijske kupnje i prodaje.Putem PayPala omogućje zaštitu kupcima.

Etsy - globalno tržište jedinstvenih i kreativnih dobara. Često nudi posebne, neobične predmeta, od jedinstvenih ručno izrađenih komada do vintage blaga. Korisnici često pretražuju ovu web lokaciju da bi pronašli poklone.

Završavamo ovaj blog s Etsy-em i poklonima kao što smo i počeli u božičnom duhu. Želimo od srca Vama i Vašim obiteljima Sretan Božić i ugodne blagdane.

Koje od ovih web usluga ste vi koristili/ koristite?

21.12.2020. u 20:29 • 2 KomentaraPrint#^

ponedjeljak, 07.12.2020.

100 BEST COMPANIES TO WORK FOR

100 best companies to work for godišnji je popis koji objavljuje magazin Fortune koji rangira američke tvrtke temeljen na osvrtima zaposlenika odnosno njihovim zadovoljstvom rada. Poput Fortune 500, popis uključuje i javne i privatne tvrtke. Popis je prvi put objavljen 1998. godine. Zadovoljavajuća plaća tek je dio onog što zaposlenika čini sretnim na njegovom radnom mjestu, neke od stvari koje zaposlenici najviše cijene i zbog čega su njihova poduzeća na samom vrhu ovog popisu su: osjećaj vrijednosti, poduzeće koje je vođeno misijom (kada zaposlenik točno zna što radi i zbog čega osjeća da je njegova uloga bitna i ponosi se svojim radom), motivirane i pametne kolege, razne povlastice (besplatni obroci, teretana, omogućavanje rada od kuće...), mogućnost napretka, transparentnost nadređenih...

2019. i 2020. Godine prvo mjesto na ovom popisu zauzela je multinacionalna ugostiteljska kompanija Hilton. Hilton je prva non-tech kompanija koja drži prvo mjesto dvije godine za redom. Njenih 430 tisuća zaposlenika od kojih je 53% žena te skoro 70% manjina iskazalo je zadovoljstvo beneficijama kroz programe „Thrive at Hilton“ i „Family Friendly Benefits“. CEO Chris Nassetta izuzetno je ponosan na rad koji je rezultirao ovakvom kulturom komapnije. Unatoč trenutačnoj situaciji Hilton je od veljače 2020. Zaposlio 4500 ljudi.

Osim Hiltona česti posjetitelji samog vrha ove liste su Ultimate Softver, Cisco, Edward Jones, Salesforce, Wegmans food markets, Kimpton Hotels and Restourants, Workday, The Boston Consulting Group...

Ultimate Softver se bavi informacijskom tehnologijom, a o privlačnosti ove kompanije najbolji je pokazatelj da godišnje primaju 80 novih zaposlenika (trenutno imaju 5600), a prijavljuje se nešto manje od 80 tisuća. Zajedno s potpuno plaćenim zdravstvenim osiguranjem i neograničenim plaćenim slobodnim danima, zaposlenici uživaju u "kulturi zahvaljivanja", top manageri iznenađuju "UltiPeeps" uredskim poklonima poput svježeg cvijeća. Kad je riječ o putovanjima, bilo koji zaposlenik može otići na putovanje za učenje i razvoj, a odmori koje tvrtke plaćaju na mjesta poput Bahama otvoreni su za širok spektar zaposlenika koji ispunjavaju ciljeve.

Poduzeća s ove liste izuzetno su zanimljiva i cijenjena, njihov način poslovanja i odnosa sa zaposlenicama rezultira obostranim poštovanjem i to je nešto što bi trebalo usvojiti što veći broj poduzeća jer uz zadovoljne zaposlenike poduzeće može samo rasti!

U kojem biste poduzeću s ovog popisa vi željeli raditi i zašto?
https://fortune.com/best-companies/2018/

07.12.2020. u 03:00 • 6 KomentaraPrint#^

utorak, 24.11.2020.

ThisAbles – Invalidnost je problem društva, a ne osobe

Termin invalidnost se odnosi na različite vrste i stupnjeve oštećenja, teškoća ili smetnji, odnosno nepravilnosti u području fizičkog, psihičkog, psihofizičkog i socijalnog razvoja. Projekt ThisAbles je zamišljen kako bi se ljudima s posebnim potrebama omogućilo uživanje u kvaliteti života koje pružaju IKEA proizvodi. Kao dio svoje vizije da stvori što bolji svakodnevni život za što više ljudi IKEA se udružila s neprofitnim organizacijama, specijaliziranim za stvaranje posebnih rješenja za populacije s posebnim potrebama i invaliditetom Milbat i Access Israel te su razvili novu i revolucionarnu liniju proizvoda koja premošćuje nedostatke postojećih IKEA proizvoda i ljudi s posebnim potrebama koji pripadaju toj populaciji.

Kako je IKEA-i bilo važno stvoriti maksimalan pristup proizvodima za osobe s posebnim potrebama kako bi im se olakšala svakodnevnica tako je i na nama, njihovoj lokalnoj zajednici zadatak da im pomognemo olakšati život. Dakle, lokalna zajednica između ostalog ima ulogu, odnosno zadatak gradnje okruženja primjerenog za sve, a posebna se briga mora voditi o ranjivim skupinama građana kojima se zbog različitih stigmi prema njima stvaraju poteškoće u njihovom životu. Velik je broj onih koji ne razumiju i nisu osvješteni tuđih problema, a pogotovo je izražena diskriminacija prema osobama s invaliditetom. Da bi se osobe s invaliditetom prihvatilo kao sebi ravne treba početi s edukacijama usmjerenima prema smanjenju diskriminacije i mržnje, a prihvaćanju različitosti već od najranije dobi, odnosno od osnovne i srednje škole. Iz tog je razloga tiskan i Bonton za bolje razumijevanje osoba s invaliditetom koji se mladima besplatno dijeli u osnovnim i srednjim školama, na fakultetu te građanima u sklopu edukativnih radionica.

Invalidi su diskriminirani od najranijih početaka društva jer se takve osobe smatralo nekorisnima jer nisu bile u stanju sudjelovati u aktivnostima važnim za preživljavanje te ih se smatralo teretom. Taj se stav netolerantnosti i diskriminacije nastavio skroz do humanizma i renesanse koji pažnju usmjeravaju na čovjeka i njegove ovozemaljske potrebe pa su i invalidi postali priihvaćeniji u društvu. S obzirom da smo mi došli puno dalje od tih vremena i živimo u vremenu ubrzane digitalizacije i napredne tehnologije koja svima olakšava život pa tako i invalidima stvarno bi bilo društveno odgovorno da se prema invalidima počnemo ponašati kao sebi ravnima i u različitim projektima razmislimo kako njima olakšati i unaprijediti život te ih puno više uključiti u društvo. Uzevši u obzir vrijeme u kojem živim i stvarno bi bilo u redu da postanemo društvo svih njegovih članova, društvo ljudskih prava i socijalne pravde te društvo pluralne demokracije. Ako je to mogla napraviti multinacionalna kompanija onda stvarno možemo i mi pojedinci jer mijenjanje svijesti pojedinca ima veliki utjecaj na sveopću zajednicu.

24.11.2020. u 07:09 • 10 KomentaraPrint#^

ponedjeljak, 09.11.2020.

Što je društveno poduzetništvo i zašto je važno?

Za početak definirajmo pojam društveno poduzetništvo i kako se ono razlikuje od "običnog" poduzetništva. Društveno poduzetništvo predstavlja poslovanje temeljeno na načelima društvene, okolišne i ekonomske održivosti, kod kojeg se stvorena dobit ili višak prihoda u cijelosti ili većim dijelom ulaže za dobrobit društva. Unatoč postojanju i ostalih definicija, u svakoj se od njih spominju pojmovi kao što su društvena svrha, održivi razvoj i inovativnost koje društveno ili drugim nazivom socijalno poduzetništvo objedinjuje. Ciljevi društvenog poduzetništva, uz navedene termine, obuhvaćaju i realizaciju strateških ciljeva, borbu protiv siromaštva, zapošljavanje, stvaranje novih proizvoda, ostvarenje tržišne konkurentnosti, očuvanje sredstava, vrednovanje baštine i bioraznolikosti te unapređenje kvalitete života poslovanjem za opću dobrobit društvene zajednice.

Ovakav je tip poduzetništva, posebice u današnje vrijeme, iznimno važan s obzirom na to da djeluje kao dio ekonomskog sustava te, sukladno tomu, sadrži različite metode rješavanja društvenih problema, odnosno problema s kojima se suočavaju socijalno ugrožene i zapostavljene zajednice. Važno je istaknuti da se navedenim načinima ne pokušava ostvariti profit u prvom redu, kao što je slučaj kod drugih oblika poduzetništva, nego pozitivno utjecati na društvo u cjelini i pomoći mu da ostvari svoje prioritete i potencijale te, na kraju krajeva, život dostojan svakog čovjeka.

Unatoč postojanju brojnih organizacija, kao što su trgovačka društva, potrošačke ili kreditne unije te organizacije civilnog društva, koje na ovaj ili onaj način djeluju po principu društvenog poduzetništva, sam njegov pojam predstavlja relativno nov način poslovanja u svijetu. U Hrvatskoj se pojam upotrebljava tek desetak godina te se još uvijek ne može reći da je visoko razvijen i svjesno primjenjivan u praksi. Nadalje, potrebno je spomenuti kako se društveni poduzetnici suočavaju s teškoćama nedostatnih financijskih sredstava i znanja o pokretanju, upravljanju i održivosti poslovanja, prevelikoj ovisnosti o donacijama, nepovjerljivost ulagača i bankarskog sektora za kreditiranje i zajmove. Stoga, predlažemo jedan zanimljivi TED talk u kojem se govori o pet ključnih stvari za uspjeh u društvenom poduzetništvu https://www.youtube.com/watch?v=Pl8c5ooHfWs.

Zaključno, što mislite o društvenom poduzetništvu? Hoće li se ovaj oblik poduzetništva sve više primjenjivati u budućnosti?


09.11.2020. u 12:16 • 5 KomentaraPrint#^

ponedjeljak, 26.10.2020.

Veliki čovjek

Prošli tjedan smo u sklopu kolegija Društvena odgovornost poduzeća govorili o poduzećima, tj. o njihovom osnovnom cilju, ulozi u društvu, vođama, utjecajima itd. Spomenuli smo mnoge poznate osobe kao što su Donald Trump, Jeff Bazos, Pablo Isla i druge. Uz svjetski poznate osobe, spomenuli smo i jednu osobu iz Hrvatske. Skoro nitko od prisutnih nije znao niti je čuo za tu osobu, doktora Pavla Miletića.

Dr. Pavle Miletić rođen je 1920. godine. Bio je doktor medicinskih znanosti. Cijeli život radio je u Imunološkom zavodu proučavajući anaerobne viruse. Kroz život je više puta bio nagrađivan za svoj rad.
Skromno je živio i bio potpuno posvećen poslu. Nikada nije išao na godišnji odmor, a i po odlasku u mirovinu, nastavio je s radom u Imunološkom zavodu. Cijeli svoj život posvetio je nesebičnom radu za zajednicu.
Doktor je cijelu svoju životnu ušteđevinu od 312.000kn darovao Hrvatskim autocestama za gradnju autoceste Zagreb – Split. Također, svaki mjesec je odvajao četvrtinu svoje plaće za javno dobro, izgradnju autoceste. U HAC-u su prvo bili zbunjeni i odbili uplatnicu jer na tako nešto nisu navikli. Nikada do tada nije se dogodilo da je pojedinac dao svoju privatnu imovinu, novac, za javno dobro.
S obzirom na takav čin, tadašnji premijer Ivica Račan pozvao je dr. Miletića na svečano otvaranje dionice autoceste od Udbine do Zadra.
Bio je osoba koja je vjerovala u važnost kvalitetnog razvoja cestovnog prometa. Smatrao je da svi dijelovi Hrvatske moraju biti dobro prometno povezani.

Kada čujemo ovakvu priču, zapitamo se zašto ništa do sada nismo znali o takvoj osobi. Uvijek su nam u centru pažnje javne osobe kao što su pjevači, glumci i političari, a većina zanemaruje one koji cijeli život rade vrijedno i u tišini. Da nije bilo doktora Miletića i njegovog nesebičnog čina, tko zna kada, tj. koliko godina nakon bismo imali napravljen dio autoceste od Udbine do Splita.

Nakon svega spomenutog, postavljamo pitanje zašto je dr. Pavle Miletić ovo napravio? Je li to bila odluka vrijedna poštovanja? Mislite li da je ispravno postupio? Koliko bi naše društvo u cjelini napredovalo kada bismo svi nesebično pomagali državi u kojoj živimo?


https://www.youtube.com/watch?v=vd92KuT3FbQ

26.10.2020. u 18:23 • 9 KomentaraPrint#^

ponedjeljak, 12.10.2020.

The Corporation

Ovaj tjedan smo u sklopu kolegija Društvena odgovornost poduzeća pogledali film The Corporation. Dokumentarni film profesora Joela Bakana istražuje prirodu, evoluciju, utjecaj i moguću budućnost korporacije modernog doba. The corporation na surov i brutalno iskren način prikazuje razvoj velikih korporacija sa pravnog i moralno prihvatljivog aspekta. Kroz film možemo primjetiti kako korporacije stavljaju na prvo mjesto svoju korist i profit dok uvelike zanemaruju čovječnost radnika u njihovim tvornicama, kao i ekološku održivost iako se mnoge vode upravo tim načelima. Međusobna korporativna komunikacija također pomaže korporacijama u njihovoj manipulaciji nad društvom u svrhu ostvarivanja međusobnog profita.

Zanemarivanje tuđih osjećaja, nemogućnost održavanja dužih odnosa, neuračunljivo ponašanje, konstantno laganje drugih, nemogućnost prihvaćanja krivnje, nemogućnost prihvaćanje određenih društvenih normi i slično nisu kliničke karakteristike samo psihopata, već i korporacija. Kako bi se "klinička slika" korporacija promijenila potrebno je pronaći naći za održivom proizvodnjom kojim bi sačuvali okolinu odnosno resurse. Osvješćivanjem kupaca o društveno odgovornoj kupovini čini se prvi i najveći korak ka većoj promjeni. Kupac svojom odlukom ima mogućnost utjecati nad sudbinom korporativnih lanaca koje se moraju prilagoditi ili će se suočiti sa problemom manjka potražnje. Nažalost kupci često nisu svjesni koliko su njihove odluke važne, a nerijetko su i neinformirani o načinu poslovanja korporacija. Potrebno je stvoriti negativnu sliku u društvu o organizacijama koje ne posluju odgovorno i tako ih jednostavno natjerati da postanu odgovorni ako žele opstati na tržištu. U interesu samih organizacija bi se trebala usaditi ideja da proizvode koje proizvode i prodaju moraju biti certificirani kao sigurni, poželjni i dobri za potrošače bez negativnih posljedica na okolinu.

Poduzeća poput Burson-Marstellera je etično angažirati dokle god ih se ne koristi isključivo u svrhu laganja i obmanjivanja javnosti. Pošteno poslovanje, društvena osjetljivost i zaštita prirode koriste se kao konkurentska prednost u svrhu stvaranja dobrog imidža. Međutim, postoje dva načina kako se stječe takva prednost. Prvi je dosljedna primjena društveno odgovornog poslovanja, a drugi je onaj znatno jeftiniji - greenwashing. Greenwashing je opasno i neodgovorno ponašanje koje u konačnici sabotira održivi razvoj i brigu za okoliš. To je pojam koji opisuje zloupotrebu zelenog imidža isključivo radi profita kompanij.

Iako su od 2004. kad je film izašao neke preinake napravljene, to i dalje nije dovoljno. Ovakvu situaciju treba ozbiljno shvatiti te bi država, mediji i društvo općenito trebalo vršiti veći pritisak na korporacije kako bi počele osim profita gledati i druge vrijednosti, a ponajviše čovjeka, koji čini osnovu njihovu proizvodnje.

12.10.2020. u 22:37 • 6 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2021  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Siječanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (2)
Studeni 2020 (2)
Listopad 2020 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi