Nakon Turske, u Amsterdamu ista priča

srijeda, 21.09.2011.


Prije nekoliko tjedana ispunila sam si dugogodišnju želju i posjetila Amsterdam.
Prvi dojam – kao i lani u Turskoj – ovaj puta još ljubazniji policajac na kontroli putovnica kaže Dobrodošli, jeste li ovdje poslovno ili ste se došli zabaviti. Naravno, sav taj small talk prati iskreni osmijeh i osjećaj da sam dobrodošla, da nikome ne smetam, što na našem aerodromu nije baš tako.
Kažem – zabava i veli on meni – e pa onda lijepo se provedite. Idemo dalje – ulazim u taxi. Opet ljubazan čovjek, smije se, pričamo mi, ljetovao on u Istri, sviđa mu se Hrvatska, opet ista priča pita me zašto sam tu i da mi samoinicijativno 30-ak korisnih savjeta – gdje i što jesti, što zaista vrijedi posjetiti, što je razvikano (naravno prije toga me pitao što me zanima) Dolazim u hotel, opet svi ljubazni, nude dodatne usluge… i krenem po gradu, muzej jedan, drugi, svi gledaju u oči, pozdravljaju, govore savršen engleski, ljubazni su… kad zastanem na cesti i gledam u plan, dođe pokoji lokalni čovjek i pita me trebam li pomoć (ovo mi se naravno vraća jer ja to radim ovdje)
Da nije sve kod susjeda idealno, da naletila sam na jednu od 100 bezobraznu djelatnicu i to na Jimmy Choo cipelama. Klasična priča kad prodavačice luksuzne robe same procjenjuju tko može/ne može nešto kupiti
Uglavnom, što je to u Amsterdamu i Turskoj čega očito nema kod nas.
Svjesnost da su turistička destinacija. Da žive od turista. Da su zato turisti dobrodošli. I zato svaki onaj pozdrav, osmijeh, zahvala ima svrhu i smisao. Zahvalni su na tome. I zato su dobri domaćini.

Ne možemo promijeniti svijet niti druge ljude, no možemo mijenjati sebe – što ste vi napravili za hrvatski turizam. Ja sam samoinicijativno prilazila gostima i u Zagrebu i na moru i nudila pomoć. Razmislite, što možete učiniti sada, što iduće sezone, ako ništa drugo vratit će Vam se kad odete negdje drugdje kao turist – više ćete uživati, ljepše se provesti.

Kristina H.

Objavljeno 21.09.2011. u 16:02 | 0 komentara | Ispiši | #

<< Arhiva >>