hedwig

ponedjeljak, 30.01.2006.

e pa ne znam (taj naslov uvijek)

kaze xiola daj deder pisi vise. pa se mora. e sad. problem je. jer ako kazem xiola, onda bi se nachtfresser mogao uvrijediti. jer i on je to isto govorio. naredio! a onda svi oni koji to misle a ne govore! zato za svih odjednom. pokusaj novog posta. ove zime o kulenu ni rijeci. vise je razloga, a jedan je najprvi. kulena nema. ove zime. pa sam tako neki dan razmisljala. kad sam tu (ovdje gdje sam sada) kulena nema i on fali. poput neke fatamorgane koju pak nikad nisam dozivjela jer nisam bila nikad zedna u pustinji, bar ne u onoj pravoj. dakle rijec je o doslovnosti. no: kad sam tamo (odakle sam potekla=sto bi znacilo da jos uvijek od tamo i izvirem) o kulenu niti primisli. jer ga ima svugdi. u ducanu. i jer nije potreban. pa ga zato i nema. onda ovdje (gdje sam sada) kulen nesto znaci. jer ga nema. ma nekava metafizika, ko ce sada o tome. dakle to je jedan razlog, a ima i prozaicniji. taj da prijatelja koji ga je donosio, onaj slavni nabavljac koji je vec zajebao pred godinu dana za one koji prate postove, vise nema. ili nema u obliku u kojem ga je bilo tada. ali tako je to u pustinji. nije dobro vidati previse slicnih sebi, onda ne bi bila pustinja. pa ni kulen...a joj, ovo je bas glupo napisano, ali nek bude!
ukratko: kulena nisam okusila jos od prvog posta tu.
nema zakljucaka, al jedan se namece: da li bi postovi bili drukciji ?
ostavljam pitanje otvorenim, jer danas su sva pitanja kao nasla odgovore. kad kazem danas, mislim opcenito. razumije se. ali ne i meni, ne i vama, pitanja su otvorena, zato smo tu.(haha, koja pratetika)
ima ih konkretnih. koliko je sati? kakvo je vrijeme ( to je vec za razinu nekonkretnije). ali konkretno, opcenito, sta je to. korektno?
ja si mislim doc u posjetu xioli. da me vodi u roxy club. samo 2 i pol sata voznje. al necu doci. jer i ona ima bajadere.
opcenito: volim filmove iz 70-ih.
a o modi nemam bas stav, mislim ono, ne znam koje me razdoblje privlaci modom. neki se pitaju. ili pak ne. vidim da franz ferdinand dolazi u zagreb. i bas sam sretna sto necu ic. jer mene bas briga za franz ferdinada.bend. a pravi franz. to je povijest. ja cekam neila younga. dala bi i za laurie anderson 50 eura kad bi mi netko platio.
bili su jucer taxedomoon. ja sam bila doma, cini mi se.
u svakom slucaju preporucam koncert broken social scene. i sve druge. uzivo je uzivo.
idem se malo dic.
ala boh

- 01:19 - Komentari (6) - Isprintaj - #

četvrtak, 26.01.2006.

svi moji drugovi

drugarski pozdrav

- 00:09 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< siječanj, 2006 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

iskusni kulen ziri

nakon kulena slijede

neke tajne

  • (namirnice potrebne za izradu 5 kg kulena): 5 kg mesa bez kostiju, 10 dag soli, 8 dag slatke paprike, 7 dag ljute paprike, 5 dag češnjaka.
    (Količina dostatna za dva manja kulena ili jedan veći i jednu kulenovu seku!)

    Svinja mora biti stara od jedne do dvije godine i teška od 140 kg do 160 kg, pravilno hranjena. Za kulen se odabiru prvenstveno leđni dijelovi mesa, a tek zatim but, plećka ili vrat. Mesu se doda i nešto tvrde leđne slanine, Meso se mora dobro ohladiti i ocijediti (na 5°C jedan do dva dana), a zatim se melje ili još bolje sitno nasjecka nožem. Od začina mesu dodajemo sol, češnjak i brižno odabranu crvenu papriku (po želji i nešto ljute).
    U ovom plemenitom zalogaju skrivene su i male tajne. Mesna se masa dobro izradi (izmiješa) i ostavi odležati nekoliko sati, zatim se proba ukus i puni svinjsko slijepo crijevo. Kulen mora ležati osam dana u usoljenom mesu, a zatim se dobro poveže uzicom i stavlja na hladni dim od bukovine, grabovine ili jasena. Dovoljno ga je prodimiti desetak puta (svaki drugi dan). Zbog debljine traži i posebne uvjete zrenja. Dobro mu godi temperatura oko 16°C, a vlaga zraka 75-85%. Treba ga čuvati u hladnoj, mračnoj i prozračnoj prostoriji, zaštićenoj od insekata i glodavaca.