01

utorak

prosinac

2015

Zasto je politicki mit ustrajavati na reformama na temelju izbornih rezultata

Hrvatska ima mladu drzavu, mladu demokraciju, mladu naciju i stari narod.
Vjerovati kako su kao stari narod ista naucili (potrebito za drzavu, demokraciju, naciju) je zabluda.

Korjenite promjene drustva mogu se provesti na vise nacina. Mozete promjeniti vlast, Ustav, zakone, narod.
Nacini na koje mozete provesti promjene su raznolike (pucem, demokratskom i civiliziranom procedurom, prevarom, ... krvavo, miroljubivo, dobronamjerno, suzanjski, slobodarski, ...).


Reforme su promjene (najmanje) zakona ili vise. Promjena vlasti je najniza promjena (koju mozete provesti parlamentarnim izborima ili nekim drugim putem, i nije reforma). Doseg parlamentarnih izbora i svega na sto se mozete pozivati na temelju rezultata na parlmentarnim izborima je promjena vlasti (zakonodavne, izvrsne, sudbene). Nikad nitko na izborima nije dobio mandat za izmjene zakona, ustava (ili naroda). Zasto?

Promjena Ustava, zakona nije politicka odluka. Pristupanje promjenama Ustava, zakona je politicka odluka. Same promjene i Ustava i zakona je od sireg drustvenog znacenja i moraju proci javnu raspravu (sa svim obiljezjima strucnog i drustvenog konsenzusa). Izuzev ako drustvo nije demokratsko i ne postuje vladavinu prava. (Moje je neotudivo pravo osporiti bilo kojem obliku vlasti nesputanu ovlast.)

Zasto onda odredene politicke grupe/partije stranke prisvajaju pravo zagovarati promjene Ustava, zakona pozivajuci se na izborne rezultate (koji i nisu potvrda njihove politicke snage)? Jer je Hrvatska mlada drzava, mlada demokracija, mlada nacija(a stari narod; sto, vidljivo, nista ne doprinosi istinskom djelovanju drzave, demokracije i nacije).
Jer politicku moc (nametanja svoje volje protivno interesima vecine) mogu ostvariti jedino sirenjem zabluda ...