ponedjeljak, 23.04.2007.

Pokemon igre

ludPokémon multimilijunska je Nintendova franšiza koju je stvorio Satoshi Tajiri 1995. godine. Iz prvobitnih Game Boy videoigara nastale su Pokémon animirane serije, manga stripovi, TCG, igračke, knjige i razni drugi mediji. Ime Pokémon skraćenica je japanske izvorne riječi Poketto Monsuta (ili "Pocket Monsters" na engleskom i "Džepna čudovišta" na hrvatskom jeziku) te je kao takva, veoma česta u Japanu. U početku, Nintendo je doslovno preveo Poketto Monsuta – i, doista, "Pocket Monsters" videoigra ubrzo je nastala iste 1995. godine. 1996. godine dolazi do konflikta u Nintendu te uvjetuje promjenu imena iz "Pocket Monsters" u "Pokémon". Glavna fraza igre u japanskoj verziji bila je (Pokémon Getto Daze! – Let’s Get Pokémon! – Uhvatimo Pokémone!); u engleskoj verziji glasila je "Gotta catch 'em all!" ili na hrvatskom "Moraš skupit' sve!". Doduše, danas se te fraze više ne koriste jer je broj Pokémona od prvotnih 150 dostigao zavidnu brojku od 493 Pokémona, te bi bilo nemoguće pohvatati ih sve u samo jednoj igri (osim ako se ne koriste šifre i kodovi).nut

Ideja Pokémon sage temelji se na hobiju skupljanja kukaca, popularnoj razonodi u kojoj je tvorac Pokémona, Satoshi Tajiri, uživao kao dijete. Tajirijeva formula prošla je u Japanu te je ubrzo prilagođena (i prevedena) 1998. za američko tržište, puštanjem videoigara Pokémon Red i Blue. Ove igre dopuštale su igračima da pohvataju, skupljaju i treniraju stotinu neobičnih bića, poznatih kao Pokémoni; i jedne protiv drugih koristiti u borbama povećavajući njihovu snagu. Ti bi Pokémoni zatim "evoluirali" u snažnije Pokémone, istodobno učeći snažnije napade i tehnike. Pokémoni nikada ne krvare ili umiru u bitkama, samo oslabe, ponekad do granice da se onesvijeste – ovo je za Tajirija bilo veoma osjetljiva tema jer nije htio popuniti svijet igara s još "besmislenog nasilja".

Pokémon je skupno ime za sve fiktivne vrste u Pokémon svijetu. Do danas, franšiza je dosegla zavidnu brojku od 493 jedinstvenih vrsta u kojima leži bit cijelog projekta te se broj Pokémona bitno povećao od prvobitnih 150 džepnih čudovišta u početnim verzijama videoigara, Pokémon Red i Pokémon Blue. Riječ Pokémon odnosi se na svakog Pokémona, doduše, u engleskom jeziku riječ ostaje nepromijenjena i za jedninu i za množinu. U hrvatskom jeziku, jednina glasi Pokémon, a množina Pokémoni. Svaka vrsta Pokémona ima svoje ime te se to ime koristi za jedinke te vrste kao i za cjelokupno ime vrste (npr. Cyndaquil – Cyndaquili, Bulbasaur – Bulbasauri).

Pokémon generacije

Prvotne Pokémon videoigre bile su japanske RPG igre s elementima strategija te im je tvorac Satoshi Tajiri koji ih je namijenio igranju na Game Boyu. Ove videoigre, njihovi nastavci, remake verzije te prijevodi na engleski jezik i dalje se smatraju "glavnim" Pokémon videoigrama, videoigre na koje se odnose fanovi kada koriste izraz "Pokémon videoigre". Sveukupno, prodano je 143 milijuna kopija Pokémon videoigara (uključujući i njihove odgovarajuće konzole), što Pokémone čini drugom najbolje prodavanom franšizom ikad, nakon Nintendova Super Maria.

Sva licencirana Pokémon svojstva nadgledana od tvrtke The Pokémon Company strogo su podijeljena na generacije. Postoje tri generacije, koje su definirane Pokémonima koji se u njoj pojavljuju, s četvrtom u izradi. Svaka od ovih generacija prvi je put uvedena s po dvije Pokémon videoigre za Game Boy konzole i njegove nasljednike (uključujući i Nintendo DS), počevši s (u većini zemalja) Pokémon Red i Blue i njihovom remake verzijom Pokémon Yellow za prvu generaciju, zatim Pokémon Gold i Silver s njihovom remake verzijom Pokémon Crystal. Nakon toga došle su Pokémon Ruby i Sapphire, praćene s Pokémon FireRed i LeafGreen, remake verzijama prvotnih igara te Pokémon Emerald, remake verzijom treće generacije igara.

Ove generacije strogo su kronološki podijeljene distribucijom; velik broj Pokémona iz sljedećih generacija pojavljuje se u animiranim serijama, manga stripovima ili TCG-u prije nego što se Game Boy videoigre koje označuju tu generaciju puste u prodaju, ali animirane serije i manga stripovi podijeljeni su po sagama i generacijama po istoj shemi kao i videoigre.


Prva je generacija započela s Pokémon Red i Blue videoigrama. Prva generacija predstavila je prvotnih 151 Pokémona (od Bulbasaura do Mewa), kao i osnove borbama Pokémona. U Japanu, prva je generacija uključivala Pokémon Red, Green i kasnije Blue (s promjenom crteža Pokémona i podlogom u spiljama) verzijama, dok su druge zemlje započele s Red i Blue verzijama (obje su sadržavale obnovljene elemente), ali nikada nisu dobile Green verziju.

Ova je generacija kompletirana igrom Pokémon Yeloow: Special Pikachu Edition, koja je slabo povezana s Pokémon animiranom serijom, u kojoj igrač započinje s Pikachuom koji odbija ući u svoju Poké loptu, umjesto toga prateći trenera/igrača u stopu. Okrenuvši lice svom Pikachuu, igrači bi otprilike mogli prosuditi koliko ih njihov Pokémon voli. Ovi i još neki elementi slični su animiranoj seriji. Programeri su izmijenili pojavljivanja nekih trenera i Pokémona da bi igra što više nalikovala animiranoj seriji, uključujući i pojavljivanje Jessie i Jamesa, poznate članove Tima Raketa u glavnoj priči igre i animirane serije. Jessie i James koriste svoje potpisne Pokémone (Koffing, Ekans i Meowth). Koffing i Ekans poslije evoluiraju u Weezinga i Arboka, ali Meowth ne evoluira.

Ove verzije igara okretale su se oko Kanto regije, ali se pravo ime te regije nije znalo do puštanja druge generacije. Prva je generacija isto tako upoznala igrače s idejom glavnog protivničkog trenera kojeg igrač susreće nekoliko puta tijekom igre, kao i s timom zlih Pokémon trenera.

Ove su igre bile kompatibilne s N64 igrama Pokémon Stadium i Pokémon Stadium 2. Remake verzije prvih dviju Pokémon videoigara, zvane FireRed i LeafGreen, puštene su u prodaju u trećoj "Advance" generaciji.

Druga generacija

Počevši s Pokémon Gold i Silver videoigrama, druga je generacija Pokémona donijela novih stotinu Pokémona (od Chikorite do Celebija), povisujući broj Pokémona na 251, te je donijela novu Johto regiju. Inovacije su uključivale i GamBoy Color IR priključak za dobivanje "Mystery Gift", sustava izmjene dana i noći, koncepta biljaka koje su aktivno rasle i rađale Bobice (predmeti s posebnim iscjeljivim moćima) i Aprikorne (za pravljenje posebnih Poké lopta). U ovoj igri, igrač je mogao promijeniti svoju sobu i promijeniti je prema svom ukusu, kao i uzgajati Pokémone. Uzgajanje Pokémona bio je (i ostao) jedini način dobivanja Pokémon Beba (novu klasu Pokémona). Istodobno, uvedena su dva potpuno nova tipa; Mračni i Čelični tip Pokémona. Čak su i sami Pokémoni dobili neka drukčija svojstva, a jedna od najznačajnijih promjena jest da su Pokémoni sada dobili spolove. Prije, jedini Pokémoni koji su imali točno određen spol bili su oni iz obitelji Nidoran, koji imaju neobično velik oblik seksualnog dimorfizma. Još jedna značajna, iako manja, izmjena jest da su NPC treneri dobili imena uz njihov običan naslov.

Ova igra uvela i je novi alat zvan Pokégear, uređaj koji je igraču koristio kao mobitel, radio, karta i sat. Funkcija mobitela korištena je da bi igrač komunicirao s NPC trenerima u igri zbog potencijalnih revanš borbi. Radio stanice koje su bile odabrane utjecale su na Pokémone koji su mogli biti nađeni u divljini. Postojala je i jedna stanica koja je igraču govorila gdje se mogu pronaći određeni Pokémoni. Sat je uključivao vrijeme i dan u tjednu, a majka protagonista mogla ga je promijeniti iz Standardnog (Zimskog) u Dnevno (Ljetno) računanje vremena. Poznavajući vrijeme uvelike je pomagalo igraču jer su se mnogi Pokémoni pojavljivali u točno određeno vrijeme, a neki su se Pokémoni razvijali u točno određenom dijelu dana (Espeon i Umbreon iz Eeveeja, ovisno o danu ili noći), dok su se neka događanja odvijala u točno određenim danima tjedna. Sunce je sjalo od 6 ujutro do 6 navečer, a ostatak vremena bila je noć.

Ova je generacija kompletirana izlaskom Pokémon Crystal videoigre u prodaju, koja je bila jedina ekskluzivna Game Boy Color Pokémon igra, i jedina koja je igraču dopuštala da izabere svoj spol (inače, do izlaska ove igre, i djevojčice i dječaci u igri morali su biti muškog spola jer nije bilo izbora). Isto tako, bila je prva igra koja je prikazivala animirane Pokémone (Pokémon bi izveo neku animaciju ili kretnju kada bi ga igrač susreo u divljini ili kada je pušten iz Poké lopte) i tekst na ekranu koji je najavljivao da je igrač ušao u novu lokaciju. Crystal verzija modificirala je pronalazak triju Legendarnih pasa, u kojoj je igrač na kraju susreo Suicunea i dobio mogućnost uhvatiti ga. Doduše, ostalo dvoje igrač je morao pronaći na normalan i teži način (nasumičnim susretima u divljini).

Treća generacija

Počevši od Pokémon Red i Blue igara, Pokémon Ruby i Sapphire dodale su još 135 novih Pokémona iz Hoenn regije, kao i Pokémon naravi (25 različitih tipova osobnosti Pokémona), 76 Pokémon sposobnosti (posebne sposobnosti koje Pokémon može koristiti u bilo koje vrijeme), Poké Kockice i Pokémon Izložbe te borbe Pokémona dva na dva. Doduše, ova je generacija izgubila izmjenu dana i noći, kao i kalendar, iako u igri postoji sustav koji prati vrijeme i Pokémoni koji se pojavljuju i evoluiraju samo u određeno doba dana. Ove su verzije uvele i mogućnost uzgajanja Pokémon bobica na određenim mjestima, te je svaka imala svoju vremensku duljinu rasta i cvjetanja, kao i mogućnost pravljenja "Tajnih baza" u drveću i špiljama u koje igrač može smjestiti Pokémon lutke, stolove, stolice, biljke kao i druge stvari.

Mnogi novi Pokémoni ove generacije bili su predmeti kritika, iz razloga što previše nalikuju na Pokémone iz ranijih generacija (primjeri su Butterfree i Beautifly, Seel i Spheal, Kingler i Crawdaunt) ili ne nalikuju na "životinje" poput ostalih (Regirock, Regice, Registeel i Mawile).

Treća igra bila je Pokémon Emerald, koja je nadogradila PokéNAV Trenerovim očima, koje su slične mobitelu u prethodnoj generaciji (ali malo modificiran, jer su igrači sada mogli primati pozive od Vođa dvorana koji su od njih mogli tražiti revanš do četiri puta, no igrači nisu mogli brisati brojeve NPC trenera). Emerald verzija doživjela je povratak Pokémon animacija nakon susreta s divljim Pokémonima. Sve tri verzije mogle su se igrati na Game Boy Advance konzolama.

Ova je generacija zaokružena igrama Pokémon FireRed i LeafGreen namijenjenima Game Boy Advance konzolama. To su remake verzije prvih dviju Pokémon videoigara, koje su uključivale i izbor igračeva spola, nove predmete i regije, instruktore napada, kao i sve vrline druge i treće generacije, isključujući sustav izmjene dana i noći i (osim u Japanu) kompatibilnost s e-čitačem.

Svih pet igara kompatibilne su s programom pohranjivanja Pokémon Box: Ruby & Sapphire za Nintendo GameCube, kao i s Pokémon Colosseum i Pokémon XD: Gale of Darkness igrama. Ta je igra predstavila pustinjsku regiju Orre, kao i iskvarene Shadow Pokémone, i sposobnost "Otimanja"; sposobnost krađe/spašavanja Pokémona od njihovih zlih trenera i na kraju, "pročistiti" njihova srca.

Ne nalik igrama druge generacije, treća generacija nije kompatibilna s prethodnim igrama u seriji, zbog hardverskih ograničenja. Zbog ovog problema, mnogi su Pokémoni postali nedostupni, no situacija je ispravljena puštanjem igara Pokémon Colosseum, Pokémon FireRed i LeafGreen te Pokémon Emerald. Pokémoni poput Celebija i Mewa, dostupnih samo putem Nintendovih sponzoriranih događaja, morali su ponovno biti podijeljeni.

Četvrta generacija

Četvrta generacija započela je puštanjem videoigara Pokémon Diamond i Pearl za Nintendo DS konzolu. Kako se primicao datum puštanja igara u prodaju, puštane su i neke sporedne igre, poput Pokémon Mystery Dungeon i Pokémon Ranger, koje su trenutačno puštene u Japanu od jeseni 2005. i rane 2006. Pokémon Mystery Dungeon otada je stigla u Ameriku, a Pokémon Ranger pušten je u prodaju 30. listopada 2006. Mnogo Pokémona iz ove generacije, poput Munchlaxa i Weavilea, imalo je sporedna pojavljivanja u sedmom i osmom Pokémon filmu (Pokémon: Destiny Deoxys i Lucario and the Mystery of Mew), kao i u Pokémon XD: Gale of Darkness i prije spomenutim igrama.

Zla organizacija ovoga puta zove se Tim Galaxy. Što se igara tiče, sustav izmjene dana i noći vratio se, s dva nova doba dana (zalazak i kasna noć), a razlike u spolovima očitije su, s malo modificiranim grafičkim znakovima Pokémona ovisno o spolu (ženke Butterfreeja imaju drukčije oznake na donjim krilima, ženke Woopera imaju kraća ticala od mužjaka, ženke Scizora imaju veći trbuh u usporedbi s mužjacima). Igre su kompatibilne s igrama treće generacije.nut

Pokémon Diamond i Pearl u Japanu su puštene u prodaju 28. rujna 2006.

Načela igara

Prvotne Pokémon igre bile su japanske RPG igre s elementima strategije, a kreirao ih je Satoshi Tajiri za Game Boy konzolu. Ove se igre (i njihovi nastavci, remake verzije i prijevodi na engleski jezik) i dalje smatraju glavnim Pokémon igrama, i igre su na koje se mnoge igrači odnose kada spominju termin "Pokémon igre". Ove su se igre prodale u 100 milijuna kopija. Ovo ih čini drugom najprodavanijom igraćom franšizom, nakon Nintendove serije Super Marija.

Prve igre u seriji bile su Pokémon Red i Blue (Red i Green u Japanu, praćene s Blue verzijom, a kasnije posebnim izdanjem Yellow verzije). Sve su igre gotovo identične, osim činjenice da je svaka igra imala izabranu grupicu Pokémona koja se nije pojavljivala u drugim verzijama. Glavni cilj ovih igara bio je uhvatiti bar jednog člana od svake 151 vrste Pokémona, iako je 151. mogao biti uhvaćen samo kroz posebne promocije (ili kroz zastoj u svim igrama prve generacije). Iako borba s čudovištima nije ništa novo za igre RPG žanra, mnogi igrači postaju gotovo ovisni o traženju, borenju i hvatanju svakog Pokémona u igri. Još jedan, vjerojatno lakši, cilj bio je postati Prvak Pokémon lige. Neke se Pokémone, poput Mewtwoa, moglo uhvatiti samo na taj način. Ovo se moglo izvršiti nakon prikupljanja svih osam bedževa pobjeđivanjem svih Vođa dvorana, te pobjeđivanjem Elitne četvorke i trenutačnog prvaka.

Početni Pokémoni

Jedan od dosljednih aspekata svih Pokémon igara – od Pokémon Red i Blue za Nintendo Game Boy, do igara Pokémon Diamond i Pearl za Nintendo DS konzole – izbor je tri različita Pokémona na početku igračeve avanture; ta tri Pokémona etiketirana su kao Početni (ili starter) Pokémoni. Igrač može birati između Vodenog, Vatrenog ili Travnatog Pokémona, autohtonog za to područje; iznimka od ovog pravila je Pokémon Yellow (remake verzija prvotnih igara koja prati priču Pokémon animirane serije), gdje igrač dobiva Pikachua, Električnog miša, poznatog po tome što je maskota Pokémon medijske franšize.

U Pokémon Red i Blue i u njihovim remake verzijama Pokémon FireRed i LeafGreen, tri izbora jesu Bulbasaur, Pokémon sjemenka, Charmander, Pokémon gušter, i Squirtle, Pokémon malena kornjača, dok je u posebnom izdanju Yellow verzije, početni Pokémon Pikachu, Pokémon miš. U Pokémon Gold, Silver i Crystal izbori jesu Chikorita, Pokémon list, Cyndaquil, Pokémon vatreni miš, i Totodile, Pokémon velike čeljusti. U Pokémon Ruby, Sapphire i Emerald izbori jesu Treecko, Pokémon macaklin, Torchic, Pokémon pile, i Mudkip, Pokémon riba skokunica. U Pokémon Diamond i Pearl izbori jesu Turtwig, Pokémon mladica, Chimchar, Pokémon mladi majmun, i Piplup, Pokémon pingvin.

Dvije Pokémon igre namijenjene igranju na GameCube konzoli, Pokémon Colosseum i Pokémon XD: Gale of Darkness, dvije su iznimke Travnatog-Vatrenog-Vodenog pravila. U Pokémon Colosseum igri, igrač započinje s Espeonom i Umbreonom, koji su već trenirani do neke mjere do koje se ne može reći da su početni Pokémoni. U Pokémon XD: Gale of Darkness, igrač igru započinje Eeveejem i, nedugo nakon početka igre, dobiva izbor predmeta kojima može razviti Eeveeja u pet različitih evolucija: Vaporeona, Jolteona, Flareona, Espeona i Umbreona.zujo

- 08:07 - komentari (1) - print - Pokemon igre -

subota, 21.04.2007.

Final fantasy novost

Nova izdanja Dengeki i Famitsu časopisa donijela su par zanimljivih intervjua sa detaljima o FF XIII projektu (Fabula Nova Crystallis).

Direktor prve iz FNB serije igara, FF XIII, Motome Toriyama izjavio je kako će uvodna scena biti vjerojatno najintenzivnija u cijelom FF serijalu do sada. Inkorporirati će klasične animacije po kojima je FF poznat no i borbu u stvarnom vremenu koja će nadmašiti sve do sada viđeno u FF XIII trailerima! Nadalje:

Toriyama je opisao i komadić XIII svijeta zvan Cocoon i svijet "ispod njega". Stanovnici Cocoona boje se vanjskih utjecaja te se prema ljudima koji su ih primili ponašaju kao prema virusu i protjeruju ih.

Tetsuya Nomura, dizajner likova za XIII i direktor Versus XIII igre opisao je misterioznog plavokosog diva koji se pojavljuje u posljednjem traileru i dao nove detalje o borbi u Versus XIII.
Zbog snage PS3a (besplatni PR ) siguran je kako će tim moći napraviti borbe na prostorima sa velikim razlikama u visini, a na igračima ostaje da iskoriste pune prednosti prostora ispred, iza, iznad i ispod njih za svoju dobit.
Zanimljiv feature u borbi biti će i dinamičko teleportiranje po terenu brobe, gdje god glavni lik baci svoj mač moći će se teleportirati tokom borbe!
Također je negirao glasine kako će se igrač sam prolaziti kroz Versus XIII, te je koncept borbe i grupe usporedio sa Kingdom Heartsom.
Spomenuo je i kako će Versus XIII koristiti funkcije Sixaxis joypada, ali nije ušao u detalje.

Po riječima Toriyame demo verzija FF XIII mogla bi izaći u sljedećih par mjeseci, a Nomura je siguran kako će novi Versus trailer zadiviti igrače!

- 17:18 - komentari (3) - print - Final fantasy novost -

Windows vista

Windows Vista, prije zvani Windows Longhorn, je najnovije izdanje operativnog sistema Microsoft Windows, te sadrži preuređeni i poboljšani dizajn te mnoštvo novosti u odnosu na Windows XP. Windows Vista je u beta razvoju od srpnja 2006.

RAZVOJ

Kodno ime Longhorn je bilo poznato još 2001. godine, kada su objavljene prve informacije o novom operativnom sistemu iz Windows porodice. U početku je bilo planirano da se ovaj operativni sistem pojavi krajem 2003. godine. Međutim, ubrzo poslije toga, programerski tim je zatražio da se vrijeme razvoja poveća na neodređeno vrijeme, jer je došlo do izvesnih promjena u razvoju i dodavanju novih funkcija i modula.

Počevši od rujna 2005. godine, jednom mjesečno se izdaju nedovršene verzije ovog operativnog sistema, kako bi svi zainteresovani korisnici mogli da isprobaju novu funkcionalnost. Posljednja probna verzija (RC1) je demonstrirala skoro sve nove funkcije i mogućnosti.

VERZIJE

26. veljače 2006. godine, kompanija Microsoft je objavila da će se na tržištu pojaviti čak šest verzija ovog operativnog sistema. Takođe je objavljeno i to da će sve verzije biti dostupne kako za procesore sa 32bitnom arhitekturom, tako i za procesore sa 64bitnom arihitekturom. Imena verzija dotičnog operativnog sistema su:

* Windows Vista Starter
* Windows Vista Home Basic
* Windows Vista Home Premium
* Windows Vista Business
* Windows Vista Enterprise
* Windows Vista Ultimate

Pored ovih verzija, dostupne su i verzije specijalno namjenjene evropskom tržištu: Vista Home Basic N i Vista Business N. Ove verzije se prodaju ugrađenog softvera za reprodukciju multimedijalnog sadržaja, Windows Media Player, usljed sankcija Evropske Unije protiv kompanije Microsoft zbog kršenja izvjesnih autorskih prava. Za razliku od ranijih verzija Windows operativnih sistema prema najavi proizvođača, počev od ove verzije, svi operativni sistemi su dijeljeni u verzije prilagođene različitim profilima korisnika.

ZAHTJEVI

Aero je naziv novog redizajniranog grafičkog okruženja uključenog u Windows Vistu. Slično okruženje već odavno postoji na Mac OS X operativnom sistemu, a odnedavno i na Linuxu. Odavno postoje i različiti 'modovi' za Microsoft Windows XP sa kojim taj operativni sistem liči na Vistu. Za transparencije, animacije i ostale ljepote Aero okruženja potrebna je snažniji procesor sa 3D grafičkom karticom. Grafičke kartice trebaju imati barem 64 MB memorije i podržavati DirectX 9, te imati implementiran Pixel Shader 2.0. Računari koji ne budu zadovovljavali ove uvjete moći će samo imati druge, uskraćene verzije okruženja Aero ili čak staro grafičko okruženje iz Windowsa XP ili 2000. Jedna od značajnijih novosti u novoj verziji Windowsa je način organiziranja i pronalaženja informacija. Promijenjen je Start meni, koji sada omogućava lakše pokretanje aplikacija - čak i pored gomile instaliranih aplikacija, opcija za pretragu dosta olakšava posao. Pretraga u Windows Visti je unaprijeđena i dosta brža u odnosu na starije verzije Windowsa.

Novi alat za pretragu je funkcionalan poput desktop search aplikacija, jer ne pretražuje samo imena datoteka na disku, već i njihov sadržaj, te i e-mail. Osim u Start meniju, search opcija nalazi se i na vrhu prozora svake aplikacije, što donekle podsjeća na Spotlight - desktop search alat operativnog sistema OS X.

Rezultati svih pretraga mogu se spremiti u virtualne foldere, što u prijašnjim verzijama Windowsa nije bilo moguće. Virtualni folderi su potpuno automatizirani te sami osvježavaju podatke. Virtualni folderi mogu biti grupisani, tako da u jednom vidite sve Word dokumente a u drugom sve e-mailove.

SIGURNOST

Premda su izmjene na grafičkom okruženju najvidljivije, najviše rada je uloženo u poboljšanje sigurnosti novih Windowsa. Za razliku od prethodnih verzija operativnog sistema, koji su uglavnom bile nadogradnje, Microsoft je Vistu kao i Windows 2003 Server počeo razvijati od nule. Ovo bi trebalo poboljšati sigurnost novih Windowsa, jer kao što se već u mnogo slučajeva dokazalo, konstantne nadogradnje ostavljaju mnoge sigurnosne propuste koji se iz verzije u verziju operativnog sistema nasljeđuju. S Vistom dolazi i nova verzija Internet Explorera koja ima podršku za tabove (što Mozilla Firefox ima od svoje prve verzije), ima podršku za RSS feedove i novi engine za prikaz web stranica.

U Windowsima XP svi korisnici su najčešće imali administratorske privilegije te su mogli obavljati sve moguće radnje na operativnom sistemu, ali nova verzija bi to uveliko trebala promijeniti. Prilikom instalacije novog softvera ili nekog drugog osjetljivijeg zahvata na operativnom sustavu, Vista će korisnika pitati šifru, čak i ako on ima administratorske privilegije. Uvođenje ovog dodatnog sloja zaštite (Account protection) čini Vistu sličnoj Unixima.

Premda odavno postoje operativni sistemi koji nude gotovo sve što Vista ima, bitka za tržište najvjerojatnije se neće voditi s njima, već sa starijim verzijama operativnog sistema Windows.

ZAHTJEVI

Vista Capable Vista Premium Ready
Procesor 800 MHz 1 GHz
Memorija 512 MB RAM 1GB RAM
GPU DirectX 9 sposobni DirectX 9 sposobni GPU sa Pixel Shader v2.0 i sa podrškom za Windows Display Driver Model
GPU memorija 32 MB RAM 128 MB RAM za rezolucije do 1280x1024 (256 MB+ za veće rezolucije)
HDD 20GB 40GB
Slobodni prostor na HDDu 15GB 15GB
Optički drajvovi CD-ROM DVD-ROM

- 16:31 - komentari (0) - print - Windows vista -

RPG

Igre igranja uloga (RPG, Role Playing Games)

Igre igranja uloga (eng. RPG, Role Playing Games) su jedan od najzastupljenijih i najpopularnijih žanrova u igraćoj industriji.

Samo ime dolazi zbog vašeg načina igranja. Kroz RPG-e najčešće vodite jedan ili više likova (grupa zvana party = družina) i preuzimate njihove "uloge". Likovi mogu imati različite osobine (jaki napadi, specijalne čarolije i sl.), a glavni likovi se ističu dizajnom i naglašenim karakterom. Osim napredovanja kroz lokacije, skupljanja raznih predmeta (itema) i uništavanja neprijatelja, RPG igre su poznate najviše zbog svojih osebujnih i kompliciranih priča koje se protežu kroz cijelu igru.

Povijest RPG-a
Likovi

Bez glavnih likova ne bi bilo ovakvih igara. Glavnog lika, vođu grupe, upoznajemo na samom početku (neke igre vam daju opciju nazivanja lika kako hoćete), pregledavamo njegove vještine i osobine, a kroz njegove razgovore s drugim likovima dobijamo uvid u njegov karakter, često razrađen u sitne pojedinosti. S likovima se igrač poistovjećuje i simpatizira ga ili obrnuto, pa svaki igrač dobiva svoje iskustvo iste igre, što je posebnost ovakvih igara. Između likova se stvaraju (ne)prijateljstva i sklonosti (u jednoj igri: Shadow Hearts - pojavljuje se lik homoseksualne orijentacije).

Svaki lik koristi svoje oružje (mač, štap, pištolj, koplje,...),ima posebne specijalne vještine i izgleda drugačije od svih drugih likova. Čarolijama (više se koristi magija) se mogu koristiti samo magičari, ali ima igara u kojima likovi dijele magiju. U određenim vrstama RPG-a se likovi dijele na klase (više o tome poslije).

Postoje i neigrivi likovi - NPC - Non-Playable Characters, koji ili dublje razrađuju priču (jako važni, najčešće glavni neprijatelji) ili upotpunjuju svijet oko vas (šetaju gradom, prodaju predmete, daju vam zadatke i sl.). Budući da potonji nemaju važniju ulogu, nisu toliko razrađeni kao gl. likovi, ali ponovo imaju jednu svoju osobnost.

Sustav borbe

Drugi važni element RPG-a jest borba. U RPG-u likovi šetaju po polju, 3D okolišu ili prerendiranoj pozadini (u starijim RPG-ima),gdje mogu pričati s drugim likovima, kupovati predmete, odmoriti se u hotelu, pripremati se za borbu i sl. Field ekran se pojavljuje kada ste u gradu ili nekoj drugoj lokaciji. Izvan lokacija se nalazi svjetska mapa - world map,2D-3D prikaz svijeta s prikazom svih lokacija. Na mapi se odvijaju borbe. Ovisno o igri,borbe se odvijaju slučajno (ne vidite neprijatelja) ili kako vi želite (neprijatelji su prikazani znakom ili nekim objektom). Kada dođe do borbe,ekran se mijenja i likovi se nađu na battle screenu - borbenom ekranu. Tada se borba odvija po pravilima igre i završava kad jedna strana pobijedi ili pobjegne. Nakon toga ste vraćeni na prijašnji ekran. Borbe se odvijaju na mapi i na polju.

Razvijanje Likova

U borbama likovi skupljaju iskustvo (EXP - Experience). Određena količina EXP-a je potrebna za dizanje lika na viši nivo (level),tako povečavajući osobine lika.

Osnovne osobine lika su:

* Stamina/Energy/Vitality - nazivi za energiju lika,tj. količinu zdravlja. Više zdravlja,lik može pretrpjeti više štete,tj. ima više HP - Hit Pointsa.
* Wisdom/Intelligence/Mana - nazivi za magičnu energiju lika. Više mag. energije,više magija može koristiti,tj. ima više MP - Mana Pointsa.
* Strength/Power - snaga lika. Više snage,više fizičke štete može napraviti.
* Magic Power/Mana Power - magična snaga lika. Više mag. snage,više štete magični napadi rade.
* Defense - obrana lika protiv fizičkih napada. Više obrane,manje fiz. štete dobija.
* Magic Defense - obrana lika protiv mag. napada. Više mag. obrane,manje mag. štete dobija.
* Evasion/Agility - mogućnost lika da izbjegne napad.
* Speed - brzina lika da reagira na komande.
* Luck - sreća. Utječe na mnoge slučajne događaje u igri.

Ovisno o igri,može biti mnogo više osobina,ali ove su temelj svih.

Već spomenutim dizanjem levela se stječu i specijalne vještine. Kada lik dođe do određenog levela (npr. Level 10),dobit će vještinu koju samo on može koristiti (npr. Power Break - privremeno smanjuje snagu neprijatelja) korisnu družini. Lik se također poboljšava stavljanjem (equip) itema na sebe,poput oklopa,štitnika,ogrlica,narukvica i sl.,svaki sa svojim sposobnostima (npr. Gold Armour diže Defense i Mag Def za 10 i omogućuje liku da koristi Holy magiju). Vještine koje lik može naučiti ima mnogo i drugačije su za svaku igru. Za korištenje specijalnih napada i sl. se koriste MP - Mana Points,HP - Hit Points ili AP - Action Points.

Magije se dijele po elementima:vatra,voda,zemlja,zrak (zna biti i neutralni element,te još i svijetlo - mrak). Dijele se po jačini:slaba,jaka i najjača. Još se i dijele po efektima:napadačke (zadaju štetu),statusne (liječe ili stavljaju dobre/loše efekte na likove,poput otrova) i magije za lječenje (obnavljaju energiju). Korištenje magije troši MP - Magic/Mana Points.

Vrste RPG-a

Po samoj borbi razlikujemo i vrste RPG-a:

* Standardni (turn-based) RPG

Ovo je prva vrsta RPG-a. Borba se igra na poteze,na način da vi odredite svim likovima što da rade putem komandi na ekranu i tek tada se napada i brani. Kontrolu imate jedino kada upisujete komande,tijekom napadanja možete samo gledati rezultate. Ovo je preporučeno za početnike u igranju i igrače naklonjene sporom igranju.

* Taktički RPG

Kompliciraniji oblik gornje vrste. Blizak strateškim igrama na poteze. Borba se odvija na velikom polju podijeljenom na kocke. Likovi se miču po određenom broju polja i tada mogu napadati ili obaviti neku drugu komandu. Uveliko najteži oblik mnogim igračima,treba velika količina znanja i dobra sposobnost taktiziranja.

* Akcijski RPG

Borba je brza i kaotična. Likove upravljate slobodno po prostoru,najčšće vodite jednog,a druga dva vodi kompjuter/konzola. Brzo reagiranje,izbjegavanje i snalaženje općenito je potrebno.

* Hack`n`Slash

Najsličniji akcijskom RPG-u,samo što ovdje vodite likove kroz velik (moguće slučajno kreiran) svijet,ne mijenjajući ekran direktno ulazite u borbu. Neprijatelja nikad dosta i svodi se na njihovo što brže ubijanje i ostati živ. Priča nije razvijena kao u ostalima. Pretežno popularan na PC-u.

* Real-time RPG (stvarno vrijeme)

Poznat i Final Fantasy serijala, Real-time RPG je RPG u kojemu se borba odvija u stvarnom vremenu. Npr. na dnu ekrana imate mjerač koji, kada se napuni, vam donosi meni s opcijama za različite vrste napada. Kad završite potez, čekate da se mjerač ponovno napuni. Međutim, i neprijatelji također imaju mjerač. Kad im se napuni do kraja, i oni mogu napasti.

* MMORPG - eng. Masive Multyplayer On-Line RPG

Odvija se u realnom vremenu sa velikim brojem igrača diljem svijeta spojenim na jedan ili više centralnih servera. Popularniji predstavnici ovakovog tipa RPG-a su World of Warcraft i Anarchy Online.

* No ovo nisu svi podžanrovi RPG-a. Proizvođači stalno smišljaju nove tehnike i principe,ali uvijek imaju neku poveznicu s osnovnim oblicima.

Neprijatelji
Protivnici u RPG-u su većinom čudovišta (monsteri) i/ili vojnici. Čudovišta su često preuzeta iz narodnih mitova i legendi,tako da možete u više igara naići na Minotaura,razne zmajeve,vilenjake,i dr. U početku počinjete sa slabim protivnicima,otprilike jednakima vašem Levelu. Postepeno će se mijenjati,jačati i povečavati broj. Svako malo,kada prijeđete jednu lokaciju ili obavite jedan zadatak,borit ćete se protiv bossa,jačeg neprijatelja od ostalih kojih ste do tada susreli. Borbe s bossovima su poznate kao teške i duge. Na kraju svakog RPG-a morate pobijediti bossa,ujedno najjačeg neprijatelja u igri. Zadnje borbe mogu potrajati i do jednog sata.

Itemi

Itemi su predmeti koje dobivate ili kupovinom ili pobjedom neprijatelja (rjeđe). Po vrijednosti dijele se na obične i rijetke (rare). Obični itemi služe za liječenje (npr. Potion - liječi 50 HP), stavljanje efekata (statusa), zadavanja štete (Grenade). Tu spadaju i oružja (Weapons), oklopi (Armor) i ostalo (Accesories). Mogu se koristiti u borbi. Rijetki itemi služe za daljni napredak u igri (još se zovu i Key Items ili Quest Items). Ne mogu se iskoristiti, osim kada to treba napraviti da bi mogli nastaviti dalje. Dobivaju se u posebnim uvjetima.

Priča

Priča u RPG-u mora biti opsežna, s mnogo likova, događanja, lokacija. Najpoznatiji RPG-evi, npr. Final Fantasy, Star Wars:Knights Of The Old Republic, Disgaea i mnogi drugi pružaju užitak RPG igranja kroz odličnu priču dugu kao nekoliko romana. Nailazit ćete mnoge likove, upoznati njihove sudbine, upasti u političke, religijske i moralne zavrzlame. Mnogo moralnih tema se obradilo u RPG-ima, ponekad i šokantnih, ali je svaka ostavila dojam na igrača. Glavna tema u igri je praćena s mnogo sporednih i neobaveznih, svaka sa svojim likovima i događanjima. Sve zajedno se stapaju u jednu cjelinu i čini poseban užitak otkrivati dio po dio priče, sve do velikog finala na kraju kada se sve razrješava.

Umjetnost RPG-a

RPG ima veliki umjetnički potencijal. Vrhunski RPG-ovi imaju detaljno isplanirane okoliše, nacrtane rukom i potom prenesene u 3D. Umjetnici koji se ističu su Tetsuya Nomura i Yoshitaka Amano, oba priznata u svom radu u Final Fantasy serijalu, veliki su uzor slikarima fantastičnih prizora. Druga umjetnost po važnosti u RPG-u jest glazba. Od japanskih poskakujućih melodija do orkestralnih dionica vrijednih štovanja, sve ćete naći u RPG-u. Glazbeni majstor RPG-a je Nobuo Uemacu, još jedan suradnik u FF-u. Na kraju imamo i utjecaj filma. Važnije scene u RPG-ima se često predoče animacijama vrhunske kvalitete. Mogu biti animirane ručno (najčešće je anime), ali popularniji je FMV - Full Motion Video.

- 14:07 - komentari (3) - print - RPG -

World of warcraft

World of Warcraft jedna je od najigranijih mrežnih računalnih igara na svijetu.

Tematski se nadovezuje na prethodne nastavke istoimenih igara (Warcraft I,II i III) sa pripadajućim ekspanzijama. Proizvođač igre je Blizzard Entertainment - tvrtka koja zarađuje preko 100 milijuna eura mjesečno samo od tog naslova (za igranje same igre potrebno je plaćanje mjesečne pretplate).

Igrač izabire jednu od 10 mogućih rasa i 9 klasa. 5 rasa na strani su Alijanse - ljudi (humans), patuljci (dwarves), gnomovi (gnomes) noćni vilenjaci (night elves) i draenei povodom izlaska ekspanzije,, a 5 su na strani Horde - nemrtvi (undead), orci (orcs), taureni (tauren) trolovi (trolls) i blood elves (krvavai vilenjaci) također povodom izlaska ekspanzije

Od izbora klasa postoje: ratnik (warrior), vještac (warlock), šaman (shaman), odmetnik (rogue), svećenik (priest), sveti vitez (paladin), čarobnjak (mage), lovac (hunter) i druid (druid).

Nakon kreacije lika igrač počinje svoj "virtualni život" u Azerothu (svijet u kojem se zbiva radnja). Osim rješavanja raznih zadataka (questova), igrač može prikupljati iskustvo (experience - xp) potrebno za napredak na višu razinu i samostalno ubijanjem divljih životinja, čudovišta, istraživanjem i otkrivanjem novih podrućja i sl.

Dio igre koji je posebno zabavan su tzv. battlegrounds, odnosno neka vrsta virtualnih arena gdje se igrači bore jedni protiv drugih, sa određenim krajnjim ciljem arene.

Ekspanzija

16. siječnja 2007. izašao je prvi dodatak za World of Warcraft pod nazivom The Burning Crusade. Važnije promjene u odnosu na original su: novi kontinent Outland, dvije nove rase Blood Elves(Horda) i Draenei(Alijansa), nova profesija jewelcrafting, novi battleground pod nazivom Eye of the Storm, leteći mount i maksimalni level 70. The Burning Crusade je u prva 24 sata ostvarila prodaju od 2.4 milijuna primjeraka, čime je postala najbrže prodavanom igrom za osobna računala.

- 00:17 - komentari (0) - print - World of warcraft -

petak, 20.04.2007.

U siječanju

Nintendo Entertainment System (NES) ili Famicom je 8-bitna igraća konzola koju je razvila japanska kompanija Nintendo i prvo izbacila na japansko tržište 1983. godine. NES je prva globalna konzola koja se prodavala na svim kontinentima i koja je do kraja 1995. godine, kada je prestala proizvodnja, tvrtka Nintendo je uspjela prodati oko 60 miliona konzola.Nasljednik NES-a je bio SNES oko čega čemo raspravljati iduči put.Vjerojatno najbolji od sva tri je bio Nintendo 64 ili još N64 ime je za igraću konzolu koju je projektirala japanska tvrtka Nintendo i izbacila na tržišta Japana (23. lipnja, 1996.), SAD (29. rujna, 1996.), Australije/Europe (1. ožuljka, 1997.) i Francuske (1. rujna, 1997.). Prilikom izlaska na tržište Japana i SAD-a za konzolu N64 bile dostupne samo dvije igre: Super Mario 64 i Pilot Wings 64, dok za ostala tržišta bila je dostupna i igra Star Wars: Shadows of the Empire. Nintendo 64 spada u Petu generaciju igraćih konzola.

- 23:14 - komentari (1) - print - U siječanju -

Survival Horror

Survival Horror (u doslovnom prijevodu "horor preživljavanja") jest žanr video-igara u kojemu vodite jednog lika i pokušavate preživjeti u rigoroznim uvjetima. Element straha je sveprisutan. Igre znaju biti teške u pogledu akcije i rješavanja raznih zagonetki. Grafički su prevladavale prerendirane pozadine rađe nego 3D (radi većeg realizma). Krvi često bude naveliko i naširoko,kao i mnogo nasilnih i morbidnih prizora,stoga se ne preporučuje mlađim igračima,niti onima sa slabim srcem. Neke igre su čak i zabranjene u pojedinim državama.

Povijest Survival Horrora

Smatra se da je prvi Survival Horror bio Alone In The Dark. Iako nije bio pretežito uspješan,utemeljio je žanr i postavio osnove. Prvi uspješni Survival Horror je bio Capcomov Resident Evil,izašao 1998. za Playstation. Za tadašnje vrijeme je imao izvrsnu grafiku,još uvijek dobru priču i predstavljao je veliki izazov igračima nenaviklim na žanr. Potaknuti uspjehom,ostali proizvođači su počeli raditi svoje više-manje uspješne uratke. RE je dugo držao prijestolje Survivala,do pojave jakog konkurenta: Konamijevog Silent Hill-a. SH se,umjesto hektolitrima krvi i mnogo akcije,koristio atmosferom,kompliciranom pričom i nadrealnim prizorima da bi držao igrača na konstantnoj napetosti. Od tada pa nadalje se svi Horrori uspoređuju s RE i SH. Još uvijek se fanovi bore oko toga koji je bolji: RE ili SH,ali se sve svodi na isto: njihov uspjeh je ponovio rijetko koji Horror (Fatal Frame).

RE i SH imaju više nastavaka,od kojih se ističu nadolazeći Resident Evil 4 za Gamecube i 2001. izašli Silent Hill 2 za PlayStation 2.

Kako se igra?

Glavni cilj igre,na kraju krajeva,jest preživjeti. Pred vas se postavljaju različiti zadaci (npr.,stići do reaktora i uključiti ga da bi mogli izaći iz zgrade i nastaviti prema izlazu iz grada),koji se nižu jedan po jedan,svaki sve teži. Da biste uspješno obavili zadatak,potrebno je ubijati neprijatelje,riješavati zagonetke i snalaziti se po prostoru.

Neprijatelji

Oni su vaša najveća prijetnja,često su zombiji,mutanti (RE) ili morbidna stvorenja (SH). U početku su slabije vrste,kasnije dolaze jače i otpornije. Znaju vas napasti u nezgodnom trenutku i dobro prestrašiti. Općenito,u ovakvim igrama je bolje bježati,skupljati zalihe i napasti tek kad ste 90 % sigurni da ćete ih ubiti. Moguće ih je zaobići na otvorenim prostorima,ali u hodnicima nećete imati izbora. Ima letećih neprijatelja (znaju višestruko otežati put),a u SH4 neke je moguće samo omamiti (!) .
Kada prijeđete lokaciju,zna vas dočekati boss(gazda) - neprijatelj jači (i ružniji) od običnih. Vrlo teški,svaki zahtijeva posebnu tehniku borbe. U RE3 glavni protivnik - Nemesis - vas pokušava ubiti više puta,a svaki put ima drugačiju tehniku (postaje skoro nepobjediv kada dobije bacač raketa,a na kraju igre ga morate pobijediti ogromnim laserom).
Oružja u Survival Horroru su najčešće vatrena (pištolj je skoro uvijek prvo oružje u igri),korisna jer zadavaju štetu na daljinu. Bliska (melee) oružja su tu samo ako ostanete bez metaka u nezgodnoj situaciji, primjer bliski oružja: motorna pila, pneupatski čekić...

Zagonetke

Većina zagonetki je u stilu "pokupi-nađi-upotrijebi" (ključ-vrata-otključaj). Svaki predmet koji pokupite ima svoju funkciju koju morate otkriti i upotrijebiti ga na određenom mjestu. Kroz igru se skupljaju karte prostorija i razni dokumenti koji vam pomažu u odgonetavanju zagonetki i detaljnije objašnjavaju priču. Kompliciranije zagonetke se pojavljuju pri kraju igre,igrači često "zapnu" na takvim dijelovima. Nema ih puno,ali svaka će vas dobro namučiti.

Priča i likovi

Često je priča u stilu Hollywoodskog filma,za primjer ćemo uzeti RE. U RE-u ste zarobljeni u velikoj vili opkoljenoj zombijima ,mutantima i raznim drugim stvorovima infestirani Virusom T,proizveden u tajnom laboratoriju Umbrella kompanije ispod vile. Morate saznati što se dogodilo i izaći živ iz kompleksa. Možete izabrati hoćete li voditi Jill Valentine ili Chrisa Redfielda tj.,lakšu ili težu inačicu igre. Svaki lik ima svoj scenarij i radnju,tako da cijelu igru vidite kad odigrate s oba lika. Razgovori i važniji događaji su prikazani u animacijama filmske kvalitete. Ovakav stil radnje su pratili (i još prate) mnogi Horrori.
SH je uveo upravo suprotno od radnje RE-a. On ima element nadnaravnoga,sa teško shvatljivom radnjom i duboko karakteriziranim likovima,za razliku od plošnih likova u RE-u. SH se može usporediti s filmom Jacob`s Ladder i uspješnicama poznatog redatelja Davida Lyncha. SH dandanas nije potpuno raznjašnjen,ljubitelji diljem svijeta smišljaju teorije za objasniti radnju svih SH nastavaka.

Bolji naslovi survival horrora:
Resident Evil
Resident Evil 2
Resident Evil 3: Nemesis
Resident Evil 4
Resident Evil Zero
Silent Hill
Silent Hill 2
Silent Hill 3
Silent Hill 4:The Room
Fatal Frame

- 19:03 - komentari (2) - print - Survival Horror -

PS3 problem

Još jedna kratka i zanimljiva vijest ponovno će uzburkati duhove gaming zajednica. Naime, otkriveno je da će PlayStation 3 za rad trošiti čak 380 watta snage. To je dva puta više nego što troši Xbox 360 i čak četiri puta više od onoga što potroši PlayStation 2.burninmad

Neslužbeno doznajem kako to znači da će vam se račun za struju povisiti za oko 80 US$ (podaci za Američko tržište gdje su troškovi mnogostruko veći) ukoliko igrate PS3 svaki dan u mjesecu po četiri sata dnevno.headbang

- 18:55 - komentari (0) - print - PS3 problem -

Nintendo Wii

Wii je radno ime nove Nintendove konzole koja je nasljednice konzole GameCube. Ovo radno ime je izabrano zbog toga što Nintendo namjerava uvesti nove koncepte koji će po mišljenju Nintenda stvoriti revoluciju i industriji video igara. Na primjer upravljač će znati svoju točnu poziciju u tri dimenzije, što je inovativni koncept u konzolama. Tvrtka Nintendo namjerava pustiti ovu konzolu u prodaju 9. svibnja 2006., i do sada su samo šturi podaci bili upućeni medijima. Prema onome što je dosada rećeno mikroprocesor za Wii izradit će američka tvrtka IBM, dok će kanadska tvrtka ATI Technologies izraditi grafički mikroprocesor. Isto je tako poznato da će konzola imati bežični ethernet Wi-Fi, te USB međuspojnik. Nintendo je također obećao da će nova konzola biti kompatibilna sa GameCube, tako da će Wii moći korisiti već postojeću biblioteku softvera kao i hardverske dodatke za GameCube.

Wii je trenutačno prodan u oko 4 milijuna primjeraka

- 18:53 - komentari (0) - print - Nintendo Wii -

Xbox 360

Xbox koji bi uskoro trebao izaći izaziva veliki interes. Iako su podaci neslužbeni, pretpostavlja se da će procesor biti baziran na Power PC-ju i imat će tri jezgre na 3 GHz koje skupa dijele 1 MB L2 memorije. Za grafiku se brine ATI-jev čip, koji je ispred današnjeg X800, radi na frekvenciji od 500 MHz te ima podršku za shaderski model 3.0.

Sistemska memorija porasla je s trenutnih 64Mb na 256Mb. Tvrdi disk trebao bi doći kao opcija, a zna se da će 2 GB na njemu koristiti kao sistemski keš. Podaci vezani uz igre skladištit će se na memorijskim karticama veličine od 64 do 1.024MB. Osam MB koristit će sistem, dok će ostatak biti naminjen igraču. Konzola neće imati klasični audiočip, dekompresija će se odvijati hardverski, a sve ostalo radit će softver. Isto tako, konstruktori su odustali od krutog DirectSound 3D-a i odlučili se za X3DAudio. Od softverskih komponenti i usluga Microsoft se dosjetio Gamer Cardsa koji će sparivati igrače na Internetu te Marketplacea, mjesta na kome će biti omogućena kupovina ili besplatno skidanje novih sadržaja za igre.

- 18:44 - komentari (0) - print - Xbox 360 -

Đepne konzole

Game Boy:ime je za porodicu dlanovnih igraćih konzola koju je razvila japanska tvrtka Nintendo. Prva inačica igraće konzole Game Boy pojavila se 21. aprila 1989. godine u Japanu, a poslje nakon četiri mjeseca na tržištu SAD-a. Uzveši sve inačice, do sada (2006) je prodano preko 120 miliona primjeraka prijenosne konzole Game Boy.Do sada ih je izmišljeno 5,a to su:# Game Boy
Game Boy Color
Game Boy Advance
Game Boy Advance SP
Game Boy Microeek

NDS:Predsjednik Nintenda Satoru Iwata potvrdio je kako proizvodnja Nintenda DS Lite-a dodatno povećana zahvaljujući više nego izvrsnim prodajnim rezultatima. Tako je proizvodnja s prošlomjesečnim 2,2 milijuna povećana za 300 000 primjeraka odnosno na 2,5 milijuna.

Podaci vrijede za međunarodno tržište, te s obzirom na prodaju ove prijenosne konzole, upitno je hoće li Nintendo čak i s ovim povećanjem proizvodnog procesa uspjeti zadovoljiti cjelokupnu tržišnu potražnju, u prvom redu japanskog tržišta.

S obzirom da Nintendo uskoro stupa na korejsko tržište, odgovor na to pitanje postaje tim više jasan.

Otprije je poznata činjenica da ćemo povezivanjem PlayStationa 3 i PlayStation Portable-a moći uživati u prenošenju multimedije i na malom wide screen ekranu PSP-a. Kako je dosad najavljeno, zasad će veza raditi na principu direktnog umrežavanja dvaju uređaja dok bi u budućnosti veza trebala funkcionirati i putem interneta.

Kao novost, Sony najavljuje funkciju igranja PS3 igara na PSP-u, što bi vjerojatno trebali shvatiti kao neku vrstu alegorije, s obzirom na mogućnosti PSP-a.

Vjerojatno će neke funkcije igre biti dostupne igraču na pregled, a vrlo vjerojatno bi se moglo raditi o mini igrama koje će "osnovna" Blu-ray igra sadržavati. Isto tako, najavljeno je kako će PSP poslužiti kao media player samo u slučaju ako imate 60 GB PS3 putem Wi-Fi veze, a nije poznato hoće li za 20 GB verziju biti dostupna ista funkcija preko USB kabela ili možda bežičnog routera.http://www.blog.hr/smajlici/cool.gif
cool

Također, potvrđeno je da će PS3 igre biti "region-free" makar postoji mogućnost da ipak bude izuzetaka, kako je izjavljeno od strane SCE-a. Što se tiče update-a koji će biti dostupni za PS3 konzolu, poznato je da će ih biti moguće "skinuti" putem interneta.

PSP:Isto tako, instaliranje novih zakrpa ili softverskih dodataka bit će moguće i preko USB flash kartica, a Sony najavljuje i zakrpe koje će biti dostupne putem regularnih igara i ostalog softvera. Korisnicima PSP konzole ovo bi se mogla učiniti kao poznata praksa, koja između ostaloga zahtijeva i nove zakrpe kako bi neke igre bile funcionalne.

- 18:18 - komentari (0) - print - Đepne konzole -

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.