Irreparabile tempus

< prosinac, 2004 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

litterae

Gdje je što?

kratki sadržaj, radi razvijanja diskusije o bajatim blogovima (BB).

Dan dugih valova
(komentara 3)

Vrijeme na blogu
(komentara 2)

Pepysova mapa
(komentara 7)

Samuel Pepys ima blog!
(komentara 2)

Petteia
(komentara 0)

Zastoj u moždanom prometu
(komentara 0)

Popbok
(komentara 0)

Brat Ansgard apgrejdao
(komentara 0)

Kejf halak ja akhi?
(komentara 2)

Carstvo jezika
(komentara 2)

Šareni artikal
(komentara 0)

iš po iš fetiš
(komentara 2)

Šerlokijana
(komentara 3)

crash0, pazi citat!
(komentara 0)

Ovoga mjeseca u alternativnoj antičkoj povijesti
(komentara 0)

Dva haiku hodaju po cesti
(komentara 2)

Započinje oporuka praščićeva.
(komentara 2)

Dragi Erazmo
(komentara 3)

Danas u alternativnoj povijesti
(komentara 1)

Defragmentirani disk
(komentara 1)

Ko je bez grijeha nek baci kamen prvi
(komentara 2)

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


Cui bono vox?

Ezoterija za mase.

------

Svi brojevi, jeftini modeli:

Noga br. 51: Originalna kopija

Noga br. 50: Guzit ću vas, pušit ćete

Noga br. 49: Quod me nutrit me destruit

Noga br. 48: Rieliti

Noga br. 47: Vlastita pompejanska soba

Noga br. 46: Filologija krvi

Noga br. 45: IO MOI MOI

Noga br. 44: Mi bi još!

Noga br. 43: Rođenje nacije iz smrti bogova

Noga br. 42: Queergilije

Noga br. 41: Andautonia Airlines

Manje nemamo... žao mi je, naručili smo, uskoro ćemo dobiti...

Get Firefox!

Oči širom zatvorene (komentare oćemo/nećemo)

Ortopedija
Carapa
Cipela
Kurje oci

Manolo Blachnik
Dogodilo se na današnji dan (u drugom univerzumu)

Ludi znanstvenici vitlaju kompjuterima

Dr Gejmer

Stultitia Erasmo salutem

Nevidljivi Celizić

(Cevap in the sky with diamonds R. I. P.)

Billy Holiday, Sirija

ToNeFuj

Plastibumsen

Olifant

Barabant

Blackbeltjones/work

Okrečeni borovi

Tok superiorne svijesti

Herostrat ište

Buda u Đurđevcu

Zrinoanalitičar

X Files iz Adžijine

TramTincica!!

Protestant

Mladitatant

Mezzomariner

Velegradele?

Kolega, pa kako to?

Gazdaona

Pržiona

Sanjaona

Raguza


Klasična antika u modernoj kulturi (puno zabavnije nego što zvuči u prijevodu)

Rogueclassicism

Bloggus Caesari

Jonski rječnik, ažuriran
Opraj! Pozvaj!
Vaukati (pas vauče)

--------------------

Probudise te!

A zašto su vukovi opasni? = općevažeća tema za ćaskanje

To će brzo proći! (kad se ogrebe ili udari)

Smislićemo već nešto = fraza za priznavanje poraza (onda s uzdahom počne biti poslušan)

Ja bogat i nisam... = Ja, bogami, nisam (fraza iz priče o mačku Findusu, "Ja bogami nisam probušio gumu" i sl.)

tratkor = traktor
Tunela = Nutela
ćki = kći ("Ona je moja ćki!" --- citat iz crtića "Čarobna frula")
usukati = obratno od isukati (mač)
klopoči = lopoči (na njima sjede žabe)
kruhi = kruh kad hoće kroki kroket kojega nema
s nogima = njihanje na rukama tako da završi među raširenim nogama pa opet do stropa

Ako da, onda da, ako ne, onda ne. = fraza za sve situacije. Probajte ako ne vjerujete.
Ona plaka! = Ona plače
trajetk = još jedan iz serije metateze likvida (a kolko sam se ja mučio da naučim taj termin!)
VaVa ples = skakanje po krevetu između 1 i 2 godine
kočolada = čokolada
dotkor = doktor
narupati = napraviti rupu
pepeljaranje = igranje biljara na kartonskoj kutiji u stilu zločestih dečki iz Disneyjevog Pinokija
uzmeti = uzeti

filologanoga
petak
Zelena loptica Dan dugih valova

Budući da danas sunce sja, idući na posao razmišljao sam ja. I mozak mi je izbacio sve do sive kore spoznaju da je Braudel smislio dobre fore

(e sad bi mogli dalje repat kad bi se zbilja potrudili, al bolje nastavit u prozi)

Alzo: Braudel je smislio da u povijesti postoje fenomeni različiti po dosegu. Jedni su kratki, drugi srednji, treći dugački. Dugački su mu bili najzanimljiviji. Usporedio ih je s valovima (valjda onim podzvučnima, koje mi ne čujemo jer su za naša uha preveliki, ali se šire jako daleko). Ti fenomeni longue duree (bio je Francuz taj B) određuju ljude i ljudsku povijest na jako duge staze. To znači --- države se mijenjaju, generacije prolaze, granice se šeću vamo-tamo, kulture, mode, vrijednosti nastaju i nestaju kao cvijeće u vrtu --- a longue duree okviri još uvijek nas određuju. Nas kao i naše praprapraprabake, kao i one bake koje su bile --- ili bi bile --- nekoga drugoga, ali su živjele ovdje... Pomislite, recimo, na transformacije festivala koji označava kraj godine i zimski solsticij: za Rimljane jedno, za Slavene drugo, u srednjem vijeku treće, u moderno doba četvrto --- a još uvijek, u trenu kad s D i J donosim bor i upaljenu svijeću u kuhinju i recitiramo onu smiješnu "molitvu" pune lagve vina i ambare žitka, puričov racičov, gusičov teličov... --- još uvijek radimo nešto što su radili dvije i, valjda, tri tisuće godina prije nas (i još nam uvijek to nešto znači: iz sentimentalnih, ili nekih drugih, razloga bilo mi je jako važno da to izvedemo, i jako drago što jesmo). Putevi kojima pastiri gone stada... Što jedemo... Kuda rijeke teku... Onda nas ošamuti kad vidimo da je nešto što smo smatrali esencijom Svojega zapravo Tuđe...

(A nakon nekog vremena, žalosno je gledat, Braudelova inspiracija pretvara se u uredne i nemaštovite doktorate, ali to je druga priča.)

Ono što je meni palo na pamet danas na suncu jest kako longue duree postoji i u našim životima, ne samo u povijesti naroda, prostora i ostalih makro-fenomena.

Gledate svoj život iz dana u dan: više-manje isto. Pišete dnevnik (kao Pepys): upravo je zbog te istosti dosadan, upravo je istost osnovni problem dnevnika. (*Postoji dnevnik biskupa Maksimilijana Vrhovca, gdje je najveći broj zapisa ovakav: 12. 6. nihil (= ništa). 13. 6. nihil. 14. 6. nihil. itd.) A onda, najednom --- više niste onaj tko ste bili. Otkud? Kako? Malo je prijelomnih trenutaka, malo se života promijeni u magnovenju. Ili barem manje nego što ih se promijeni na onaj drugi način. Longue duree --- svaka od tih nezanimljivih, neprimjetnih stvari --- i "ritmovi godine", godišnja doba, uostalom --- određuje nas isto kao i fatalan susret, presudna svađa, sudbonosna pobjeda u finalu prvenstva.

Kako uhvatit te dugačke valove?

Izvali filologanoga, 31.12.2004. u 14:30.

Pa šta onda? (3) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

četvrtak
Zelena loptica Vrijeme na blogu

Jedan od vanjskih blogova --- Grand Text Auto grupnjak --- ima nešto interesantno; podsjetilo me na stalni problem o kojem je i Ane piskarala/piskarnula (izvintemešto...) u svom komentaru o obradi Pepysa, malo niže.



Kad dođete na GrandTextAuto stranice, vidjet ćete zdesna stupac "Recent Comments": tko komentira koji post.

Blog je u sirovom obliku dnevnik --- i to dnevnik koji ne gleda unatrag. Nešto napišemo, idemo dalje, prošlo je. Čitaćemo, rekla bi Severina, pod stare dane. Čar trenutka. Čar novoga. Potrošna roba --- privlačna, ali jednodnevna.

Ali ima tema o kojima bismo voljeli duže razgovarati. O kojima ćemo za mjesec dana misliti drugačije nego danas. O kojima bi netko tko će nas upoznati tek za mjesec dana imao nešto interesantno reći.

Dakle: delinearizirati blog. Napraviti, umjesto toka priče, grumenčiće i grudice misli. Raditi, kao što rade kipari (i pisci?), pomalo na različitim projektima. Nekome paše tok. Nekome grumenčići!

Kako dizajn (da ne velimo stil) određuje mogućnosti mišljenja: desni stupac s GrandTextAuto bloga pomaže toj "zrnatosti". Ono što bih rado napravio, kad bih znao kako se to na bloghaeru može.

Tome donekle služi i prikazivanje samo jednog zapisa / posta na stranici --- ali samo ako je praćeno onim desnim stupcem!

Japanska estetika: goli zid --- i jedna kaligrafija.


Izvali filologanoga, 30.12.2004. u 17:37.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Pepysova mapa

I eto, odmah se morao umiješati posao... Techquila Shots radi topičku (izvinte me što psujem) mapu Pepysova dnevnika --- tj. rastavlja tekst u elemente kojima se onda može pristupati ne-linearno, tj. pretvara priču u katalog i bazu podataka. Preraspoređivanje stvarnosti, s hijerarhijama (sortiranjima elemenata), XML-om i kompletnim vatrometom.

To vam je in nuce moj d******* (izvinte me što psujem II).

Izvali filologanoga, 30.12.2004. u 13:16.

Pa šta onda? (7) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Samuel Pepys ima blog!

(hvala Quod za link)

Samuel Pepys (izg. Pips, kao u ... Čips i Video-klips) bio je državni službenik u Londonu od 1654. (godine kad Trogiranin i povjesničar Ivan Lučić Lucius odlazi u Rim); P. je umro 1703. (kad je objavljen erotski bestseller Vitaglichiv, Andrii Istumacchenye pisnih Davidovih v Spyvania Slavinska sloxeno, Bnecih, 1703).



Pepys je bio praktičan poslovni čovjek s raznoraznim interesima. London --- koji u to doba ima 500,000 stanovnika, tj. više od polovice urbanog stanovništva Velike Britanije --- je P.u nudio raznovrsnu zabavu (pogotovo glazbu, žene, birtije, knjige i novotarije). P. je uvijek bio, veli, "with child to see any strange thing". "Malo je u Londonu bilo mladih ljudi ravnih njemu po izoštrenosti i širini apetita za užitak."

A kako mi sve to znamo, gospodo? E pa P. je od 1. siječnja 1660. vodio svoj blog. Pravi pravcati --- na 3800 stranica, u 6 svezaka, tijekom 10 godina (samo mu je konfiguracija bila malo starinska). Tu je P. pričao otvoreno i detaljno o ženama koje je ganjao, o prijateljima, o poslovima; davao oduška zavisti, nesigurnosti, trivijalnim zanimacijama, i svojim klanjima sa ženom. Tako da mu je dnevnik podjednako važno svjedočanstvo o životu u Londonu 1660-ih, povijesni dokument, i temeljno djelo autobiografske literature (ili "literature", budući da nije nastala radi čitalaca). Povijesni događaji iz perspektive običnog, inteligentnog čovjeka usred svega toga.

Blog je odličan medij za čitanje P. dnevnika. Nešto kao svakodnevni ritual. Alal vera Philu Gyfordu.

(Pepysov je dnevnik, inače, na hrvatski preveden u izvacima --- što me beskonačno ljutilo; i dakako da P. nema članak na hr.wikipedia.org.)

Izvali filologanoga, 30.12.2004. u 12:10.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

srijeda
Zelena loptica Petteia

aion pais esti paizon, pesseuon
paidos he basileie



Ovo vam je Heraklitov fragment (DK 22 b 52). Znači otprilike "vremenska je era dijete koje se igra xxxx; vlast je djetetova".

Filologa je, naravno, intrigiralo ono xxxx. Na hrvatsko/srpsko/bosanski itd. nekad se to prevodi kao "piljci", nekad "kocke", nekad "kamenčići". A to nije to. Rječnik kaze da je pesseia ili petteia grcki termin za "igre na ploči" općenito.

(Grci su igrali neku mješavinu šaha i goa, zvali su je poleis "gradovi"; usp. petteia : malo neprecizan navod, ali zanimljiv opis.)

E sad.

Kod Heraklita imamo posla više s poezijom nego s filozofijom. Ali svejedno; recite mi sada, dok o tome dumam --- kako se stvar mijenja kad znamo da dijete-epoha ne igra kocke, nego monopoli?

A tu je uvijek i enigmatični ostatak izreke... "djetetova je vlast"...

(Ili da radije razgovaramo o Big Brotheru?)


Izvali filologanoga, 29.12.2004. u 15:17.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

utorak
Zelena loptica Zastoj u moždanom prometu

ABCĆČ...
DĐDžEF...
GHIJK...
LLjMNNj...
ZŽZŽZŽZŽZŽZŽZŽ!

(svaki redak dobiva po četiri takta, svako slovo osminka, svi imaju pauzu u pola zadnjeg takta; svi osim onih ZŽ, naime. ZŽi se zžaju crescendo.)

(Taj sam rep napravio dok je J bio beba pa smo ga zabavljali.)

Izvali filologanoga, 28.12.2004. u 17:25.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Popbok

Proces pretvaranja u sredovječnu muhu (kao kod Jeffa Goldbluma) nastavlja se nezadrživo. Zanimljivo je da se pritom transformira ne samo promatrani subjekt, nego i njegova okolina: sve postaje drugačije --- stan u kojem si odrastao nekako je mali i skučen, knjige koje si čitao sve su prašnjavije i jadnije. Staro nestaje, novo ne nastaje baš očaravajuće. A onda, povrh toga, bujica vremena doplavi (ovdje look&feel Robinsona Crusoea) --- Ritam. Elektronske avatare sveščića --- roto-papir obligatan --- koji u praktički svim brojevima do '89 (osim onih koji su se raspali od upotrebe) još uvijek čame negdje u kartonskim kutijama u mome mothershipu. Ono što smo Dubravka i ja čitali dok smo išli na koncerte. Onu važnu ciglicu u našem predkompjuterskom virtualnom svijetu. Ono doba kad sam slušao muziku, a ne samo "Kadsisretanpljesnidlanomtiodlan".

Gledaš to, i u izvjesnoj mjeri kao da se dogodilo nekom drugom.

Oprostite, sad mi je došlo da se malo penjem po stropu.

Izvali filologanoga, 28.12.2004. u 15:24.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

ponedjeljak
Zelena loptica Brat Ansgard apgrejdao

(za D, koja to radi svaki dan)

Sistemska podrška bratu Ansgardu nakon generalnog sistemskog apgrejda --- sa svitaka na knjige. K = korisnik brat Ansgard, S = sistemac

S: Brat Ansgard?
K: Da.
S: To si ti, brate?
K: Da.
S: Dobro.
K: Da, izvoli.
S: Dobro, u čemu je problem?
K: Pa eto, tu je. (Pokazuje na knjigu.) Hoćeš sjesti? Ništa, cijelo jutro ništa. Ništa mi ne ide.
S: Žao mi je, ali mijenjamo sistem i svi trebaju pomoć u isti čas. Znači, ne možeš ući unutra?
K: Ne, samo tu leži i ništa.
S: Jesi ju probao otvoriti?
K: Otvoriti? Da je tako jednostavno, misliš da bih zvao korisničku podršku?
S: Da, imaš pravo.
K: Hoćeš šalicu tople vode?
S: Ne hvala, brzo ćemo to srediti, samo napraviš ovako (otvara knjigu) i odavde počneš.
K: Ma to sam još i uspio, ali onda je stala i bojao sam se da će mi nestati tekst, pa se nisam usudio ići dalje.
S: Dobro, pazi, ali tu ti je unutra pohranjeno nekoliko stotina stranica teksta, pa ideš dalje tako da uzmeš jednu stranicu... i okreneš... i tekst se nastavlja tu.
K: O... okrećem stranice?
S: Aha, okrećeš stranice.
K: A što ako se hoću vratiti?
S: E pa onda samo okreneš stranicu unatrag i onda si opet na tekstu koji si imao prije.
K: Aha, sad mi je jasno. Znači tekst završava tu i nastavlja se tu. A šta napravim na kraju posla?
S: E pa onda samo zaklopiš korice, ovako, i sve će ostati pohranjeno unutra.
K: I ništa se neće izgubiti? Sav tekst će ostati?
S: Ništa, sve ostaje unutra i sve će ostati sačuvano osim ako ne spališ knjigu.
K: Ma da, znaš, kad si naviknut na svitke treba ti vremena da se naučiš na okretanje stranica u knjigi.
S: Da da, misliš u knjizi.
K: Ma da, tako tako.
S: Onda to je znači OK?
K: Da da, i čuj još samo jedna stvar prije nego odeš, čuj otvorim knjigu onda okrećem stranice naprijed i natrag?
S: Aha, a tekst ostaje unutra.
K: A kad sam gotov samo je zatvorim?
S: Aha točno.
K: Joj čekaj opet isto, ne mogu je otvoriti.
S: Otvaraš je s krive strane, moraš je otvoriti s druge strane.
K: A, znači važno je s koje je strane otvaram?
S: Aha moraš je otvoriti odavde i onda je otvorena.
K: Aha jasno mi je.
S: Jesi pročitao upute?
K: Upute?
S: Aha sigurno si ih dobio, tu ti je sve objašnjeno.
K: A to, ma da, ali s tim je ista stvar, ne mogu ih otvoriti.
S: Je je to nam nije palo na pamet.

(Original je, vele, video, na norveškom.)

Izvali filologanoga, 27.12.2004. u 13:26.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Kejf halak ja akhi?

Stalna na tom svijetu samo mijena jest. Negdje tijekom Božića lafidivan.blog.hr postao je Not Found. Bilo je previše škakljivo, ha stari? U svakom slučaju, uživao sam čitajući, drago mi je što sam upoznao tih nekoliko bajtova tebe, bilo je momenata koje ću bestidno pokrast čim krenem pisat. A znaš, uvijek se može otvoriti skroz novi blog. Malo igranja, i zamaskirat ćeš se tako da ćemo guštat i dalje, a nikome neće biti jasno...

Prominija san govor, da nisi znala ko je,
a tija bi se otkrit, al vako mi je boje
Maškare ča mogu maškare
s jednon si se jubila u kali
s maškaron sa jednon maškaron
i rekla si da ništa mi ne fali...

Salam alejkum!

Izvali filologanoga, 27.12.2004. u 11:44.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

nedjelja
Zelena loptica Carstvo jezika

Jona, dakle, ima tri i pol godine. Noćas kad sam ga nosio u krevet (zaspao je s mamom) nešto je mrmljao u snu; nešto je govorio.
Koliko je jako to programiranje. Rodiš se bez jezika, ne znaš govoriti. To što onda naučiš toliko te odredi da govoriš i u nesvjesnom stanju.
Vrlo je blizu ideja da je samo mišljenje puno jasnije zahvaljujući jeziku. Da je jezik softver za mišljenje. Kad mislimo bez jezika, mislimo u assembleru --- jako brzo, ali treba biti specijalist za takve operacije. Puno je komotnije misliti u GUI okruženju kakvo nam daje jezik.

Izvali filologanoga, 26.12.2004. u 14:21.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

subota
Zelena loptica Šareni artikal

Otrežnjujući božićni poklon --- savršen za dolaženje sebi nakon orgijanja --- jest zadnja ploča TBF. Dada i ja popodne smo je preslušali skoro cijelu (Jona je spavao). Bozanić bi mogao puštati stvari s nje umjesto božićnih poslanica. Bude u meni nepostojećeg pankera i anarhistu. Koja ironija --- mora se raspasti cijeli sustav da bi ti pokazao kako su sve one gluposti koje su ti točili u glavu na račun drugog sustava bile istinite. A iz ružičaste kućice jugoslavensko-srbokomunističkog mraka kapitalizam je izgledao tako poželjno.

I onda pročitaš u novinama: [ Big Brother ] uvodi novi tip socijalizacije (otvorena i pozitivna kompetitivnost; poštivanje mišljenja drugog; legitimnost potrošačkog svjetonazora, itd.).

Legitimnost potrošačkog svjetonazora?

Pojačajte taj TBF!

"Hvala mudrozboritelju!" (Todorić i Pevec, skačući zajedno s Bajom Patkom u sef kao u bazen.)

Nema fanatičnijeg vjernika od konvertita. Nema onog koji će spremnije gutat populistička govna od onog koji se osjeća kriv jer nije dio populusa, jer je (JINGLE: Rambo Amadeus) intelektualac.

Dobar dio života treba čovjeku da shvati da se ne rimuju slučajno
intelektualac
i
homoseksualac.
Ni jedno ni drugo nije razlog ni za stid ni za ponos. Takav si, drugačiji si, u nečemu isti kao svi, u nečemu ne baš isti. Nema potrebe biti veći papa od pape zbog toga.

Oprosti mi pape.

Izvali filologanoga, 25.12.2004. u 14:17.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

ponedjeljak
Zelena loptica iš po iš fetiš

Svaka je dolazila s druge strane, a pete su im zvučale identično.

Izvali filologanoga, 13.12.2004. u 21:32.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Šerlokijana

"Dragi moj Votsone, jeste li primijetili kako su prijašnjih godina u dućanima redovno za Nikolinje prvi nestajali upravo čokoladni krampusi (a ne Nikole) --- dok ove godine, naprotiv, u diskontu vizavi faksa i nakon Nikolinja možete kupiti krampusa koliko hoćete..."
"Ali Holms, ti su krampusi plavi!"



(opet su pretjerali s nedozvoljenim supstancijama)

Izvali filologanoga, 13.12.2004. u 12:22.

Pa šta onda? (3) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

nedjelja
Zelena loptica crash0, pazi citat!

Nažalost, u međuvremenu su otkrivene zastrašujuće i pouzdane informacije koje javnosti neće biti otkrivene zbog zaštite identiteta osoba i same autorice dnevnika.


Eto, poceo si utjecati i na Powers That Be...

Izvali filologanoga, 12.12.2004. u 23:45.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Ovoga mjeseca u alternativnoj antičkoj povijesti



Druga godina Žongping vladavine, 10. mjesec, dan Guihai (7. prosinca 185 n.e.)

Prema Houhanshu, službenoj povijesti Mlađe dinastije Han, astronomi carskog opservatorija u Lo-Yangu, središnja Kina, zapazili su pojavu "zvijezde gošće" na južnome nebu. "Zvijezda se pojavila iz sredine skupine Nanmen [ Južna vrata ]. Činilo se da je velika pola jana [ prostirke od bambusa ]. Imala je pet boja, te ksi [ užitak ] i nu [ ljutnju ]. Polako su joj se smanjivali veličina i sjaj. Šestog mjeseca sljedeće godine mudraci Juan Šao, Vu Kuang i He Miao došli su na dvor tvrdeći da mogu razgovarati s tom zvijezdom, i podastrli caru neosporne dokaze da je tako." Ovo je bio početak kineske astrometafizike, znanstveno-spiritualne discipline koja je rezultirala Velikim nestankom godine 501, kada je polovica sveukupnog stanovništva Carstva, zahvaljujući poukama Zvijezde gošće, prešla u višu dimenziju, zadržavajući ipak --- u obliku sličnih telepatskih supernova --- kontakt s ovim svijetom. Tako su otvorena vrata Kineskoj metafizičkoj revoluciji.


Inspiracija: "Na današnji dan u alternativnoj povijesti", althistory.blogspot.com/. Bonus track uz sljedeću Nogu filologa (Zarez)

Izvali filologanoga, 12.12.2004. u 17:58.

Pa šta onda? (0) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

utorak
Zelena loptica Dva haiku hodaju po cesti

Znate tko je Vladimir Devide. Čovjek koji me naučio puno o haiku poeziji i Japanu. Naučit će i vas ako pročitate bilo koju od njegovih knjiga. A i sam je dobar pjesnik. Osim toga je i profesor matematike. Na Strojarstvu u Zagrebu. Trenutačno u penziji. I ima ženu Japanku. Zaboravio sam kako se zove.

Ali jučer su išli ispred mene na faks, Lučićevom ulicom (Filozofski je u sendviču između dvije polovice Strojarstva, a preko puta jedan od đikana gradi svoj tower, ali to je već druga priča). Dakle, Devide je visok oko metar i pol, a žena negdje pol metra niža od njega. I prilično su stari i pogrbljeni i spori. Dva vrtna patuljčića. Idu tako patuljčići Lučićevom, ženi Devide pod jednom rukom, a najlonska vrećica u drugoj ruci. Kroz vrećicu se vide zlatno ofarbani svežnjevi šiba.

Idu u njegovu bivšu firmu i nose poklone za Nikolinje!


Izvali filologanoga, 07.12.2004. u 18:24.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

ponedjeljak
Zelena loptica Započinje oporuka praščićeva.


Ovu je oporuku sastavio Marko Roktavije Grokota, praščić. Budući da vlastoručno pisati nisam mogao, u pero sam kazivao.
Meštroklo, meštar od kuhinje, izjavio je: "Dođi vamo, domorušitelju, zemljorujo, prasja pobjeguljo, danas ću ti život okončati." Grokota praščić izjavio je: "Ako sam što učinio, ako sam što zgriješio, ako sam što suđa svojim nogicama zdrobio, ponizno te, gospodaru kuhinje, za život molim, usliši mi vapaj!" Meštroklo meštar od kuhinje reče: "Ajde, mali, trči u kuhinju i donesi nož da pustim krv ovom praščiću."
Praščić bude uhićen od strane slugu, te priveden dne 16. prije feralskih kalenda, u jeku sezone kupusa, za konzulata Nagradelija i Biberija. Te kako vidje da mu je mrijeti, zatraži sat vremena i zamoli meštra ako bi smio sastaviti oporuku. Pozva k sebi svoje roditelje kako bi im nešto ostavio od svojih jestvenina. Te je tako gorenavedeni izjavio sljedeće:

(nastavak oko 400. nove ere... i u novom Zarezu...)

Izvali filologanoga, 06.12.2004. u 16:16.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

Zelena loptica Dragi Erazmo

Članak o Erazmu Roterdamskom na hrvatskoj Wikipediji nije dobar. Ispada da je tip samo lutao svijetom, a pisao onako usput. Htjela ga nogaf. malo popravit, ali bolje je prevest nešto dobro, recimo --- članak o Erazmu s engleske Wikipedije (o, taj kulturalni kolonijalizam, Daute moj dragi!).



Ali ono što je puno zanimljivije: netko od naših piše pisma Erazmu! I to ni manje ni više nego --- Ludost!


Izvali filologanoga, 06.12.2004. u 13:04.

Pa šta onda? (3) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

nedjelja
Zelena loptica Danas u alternativnoj povijesti

althistory.blogspot.com/

Dok proletna kiša lije
na krovu je
krpenjača pije.

(Haiku iz srpskog prijevoda Ph. K. Dicka, Čovjek u visokom dvorcu)

Izvali filologanoga, 05.12.2004. u 16:10.

Pa šta onda? (1) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

subota
Zelena loptica Defragmentirani disk

Hodala je prema njemu. Na petama toliko visokim da su joj se obrazi tresli sa svakim korakom.

A bila je dapače mršava.

Izvali filologanoga, 04.12.2004. u 10:53.

Pa šta onda? (1) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

petak
Zelena loptica Ko je bez grijeha nek baci kamen prvi



U davnoj prošlosti, početkom tjedna --- ili krajem prošlog --- napala nas je nakupina elektrona koja se zove StUDio 10. U tom antonmartijevskom aseptično-staniolskom glancu (fala, avetinjo Mireka Krleže!) nastupali su The Beat Fleet. Ne zezam se; TBF. Izvodili su onu svoju verziju "Onog sveg što znaš o meni" ("Nostalgična" se zove, veli WWW). Možete li pojmiti oksimoronstvo te situacije?? Dovoljno je reći da je u pozadini grupa plesnih gažera izvodila Šerburske kišobrane, dok je ekipa zatvorenih očiju, napušena do ušiju, repala sljedeće (ne zezam vas!):
Ima bit da san potrošija I ono malo suza
za navodnit dolinu sevdaha I bluesa
svit je tužan, tu nikad neće bit pravde
za one koji žele samo da žive I rade
I ljube, I smiju se svemu ka vicu
A ja se pitan ima li smisla pravit dicu
Donosit ih na svit di su život I sloboda
Ka roba, koju će neki moćnik prodat
I ove stare melodije bude memorije
Čiste nostalgije, I ne znan šta mi je
Stari s bafima, stara s ogromnom trajnom
Sestra I ja, cili umazan slajom
I sve je daleko I tajno
Znan ni onda nije sve bilo bajno,
al ditetu sve je sjajno i pari mi se puno lipše
I ove kapi kiše ka da šapću: “Nikad više…”
Jer sve prolazi, ostaje samo u nama
U srcima , u umu, I foto albumu
Priča svaka slika, da ne zaboravin nikad
Nasmijana lica nekih starih prika
Nekih nema više, ostale su sjene
Mora bit da je s njima nesta I dio mene
Al vrate ga kiše, I vitar s juga
Neka stara pisma, nostalgija I tuga. *
Nekad se pitan jel tribalo sve baš tako bit
pa mislin, tribalo je bit, jer je proklet ovi svit
I dobri ljudi uvik izvuku deblji kraj
Zato se nadan da postoji I pakal I raj
Neki viši sud, Božja pravda
Da presudi I kazni svakog onog gada
Željnog rata I žednog krvi
Al ko je bez grijeha nek baci kamen prvi
Ironično zaista, da citira Krista
Jedan od onih šta je odgojen u obitelji ateista
I to u mraku, u miješanom braku
U nekoj dalekoj zemlji, sad je samo u zraku
I baš me je tamo donila roda
Da ne mrzin I buden pošten, iskren I odan
A razliku između zla I dobra
Nisan naučija ni od fratra, ni hodže, ni popa
A kad su zavladali oni šta su pali s kruške
Božji ljudi su blagoslovili puške
Janjce slali u smrt, za svoga Boga, jedinoga
Za ludilo svoga ideologa kad bijesni mržnja razum nije lijek
I ludilo uvik promijeni tijek
Povijesti, i ispiše novu krvavu stranu
U zemlji seljaka na brdovitom Balkanu.
* Zato letin visoko iznad napaćenog tla
Daleko od poimanja dobra i zla visoko gore, ka Suncu, u nebesa
di se gužvaju poruke SMS-a
iz ovog vrimena izlazin van
I zaranjan u neki davni, zaboravljeni san
Neki bolji dan, pun smija I vica
Di su sritni ljudi I njihova dica I gledaju u sutra, ozarena lica
Puni nade, u tom svitu pravde
Jednakosti, bratstva I slobode
U svit ljubavi me misli vode
I još uvik virujen da će na ovoj planeti
Jednog dana svi ljudi moć živit sretni
Razum, ljubav I znanje izgradit će raj
I znaj, neće biti ironije za kraj.


Kaki Monty Python? Sve je to istina. Kaki Monty Python? Nina Badrić!

neće bit ironije za kraj
neće bit ironije za kraj
neće bit ironije za kraj
neće bit
neće
neć
n


Izvali filologanoga, 03.12.2004. u 20:16.

Pa šta onda? (2) - Otisni me na guzu - Mi linkamo postojano kano klisurine

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>