Roboti svuda oko nas

srijeda , 08.02.2017.

Pitaj se što ćeš raditi u budućnosti?

Prije dvije godine, Deloitte je objavio jednu zapanjujuću studiju o budućnosti rada: između 2017. i 2035. godine u Nizozemskoj će nestati 2 do 3 milijuna radnih mjesta zbog robotike i umjetne inteligencije. Eto, dočekali smo 2017. godinu i već sada postoje nove spoznaje o tome. Nedavna analiza podataka pokazuje je da još uvijek postoje učenici i studenti koji se osposobljavaju za obavljanje poslova koji će nestati.

roboti

To nije zanemariv broj. Nevjerojatnih 42,3 % strukovnih zvanja osposobljava srednjoškolce za određena zanimanja koja možda neće više postojati u doglednoj budućnosti. Također, 29 % visoko školovanih diplomaca i sveučilištaraca prate studije s kojima će kroz nekoliko godina teško naći posao. To je vidljivo iz studije "Utjecaj automatizacije na nizozemsko obrazovanje" koje je Deloitte objavio kao dio godišnjeg državnog ispitivanja.

"Ove brojke nisu ohrabrujuće", kaže Sjoerd Van der Smissen iz odjela Strategy & Operations u Deloitteu i ko-autor izvješća, te nastavlja: "Mi smo dakle dobili višak radne snage s jedne strane - osigurali smo im obuku - ali malo ili nimalo im ne možemo osigurati posao za koji su se školovali, a s druge strane imamo manjak kadrova. Postoje stručne skupine, na primjer u IT, gdje je osposobljen nedovoljan broj ljudi, a to znači nedostatak radne snage. Ta neusklađenost je moja najveća briga."

roboti

Koje su mogućnosti zapošljavanja?

Pogotovo studenti u području računovodstva, financija, ekonomije i prava bi trebali biti zabrinuti. Van der Smissen: "Moj dojam je da mladi ljudi odabiru zanimanja koja im se sviđaju i u čemu su oni dobri. Na prvi pogled logično, naravno, ali ja bih im preporučio profesionalnu perspektivu dobro odvagnuti. Velika odgovornost je također na obrazovnim institucijama. Za fakultet i sveučilišne programe studenti imaju odgovarajući razgovor kod upisa. Imam dojam da im izgledi za zapošljavanje nisu dovoljno objašnjeni tijekom tog razgovora."

Budući učenici i studenti mogu i trebaju gledati dalje u budućnost

Još jedna preporuka Van der Smissena je da se učenike već rano u srednjoj školi informira o mogućim zvanjima koje proizlaze iz vlastitog izbora nastavnog plana i programa koji su odabrali. Perspektiva tržišta rada je važnija nego "što su odabrali moji prijatelji ili prijateljice."

roboti

"Budući učenici i studenti mogu i trebaju gledati u budućnost. Moramo biti kritični. Oni mogu i moraju tražiti od svojih nastavnika i docenata da im kažu ono što stvarno mogu i koja struka će im najviše odgovarati. Mislim da bi im nastavnici trebali objasniti koliko je važan izbor i koje su posljedice." - kaže Van der Smissen.

"Zahvaljujući digitalnoj revoluciji, uskoro ćemo imati potrebu za ljude koji su sada obučeni drugačije. Uzmimo obrazovanje. Osnovnoškolci se već sada sve više i više u matematici služe računalom ili iPadom. Stoga se mijenja i uloga nastavnika.


roboti

Tko želi biti dio novog digitalnog svjeta mora svladati nove vještine u poduzetništvu, socijalne vještine, usvojiti nove sposobnosti, više znanja u programiranju i dr. Stoga je bitno da razmislimo o novim nastavnim planovima i programima" – napominju iz Deloittea.

"Južna Koreja je što se toga tiče to pitanje dobro razumijela. Rezultat toga je da se mnogo više mladih ljudi odlučuje za tehničke studije. Tamo ne postoji manjak ljudi sa znanjem informatike. Kod nas, ipak to postoji" – kaže Van der Smissen.

Oznake: Deloitte, zvanje, studij, učenik, student, it

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.