Popularnost ekstra-brzog električnog bicikla brzo raste

petak , 30.08.2019.


Gazelle Speed Pedelec....

Sve više Nizozemaca kupuje speed pedelec, tzv. ekstra brzi električni bicikl. 1. srpnja ove godine Nizozemska je imala gotovo 17.200 takvih brzih električnih bicikala, što je povećanje za gotovo 62 posto u odnosu na dvije godine ranije.

Brzi pedeleci električni su bicikli koji nude uz pomoć pedala brzinu i do 45 kilometara na sat i zato su puno brži od običnih električnih bicikala, zbog toga su od prošle godine zakonom svrstani u kategoriju mopeda.


Svrstani su u kategoriju mopeda...

U srpnju 2017. više od 10.600 ovih brzih e-bicikala vozilo je nizozemskim cestama. Najčešće taj brzi električni bicikl kupuju osobe starije od 55 godina. 1. srpnja 2017. preko 3.500 brzih e-bicikala bilo je registrirano na ime osoba starih između 55 i 75 godina; 2019. bilo ih je gotovo 6.500, što je porast od 82 posto.

Najviše brzih pedeleca prometuje u Utrechtu

Najviše brzih pedeleca po stanovniku registrirano je u pokrajini Utrecht, i to 142 na 100.000 stanovnika.


Električna Vespa Elettrica....

U posljednje dvije godine također se povećao broj električnih mopeda. 1. srpnja 2019. godine Nizozemska je imala šest tisuća primjeraka, 74 posto više nego dvije godine ranije. Broj konvencionalnih mopeda smanjen je za 2,8 posto.

Milijarde eura zarade i bez Ministarstva turizma

srijeda , 28.08.2019.


Plaža u Scheveningenu...

Nizozemska unovčuje milijarde zahvaljujući stranim turistima. Čini se da Nizozemska postaje atraktivna destinacija za odmor za strane turiste. Podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju da je potrošnja stranih turista u jednoj godini povećana za čak 2,5 milijarde eura. Posebno hoteli i pansioni profitiraju od sve većeg interesa stranih turista, ali i festivali i muzeji. A i zabavni parkovi nesumnjivo imaju koristi od toga.

Studija DZS-a, koja je provedena na zahtjev Ministarstva gospodarstva, pokazuje jedno: da nizozemskom turističkom sektoru ide jako dobro. Prošle godine turisti su potrošili u Nizozemskoj oko 87,5 milijardi eura, što je 6,4 posto više nego godinu prije. Zbog toga je u sektoru turizma i ugostiteljstva otvoreno više od 27.000 novih radnih mjesta.


Cvjetna polja kod Keukenhofa....

Rast u sektoru može se zhvaliti i zbog domaćih turista koji su uživali u dužem ljetu. U postotnom smislu potrošnja turista iz inozemstva povećala se znatno više. Novac su uglavnom trošili na noćenja u hotelima i pansionima. Prema DZS-u, više smještajnih jedinica i avionskih karata rezervirano je i putem nizozemskih tvrtki. Veliki dio ovih turista zapravo nije dotputovao u Nizozemsku, ali nizozemske tvrtke su zaradile mnogo novca od ovih rezervacija, što znači dobru zaradu za turističku industriju.

Prema statistici Nizozemci su za vrijeme godišnjih odmora i tijekom praznika i izleta potrošili više novca na hranu i piće. Ugostiteljska industrija donijela je sektoru turizma više od dvanaest milijardi eura. Povećala se i potrošnja na gorivo, sport i slobodno vrijeme.

Postoje i Nizozemci koji odlaze na odmor u inozemstvo, ali novac na smještaj i prijevoz uplaćuju većinom u nizozemskim tvrtkama. Sa 6,6 milijardi eura, ta turistička potrošnja prošle godine bila je gotovo šest posto veća nego godinu dana ranije.


Safari park Beekse Bergen....

Iako brojke za statistiku daju svaki razlog za optimizam, ABN Amro banka već je početkom ove godine najavila da će broj noćenja turista ove i sljedeće godine možda sporije rasti. Ovo usporavanje rasta moralo bi imati veze s nižim ekonomskim rastom u drugim zemljama.

Jos Vranken, direktor nizozemskog Ureda za turizam i kongrese, nedavno je sugerirao da bi trebalo uspostaviti Ministarstvo turizma. Vranken ističe da je turizam kao dio bruto nacionalnog proizvoda Nizozemske veći od poljoprivrede. Ali poljoprivreda ima svoje ministarstvo, a također i jak lobi, a turizmu to nedostaje.

Source:
ad.nl

Tvrtke se sele u Nizozemsku zbog Brexita

ponedjeljak , 26.08.2019.



Zašto u Nizozemsku?

Novi datum Brexita krajem listopada sve je bliži i bliži, no kako će izgledati taj izlazak Britanaca koji napuštaju Europsku uniju još nije jasno. Kako god će izgledati taj izlazak, dosad se gotovo stotinu britanskih tvrtki stacioniralo u Nizozemskoj zbog Brexita. Nizozemska agencija za strana ulaganja (NFIA) izvijestila je u ponedjeljak da se u Nizozemsku već preselilo 98 tvrtki iz Velike Britanije, a 325 drugih još uvijek razmišlja o tome. Financijski sektor, mediji i marketing, IT i biotehnologija posebno su zastupljeni u tom preseljenju.

Broj i imena tvrtki po sektorima nije objavljen. Na tvrtkama je da odluče hoće li javno objaviti svoju selidbu prije Brexita. Do sada su to učinile samo medijske kuće Bloomberg i Discovery, pružatelji financijskih usluga AMBest i MarketAxess, banka Norinchukin i osiguravateljska kuća UK P&I.

Zašto to masovno preseljenje?


Preseljenje iz Velike Britanije logičan je korak za financijske institucije. Oni su zapravo dužni služiti europskim klijentima iz zemalja EU-a. Nizozemska Uprava za financijska tržišta je također predvidjela da će mnoge tvrtke preseliti samo najpotrebnije objekte iz Londona u Amsterdam.

To se odnosi na više tvrtki koje ne prenose sav svoj posao iz jedne zemlje u drugu. Brexit stvara dva tržišta: EU bez Velike Britanije i sama Velika Britanija. Stoga se tvrtke često ne prenose u potpunosti kako bi ostale aktivne na oba tržišta.

Postoje razni razlozi da se posao preseli. Za neke tvrtke, to je apsolutno potrebno, kao što su financijske tvrtke kojima inače ne bi bilo dopušteno poslovati u EU, ili medijske kuće, gdje bi u suprotnom njihovi TV kanali inače postali crni.

Uz to, Brexit uvodi ograničenja u pogledu osoblja i inovacija. Pronalaženje potrebnog osoblja postalo bi teže ako bi se tvrtke nalazile samo u Velikoj Britaniji. Također oni više ne bi imali pristup europskim potporama za inovacije.

Treći razlog (djelomičnog) preseljenja je zaobići kašnjenja na granici. Zbog toga je prikladno biti smješten preko puta.

Ima li još puno tvrtki koje slijede ili je to bilo to?

Do toga još uvijek može doći. Mnogo će ovisiti o tome što će se dogoditi s Brexitom. Ako dođe do Brexita bez dogovora, velika je šansa da će više tvrtki potražiti Nizozemsku. To uključuje 325 tvrtki koje razmišljaju o preseljenju.

Što Nizozemsku čini toliko zanimljivom kao alternativu?

Logistički objekti, kao što su ceste i željeznica su dobri, kao i digitalne veze.



Osim toga, Nizozemska je međunarodno gledano stabilna zemlja i ima puno odgovarajućeg osoblja. Što se tiče života i življenja, Nizozemska je slična Velikoj Britaniji, a postoji i mnogo međunarodnih škola za djecu iseljenika.

Maastunel ponovno otvoren u oba smjera

nedjelja , 25.08.2019.


Obnovljeni Maastunel...

Nakon temeljite obnove i restauracije i uspješnog završnog testa, Maastunel u Rotterdamu ponovno je otvoren za promet u ponedjeljak, 19. kolovoza, u 18 sati. Dvije godine je bio zatvoren za smjer sjever-jug zbog obnove obaju tunelskih cijevi, a tunel je morao biti i prilagođen novim sigurnosnim zahtjevima. Dvije godine je na stotine građevinskih stručnjaka radilo dan i noć kako bi osigurali da tunel ispunjava sigurnosne zahtjeve našeg vremena. Radovi su koštali više od 262 milijuna eura.


Radovi na obnovi tunela trajali su dan i noć...


i ovo je rezultat toga rada...

Službeno otvaranje tunela za javnost je 5. listopada. Ljudi tada mogu prošetati Maastunelom, postavljati pitanja o obnovi, prisustvovati posebnim performansima i ragledati izložbu.

Maastunel najstariji je podvodni tunel u Nizozemskoj

Maastunel najstariji je podvodni tunel u Nizozemskoj i nacionalni je spomenik. Povezuje obale rijeke Nieuwe Maas u Roterdamu. Tunel se sastoji od četiri cijevi: dvije za automobile, jednu za bicikliste i jednu za pješake. Gradnja je započela 1937. godine, a završena je 1942. godine. Oko 75.000 vozila prolazi kroz tunel svaki dan, a čak 100.000 u vrlo prometnim danima. Ukupna dužina tunela je 1373 m, a duljina zatvorenog dijela 1070 m, širina 24,77 m, ima dvije tunelske cijevi svaka po 2 trake.


završni radovi 1942. godine...

Maastunel je građen postupkom uranjanja. Pojedinačni segmenti kesoni, (zatvorena podvodna struktura) za tunel sagrađeni su drugdje u suhom doku, a zatim su vodenim putem dovoženi do mjesta tunela i tamo su uranjani. Ova metoda kasnije se koristila u bezbroj drugih nizozemskih tunela. Kako bi se spriječilo propuštanje vode, na Maastunel postavljen je plašt zavarenih čeličnih ploča oko cijele betonske konstrukcije. Maastunel je prvi potopljeni tunel ikad izgrađen tom metodom; nakon što je postavljen na dno Maasa, pijesak se raspršivao ispod i pored tunela. To je omogućilo da se tunel rijeke projektira u pravokutnom presjeku. Prije su takvi tuneli uvijek imali okruglu cijev.


Gradnja pojedinačnih segmenta....

Obavijesti o visini prolaza vozila kroz Maastunel

Obnovljeni Maastunel zatvoren je četiri puta već prvog dana odkad je ponovno otvoren. Senzori za mjerenje visine upalili su crvena svjetla zbog previsokih kamiona. Jedan od njih bio je i kamion za smeće iz Rotterdama.

Četiri metra visina


visina je važna...

Najveća dopuštena visina vozila u prometu kroz Maastunel je četiri metra. To je ujedno i zakonom dopuštena visina kamiona u Europi. Unatoč tome, sustav za mjerenje visine ispred Maastunela obično alarmira nekoliko puta dnevno, u prosjeku 31 puta tjedno. Najveći problem su vozila iz Ujedinjenog Kraljevstva koja mogu biti viša od četiri metra. Iz teretne luke Hoek van Holland već su na cesti putokazi da ne možete proći kroz tunele ako ste viši od 4 metra. Stoga moraju skrenuti, ali ponekad završe i ispred Maastunela.

No, često sustav za detekciju reagira i na kamione koji možda i nisu previsoki. Cerada koja se nadigne može, na primjer, uzrokovati da vozilo bude veće od četiri metra. To može biti i slučaj, na primjer, ako opterećenje vozila nije dobro raspoređeno.

Postupak kod zastoja u prometu


neki se prave Englezi...

Nekoliko kilometara prije tunela, putokazi na cesti već ukazuju na maksimalnu visinu vozila. Vozači kamiona moraju sami znati koliko je njihovo vozilo visoko. Na taj način oni mogu spriječiti nevolje za druge sudionike u prometu. Ako vozač i dalje vozi, upalit će se obavijest da ne može kroz tunel. Nakon toga s obje strane tunela pale se crveni semafori, tako da se kamion može okrenuti i odabrati drugu rutu. To uzrokuje zastoj u prometu i neko se vrijeme ne može voziti kroz tunel.

Bolje spriječiti nego liječiti

Naravno svi bi htjeli da bi bilo bolje ako se promet odvija bez zastoja, a ne da se pale crvena svjetla na semaforima ispred tunela. Zbog toga su izvršene prilagodbe u sustavu kako bi se ograničio broj otkrivanja previsokih vozila. Na primjer, premjestili su mjesto radara za detekciju visine na onaj dio ceste po kojem možete voziti normalnom brzinom. Prije su senzori bili na mjestu gdje su kamioni morali puno kočiti i ubrzavati. Prilikom kočenja kamion se savija, i tada je nekoliko centimetara viši od 4 metra. A sustav alarmira uvijek kad je samo nekoliko centimetara viši od četiri metra.

Bez koncesije na plaži u Egmond aan Zee

subota , 24.08.2019.



Egmond aan Zee je ljetovalište u općini Bergen u nizozemskoj provinciji Sjeverna Holandija. Popularno se ovo mjesto naziva i Derp. Dijalekt koji se tamo govori naziva se i Derpers, koji je uključen u zapadnofrizijski dijalekt, ali spada u one koji se razlikuju od poddilekata.


Danas je bilo prekrasno vrijeme na plaži u Egmond aan Zee...



Nema koncesije na plaži u Egmond aan Zee. Ustvari ona postoji ali vi to ne osjetite na svome džepu. Naime, možete unajmiti ležaljku, vjetrobran ili suncobran ako baš želite, ali nije obavezno kao kod nas gdje se plaže nalaze pod koncesijom. Imaju i kabine u koje možete odložiti svoje strvari.

Cijena najma po danu:
ležaljka za sunčanje 5 eura
vjetrobran (zaslon od vjetra) 4 eura
suncobran 4 eura


Parkiranje će vas stajati 1,90 eura po satu. Vrijeme naplate parkiranja je od 10.00-19.00 h.

Broj beskućnika udvostručio se od 2009. godine

petak , 23.08.2019.



Broj beskućnika u Nizozemskoj naglo je porastao posljednjih godina, pokazuju to podaci Državnog zavoda za statistiku. U 2009. godini 17.800 osoba u dobi između 18 i 65 godina nije imalo određeno mjesto stanovanja ili prebivalište, u 2018. bilo ih je 39.300.

Broj mladih beskućnika u dobi od osamnaest do trideset godina čak se utrostručio na 12.600. Prema DZS ljudi postaju beskućnici iz različitih razloga.

U mnogim su slučajevima to ljudi koji imaju dugoročne probleme ili su u ranjivom društveno-ekonomskom položaju. Ti ljudi obično idu iz jednog u drugi problem. Često su slabo obrazovani, zarađuju malo novca ili su izgubili posao.

I drugi problemi, kao što su na primjer razvodi, mogu voditi ka životu beskućnika. Dotični ljudi često spavaju na otvorenom ili u zatvorenim javnim prostorima poput autobusnih ili željezničkih postaja i spremišta za bicikle.

Broj beskućnika koji nisu zapadnjačkog podrijetla porastao je sa 6.500 na 18.300. Broj beskućnika s nizozemskim ili drugim zapadnjačkim podrijetlom udvostručio se između 2009. i 2018. na 21.000. Prošle godine, nešto manje od 84 posto svih beskućnika bili su muškarci. Mnogi od njih su samci.

Rezultati studije isključuju ljude koji ilegalno borave u Nizozemskoj, a beskućnici su.

Ilegalno izvezao 12 milijuna kilograma otpada

srijeda , 21.08.2019.

Državno tužiteljstvo sumnjiči čovjeka da je ilegalno izvezao 12 milijuna kilograma otpada


Državni tužitelj (OM) sumnjiči muškarca da je ilegalno izveo oko 12 milijuna kilograma otpada u zemlje Afrike i Azije. Inspekcija za ljudski okoliš i promet (ILT) pretražila je dva stana i pretražila dokumentaciju u upravi tvrtke u Venlu.

Zaplijenjeno je nekoliko desetaka tisuća eura i nekoliko vrijednih predmeta poput skupih satova. Prema ILT-u, muškarac nije imao dozvolu za izvoz otpada. Štoviše, osumnjičeni je izvozio u zemlje u koje se ionako ne smije odvoziti otpad. Prema glasnogovorniku ILT-a, istraga o muškarcu trajala je već neko vrijeme.

Istragu su proveli Inspekcija za ljudski okoliš i promet i Istražna služba. To je učinjeno pod vodstvom Državnog odvjetništva. Budući da kriminalistička istraga još traje, pravosudna tijela ne daju detalje o identitetu ili mjestu prebivališta osumnjičenog.

Odredište otpada mora biti jasno



Za izvoz otpada, tvrtke moraju posjedovati dozvolu. Treba biti jasno koje je odredište otpada i može li zemlja primateljica otpad ispravno obraditi. Kod ilegalnog izvoza to se ne vidi.

Osumnjičeni je u ovom slučaju, između ostalog, izvozio PVC. Taj materijal ne može jednostavno biti spaljen, jer ispušta otrovne plinove. Djelomično iz tog razloga zabranjen je izvoz određenih vrsta otpada u zemlje koje nisu članice Organizacije za gospodarsku suradnju i razvoj, a među tim nečlanicama je i Hrvatska.

Organizacija je započela radom 1947. godine kao europska organizacija pod nazivom "Organizacija za europsku gospodarsku suradnju" (OEES) kako bi pomogla Marshallovom planu za obnovu Europe nakon Drugog svjetskog rata. Godine 1961. organizacija je reformirana u trenutni OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development), kako bi i neeuropske zemlje mogle postati članice.

(36 članica Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj: Australija, Belgija, Kanada, Danska, Njemačka, Finska, Francuska, Grčka, Velika Britanija, Irska, Island, Italija, Japan, Luksemburg, Nizozemska, Novi Zeland, Norveška, Austrija, Portugal, Španjolska, Turska, SAD, Švedska, Švicarska, Čile, Estonija, Mađarska, Izrael, Letonija, Litva, Meksiko, Poljska, Slovenija, Slovačka, Češka i Južna Koreja.)

Možda bi bilo dobro da Bandić i ostali lokalni šerifi kontaktiraju ovog čovjeka da im kaže kako se riješiti otpada. Jer je očito da naši nemaju rješenja za odpad.

Herengracht Amsterdam

ponedjeljak , 19.08.2019.

Kuće na amsterdamskom kanalnom pojasu dragulj su svjetske baštine pod zaštitom UNESCO-a. Sagrađene tijekom 17. stoljeća u Zlatno doba, kuće su bile domovi i uredi dobrostojećih trgovaca, bankara, obrtnika, doktora i umjetnika. Nakrivljene su, uske i visoke, s velikim prozorima te strmim unutarnjim stepenicama. Fasade su skromno dekorirane te imaju ugrađene konzole na kojima su pričvršćene kolutore sa kojima se predmeti unose kroz prozore u stan. Razlog za ovakvu arhitektonsku odluku jest to što su u vrijeme gradnje kuće bile oporezivane prema širini pročelja pa se pravilo dosjetljivo kršilo – gradile su se sve uže i više zgrade!

Pojas kanala čine Singel, Herengracht, Keizersgracht i Prinsengracht. Dug je 14 kilometara i povezan s 80 mostova. Taj nizozemski dragulj uvršten je na UNESCO-ovu listu svjetske baštine te zahtijeva poseban tretman kako u očuvanju tako i restauraciji. Moglo bi se reći da Amsterdam, od Venecije, dijele samo red light i coffeeshopovi.


Herengracht Amsterdam

Herengracht se smatra najvažnijim kanalom u Amsterdamu. U 17. stoljeću na ovom kanalu živjeli su najbogatiji trgovci i najutjecajniji gradski guverneri i gradonačelnici. Adresa na Herengrachtu i dan danas se smatra prestižnom.

Na početku Herengrachta nalazimo Herenmarkt (muška tržnica), trg koji sada služi kao dječje igralište. Iza Herenmarkta stoji West Indisch Huis (Zapadno-indijska kuća), sagrađena 1617. godine i opremljena 1624. godine kao ured West Indisch Compagnie, multinacionalne kompanije koja je upravljala nizozemskim posjedima u Sjevernoj i Južnoj Americi. U ovoj se zgradi održao sastanak 1625. godine na kojem je odlučeno osnovati grad New Amsterdam, koji je kasnije preimenovan u New York.


U ovoj zgradi je odlučeno da se gradi New Amsterdam (New York)

S desne strane na br. 48 nalazi se trgovačka kuća "De Drie Heuvelen" iz 1612. Lijepo uređen fasadni ukrasni vijenac postavljena je tijekom obnove 1768. Zgrada je nacionalni spomenik.


De Drie Heuvelen iz 1612

S lijeve strane kanala na br. 81 nalazimo najstariju kuću u Amsterdamu, sagrađenu 1590. godine kao tradicionalnu trgovačku kuću s lijepim stepenastim zabatom. Prizemlje je služilo kao rezidencija, a katovi su bili skladišni prostori za robu.


Najstarija kuća u Amsterdamu, sagrađena 1590. godine...

Iako je grad osnovan 1275. godine, većina starijih kuća datira od poslije 1600. Izvorno su drvene kuće izgrađene u Amsterdamu, a gotovo sve su uništene u tri velika gradska požara u srednjem vijeku. Posljednji veći požar dogodio se 1597. Nakon ovog požara gradnja drvenih kuća u centru grada bila je zabranjena, dozvoljene su samo kamene kuće.

Kuća na br. 132 s desne strane kanala uglavnom je uništena u novogodišnjoj noći 2008. godine od požara izazvanog vatrometom. Kuća je nacionalni spomenik koji će se s vremenom obnoviti.

U 17. stoljeću ova je zgrada bila poprište dramatične ljubavne priče između bogate trgovačke kćeri Elisabeth de Flines i sluge njezina oca. Louis de Flines upotrijebio je svu svoju snagu i utjecaj kako bi spriječio svoju kćer da se uda za slugu. Elisabeth je pobjegla sa ljubavnikom, udala se i rodila njegovo dijete. Ali otac Louis joj je ušao u trag i vratio je, nakon čega ju je prisilio da se uda za oružara.

Bartolotti kuća


Bartolotti kuća iz 1617. godine...

Na br. 172 s desne strane nalazi se jedna od najljepših trgovačkih kuća u Amsterdamu. Dizajnirao ga je gradski arhitekt Hendrick De Keyser, a sagradio je 1617. godine za Willem van den Heuvela s novcem koji je naslijedio od svog ujaka Giovannija Bartolottija. Nakon izgradnje ove kuće, van den Heuvel promijenio je ime u prezime svog pokojnog ujaka i od tada se zvao Guillermo Bartalotti. Bio je trgovac svilom i bankar, jedan od najbogatijih ljudi u Amsterdamu u to vrijeme.
Slika: bartoloti huis

Cromhout kuće

S desne strane na brojevima 364-370 nalaze se četiri Cromhouthuizen-a. Dizajnirao ih je u klasičnom stilu poznati arhitekt Philip Vingboons, a sagradio je 1660. godine bogati trgovac Jacob Cromhout.


Cromhout kuće iz 1660. godine...

Cromhout je živio sa suprugom Margaretha Wuytiers u najvećoj od četiri kuće na broju 366, a ostale tri kuće su iznajmljene. Dvije zgrade trenutno su iznajmljene Biblijskom muzeju.

Službena rezidencija gradonačelnika Amsterdama


Službena rezidencija gradonačelnika Amsterdama, sagrađena je 1667. godine...

Kuća na br. 502 s desne strane je kuća sa stupovima, službena rezidencija gradonačelnika Amsterdama. Ova dvostruka kuća sa 45 soba sagrađena je 1667. godine za Paulusa Godina, direktora West Indies Company i trgovaca robovima. Kuća je uzeta u upotrebu 1926. godine kao rezidencija gradonačelnika, poklon Nederlandse Handelmaatschappij. Stambeni prostori gradonačelnika nalaze se na trećem i četvrtom katu, prizemlje i kat imaju reprezentativnu funkciju za grad.

Talijanski konzulat


S lijeve strane, br. 581, italijanski generalni konzulat smješten je u dvostrukoj trgovačkoj kući iz 1670. U središtu fasade je velika skulptura s prikazom sv. Mihaela koji pobjeđuje zmaja, a stoji na glavi slona.

Sedam mostova Reguliersgracht


Sedam mostova Amsterdama ili "tunel ljubavi"...

Ispod mosta vidimo jednu od najfotografiranijih slika Amsterdama: poznatih sedam mostova Reguliersgrachta. Navečer su svi ti mostovi osvijetljeni i tada pogled izgleda kao tunel, koji se također naziva "tunel ljubavi". Reguliersgracht se smatra jednim od najljepših kanala u Amsterdamu.

Muzej Willet Holthuysen


Lijevo na broju 506 nalazi se muzej Willet Holthuysen, izgrađen 1687. Muzej je dobio ime po posljednjoj stanarki kuće, Louisa Willet-Holthuysen. 1895. ostavila je kuću i svoju umjetničku zbirku gradu Amsterdamu. Od toga vremena zgrada je muzej, što je posebno zanimljivo jer je unutrašnjost iz 17. stoljeća sačuvana gotovo netaknuta.


Unutrašnjost muzeja iz 17. stoljeća u izvornom stanju...

U Amsterdamu postoje samo 3 povijesne stambene zgrade u kojima se interijeri još uvijek mogu vidjeti u izvornom stanju. Interijer u ovom muzeju je stoga zanimljiviji od izloženih umjetničkih zbirki. Muzej također ima prekrasan vrt iz 17. stoljeća.


Vrt muzeja iz 17. stoljeća...

Source:
Herengracht Amsterdam

SCHOOL WITHOUT STRESS

subota , 17.08.2019.



Zašto nizozemsko obrazovanje čini djecu sretnom?

Nizozemske škole djeci pružaju udobnost, slobodu i mir. U školu idu već s četiri godine, a učenici i njihovi roditelji uvijek imaju izbor što će i kako učiti u školi.



UNICEF je 2013. prepoznao nizozemsku djecu kao najsretniju na svijetu. Razinu sreće ocjenjivao je prema pet kategorija: blagostanje, zdravlje i sigurnost, obrazovanje, ponašanje i rizici, dom i okruženje. Jedan od pokazatelje je i želja nizozemske djece da idu u školu.

Daily Telegraph je nizozemski sustav obrazovanja nazvao „stres free“ ili „škola bez stresa“. No, pojedinci smatraju da ona odgaja „osrednjost“. Što je u njoj tako posebno?

  Djeca se upisuju u školu s četiri godine, nitko ne čeka slijedeću akademsku godinu

Ako je dijete napunilo četiri godine 25. ožujka, već ga 26. ožujka očekuju u školi. Djeca od 4 do 6 godina uče zajedno u miješanim razredima. Glavni cilj u toj dobi je naučiti djecu ophoditi se prema drugima, dogovarati se, razvijati motoriku te ih pripremiti za pisanje i čitanje.
Sve se to provodi uz igru. Ako dijete ima želju dublje proučiti određenu temu, dobit će alate za samostalan rad. Ako ne nauči dobro čitati i pisati, nitko ga neće zaustavljati, smatra se da se do sedme godine razina razvoja djece izjednačuje.

  U nizozemskim školama do 10. godine uopće ne zadaju domaću zadaću



Nizozemcima je važno da njihova djeca poslije škole vrijeme troše na igru i zato do 12. godine nema ni ispita ni testova. Djeca se stoga ne boje loših rezultata i škole. Taj pristup također eliminira konkurenciju među djecom.
Suština je nizozemskog sustava obrazovanja dati djetetu priliku da uživa u procesu učenja i pronađe sebe. Smatra se da uspjeh ne vodi uvijek k sreći, ali zato sreća može odvesti čovjeka k uspjehu te da se čovjeka i njegovu individualnost ni u kom slučaju ne smije lomiti i da je djetetu nužno pravo izbora kako bi moglo osjetiti sreću.

  Odrasla dob u Nizozemskoj nastupa sa 12 godina

Na kraju srednje škole djeca pišu ispit koji određuje njihov daljnji razvoj. Na ispitu se gleda kako dijete računa, razumije tekst, koliko brzo može čitati te koliko poznaje pravopis.

To su pokazatelji na osnovi kojih učitelji daju svoje mišljenje, pa je ocjena u svakom slučaju subjektivna. Na primjer, učitelj može razmotriti rezultate ispita i objasniti ih emocionalnošću učenika i specifičnošću njegova karaktera.



Roditelji se obično oslanjaju na stručno mišljenje i slušaju savjet škole. Dakle, škola na temelju potencijala učenika predlaže kako će izgledati nastavni plan pojedinog djeteta za sljedeću akademsku godinu.

Postoji izbor raznih modela i sustava učenja u školi. Dijete prolazi kroz jedan od tri sustava učenja: VMBO, HAVO ili VWO. Ta slova označavaju opseg i dubinu nastavnog plana i programa. Prema želji obitelji i sposobnostima djeteta, može se razmatrati prijelaz na višu razinu.

Škola može dijete spustiti i na razinu niže ako ocijeni da ne napreduje. Da pojednostavnimo: VMBO (najjednostavniji nastavni plan) – završite školu sa 19 godina i budete radnik, HAVO – završite školu sa 21 godinom i postanete na primjer odgojiteljica, te VWO – završite školovanje sa 22 godine i postanete na primjer perspektivni profesor.

60 posto učenika do 16 godina polazi VMBO, a zbog toga neki smatraju da je nizozemski sustav orijentiran k osrednjosti.

Škola je obavezna do 16. godine, a nakon toga imate mogućnost posjećivati nastavu dva puta tjedno. Sa 17 godina možete upisati gimnaziju, ako želite na fakultet. Ako želite biti ekonomist, filozof ili biolog, morate zaraditi „berup“. Berup je profesija. Na primjer, ako želite raditi u industriji ljepote, upisujete koledž koji se bavi upravo tom specijalnošću.

Praksa pokazuje da djeca koja odaberu berup brže napreduju u životu. Oni koji idu na fakultet ili uče šest jezika susreću se s poteškoćama u pronalaženju posla jer Nizozemska treba radnike koji rade rukama. Ti ljudi će uvijek raditi: vodoinstalateri, graditelji, stolari itd. Njihove su plaće često više od plaće profesora sa znanjem šest jezika.

Čak i ako se složimo da je Nizozemska „zemlja osrednjih“, prosječna razina znanja je ipak viša od prosječne razine znanja u drugim zemljama.

Prema broju najboljih sveučilišta u 200 najboljih na svijetu Nizozemska je treća, iza SAD-a i Velike Britanije.

Nizozemskom sustavu obrazovanja cilj je pustiti i zaposliti ljude sa srednjim obrazovanjem, a ambicioznoj djeci dati širok spektar izbora sveučilišta. Nizozemci prepoznaju očito: većina treba raditi u oblasti primjene i na njima počiva funkcioniranje zemlje. Znanošću se bavi uzak sloj ljudi.

Možda bi naši kreatori kurikularne reforme mogli nešto naučiti od Nizozemaca...

Source:
SCHOOL WITHOUT STRESS

Koliko Nizozemci znaju o Hrvatskoj

srijeda , 14.08.2019.


Do unazad nekoliko godina, Hrvatska je za Nizozemce bila ex-Jugoslavija. Nije ni čudno, jer je Nizozemska bila među zadnjim zemljama EU-a koje su priznale samostalnost Hrvatske. Još i dan danas se u svakodnevnom razgovoru može čuti da smo dio ex-Jugoslavije.

Priču o tome kako nas doživljavaju Nizozemci, započet ću sa njihovim poznavanjem hrvatske hrane i pića.

Hrana

Malo će turista u početku posjetiti Hrvatsku zbog hrvatske kuhinje. U svakom će se hotelu naći normalna europska kuhinja, a kvaliteta hrane visoko ovisi o kuharu. U gradovima i turističkim područjima nalaze se brojni restorani, pizerije, restorani brze hrane, pubovi i vinski podrumi. U mnogim mjestima naći ćete i tradicionalne kavane gdje osim kave imate veliki izbor slastica uz kavu.



Hrvati vole slatko i nedvojbeno ćete to primijetiti. Preporučuju se tradicionalna hrvatska jela poput dalmatinske dimljene šunke (pršut), salame s paprikom (kulen), puretina s tijestom (mlinci), sarma, hrvatsko jelo od ribe (brudet) i pašticada. Uz ove ukusne namirnice, vrijedne su degustacije i slane srdele (vrsta haringe), gljive, ovčiji sir i jaki slavenski umaci.

Osnova tradicionalne hrvatske kuhinje je slavenska, nadopunjena utjecajima iz susjednih zemalja koje igraju ili su igrale neku ulogu u povijesti Hrvatske. U unutrašnjosti se jela temelje na proizvodima iz regije kao što su meso, mahunarke i žitarice. Na obali, gdje je na jelovniku puno ribe, morskih plodova i povrća, dominira mediteranska talijanska kuhinja.

Voda iz slavine


Baš kao u Nizozemskoj, i u Hrvatskoj možete piti vodu iz slavine.

Vina


U Hrvatskoj se mogu popiti vina izvrsne kvalitete. Tradicija i recepti u vinogradarstvu stari su stoljećima. Na obali ćete naći crvena vina poput Terana, Merlota, Kaberneta, Opola, Plavca i Postupa, a od bijelih vina preporučuju se Kujundžuš, Malvazija, Muškat, Pinot i Pošip. Nisu naveli da i unutrašnjos Hrvtaske ima izusetno kvalitetna vina!!

Pivo

Pivo, kako Hrvati nazivaju bier, popularno je piće u Hrvatskoj. Poznati hrvatski brendovi piva su Ožujsko iz Zagreba i Karlovačko. Dostupne su i druge (zapadne) vrste piva, svakako u velikim gradovima.

Žestoka pića



U Hrvatskoj se žestoko piće cijeni, posebno različite vrste dobivene od voćaka, tzv. eau-de-vie ili destilirana voda života. Vrlo popularno alkoholno piće je šljivovica. Loza je još jedno popularno alkoholno piće, to je eau-de-vie na bazi grožđa s visokim postotkom alkohola. Još jedno poznato alkoholno piće je Travarica, ovo je biljni napitak. Također su poznati: Vinjak (brendy), Pelinkovac (biljni liker) i Maraskino (liker na bazi maraskino trešanja). Liker se obično pije kao aperitiv. Naravno, uobičajena zapadnjačka žestoka pića dostupna su i u Hrvatskoj. Ostala pića, bezalkoholna pića, voćni sokovi, mineralna voda itd. dostupni su kao i u Nizozemskoj.

Navike pijenja

Tipična hrvatska tradicija je miješanje vina s drugim napitkom poput mineralne vode ili čak s coca colom. Bevanda je crno ili bijelo vino s običnom vodom. Gemišt je mješavina bijelog vina sa mineralnom vodom. Jedno od popularnih ljetnih pića je crno vino s coca colom, ovaj se napitak naziva bambus.

source: kroatie mijn land

nastavak slijedi....

Nizozemci trgovali drogom na festivalu u Szigetu

utorak , 13.08.2019.



Dva Nizozemca optužena su ovog vikenda od strane mađarskog državnog tužiteljstva zbog prodaje droge na popularnom glazbenom festivalu Sziget u Budimpešti. Mađarski mediji govore o "najvećem ulovu droge ikad" na festivalu. Jedan od dvojice mladića je Roelf B. (21), vrhunski sprinter koji je dio nizozemske štafete 4x100 m. Drugi je Gert-Jan N. (22), obojica su iz Stadskanaala.



Mađarska policija pronašla je drogu u automobilu dvojice Nizozemaca koji su uhićeni na festivalu u Szigetu zbog sumnje u trgovinu drogom. Gotovo 17 kilograma droge pronađeno je u njihovom vozilu.



Na festivalu su prošlog tjedna uhvaćeni muškarci u dobi od 21 i 22 godine. Tada je zaplijenjeno 451 boca opojnih droga, 128 grama marihuane i gotovo 2700 tableta ekstazija. Ta su sredstva bila u njihovom šatoru i ormaru za prtljagu.

Mađarska policija je izvjestila da su ponovo pronašli drogu, ovaj put u vozilu osumnjičenih. Policajci su otkrili vozilo nakon što su pronašli ključ automobila u šatoru.



Osumnjičeni nisu željeli reći gdje je automobil parkiran, ali policija je uspjela locirati Volkswagen Caddy. Automobil je bio parkiran na drugom mjestu u Budimpešti od onoga gdje se održava festival Sziget.

Još jedan atletičar umiješan u prodaju droge

Različiti nizozemski mediji izvještavaju na temelju izvora unutar atletskog svijeta da je jedan od dvojice osumnjičenih sprinter Roelf B. Atletski savez je objavio da je stvar „pod istragom”, ali ne daje daljnji komentar. Uhićenje Roelf B.-a veliki je šok u atletskom svijetu. U početnoj reakciji Atletskog saveza kažu kako su šokirani i jako iznenađeni zbog uhićenja još jednog vrhunskog sportaša zbog droge.



On je drugi nizozemski top atletičar koji je uhićen u zadnja dva mjeseca zbog trgovine drogom. Amsterdamska sprinterica Madiea G. zaglavila je u Njemačkoj prije dva mjeseca, o čemu sam pisao ranije ovog mjeseca. Neki čak sumnjaju da su ova dva slučaja povezana.

Muškarcima prijeti mogući doživotni zatvor

Policijski istražitelji pronašli su u automobilu osumnjičenih gotovo četiri tisuće xtc tableta i 15 kilograma marihuane. To bi zajedno imalo uličnu vrijednost od gotovo 310.000 eura. Droga koja je ranije zaplijenjena u šatoru, vrijedila je oko 15 000 eura.

Pravosuđe u Mađarskoj ranije je govorilo da Nizozemcima možda nad glavom visi doživotni zatvor.

Source:
nu.nl (pogledajte video!)

Kojom rukom otvarate vrata prilikom izlaska iz automobila?

ponedjeljak , 12.08.2019.



Znate li što je ”The Dutch Reach”?

Ovih sam dana naletio na jednom našem portalu na ovo nizozemsko pravilo u prometu:

”Upotreba lijeve ruke za otvaranje vrata na lijevoj strani automobila povećava rizik od nezgode. Primjerice, biciklist koji prolazi pored automobila može se zabiti u otvorena vrata. Ako otvorite vrata desnom rukom, prisiljeni ste okrenuti se, što znači da je vjerojatnije da ćete vidjeti bicikl. Ova metoda otvaranja vrata je trik koji Nizozemci svakodnevno primjenjuju.”




Nije spomenuto da ovo pravilo vrijedi kod izlaska iz automobila!!!



Nakon toga provjerio sam ovo i u nizozemskim medijima. Evo na koji način oni to kažu:

”Kad izlazite iz automobila (sa vozačeve strane!) osjećate kao najprirodniji pokret otvaranja vrata lijevom rukom. Ova ruka je najbliža vratima. Ali jeste li znali da je mnogo bolje koristiti desnu ruku za otvaranje vratiju automobila? Puno je sigurnije!



Vjerovatno nikad niste razmišljali o tome, ali kad otvarate vrata s lijevom rukom, ne gledate ulijevo. Lijevom rukom otvarate vrata bez napora i nepromišljenosti i najvjerojatnije bez da gledate iza sebe. Ali zbog toga vam može iznenada naletjeti biciklist ili automobil koji neočekivano prođe kraj vas, a to može imati teške posljedice. Ako desnom rukom otvorite vrata automobila, prisiljeni ste da okrenete torzo ulijevo i bolje ćete vidjeti što se događa iza vas. Na taj način možete spriječiti nezgode i neugodne situacije! Naravno, obrnuto je kad sjedite na suvozačevom sjedalu. Onda je najbolje da otvorite vrata lijevom rukom.





Ovaj način otvaranja vrata naziva se ”The Dutch Reach” ili "Nizozemski doseg" jer jako puno biciklista sudjeluje u prometu u Nizozemskoj. Mnogi od nas učili su ovaj način otvaranja vratiju u autoškolama.



Koliko je poznato, Finci i Britanci ovaj su način otvaranja vratiju ugradili u Zakon o sigurnosti prometa, a primjenjuje se u mnogim zemljama u autoškolama.

Rekordan ulov u nizozemskim vodama

nedjelja , 11.08.2019.



Dvojica ribara koji su prošlog tjedna u Enschedeu uspjeli uhvatiti rekordno velikog soma od 2,27 metara već su izgubili rekord. U Ulftu je u noći s petka na subotu uhvaćen som od 2,36 metara, što je dosad najveći ulovljeni som u nizozemskim vodama.

Sretni ribar Dick Jansen kaže da nikada ne lovi somove, već šarane. 37-godišnji muškarac djelovao je zapanjeno ulovom i na kraju je soma vratio u Oude IJssel.

Prije nego što ga je vratio natrag u vodu, pokušao ga je vagati. Ali kako njegova vaga može vagati samo do 60 kg, procjenio je da bi som mogao težiti najmanje 80 do 100 kilograma.

Ribar priznaje da bi više volio ogromnog šarana na udici. "To je moj ulov iz snova. Som je zastrašujuća životinja. Odmah bih mijenjao to čudovište za šarana od 25 kilograma" – rekao je ribar.

Glasnogovornik nizozemskog Športskog ribolovnog saveza rekao je da svaki ulov prvo mora proći službeno mjerenje prije nego što se zapis konačno prizna.

Kašnjenja na Schipholu zbog kvara na sustavu punjenja goriva

subota , 10.08.2019.



Na aerodromu Schiphol u Amsterdamu ponovno su se pojavili problemi sa sustavom kojim se u petak navečer nisu mogli gorivom dopuniti zrakoplovi. Dolijevanje goriva nije bilo moguće najmanje jedan sat. Nije jasno je li problem isti kao prije nekoliko tjedana.

Tvrtka Aircraft Fuel Supply (AFS) brine se za dopunu goriva, a ne Schiphol ili same zrakoplovne tvrtke. AFS je jedina tvrtka koja se na aerodromu bavi dolijevanjem goriva u zrakoplove.

Koliko je poznato, otkazana su četiri leta, a više od pedeset letova je kasnilo. Zbog grmljavinske oluje i jakog nevremena u blizini zračne luke neke se "zemaljske aktivnosti" nisu mogle izvoditi prema rasporedu usluga.



Na Schipholu su sinoć bile otvorene dvije piste kako bi se omogućili letovi koji su odgođeni zbog propusta sa gorivom.

Drugi ispad u dva tjedna na Schipholu

Prije dva tjedna, aerodrom je također imao problem sa opskrbom goriva. Tada se na desetke tisuća putnika našlo u problemima, a stotine Nizozemca danima je bilo zaglavljeno u inozemstvu jer se nisu mogli vratiti.




Taj je kvar otklonjen tek nakon otprilike osam sati. Tada je otkazano oko tristo letova.

Isto tako, stotine putnika za Nizozemsku moralo je danima čekati zamjenu leta koji će ih odvesti do odredišta. Nitko od putnika nema pravo na naknadu troškova i štete koju su pretrpjeli, tvrdi organizacija AirHelp.



Pravo na naknadu u slučaju poremećaja na aerodromu

Je li vaš let odgođen i jeste li stigli na svoje konačno odredište s kašnjenjem većim od tri sata? U skladu s Uredbom 261/2004, možda imate pravo na naknadu ili zahtjev za odloženim letom za pretrpljeni gubitak vremena.

Prema Uredbi 261/2004, to se smatra „izuzetnom okolnošću“. Zrakoplovna tvrtka nije odgovorna za ovaj kvar. Ako zrakoplovna tvrtka snosi krivicu za kvar tada možda imate pravo na naknadu.

Neznanac dao igračku sa mikrofonom i kamerom dvogodišnjem djetetu

četvrtak , 08.08.2019.



U srijedu je muškarac u zelandskom selu Zuidzande dao medvjedića s mikrofonom i kamerom dvogodišnjem djetetu, izvijestila je u četvrtak na svojoj Facebook stranici policija Zeeuws-Vlaanderen.

Jedna mlada obitelj je sa dvogodišnjim djetetom šetala buvljakom u Zuidzandeu kada im je prišao nepoznati muškarac. Muškarac je roditeljima dao primjedbu da je dijete vrlo slatko i dao mu je besplatno malog medvjedića!

Kasnije tijekom dana i nakon pomnijeg pregleda medvjedića, roditelji su primjetili da se u plišanom medvjediću nalazi nešto tvrdo. Djetetovi roditelji su nakon što su postali sumnjičavi i otvorili plišanu životinju otkrili u njemu elektroniku. Prilikom otvaranja medvjedića pokazalo se da je u njemu bila skrivena kamera malog formata s mikrofonom. Pokazalo se da je medvjeđi nos bio mali objektiv fotoaparata.

Roditelji su izravno kontaktirali policiju i sada je u tijeku istraga. Policija upozorava na slične sumnjive situacije.

Nejasno je jesu li kamera i mikrofon već standarno ugrađeni u medvjedića ili nkanadno. Također nije poznato može li se elektronikom upravljati na daljinu.

Uhićen nakon potjere od čak 180 kilometara

utorak , 06.08.2019.




Opet je policija imala pune ruke posla i natjeravala se sa kriminalcima.

Nizozemska policija uhitila je muškarca u Amsterdamu u ponedjeljak navečer nakon duge potjere čak iz Njemačke.

Ranije tijekom dana njegov automobil provjeravan je u Dinslakenu, nekih 60-tak km prije Njemačko-Nizozemske granice. Nakon što je u automobilu otkriveno vatreno oružje, muškarac je pobjegao velikom brzinom u pravcu Nizozemske.

Njemački policajci, a kasnije i Nizozemski, tjerali su ga više od 180 kilometara sve do Amsterdama. Automobil je zaustavljen tek u Amsterdamu kad mu je policija propucala njegove gume kako bi spriječila da ponovno pobjegne. Nakon toga su ga savladali.

Prema glasnogovorniku policije, identitet muškarca nije poznat, a vozio je automobil s njemačkom registarskom tablicom.

Zlostavljanje dječaka uživo prenosio na Facebooku

ponedjeljak , 05.08.2019.




Zlostavljanje osmogodišnjeg dječaka u jednom stanu u Leidenu emitirano je uživo ovog vikenda na jednoj Facebook grupi. Policija je upala u stan nakon nekoliko prijava ljudi koji su vidjeli prijenos.

Policija je uspjela pronaći adresu u središtu Leidena na temelju nekoliko objekata koji su prikazani u tijeku prijenosa uživo.

Agenti su odmah izašli i na licu mjesta zatekli 27-godišnjaka koji je navodno maltretirao dijete. Osmogodišnji dječak rođak je osumnjičenog.

Dječaka je pregledalo osoblje hitne pomoći, ali nije morao ići u bolnicu, priopćila je policija.

Policija jurila s 224 kilometra na sat muškaraca pod utjecajem droga

nedjelja , 04.08.2019.



Vozač automobila koji je vozio velikom brzinom na A4 u između Rotterdama i Den Haaga u nedjelju ujutro privremeno je izgubio vozačku dozvolu. Policajac na motociklu imao je problema s praćenjem vozača postigavši brzinu od najmanje 224 kilometra na sat. Utvrđeno je da je vozač automobila bio pod utjecajem droga.

Naime, u nedjelju ujutro policija je uhitila vozača koji je prebrzo vozio na autocesti A4 gdje je dopuštena brzina ograničena na 100 km/h. U jednom trenutku motociklist policije koji je tjerao vozača vozio je brzinom od 224 kilometra na sat, objavila je policija. To znači da je automobilist vozio 124 km iznad dopuštene brzine.

Vozač je ignorirao znak zaustavljanja, ali morao je kočiti kod Rijswijka zbog drugih sudionika u prometi koji su vozili u koloni. Zatim je zaustavio svoj automobil na traci za zaustavljanje i hitne slučajeve.

Nakon kontrole, ustanovljeno je da je vozač bio pod utjecajem droga. Za sada je izgubio vozačku dozvolu i ostao bez automobila i mora se pojaviti na sudu. Sudac će odrediti visinu kazne koja bi mogla iznositi između 2050 i 2450 eura, + 200 eura za svakih 5 km ako je vozio više od 100 km/h iznad dopuštene brzine. U ovom slučaju su to 24 km.

Ako je vozač recidivist, kazna bi mogla biti i veća.

Organizacije za zaštitu životinja žele zabraniti pipkanje svinje

petak , 02.08.2019.



Svi putevi vode u Steenwijkerwold na sjever Nizozemske. Festival je započeo jučer, a završava sutra u subotu. U ova tri dana očekuje se preko 25.000 posjetitelja... Tradicija nam donosi raznorazne zabave, natjecanja, igre i igrice. Neki se slažu sa tradicijom, a drugi zgražaju. Neki će biti oduševljeni i navijati, veseliti se, a drugi će i dalje protestirati. Ko bi svima udovolio?



Pet organizacija za zaštitu životinja uputilo je pismo općini Steenwijkerland u provinciji Overijssel da ne dopuste takozvano ”zwientie tikken”, tj. ”pipkanje svinje” na Dicky Woodstock Popfestivalu u subotu. Prema organizacijama, ”pipkanje svinje”, gdje se sudionici kreću zavezanih očiju kroz bazen sa blatom i pokušavaju dodirnuti svinju, je nepoštivanje životinja.

Odbor za hitnu pomoć životinjama, Animal Rights, Životinja i prijatelj, Prava za sve žive i Zaklada za hitne slučajeve životinja zatražili su prošli tjedn kolegij općine Steenwijkerland da zabrani taj događaj zbog dobrobiti životinja, javnog zdravlja i sprečavanja širenja bolesti životinja. Također su pozvali organizaciju glazbenog festivala da započne dijalog kako bi se pronašla alternativa prilagođena životinjama.



Od izvođača se traži da se zalažu za svinje i otvoreno se obrate organizatoru protiv ove vrste zabave.

Iz općine Steenwijkerland kažu da su primili pismo, da će prigovor biti riješen na uobičajen način i da će za to trebati neko vrijeme. Ako organizacije za zaštitu životinja to ne žele, mogu ići na sud.

source:
tekegraaf.nl

Dicky Woodstock Popfestival









Zaposlenica Državnog odvjetništva osumnjičena za trgovinu droga

četvrtak , 01.08.2019.



53-godišnja zaposlenica nizozemskog Državnog odvjetništva koja je 18. lipnja uhićena u Njemačkoj s automobilom punim droge puštena je i vratila se u Nizozemsku, ali ostaje osumnjičena.

Žena je trenutno na slobodi potvrdilo je nizozemsko Državno odvjetništvo, ali ostaje suspendirana, kaže glasnogovornica, što pokazuje da je žena još uvijek osumnjičena. Stoga nije u mogućnosti ući u sustave svog poslodavca i nije joj dopušteno da ima kontakt s kolegama s posla.

Pedesettrogodišnjakinja koja živi u Zoetermeeru, uhićena je 18. lipnja u automobilu koji je bio prepravljen za krijumčarenje višestruke količine droge. Putovala je sa svojom kćeri i zetom marokanskog podrijetla, a uhićena je na autocesti A61 u blizini Bonna. Pronađeno je dva kilograma kokaina, šest kilograma amfetamina i deset tisuća xtc tableta.

Bila je to normalna provjera?

Nije to bila ciljana akcija protiv trojke, rekao je glasnogovornik njemačkog Državnog odvjetništva. To je bila uobičajena carinska provjera. Tijekom redovne provjere, također je istog dana uhićena nizozemska trkačica u štafeti 4x400 m Madiea G., ali na autocest A3. Pokazalo se da je posjedovala 43,34 kilograma ekstazija i 13,19 kilograma kristalnog meta.

Teške kazne

U Njemačkoj su visoke kazne za krijumčarenje droge. Oni koji prokrijumčare velike količine teških droga mogu računati na kaznu od najmanje četiri godine zatvora.

source:
telegraaf.nl

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.