Maastunel ponovno otvoren u oba smjera

nedjelja , 25.08.2019.


Obnovljeni Maastunel...

Nakon temeljite obnove i restauracije i uspješnog završnog testa, Maastunel u Rotterdamu ponovno je otvoren za promet u ponedjeljak, 19. kolovoza, u 18 sati. Dvije godine je bio zatvoren za smjer sjever-jug zbog obnove obaju tunelskih cijevi, a tunel je morao biti i prilagođen novim sigurnosnim zahtjevima. Dvije godine je na stotine građevinskih stručnjaka radilo dan i noć kako bi osigurali da tunel ispunjava sigurnosne zahtjeve našeg vremena. Radovi su koštali više od 262 milijuna eura.


Radovi na obnovi tunela trajali su dan i noć...


i ovo je rezultat toga rada...

Službeno otvaranje tunela za javnost je 5. listopada. Ljudi tada mogu prošetati Maastunelom, postavljati pitanja o obnovi, prisustvovati posebnim performansima i ragledati izložbu.

Maastunel najstariji je podvodni tunel u Nizozemskoj

Maastunel najstariji je podvodni tunel u Nizozemskoj i nacionalni je spomenik. Povezuje obale rijeke Nieuwe Maas u Roterdamu. Tunel se sastoji od četiri cijevi: dvije za automobile, jednu za bicikliste i jednu za pješake. Gradnja je započela 1937. godine, a završena je 1942. godine. Oko 75.000 vozila prolazi kroz tunel svaki dan, a čak 100.000 u vrlo prometnim danima. Ukupna dužina tunela je 1373 m, a duljina zatvorenog dijela 1070 m, širina 24,77 m, ima dvije tunelske cijevi svaka po 2 trake.


završni radovi 1942. godine...

Maastunel je građen postupkom uranjanja. Pojedinačni segmenti kesoni, (zatvorena podvodna struktura) za tunel sagrađeni su drugdje u suhom doku, a zatim su vodenim putem dovoženi do mjesta tunela i tamo su uranjani. Ova metoda kasnije se koristila u bezbroj drugih nizozemskih tunela. Kako bi se spriječilo propuštanje vode, na Maastunel postavljen je plašt zavarenih čeličnih ploča oko cijele betonske konstrukcije. Maastunel je prvi potopljeni tunel ikad izgrađen tom metodom; nakon što je postavljen na dno Maasa, pijesak se raspršivao ispod i pored tunela. To je omogućilo da se tunel rijeke projektira u pravokutnom presjeku. Prije su takvi tuneli uvijek imali okruglu cijev.


Gradnja pojedinačnih segmenta....

Obavijesti o visini prolaza vozila kroz Maastunel

Obnovljeni Maastunel zatvoren je četiri puta već prvog dana odkad je ponovno otvoren. Senzori za mjerenje visine upalili su crvena svjetla zbog previsokih kamiona. Jedan od njih bio je i kamion za smeće iz Rotterdama.

Četiri metra visina


visina je važna...

Najveća dopuštena visina vozila u prometu kroz Maastunel je četiri metra. To je ujedno i zakonom dopuštena visina kamiona u Europi. Unatoč tome, sustav za mjerenje visine ispred Maastunela obično alarmira nekoliko puta dnevno, u prosjeku 31 puta tjedno. Najveći problem su vozila iz Ujedinjenog Kraljevstva koja mogu biti viša od četiri metra. Iz teretne luke Hoek van Holland već su na cesti putokazi da ne možete proći kroz tunele ako ste viši od 4 metra. Stoga moraju skrenuti, ali ponekad završe i ispred Maastunela.

No, često sustav za detekciju reagira i na kamione koji možda i nisu previsoki. Cerada koja se nadigne može, na primjer, uzrokovati da vozilo bude veće od četiri metra. To može biti i slučaj, na primjer, ako opterećenje vozila nije dobro raspoređeno.

Postupak kod zastoja u prometu


neki se prave Englezi...

Nekoliko kilometara prije tunela, putokazi na cesti već ukazuju na maksimalnu visinu vozila. Vozači kamiona moraju sami znati koliko je njihovo vozilo visoko. Na taj način oni mogu spriječiti nevolje za druge sudionike u prometu. Ako vozač i dalje vozi, upalit će se obavijest da ne može kroz tunel. Nakon toga s obje strane tunela pale se crveni semafori, tako da se kamion može okrenuti i odabrati drugu rutu. To uzrokuje zastoj u prometu i neko se vrijeme ne može voziti kroz tunel.

Bolje spriječiti nego liječiti

Naravno svi bi htjeli da bi bilo bolje ako se promet odvija bez zastoja, a ne da se pale crvena svjetla na semaforima ispred tunela. Zbog toga su izvršene prilagodbe u sustavu kako bi se ograničio broj otkrivanja previsokih vozila. Na primjer, premjestili su mjesto radara za detekciju visine na onaj dio ceste po kojem možete voziti normalnom brzinom. Prije su senzori bili na mjestu gdje su kamioni morali puno kočiti i ubrzavati. Prilikom kočenja kamion se savija, i tada je nekoliko centimetara viši od 4 metra. A sustav alarmira uvijek kad je samo nekoliko centimetara viši od četiri metra.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.