nedjelja, 30.11.2014.

....kruha i igara....

....29.11. je nekako vrijeme kolinja....
...to je doba godine kad je zima već počela....nekad se imalo 2 slobodna dana, pa je ostala navika, da je to najbolji datum za pravljenje kobasica...kulenovih seka...

...ove je godine vani prevruće pa se bojim da će se meso pokvarit....i .dok su se naslovnice Fejsa punile slikama svinjskih polovica, izašla sam na svoju subotnju podnevnu kavicu...

....kruha i igara....uvijek je tako bilo....a danas pušu neki drugi vjetrovi.... kruh je svuda po ulicama...



...a za igre se bore pravednici s ulica,....



...njih malo više od nekoliko...imaju nešto za poručit....



...možda i Bog pomogne da se njihov glas čuje....



...a ti imaš sve na svijetu
ja sam luđak u kompletu
s prvim vitrom vratit ću se ja....




...dok sam poslijepodne močila noge u lavoru...pričajući na mob o novinama u novinama..... pripremajući se za događaj koji će tek doći ... uživala sam slušajući vijesti kako nije zabilježen ni jedan incident (a policije nije bilo nigdje za vidit) ...



...a tu večer....neke druge igre...za neke druge ljude...muzika i manekenke koje lome noge u prvelikim cipelama s previsokim petama....



...i biciklisti s jednom dugom, a drugom kratkom nogavicom.... s dugim i kratkim rukavom u istom kompletu....

....stvarno je sad vrijeme od nekih drugih igara..... kažu da će se sve riješit, ne ako se osnuje povjerenstvo....to su stare floskule.... sada ima nova "Sjednimo za stol i razgovarajmo...hahahahaha!" rekao je novinar uz sladak osmjeh....

...prođe tako još jedan 29.11. ...kruh je sve jeftiniji, a igre postaju sve skuplje i skuplje ... a one zakulisne igre srećom ne dolaze do mene .... ili ipak da? .....upalim Fejs...kad tamo ponuda za poželit...



...ma ni da sam kruha gladna, ipak.... khm.... pere li skale?... da probam s njim sjest za stol i razgovarat? ....


kiss

P.S. Photo by Vedran-st

HŽV




- 17:47 - Gukni ako si faca (4) - #

srijeda, 26.11.2014.

...glavno da je zabavno....

...jedno popodne u kojem se sve preokrenilo naglavačke ....

...zvoni telefon...otac...

- što je bilo?
- platio sam 20,00 kn za gledat utakmicu, a nema je
- mislim da je dobro utrošen novac. Vrhunska zabava!
- al trebao sam to gledat 2 sata, a ne 2 minute


..... nešto kasnije...

- kako ti je otac?
- sa svim onim satelitima i opremom morao je platit za gledat utakmicu koje nije bilo
- a što ćeš, ostarila mu je oprema. Nego, Hoće li tražit povrat novaca?


...dva dana kasnije pitam sina

- dobro zašto je dida morao platit 20,00 kn kraj svih onih programa što ih ima?
- isto kao što sam sad i ja platio 30,00 kn za gledat TV
- al ti gledaš utakmicu, a on je nije gledao. Možda zato jer si platio više?
- hahahaha, njemu bi bilo bolje da je kupio Vucin CD "Tišina" Dobio bi bar prazni CD


....stvarno se ne razumim u ove TV programe i kanale....al kad sam čula da je sin platio...bilo mi je jasno da neću moć prić daljinskom.... zbog najvažnije sporedne stvari na svitu....

....zanimljivo....ovaj put je i meni zabavno




- 22:13 - Gukni ako si faca (2) - #

utorak, 25.11.2014.

....praznik za dušu....

....danas je Međunarodni dan isplaženog jezika! ....



zbog toga ste obvezni.

...izbeljit se u lice svakom prijatelju....



...beljit se onima koji te ne vide....



...isplazit jezik neugodnim ljudima iza leđa....



....oni nisu dostojni da im čestitate gledajući ih u lice...

Što je tu čudno? Pa u Tibetu je isplažen jezik uobičajeni pozdrav. Plaženje jezika za Tibetance odražava skromnost i poštovanje za druge



...ako to ne napravite....kazna će bit strašna...pretvorit ćete se u žabu! ....a onda ćete meni doć plakat...objavljivat okolo slike...



....zato ne prepustite danas ništa slučaju.... beljite se...



...ili petajite roge....






- 20:35 - Gukni ako si faca (5) - #

nedjelja, 23.11.2014.

...prigodan citat....ili Ne?

''Adam je bio prvi čovjek, ne zato jer je bio prvi čovjek — bilo je mnogo drugih prije njega, ali nitko drugi nije rekao: "Ne!"

Zato ih povijest nije zabilježila.

Oni nisu imali ego.

I evo što se ja pitam: kako je Adam mogao biti prvi čovjek?...

Bilo je mnogo milijuna muškaraca prije njega, ali nitko drugi nije rekao: "Ne!"

Oni nisu mogli postati muškarci, oni nisu mogli postati egoisti.

Adam je rekao: "Ne!"

Naravno, patio je zbog toga, bio je protjeran iz raja blaženstva. ,

....

Svijet je protiv individualista. On je protiv toga da vi budete ono što zapravo jeste.
Svijet želi da vi budete robot, a zato jer ste pristali biti robot, u nevolji ste. Jer vi niste robot.
Priroda nije imala namjeru da od vas učini robota. I zato jer niste ono što ste trebali biti, što vam je bilo dosuđeno, vi neprestano pitate: “Što nedostaje? Možda bolji namještaj, bolje zavjese, bolja kuća, bolja žena, bolji posao?” Cijeli svoj život pokušavate nešto, jurite s jednoga na drugo mjesto."


Osho


P.S. Vježbajte: "Da draga!" ..."Da dragi!"..."Da draga!" ..."Da dragi!"..."Da draga!" ..."Da dragi!"..."Da draga!" ..."Da dragi!"..."Da draga!" ..."Da dragi!"..."Da draga!" ..."Da dragi!"..."Da draga!" ..."Da dragi!"..."Da draga!" ..."Da dragi!"..."Da draga!" ..."Da dragi!"..."Da draga!" ..."Da dragi!"...

...ma dovraga i bestraga....

....a kad ste Vi zadnji put rekli "Ne!"?





- 12:50 - Gukni ako si faca (3) - #

nedjelja, 16.11.2014.

...tko koga gleda?....

...tko gdje gleda?...
...tko želi da ga se gleda?....

...ma sve to mene nije briga....želim bit nevidljiva....razmišljala sam dok sam žurila put rive ...gledajući u pod da ne skliznem po mokrim kamenim pločama....sretna što sam konačno došla na sunce...i sjela za stol upravo u trenutku dok je konobar servirao moju kavu....

- kakvo je ovo vrime? Preznojila sam se u trenu!
- ne izlaziš više van?
- kad ne znam što obući!
- kao da je to važno!
- ma što obuć po ovom vrimenu?
- ljetnu haljinicu s visokim zimskim patikama....



- one su se obukle da bi ih se vidilo!
- ne! Ova disco kugla se obukla da bi ju se vidilo! Čizme, čarape preko čarapa...




- ma tko još gleda ženske? Treba gledat muške! Vidi one tamo, kad bi ih sad slikala mislili bi da je stara slika



...šalu na stranu....znate li Vi kako se obuć u ovim vremenima kad se i kornjače ne mogu odlučit dal' da se "zakopaju" ili ne? ...

...na rivi ima svega...kratke i duge gače ...kratki rukav i dugi...krzno uz šarene balune...



...baloneri i modne kreatorice u jesenskoj garderobi...



...šeširi koji štite od sunca....



....vunene kapice koje griju glavu uz osvježavajuće piće na slamku, jer sjedi se na suncu,...



...koga briga? Oni što gledaju što je tko obukao i tako pričaju pa nemaju kad slikat...



...mene "nezainteresiranu" i "nevidljivu" ... dok pijem kavu s mojom bosonogom prijateljicom ...




....a kod kuće, moj sin, gleda na TV-u emisiju kako hvale i kude modni styling poznatih lica...pa zar ih plaćaju za to? ...tko tako nešto još gleda? headbang






- 21:42 - Gukni ako si faca (5) - #

petak, 14.11.2014.

....rebalans proračuna....



Krizna vremena zahtijevaju drastične mjere....




...i kad sve dobro izračunaš
u životu se lako preračunaš
, headbang





- 07:13 - Gukni ako si faca (5) - #

četvrtak, 13.11.2014.

....u redu....

...brzo...uhvatimo red...jedan po jedan!....



- 07:13 - Gukni ako si faca (10) - #

utorak, 11.11.2014.

...alkohol vs nikotin....

...nemamo isti stav prema alkoholu i nikotinu....kazat ćete da ni jedno ni drugo nije dobro...al ipak, zdravo je popit bičerin... to je dobro za srce.... ne može se popit voda poslije dobre ribe ili dobrog ručka! ....S druge strane, nikotin smrdi, nije zdrav i bez obzira gdje da zapalite uvijek dim ide u onog tko ne puši! ...i čemu cigareta? To je samo jedna jako gruba navika! ....

...osobno me ne smetaju oni koji piju....uživam gledat kako mi prijateljice probaju vino ....ili kad se vesele naručenom koktelu...sve je to lijepi užitak ako se konzumira u normalnim količinama ....
...istovremeno obožavam miris lule, gledat muškarca koji puši cigaru....ili kako motaju cigarete...
...a neke stvari jednostavno idu zajedno....bevanda uz ribu, pivo na koncertu, dim cigarete uz blues...itd...itd..



...sve ja to razumim, al' alkohol ne konzumiram, a u cigareti uživam! ... a srećom me razumiju moji prijatelji, ali ne i ostali u mojoj okolini... pa problemi nastaju mojom izjavom " ne hvala! Ne pijem" ...

- samo jedan mali?
- malo bevande posli obida!
- Kakva si to, budi drug i popij jednu!


....više desetljeća su me tako napadali...katkad bi izgubila živce i vrisnula:
- ne pijem!

...a najčešće kažem:
- nemam još 18!
- ne da mi mama!


...istovremeno su me (uglavnom) isti ljudi uvjeravali u štetnost nikotina....govorili mi kako da se ostavim cigareta.... nikad nisu rekli "ma uzmi samo jednu cigaru" već "al samo jedan mali bičerin za srce!" ... (zanimljivo je da nitko ne kaže "samo jedan mali sex za tijelo i dušu" belj )

...nekolicina prijatelja je ovo razumjela.... uvijek mi daju svoje čaše da se slikam s njima... da stvorim dojam da sam ipak "normalna osoba"...nazdravljali su sa mnom čak i kad bi pila sok iz vinskih čaša.... eeee, a iz tih čaša volim piti...pa u društvu prijatelja mogu bez osude u njih ulijevati sokove....



....uglavnom ti znaju da volim gucnit malo pravog šampanjca... pa me pristojno pitaju "kap šampanjca?" glasom koji dopušta odbijanje...

...nemam pojma što bi mi se dogodilo da popijem nešto alkoholno... još manje znam kako bi se ponašala da se opijem... jednostavno volim znati što se događa oko mene ...biti svjesna svake sekunde... u nanosekundi se popet na stol i ludovat... bez alkoholnih poticaja......

....ipak ...naglo sam izrazila želju da nazdravim prijateljstvu s pravim vinom... veselje za stolom je bilo veliko...uz brižni komentar:
- ovo vino ima ukus šampanjca, prijat će ti, pa neka bude vina u čaši koliko treba za nazdravit!



- čekaj??? Od kada ti piješ?
- ma samo sam gucnula malo
- joj da mi te je bilo vidit!
- Asti tebe
- ma vidit te onako malo opijenu
- Asti spumante! Maštaj!"





....maštala sam i ja gledajući zalazak sunca u čaši...


...Noć je pusta najdraža, jedina,
krije nas od pogleda....
pusti brige, vrijeme zlo
me slomilo kad si sada ti
nada moja...




...Kreni nemoj stat
sve ću dat
dodir tvoj
pritisak, diže moj,
diže sve, budi se...


...ma sve se nešto razmišljam....



....zato je sve ovo i zabranjeno Zakonom ...naročito na javnom mjestu.... al' tko se obazire na zabrane? Zabrane i jesu zato da se krše? ...


- 18:38 - Gukni ako si faca (3) - #

četvrtak, 06.11.2014.

....mirisi djetinjstva....

"I čim sam prepoznao okus u lipov čaj namočena komada madelaine, koji mi je svake nedjelje davala tetka Leonie (tada još doduše nisam znao razlog, zbog koga me ta uspomena tako usrećivala,...." Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

...svi mi imamo neke okuse iz djetinjstva koje čuvamo, s posebnom ljubavlju, u najskrovitijem dijelu svoje duše....
....malo nas ima sreću da često može probuditi te okuse...jer još žive u njihovoj blizini ...


UPOZORILO: Ovaj tekst nema namjeru nikog reklamirat, ali jednostavno zbog lakšeg pisanja spomenit ću neka imena

....od najranije mladosti znam u Splitu za 3 slastičarnice.... jednoj ne znam ime...ali išli smo za vrijeme velikog odmora kupovat punč tortu...taj okus nikako ne mogu "rekonstruirati" ...nestao je nestankom slastičarnice ..

...ipak...još puno prije tih odmora u osnovnoj školi... rađali smo se, ženili, slavili uz Kirigina i Nimca!
...nemojte me pitat koji je bolji.. ne mogu Vam to reć...a vjerojatno ne znaju ni moji roditelji koji su se vjenčali uz tortu od Nimca, a dječje rođendane su slavili s Kiriginovim tortama...



...ono što je važno u cijeloj priči su njihovi kolači... u Nimca se išlo na puding, krafne, čokoladne torte... u Kirigina na pačiće, krempite, bobiće, i nadasve sirnice! ...a sočnost i aroma njihovih voćnih torti nije se promijenila od prošlog stoljeća

.... točno se znalo za kojeg sveca i u kojoj prigodi se što se jede.... krafne za sv. Duju, bobići za dan mrtvih, mandulat za Božić, sirnice za Uskrs ...nije bilo važno što je kuća tada bila puna kolača ...ako nije bilo prigodnog kolača iz tih slastičarni, kao da se nije slavilo....



...pačići od marcipana... toliko smo se veselili kad bi dobili pačića .... postojala su nepisana pravila kako ih jesti... najprije kljun, pa glavu, pa ga ugrizi za rep....

....neki dan sam umjesto rođendanskog poklona poklonila 2 pačića i jednu ružu....



... poklonom sam izazvala toliko oduševljenje da sam gledala slavljenicu kako jede svog pačića s tolikom ljubavlju i strahopoštovanjem, a da drugog nije niti ponudila, već ga je odnijela sa sobom kući ...

... poklonit nekome mirise djetinjstva.... neprocjenjivo....

...a meni su sline curile dok sam je gledala.... nema to veze s novcima, nema to veze s pohlepom....jednostavno ti se vraćaju slike iz djetinjstva kad bi gledali drugu djecu kako jedu zasluženu, slatku, nagradu ...

...uoči Svih Svetih svakom sam kolegi u uredu stavila na stol par bobića ...ili fave di morti ... i slušala oduševljene uzvike kad su ušli u svoju kancelariju .... toliko veselja za 5 bobića.....svježih, mirisnih, topili su se u ustima



...s vremenom su slastičarnice tijekom cijele godine nudile te kolače ... osim sirnica, one su ostale kao Uskršnja tradicija... negdje u veljači, moja ulica bi zamirisala po sirnicama ... Nimac ih je pekao 20-ak m od moje kuće... tada bi u papučama izjurila do njega i molila ga da mi proda koju ....dok je još topla .... uz čaj...prošek... savršena poslastica....

...a u neradne dane bi trčala do Kirgina po njihovu sirnicu.... imala je drugi miris... bila je nekako "gušća" ... tad bi mi stari Kirign rekao kao najveću tajnu ...."iduća peć bit će za po sata, vratite se" i vraćala sam se ...kao što se desetljećima prije vraćala moja mama...kao što se desetljećima prije vraćala moja baka i nonica... došli bi točno u sekundu ...stali u red... a "stari" Kirign bi ponosno pakirao svakome u papir njegovu sirnicu...

...godinama smo stali u redu i čekali "našu peć" sa sirnicama... od djetinjstva pamtim njegove riječi "Ne ih stavljat u kesicu! Vruće su" Držite ih u ruci!!!" ...ton je bio ozbiljan, nježan, a zapovjedan.... uzeo bi sirnicu s poštovanjem, uživajući u njenom mirisu, trčao kući gdje bi nestala dok kažeš keks...

...svi sad peću sirnice....al to nisu te.... za ove se već 77 godina čeka u redu na ulici... samo sada nam javljaju vijest "Iduća peć bit će za 15 min i svatko može dobit najviše dvije!"




...ovakve uspomene nemam samo ja...pa kad su se pojavili bobići...puno ljudi je preko Fejsa pitalo kada će počet sa sirnicama ... mlađahni Kirigin krene odmah sa sirnicama (po godine prije vremena)... al valjda ih peče u malim količinama, jer ih predvečer nema...kad danas osvane slika na Fejsu...



...još je topla Uzdravlje Elice....

...sjedim ispred kompjutera....srčem kavu....a sline cure pri pogledu na sliku... osjećam njihov miris i okus....smišljam način kako da dođem do komadića... samo jedan mali komadić....namočen s malo kave....

...ne čujem ništa oko sebe.... ne vidim ništa....samo sanjam o mirisu, okusu i toplini djetinjstva.... šta mi rade provokatori! Umlatit ću ih ...


Ako Vas nervira spomen naziva slastičarnica nemojte mi zamirit. Nimca odavno više nema, a Kiriginovi nasljednici su napravili sve da 77 godina sačuvaju isti okus i miris svojih kolača. Kako god oni poštuju svoju Tradiciju, tako i mi prenosimo svojoj djeci kako treba čekat u redu za baš taj kolač. Jer drugi se ne računa! Pa zar to ne zaslužuje malo "reklame"?



Oznake: Kirigin tradicija


- 18:56 - Gukni ako si faca (6) - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>