Duhovne vježbe u svakodnevici

četvrtak, 04.05.2006.

84-DUHOVNO BOGATSTVO EUHARISTIJE

Ova vježba pomoći će mi da dublje uđem i trajno doživljavam bogatstvo Euharistije pod različitim vidovima.

Euharistija je uvijek prisutni Krist koji je “žarko želio blagovati ovu pashalnu večeru”, želio je ostati sa mnom, biti moj životni suputnik; da ga uvijek mogu naći; kroza život putovati s Njim; razgovarati s Njim; boriti se s Njim; sve dijeliti s Njim.

Osobni, prijateljski, susret s Kristom Po prilikama kruha i vina Isus mi prilazi na vidljiv način. Dopušta mi da dođem k njemu, da se družim s Njim. Ta me blizina malo po malo preobražava, da, prema onoj narodnoj: "Reci mi s kim si i reći ću ti kakav si" Kristove misli postupno postanu moje misli; Kristovi osjećaji moji osjećaji; Kristovi planovi - moji planovi, Kristov svijet – moj svijet; Kristova ljubav - moja ljubav.

Sjedinjenje s Kristom najznačajnija je uloga Euharistije. Čovjek se sam ne može spasiti. Njegovo spasenje je u Isusu Kristu. To je bitni element kršćanske vjere. Sv. Misa je uzajamno davanje Isusovo meni, i moje Isusu. Kao što je Isus dao meni sebe, tako On ne traži nešto od mene, nego traži mene samog.

Međusobno zajedništvo vjernika prvi je plod našeg zajedništva i sjedinjenja s Kristom. Krist se daje svima. Svi jedu od jednog kruha, piju iz istog kaleža. Tako su svi povezani u živi organizam kome je Krist Glava. Odatle potreba da se više naglašava zajedništvo. Da sudionici Sv. Mise budu aktivni, da se osobno uključe u Misno slavlje. Pružaju jedni drugima znak mira. Tako vidljivim načinom isključuju diobu, podijeljenost, nepomirljivost, strančarenje, neprijateljstva. Po Euharistiji svi postajemo bogatiji da dijelimo; jači da trpimo; ponizniji da praštamo i služimo; zreliji da budemo korisniji. Kristovo Srce komu se po Euharistiji suobličujemo, pokretačka je snaga koja nas tjera da činimo dobro. Preobraženi po Kristovu tijelu sposobni smo preobražavati druge.

Euharistija je gozba Kristova Vječnog života, sudioništvo na punini radosti, blaženstva. Isus je uzeo sliku ovozemaljske gozbe da oslika bogatstvo vječne gozbe. Ali Euharistija nije slika, simbol, usporedba. Ona jest gozba Vječnog života.

Euharistija je dar Očev meni, svom djetetu; dar Isusov samog sebe, svom prijatelju; Dar Duha Ljubavi koji me ispunja i posvećuje. Iako Isusa nisam dostojan, On mi se daje, da bih postao dostojan i mogao sebe dati onima koje teško mogu smatrati dostojnima. Euharistijski Dar poziv je da i ja budem dar; da budem za druge, da živim, radim, molim, trpim, umirem za druge.

Euharistija je žrtva Kristova za moje spasenje, žrtva Crkve koju ona stalno prinosi za cijeli svijet. To je jedina prava žrtva koja spašava cijeli svijet. Euharistija čini prisutnom Isusovu kalvarijsku žrtvu u svako vrijeme, u svim krajevima, među svim narodima. Po toj žrtvi i ja, ud njegova Mističnog Tijela, moram biti "živa žrtva na hvalu slave Božje", kako kaže III. euharistijska molitva. Po njoj postajem dionik njegove žrtve, čistim se od grijeha, oslobađam ropstva sebičnosti, spašavam se od zla pretvarajući ga u sredstvo duhovnog rasta. Po Kristovoj žrtvi na križu i po mom sudjelovanju u Euharistiji, sve moje žrtve dobivaju pečat jedine, Kristove žrtve, sve moje boli, tjeskobe, nesigurnosti, progoni, sve nedefinirane patnje postaju sredstvo blagoslova.

Tajna vjere jer Euharistija nadilazi moje ljudsko shvaćanje. Sama pretvorba ovisi o smislu rečenog, a ne o riječima. Tajna je mogućnost da se Neizmjerni skriva pod prilike kruha. Tajna je kako doživjeti u Euharistiji i Krista patnika, i Krista proslavljenog, i Krista u ovom trenutku prisutnog. Zato svećenik kliče: "Tajna vjere!"

Euharistija je doksologija, proslava dostojna Boga od stvorenja koje je posve nesposobno proslaviti Boga. Euharistijski Isus - Utjelovljena Doksologija - slavi Oca u moje ime, u meni i po meni. Po Njemu postajem dostojan i sposoban slaviti Ga. Zato hvala, slava, klicanje, pjesma, radost jesu pravo moje raspoloženje za Misnog slavlja. Izričaj raspjevane zaljubljenosti i predanja mog bića Onome koji me voli.

Euharistija je sjedinjenje s Ocem. Po Kristu i u Kristu jedno sam s Ocem, jer je Isus jedno s Ocem: "Filipe, tko vidi mene, vidi i Oca". Kristov "Abba" po Duhu Svetom i moj je Abba, Otac.

Euharistija je nebo prisutno u mom srcu. Ako je Otac i Sin i Duh u meni, onda su u meni prisutni i svi oni koji žive u Ocu. Zato usklik: "Gore srca!" Uzdižem se tamo gdje je moja vječna domovina, gdje Krist "sjedi s desne Ocu" okružen anđelima i svetima. Euharistija je predokus neba, sudioništvo u zajedništvu svetih.

Euharistija je Kristova uskrsna pobjeda koja se ponavlja u sudionicima Misnog slavlja. Krist pobjednik nas hrabri: "Ne bojte se, ja sam pobijedio svijet!" Krist Pobjednik - prisutan u meni po Euharistiji - pobjeđuje grijeh, svijet, đavla, smrt. Zato mi Euharistija garantira Božji trijumf u meni. Po njoj sam ispunjen Kristovom uskrsnom radošću i već anticipiram radost Isusove konačne pobjede i njegove vladavine ljubavi nad svim stvorenjem. Po Euharistiji postajem sijač radosti.

- 15:37 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>