Na Gradskom vijeću pitali smo...

25.03.2011.

Druga sjednica Gradskog vijeća Grada Makarske, održana 04.kolovoza 2009.

MIROSLAV DUDAŠ postavlja pitanja:

1. U proteklih nekoliko dana bili smo svjedoci nemilih događaja i naplaćivanja kazni makarskim ribarima radi prodaje ribe s makarske rive – iako im zakon RH dozvoljava da mogu prodavati ribu u vrijednosti do 1000 kuna. Rečeno im je da nemaju dozvolu od Grada za tu prodaju – a u Gradu, na njihovo pitanje gdje mogu dobiti dozvolu i uredno je platiti – službenici su sa čuđenjem slijegali ramenima i pitali -kakva dozvola? Zanima me sad, kao i makarske ribare, što će biti s prodajom ribe s makarske rive nakon 1. prosinca 2009. kada ističe njihova privremena dozvola za prodaju ribe s rive?

2. Kako se bliži početak nove školske godine i naša djeca će ponovo putovati s autobusima, čekati na stanicama kraj srednje škole na istoku i po suncu, i po kiši i po buri. Ovim putem želim apelirati da već sada za djecu, ali i za odrasle osobe koje idu na posao s tog mjesta postave velike betonske čekaonice kako bi ih zaštitili od vremenskih prilika i neprilika. Pitanje nije hoće li se, već je pitanje kada će se postaviti čekaonice na Istoku?


Gradonačelnik Marko Ožić Bebek je odgovorio na postavljena pitanja:

1. To su ribari s Makarskog primorja, ne znam je li itko iz Makarske. Bio je stvarno problem i Grad nije taj koji može dati suglasnost za tako nešto. Postoji zakon, ali pošto su njima došle inspekcije i izrijekom tražile dokument da im Grad daje suglasnost da mogu prodavati (što Grad po zakonu ne može!), mi smo njima izdali privremeno rješenje i sad gledamo kako će se to pravno riješiti. Mi nismo niti nadležni, niti možemo dati onaj dokument koji smo im dali, ali smo im osigurali privremeno funkcioniranje, da ljudi ne ostanu bez posla, da mogu nešto ipak zaraditi u ovom vremenu recesije.

2. Napravit će se na Dugišu čekaonica. Nećemo raditi nešto što se može srušiti, nego ćemo stvarno napraviti -kako se i predlaže - betonsku konstrukciju.

MIROSLAV DRUŽIANIĆ postavlja 4 pitanja i daje dva prijedloga:

1. Kakav je status Gradske vijećnice? Do kada će Gradsko vijeće biti podstanar u makarskim hotelima? Koliko bi to preseljenje trebalo koštati? Posebno mislim da u ovim ljetnim mjesecima nije primjereno miješati se zajedno s dobrodošlim i dragim turistima.

2. U materijalima o sredstvima proračunske pričuve pročitao sam da postoji još u Gradu Makarskoj djelatnik Gradskog kina, pa me zanima što je i dokle se došlo s postupkom stečaja ili likvidacije Gradskog kina, jer, kako je meni poznato, taj postupak je započeo već prije 4-5 godina. Neshvatljivo mi je da danas postoji osoba koja se naziva djelatnikom Gradskog kina Makarska. Mislio sam da je on prebačen u neki od Odjela Grada, ali vidim da se svaka dva mjeseca 16 tisuća kuna izdvaja za djelatnika kina. Ima li nade da Grad Makarska dobije uskoro, na bilo koji način, Gradsko kino?

3. Planira li gradska vlast ili uprava pomoći makarskim obiteljima da nabave ove godine neshvatljivo skupe školske knjige? Neću ulaziti u dubiozu ovog problema koji je nastao zbog nespretnosti bivšega Ministarstva i ministra. Stare knjige su se zapalile ili bacile, jer je bilo rečeno da će doći nove. Novih sada nema. Postoji li način da Grad intervenira, npr. iz proračunske pričuve, ili osobama teškog imovnog statusa ili se to čak može produbiti, jer Makarska je bila poznata po tome što je jedina u Županiji uz Grad Split nabavljala knjige svojim učenicima, bez obzira na postojeću garnituru Gradske vlasti, sve donedavno, dok to na sebe nije preuzela država?

4. Od svih Gradskih ustanova i tvrtki u pretežitom, djelomičnom ili stopostotnom vlasništvu Grada Makarske, jedino još nismo dobili izvješće o radu „Stambenog gospodarstva“ čini mi se bliže 3, nego 2 godine.
Iznosi i dva prijedloga:

1. da svi vijećnici Grada Makarske, a po mogućnosti i svi ostali koji dobivaju materijale za Gradsko vijeće, uz kuvertu dobiju i sve otisnute Glasnike Grada Makarske u periodu između dvije sjednice.

2. da se ove godine preskoči dodjela priznanja Grada Makarske, a volio bi da se o tome izjasni Gradsko vijeće, budući je Odluka loša i nedostatna, nema jasnih kriterija. Za par dana se počinju slati pozivi za ovogodišnja priznanja.

Predsjednik Gradskog vijeća Damir Mendeš se slaže «da se Glasnici dostave vijećnicima, a isto tako i medijima, jer smo rekli da će naš rad biti transparentan. Što se tiče priznanja, o tome smo već raspravljali na Vijeću, Odluku smo stavili izvan snage, a na tu temu bi na sljedećoj sjednici mogli otvoriti raspravu, jer je uistinu došlo do inflacije nagrada i da se priznanja trebaju dodjeljivati u nekim dužim periodima. A sastat će se i Međustranačko vijeće na tu temu. Ne bi bilo loše ni radi Proračuna da ove godine odustanemo od toga.»

Gradonačelnik Marko Ožić Bebek je odgovorio na postavljena pitanja:

1. Mi smo napravili projekt za renoviranje zgrade Grada, od idejnog do glavnog projekta. Dobili smo potvrdu glavnog projekta i u financiranje toga, jedan veliki dio je trebalo financirati Ministarstvo financija, tj. Porezna uprava, ali s obzirom na ovaj Rebalans, mi čekamo da vidimo da li će oni imati i dalje taj novac, jer su oni najzaineresiraniji da se prošire, a s njihovim proširenjem bi se stekla mogućnost da mi idemo u potkrovlje. Tako bi svi dobili puno više prostora za rad službi, kako Ureda državne uprave, Porezne uprave, tako i Grada. Za kojih mjesec dana ćemo biti načistu da li ćemo ići u taj projekt kompletnog uređenja zgrade koji bi obuhvatio i renoviranje vijećnice ili će se ići samo u renoviranje vijećnice, ako ne bude u mogućnosti da to sufinancira u većem dijelu Ministarstvo financija.

2. Djelatnik Grada Makarske koji je u kinu je dobio zadaću da likvidira kino, tj. da likvidira sam svoje mjesto što nije ni čudo da to traje 5 godina i da mi tu ne napredujemo puno. On je direktor, koji po funkciji to treba napraviti. Zadnje njegovo radno mjesto je da je raspoređen u administraciji redarske službe, a gdje god ga rasporedimo moramo osigurati sredstva, koja proračunom nisu nigdje predviđena, nego to onda ide iz pričuve Grada. S obzirom da sad ide rezanje svih troškova, morat će se drastičnije mjere i po tom pitanju poduzeti. Dakle, nećemo ni primati zamjene za trudnička bolovanja, ni za bolovanja, nego ćemo raditi s ljudima koje imamo kako bismo uštedjeli što više. Tako će i ovo pitanje vrlo brzo doći – zašto mi plaćamo nekoga koji nije u punoj funkciji i nije iskorišten onako kako bi trebalo?

3. Mi smo među prvima u Hrvatskoj plaćali knjige. Ja i sada mislim da to nije bilo pametno i da nije pametno što je država plaćala svima. Nekome ne treba, meni osobno nije trebala plaćati za moju kćer knjige, jer sam ja to mogao kupiti. Ali je trebalo ići knjige kupovati onima koji ne mogu kupiti sami, to je trebala biti mjera iz socijalne kategorije. Sad je ispala situacija da se reže proračun, tako da mi ne znamo koliko ćemo imati financijskih sredstava da pomognemo, ali sigurno nećemo kupovati knjige onako kao smo to radili, da svi dobiju knjige, nego ćemo pomagati onima kojima je potrebno.

4. Fond Stambenog gospodarstva je podnio izvješće Skupštini, Skupština ga je usvojila, na sljedećem Vijeću će biti točka dnevnog rada Izvješće o radu Stambenog gospodarstva, koje već dugo nije bilo.


Potpredsjednik Gradskog vijeća Miroslav Družianić predložio je da točke od 8 do 15, da budu točke od točke 3 pa nadalje, tj. da se prije prijedloga Statuta Grada imenuju ostali Odbori. Prijedlog je prihvaćen, sa 16 glasova ZA.
Nakon usvajanja prijedloga predsjednik Gradskog vijeća je pročitao usvojeni dnevni red, čije su točke bile sljedeće:

1. Verifikacija Zapisnika s konstituirajuće sjednice održane 15. lipnja 2009. g. ;
2. Rješenje o imenovanju Odbora za statutarno-pravna pitanja;
3. Rješenje o imenovanju Odbora za prigovor i pritužbe;
4. Rješenje o imenovanju Odbora za međugradsku suradnju;
5. Rješenje o imenovanju Odbora za nazive ulica i trgova;
6. Rješenje o imenovanju Odbora za priznanja;
7. Rješenje o imenovanju Odbora za financije i proračun;
8. Rješenje o imenovanju Odbora za gospodarske aktivnosti;
9. Rješenje o imenovanju Međustranačkog vijeća;
10. Rješenje o imenovanju Komisije za popis birača;
11. Prijedlog Statuta Grada Makarske;
12. Odluka o donošenju Urbanističkog plana uređenja „Program poticane stambene izgradnje“;
13. Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Grada Makarske za 2008. godinu;
14. Godišnji izvještaj o izvršenju konsolidiranog Proračuna Grada Makarske za 2008. godinu;
15. Izvješće o korištenju proračunske pričuve u 2009 godini.


Nakon izglasavanja predsjednika i članova gore navedenih Odbora, Međustranačkog vijeća, te Komisije za popis birača Miroslav Dudaš jednoglasno je imenovana za člana Odbora za prigovor i pritužbe i također je jednoglasno imenovan za člana Odbora za Međugradsku suradnju.
Miroslav Družianić jednoglasno je imenovan za člana Odbora za priznanja, te je jednoglasno imenovan za člana Međustranačkog vijeća.

Pod točkom broj 11, čija je tema PRIJEDLOG STATUTA GRADA MAKARSKE, Miroslav Družianić uložio je četiri amandmana:

1. amandman: da se u članku 6 „Grad Makarska ima grb i zastavu“ doda “i svečanu pjesmu“.

2. amandman: da se u članku 36 alineja 11 mijenja i glasi “ imenuje i razrješava članove Upravnih vijeća i Nadzornih odbora ustanova i tvrtki u vlasništvu ili suvlasništvu Grada Makarske“.

3. amandman: članak 37 stavka 1 umjesto „Gradsko vijeće ima predsjednika i do dva potpredsjednika“, treba glasiti „Gradsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika“.

4. amandman: članak 56 stavka 3 „Ako mandat gradonačelnika prestaje u godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja, dužnost gradonačelnika do kraja mandata obavlja zamjenik gradonačelnika.“ – Koji od dva?

O svakom amandmanu glasovalo se pojedinačno. Prva tri amandmana jednoglasno su usvojena, dok je posljednji amandman, nakon rasprave, Miroslav Družianić povukao, te se njega nije izglasavalo.

Tema točke broj 12, bila je Odluka o donošenju Urbanističkog plana uređenja „Program poticane stambene izgradnje“; u kojoj je Miroslav Dudaš uložio dva amandmana:

1. amandman: 5.3.1. Elektroenergetska mreža i javna rasvjeta; u članku 27 iza „Javna rasvjeta izvodi se rasvjetnim armaturama koje moraju biti kvalitetne i estetski dizajnirane, a izvori svjetla suvremeni i štedljivi.“ dodati „Preporučuje se suradnja s europskim pretpristupnim fondovima s ciljem iskorištavanja sredstava za obnovljive izvore energije.“

2. amandman: 5.3.4. Odvodnja otpadnih voda; u članku 32 stavku 9 iza „Oborinske vode sa „čistih“ površina (npr.krovišta) mogu se ispuštati u recipijent bez prethodnih tretmana“ dodati „ ili sakupljati u posebne bazene s bešumnim pumpama, ukopane u tlo, radi mogućnosti korištenju iste za zalijevanje javnog zelenila, pranje ulica i sl.“

Predlagač je usvojio oba navedena amandmana, pa se o njima nije glasovalo.

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.