Drustveno odgovorna ekipa

19.12.2020., subota

Ekonomija dijeljenja


Ekonomija dijeljena je noviji koncept koji se razvio tokom težih vremena i zadnje recesije te se može definirati kao udruživanje i dijeljenje usluga, resursa, znanja, informacija i vremena.

Zašto je dobro dijeliti? Trenutno imamo više stvari nego što nam je potrebno i te stavi možemo dijeliti drugima da ne moraju kupovati nove stvari zbog jednokratne upotrebe. Kroz ovaj proces štedimo novac, smanjujemo količinu smeća u svijetu te kroz taj proces smanjujemo potrebu za daljnjom proizvodom i tako bespotrebnim zagađenjem.

Postoje mnogobrojni primjeri ekonomije dijeljena. Primjerice tu su Airbnb, Uber, Njuškalo, Mojekrpice, BlaBlaCar, Ebay, Etsy, Amazon itd.

Ovdje vidimo da se ova poduzeća podudaraju s P2P (Peer-to-Peer) ekonomskom modelu. On predstavlja ekonomski model u kojem individualne osobe razmjenjuju dobra i usluge sa posredstvom nekog poduzeća.

Jedan od najuspješnijih hrvatskih primjera ekonomije dijeljena su sigurno Njuškalo i Mojekripice.

Na Njuškalu se razmjenjuju razne vrste proizvoda i usluga. Primjerice knjige, sportska oprema, namještaj, dekoracije, usluge i slično. Ovakve slične stranice omogućuju razmjenu dobara, a time i manju potrebu za bespotrebnom kupovinom novih stvari. Istina je da imamo previše stvari, ono što Njuškalo omogućuje je da nađemo one proizvode koji nam trebaju po sniženoj cijeni, ali i omogućujemo da proizvod bude korišten do njegove granice. Ako bi svatko kupovao u potpunosti nove proizvode, to dovodi po pretjerane opterećenosti na svjetske resurse.

Mojekrpice su također jedna od hrvatskih stranica koja omogućuje dijeljenje stvari s naglaskom na odjeću, obuću, dodatke i kozmetičke proizvode. Poznato je da je modna industrija jedan od najvećih zagađivača. Taj negativan trend se povećava s novim kolekcijama koje dolaze iz sezone u sezonu. Umjesto da bacimo odjeću, obuću i druge predmete koji nam više ne odgovaraju, možemo kupiti već korištene proizvode odlične kvalitete. Second hand dućani postaju sve popularniji upravo zbog cijene proizvoda. Umjesto da kupimo nove proizvode niske cijene (čija je niska cijena došla zbog izrabljivanja radnika trećih zemalja) puno je bolja opcija kupiti kvalitetan proizvod koje je netko prije koristio i s spreman ga je prodati po nižoj cijeni.

Tu je važno i spomenuti BlaBlaCar. Ovo je aplikacija koja omogućuje povezivanje osoba koje nude prijevoz i osoba koje trebaju prijevoz i na taj način dijele troškove putovanja. Osim što se troškovi dijele na sudionike, ova usluga omogućava da se efikasno iskoristi prostor u automobilima i smanji negativan utisak na naše okruženje.

Preko ekonomije dijeljenja vidimo da korisnici tog sustava mogu uštediti, ali na taj način na pozitivan način utjecati da se stvari kreću u boljem smjeru vezano uz ekologiju i rasipnost koja postaje sve češća.


- 23:04 - Komentari (2) - Isprintaj - #

07.12.2020., ponedjeljak

Zašto je Hilton broj 1 najpoželjniji poslodavac u svijetu?

Ovog tjedna na predavanju smo čuli jednu jako zanimljivu činjenicu, a to da je lanac hotela Hilton najpoželjniji poslodavac na svijetu. U ovom blogu dat ću odgovor i probati iznijeti činjenice zašto je tome tako. Interesantno kako nikome na predavanju upravo Hilton nije pao na pamet već vodeće i najveće kompanije na svijetu poput Google-a, Microsofta, Apple-a,….. Dakle u čemu leži tajna Hiltona? O njihovom mentalitetu, organizacijskoj strukturi, ciljevima, planovima i vizijama možda i najbolje citat CEO-a kompanije Chrisa Nassetta koji kaže “Nema veze što smo broj 1. Nismo gotovi. Uvijek možemo naučiti nešto novo i nastaviti se mijenjati.” Pa što možemo vidjeti iz toga? Pa zasigurno volju i želju za radom, želju za konstantnim dokazivanjem i napredovanjem, a onda i sve drugo. Smatramo da je to jedini pravi put ka uspjehu i samo da se tako može uspjeti i biti uspješan. Hilton se jako brine o svojim radnicima jer su shvatili da su oni najvrijednije što kompanija ima i da nisu to niti kapital niti moć. Samo neke od pogodnosti koje im Hilton nudi su fleksibilno radno vrijeme, razvojne mogućnosti, mogućnost volontiranja, mogućnost obrazovanja, produženi porodiljni dopust, pomoć pri posvojenju, plaćena odsutnost s posla, omogućuju članovima da provedu praznike s svojim obiteljima itd. Uz to kada njihovi zaposlenici odlaze na godišnji odmor oni imaju pravo biti u bilo kojem njihovom hotelu po vrlo pristupačnim i niskim cijenama. Odlično zar ne? Sve to su dovoljni magneti za buduće zaposlene, ali i one koji tamo rade da se još više trude, pridonose kompaniji i da budu uslužniji i pristojniji i bolji radnici generalno. Ovo su samo neki od razloga koji su im donijeli drugu godinu zaredom prvo mjesto na Fotune-ovoj lista na što mogu biti izrazito ponosni jer to nije mala stvar i jer je konkurencija zbilja velika i oštra. Hiltonov primjer počeli su slijediti skoro sve kompanije i veliku brigu pridaju brizi za zaposlenike i organizacijskoj kulturi jer su zaposlenici ti koji zapravo kreiraju i predstavljaju imidž poduzeća i njihove proizvode. Hilton danas broji oko 400000 zaposlenika što je impresivna brojka i vrijedna divljenja, pa je samim time i njihov uspjeh još veći i vrjedniji. Za kraj možemo podvući crtu i sažeti ovu temu bloga konstatacijom koja sve govori i koja bi nakon svega rečenog svima trebala biti jasna, a to je da oni žele da se njihovi zaposlenici osjećaju kao gosti. Pametnome dosta.

- 20:44 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2020 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Siječanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (2)
Studeni 2020 (2)
Listopad 2020 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi